View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Vassflua Junior
|
Posted: 18.06.2025 16:44 Post subject: |
|
|
h b wrote: | Noen som er interessert i å kjøpe en nesten ny Sæter-drakt...? |
Ja takk!
Jeg hadde heller ikke synes det var noe å gøy å slite benk til fordel for Islamovic |
|
Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 18.06.2025 17:06 Post subject: |
|
|
Islamovic går Sæter en høy gang hva angår deltagelse og bidrag generelt i spillet. Så har han ikke vært direkte effektiv i år, men synes likevel Dino har en bedre evne til å gjøre laget som helhet bedre (både offensivt og defensivt) sammenlignet med Sæter (som dog har eksepsjonelle avslutningsegenskaper). |
|
Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4025 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 18.06.2025 19:06 Post subject: |
|
|
Om han hadde holdt seg skadefri hadde han vært fast midtspiss... scoret mye mål og trolig vært solgt til utlandet for noen år siden. Altså borte...
Hver gang han spiller viser han kvaliteter, blir høy på seg selv også blir han skadet igjen...
Altså borte... derfor er han ikke solgt til utlandet... men gjør en god jobb når han er tilgjengelig.
Nå klager han på spilletid og garantier forsi klubben må finne alternativer fordi han stort sett blir... borte...
Drar han til Enga så er han... borte... scorer sikkert i de tre første kampene også er han... borte...
Etter ett år er han tilbake etter skade og klager på spilletid...
Artig fyr, men skjønner om klubben lar han gå. _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 18.06.2025 19:11 Post subject: |
|
|
Er ikke alltid de riktige valgene fremstår slik ved første øyekast. Stoler på dømmekraften til AJ & co, og ser frem til at vi skal få ryddet opp på spissplass med rollespillere som tåler å spille fotball, og som gjerne er hakket mer føyelige lagspillertyper enn løven fra Singsaker... Tror det vil være en tabbe å tviholde på han nå, det blir ren kreft i garderoben. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 20.06.2025 17:25 Post subject: |
|
|
Ser at Rotsekk mener at Ranheim skal ha 30% av overgangssummen om han selges.
Blir jaggu ikke mange kronene man får for Sæter totalt da nei. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 20.06.2025 18:20 Post subject: |
|
|
Får håpe man skal trekke fra hva man selv ga til Ranheim først da.
Uansett så handler det i mine øyne like mye om å ikke gi bort en spiller til Enga, men at de faktisk må betale for ham. Om Ranheim sitter igjen med 30% går helt fint for min del. |
|
Back to top |
|
 |
RBKgutt Senior
|
Posted: 23.06.2025 20:18 Post subject: |
|
|
Ole trener alternativt og har en føling (igjen). Intet nytt under solen der altså. |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 23.06.2025 20:20 Post subject: |
|
|
SÃ¥ det var ikke bare fryseboksen nei.
Får føling av å trene og ikke spille kamper. Herregud. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 23.06.2025 20:21 Post subject: |
|
|
Og fikk denne følingen på bussen fra Trondheim til Kristiansund? _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 23.06.2025 20:50 Post subject: |
|
|
Sikkert prøvd å kjempe seg inn i laget men kroppen eller treneren er ikke på lag. |
|
Back to top |
|
 |
TomBoy Proff
|
Posted: 23.06.2025 21:08 Post subject: |
|
|
Stod i avisa i helgen vel at han allerede dagen før kamp måtte stå over trening. Han lider av det samme syndromet som Helland fikk til slutt. Kropp som fikk for lite toppidrettstrening i ung alder og er blitt nå enkel kjeks dessverre |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
Bedreviteren Proff
|
Posted: 24.06.2025 09:35 Post subject: |
|
|
machiavelli wrote: | SÃ¥ det var ikke bare fryseboksen nei.
Får føling av å trene og ikke spille kamper. Herregud. |
Imponerende kvalitet på legene her på forumet.
Sjokkerende sikkert, men det er fullt mulig å få en kjenning/føling på fotballtrening. Det hadde du visst om du hadde vært fysisk aktiv selv.
Når det er sagt - fyren har vært i fryseboksen i hele år.
Det snakkes det også internt om av enkelte spillere og andre tett på klubben. |
|
Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 24.06.2025 10:59 Post subject: |
|
|
Krysser fingrene for at han består medisinsk test hos Vålerenga. |
|
Back to top |
|
 |
digre Proff
|
Posted: 24.06.2025 11:09 Post subject: |
|
|
Sæter er en av oss. Så lenge vi behandler ham som uønsket, håper jeg han får spille et annet sted. Jeg kan til og med akseptere at han scorer mot oss - i alle fall så lenge han ikke lærer sangene sine fra Litj-Ivers. |
|
Back to top |
|
 |
Rosenvingen Senior

|
Posted: 24.06.2025 11:28 Post subject: |
|
|
Jeg begynner oppriktig å lure på om Ole egentlig har vært så skadet som klubben har gitt inntrykk av.
Strategien virker å ha vært omtrent slik:
Først bli enige med Ole om at han må trene seg opp fordi han alltid er skadet. Samtidig har man egentlig ingen planer om å bruke ham. Deretter la være å bruke ham fordi han er skadet. Selv om han kanskje ikke er det. La ham gå til media og si at han ikke får spille fotball, og at situasjonen er frustrerende. Og til slutt, selge ham til Vålerenga.
Dette fremstår som den mest håpløse håndteringen jeg har sett siden vi solgte Casper Tengstedt og brukte pengene på å erstatte ham med artistgalleriet Nelson, Þorvaldsson, Bjørlo, Sadiku og Aga.
