View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 19.06.2025 16:08 Post subject: |
|
|
Spørs om det er nok penger i Serie B. Selger ikke for småpenger lenger. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 19.06.2025 16:20 Post subject: |
|
|
Sant det, men finnen er bosman om ca 18 mnd. Tror ok klubber i Serie B fort kan by opp mot 2 mill euro i kjøp og bortimot det halve i lønn. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 20.06.2025 10:54 Post subject: |
|
|
Får vi solgt Santeri og brukt pengene på Ruben Alte blir laget forsterket. Så håper på salg til Serie B _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 20.06.2025 11:02 Post subject: |
|
|
Klubben som er ryktet til Santeri er Palermo. En klubb som ikke bruker veldig mye penger på kjøp, men som har satset litt de siste 3 årene. Kjøper spillere i prisklassen 1-5 mill Euro. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 20.06.2025 11:04 Post subject: |
|
|
Palermo eies av City Football Group. De kan betale godt de. |
|
Back to top |
|
 |
27Sapara Proff
|
Posted: 20.06.2025 11:23 Post subject: |
|
|
Neeskens wrote: | Får vi solgt Santeri og brukt pengene på Ruben Alte blir laget forsterket. Så håper på salg til Serie B | Trenger ikke å selge Santeri for å får råd til Ruben Alte. Tipper en prislapp for Alte på 12 mill. |
|
Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 20.06.2025 11:23 Post subject: |
|
|
Ikke noe i veien med betalingsevnen, og Santeri sin pris ligger i sjiktet de vanligvis handler. |
|
Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 20.06.2025 11:59 Post subject: |
|
|
Neeskens wrote: | Får vi solgt Santeri og brukt pengene på Ruben Alte blir laget forsterket. Så håper på salg til Serie B |
Ser ikke Alte som noen forsterkning til RBK, heller som blokkering for unge spillere som skal opp fra akademiet.
RBK har misbrukt utenlandskvoten, sånn at de må kjøpe norsk, det er en skam. Jeg synes utenlendinger skal være kremen på laget, og ikke sure romper på benk.. |
|
Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 20.06.2025 13:13 Post subject: |
|
|
Santeri er en av de jeg ønsker klubben forlenger kontrakten med. Han har spilt bra i år og har kvaliteter. Skriv lenger kontrakt, la han spille og heller selge om et år og få mer penger.
Det er heller andre på utlendingskvoten som bør selges. |
|
Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 20.06.2025 13:24 Post subject: |
|
|
Synes også det er synd om vi ikke får utviklet Santeri, tror han passer godt inn i laget og kan bli god butikk. |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 20.06.2025 13:28 Post subject: |
|
|
Santeri bør være bankers i laget etter min mening. Vår beste midtbanespiller imo |
|
Back to top |
|
 |
SvennO Rutinert
|
Posted: 20.06.2025 17:26 Post subject: |
|
|
Ser på Twitter at Palermo er int i finnen. |
|
Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 20.06.2025 21:59 Post subject: |
|
|
En del av City group |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 21.06.2025 11:06 Post subject: |
|
|
Jeg er en av få som mener vi lett bør kunne erstatte ham med noen bedre. Ikke minst en litt annen type spiller som vil gjøre oss farlige offensivt. Hvor mange mål har han scoret for oss siden han kom ? _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 21.06.2025 11:47 Post subject: |
|
|
Skal vi bare måle indreløperne på mål? Da blir det snevert. Santeri har stort potensiale, veldig god motor, og har tatt steg i det siste. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 21.06.2025 13:21 Post subject: |
|
|
Ja en indreløper bør måles mye på antall mål. Vi har jo ikke spisser som scorer. En indreløper bør ha et godt skudd og gjennom brudds kraft. Santeri har ikke noe av det. En mer defensiv spiller med litt for lite fart.
Vi bør selge og skaffe oss en mye bedre spiller. Vi har mistet Nypan og broholm det sier at vi må flere hakk opp over Santeri _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 21.06.2025 13:27 Post subject: |
|
|
Det er jevngodhet som er problemet med deler av stallen vår, de spillerne som er bak enerne ca like gode. Santeri har sin forte med motor, Zeidan har sin med fotballhode, Fossum har jevnhet, Selnæs har tempostyring/pasninger/fotballhode, Sletsjøe har ingen klare styrker pr i dag.
Selnæs underpresterer voldsomt, noe som kan komme av skadeoppholdet. Han virker treg i både kropp og hode og pasningene sitter sjeldent.