Lykke til i hovedstaden, Ole. Jeg antar vi snart ser deg på byen i Tigerstaden. Ikke så rart for en som er vant til tre halvtomme utesteder. Tipset mitt: Du går ut i media annenhver dag og sier at alt er fantastisk i Oslo, at Enga-treningene er ti hakk bedre enn Rosenborg sine, gjør det skarpt i tre kamper, og deretter blir som resten av laget.
Bare så det er sagt: Jeg skulle gjerne sett at Ole fikk spilletid i Rosenborg. Han er tross alt en av de få som vet hvor målet står. Får håpe Holm får sjansen før Dino.
Kan vi please selge Dorsin også til Vålerenga? |
|
Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 24.06.2025 11:59 Post subject: |
|
|
Ser ut til å bli en ganske kjip slutt på Sæter-sagaen. Vi hadde flere muligheter til å selge ham tidligere, vel vitende om hans helseproblematikk. Enda en svak håndtering av vår ledelse, og nok et dårlig bidrag til klubbens økonomi. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 24.06.2025 12:01 Post subject: |
|
|
Må folk slutte å se så ensidig på dette da. Det er ikke utelukkende dårlig fra ledelsen, Ole har sagt nei til en rekke tilbud som RBK har sagt ja til.
Og det er ikke noen stor konspirasjon rundt falske skader, Ole hadde vært første mann ut i media og sagt han var skadefri og 100% klar om det var tilfelle.
Det er et forhold som har gått surt, en spiller som sittende trener ikke verdsetter, en spiller med kjeks-kropp som ikke klarer å holde kjeft i media.
Trist exit, men håper det er ferdig nå. Dra og spill eller vær skadd et annet sted. |
|
Back to top |
|
 |
RBKgutt Senior
|
Posted: 24.06.2025 12:03 Post subject: |
|
|
tigerbart wrote: | Ser ut til å bli en ganske kjip slutt på Sæter-sagaen. Vi hadde flere muligheter til å selge ham tidligere, vel vitende om hans helseproblematikk. Enda en svak håndtering av vår ledelse, og nok et dårlig bidrag til klubbens økonomi. |
Ja, rbk har hatt muligheten til å selge han tidligere, men så har hovedpersonen selv ombestemt seg i siste liten. Vanskelig å bebreide ledelsen for en ubesluttsom spiller. Jeg liker Sæter godt, men å forholde seg til en løs kanon som er skadet hele tiden er jo helt håpløst (reint sportslig). Tipper både Dorsin og Alfred har fått nok. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 24.06.2025 12:40 Post subject: |
|
|
Særlig når spilleren alltid mener han burde spilt mer i nesten hvert intervju og sliter med å skjule misnøyen sin i tillegg til å sitte i en podcast og åpenbart flørte med en rival.
Da kan man delvis takke seg selv om man ikke har særlig med goodwill hos nøkkelpersoner i klubben når det kommer til det sportslige. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7152 Location: South-west coast exile
|
Posted: 24.06.2025 12:43 Post subject: |
|
|
Absolutt null sympati for Sæter her. Denne situasjonen har han satt seg i selv. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 24.06.2025 12:53 Post subject: |
|
|
Tipper han flyr nedover for å signere, bare for å ombestemme seg atter en gang pga savn av biffsnadder. |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 24.06.2025 13:59 Post subject: |
|
|
Han var på vei ut i vinter og vi hadde allerede hentet erstatter for han når han ombestemte seg i siste liten. Han er kronisk skadet halve sesongen. Skjønner godt at det har blitt som det har blitt med spilletid for han, skulle bare mangle. Enkelte her har en helt merkelig heltedyrkelse for denne spilleren som ikke samsvarer med faktiske prestasjoner. Vår mestskårende spiss gjennom tidene var ikke i nærheten av lignende heltedyrkelse når han var aktiv og det sier mye. 30 mål (hans styrke) på 4 sesonger er de harde fakta noe Brattbakk til sammenligning som regel leverte hver sesong. Skal bli en sann glede å se han dra. Både så man slipper gnålet fra fanboys og fra Sæter selv. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 24.06.2025 14:46 Post subject: |
|
|
Man kan vel heller sammenligne antall mål med antall kamper/minutter. Litt vanskelig å score 30 mål per sesong når man knapt spiller halvparten av kampene.
Man kan si mye om Sæter, men å snakke ned målscorer-egenskapene hans synes jeg er merkelig.
2024: 10 mål på 1043 minutter, mål hvert 104,3 minutt i snitt.
2023: 8 mål på 714 minutter, mål hvert 89,25 minutt i snitt.
2022: 14 mål på 1283 minutter, mål hvert 98,79 minutt i snitt.
Man kan kritisere tilgjengeligheten, personligheten og alt det der. Men å fremstille det som at målscoreregenskapene til Sæter er overdrevet blir feil.
Så er det liten tvil om at personligheten til Sæter i tillegg er mye av grunnen til at mange "dyrker ham", Brattbakk var ikke typen som bød på seg selv på samme måte. Slik har det alltid vært. Bare se på Mini også for eksempel, kjempepopulær mye på grunn av sin personlighet og at han bød på seg selv.
Jeg er enig i mye av kritikken mot Sæter ellers, men prestasjonene foran mål er veldig gode.
I eliteserien hadde Brattbakk et snitt på 0,65 mål per kamp. Sæter har for øyeblikket 0,49 mål per kamp. Det tror jeg er per spilte kamp og ikke per spilte 90' uten at jeg er helt sikker. |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 24.06.2025 14:48 Post subject: |
|
|
Jeg vil ikke ha en spiss som er klein og storkjefta men bare klarer å skåre 10 mål per sesong fordi han ikke har kropp til å spille. Og jeg stoler på trenerens vurdering. |
|
Back to top |
|
 |
|