Med Santi i den defensive rollen fungerte det fint når han spilte med Nypan og Nemcic, som kontrollerte plasseringen hans og dekket opp for hans største svaket, som er oversikt/lesing av spillet. Tror vi får et kjempeproblem hvis Selnæs ikke kommer opp på normalt nivå. Santi er ikke løsningen sentralt. Det greieste hadde vært å solgt han, for så å investere i en midtbanespiller som innehar de kvalitetene vi trenger. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 26.06.2025 20:15 Post subject: |
|
|
– Det var en super opplevelse. Jeg kommer helt sikkert til å huske på det så lenge jeg lever. Jeg tror jeg har spilt på meg mer selvtillit. Jeg fikk mye spilletid og leverte bra spill.
Santeri Väänänen gliser godt når han forteller om U21-EM.
(...)
Väänänen er ønsket i flere klubber i støvel-landet, nå sist Palermo. Klubben ble nummer åtte i serie B denne sesongen.
– For å være ærlig, så vet jeg ingenting. Jeg har ikke hørt noe - annet enn fra kompiser da. Som har sett det på sosiale medier, sier midtbanespilleren selv om koblingen til Italia.
Les mer: – Vil huske det så lenge jeg lever |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 30.06.2025 19:35 Post subject: |
|
|
- Han har en enorm arbeidsinnsats, og han har blitt bedre med ballen. Så vi får en bedre pasningsfot enn tidligere. Vi får en spiller som tar mange oppofrende løp offensivt - sånn som Iver, forklarer Johansson.
Les mer: - Blitt kortere vei til startelleveren |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 16.07.2025 23:33 Post subject: |
|
|
Etter å ha vikariert som midtbanesjef i de fire første seriekampene, ble Väänänen vraket da Ole Selnæs var tilbake etter langvarig sykdom. U21-EM som finsk landslagskaptein ble en personlig opptur, som nå er fulgt opp med fire strake kamper som erstatter for Sverre Nypan.
- Jeg er veldig glad for å spille, slår Väänänen fast.
- Hvordan er det å være indreløper igjen - sånn som i fjor?
- Det er en annen rolle, men jeg syns det er en god posisjon for meg. Det er en litt annen utfordring og andre ting å tenke på, men som spiller er det viktig at du er i stand til å tilpasse deg forandringer. Det er det eneste konstante i fotball!
Les mer: Skal sette sluttstrek i Sarpsborg |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 22.08.2025 21:40 Post subject: |
|
|
– Han sprinter fram og tilbake, er en god presspiller, har blitt bedre en-mot-en enn hva han var for et år siden. Han har også blitt bedre til å lese andreballer og hvor de faller ned. I fjor var det mer løping etter ballen, men nå leser han det bedre og står der ballen faller ned. Jeg synes også han har blitt mye bedre med ball, sier Johansson.
Les mer: RBK-sjefen er full av lovord: – Ekstremt viktig |
|
Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
Posted: 24.08.2025 17:11 Post subject: |
|
|
Funnet seg til rette i laget nå. Må spille på godfoten hans og bruke han som en terrier. Resten av laget må gjøre seg spillbare rundt han og gjøre enkle valg mulig. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 26.08.2025 15:28 Post subject: |
|
|
Mot Mainz hjemme spilte han jo ballen fremover mye oftere enn han har gjort den siste tiden. Det er et veldig godt tegn. Han hadde en periode da han virket å mangle oversikt og alltid måtte snu seg rundt og se bakover før han sendte ballen videre. Fortsetter han sånn er han veldig god. Ballvinner har han alltid vært. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 27.08.2025 17:10 Post subject: |
|
|
Santeri er tatt ut i den finske A-troppen som møter Norge i september. Gunstig for en evt salgspris! |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 27.08.2025 20:12 Post subject: |
|
|
– Det føles veldig godt. Landslaget er noe jeg har tenkt på helt siden jeg var ung, så det er en god følelse å bli tatt ut.
(...)
Han har også vært med på A-landslaget én gang tidligere, under en vinterleir i 2023, og spilte to treningskamper. Han regner likevel dette som hans første offisielle uttak.
– Det har vært noen treningskamper, men dette er mitt første ordentlige uttak. Det kjennes i hvert fall sånn ut for meg.
Les mer: Gladnyhet for RBK-spiller: Møter Haaland & co |
|
Back to top |
|
 |
|