| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Ståle Veteran
|
Posted: 22.04.2025 12:53 Post subject: |
|
|
| Kan vel hende at den "ikke bruk frem til sommeren" klausulen i kontrakten økte noen ti-tall mill i går også. Greit med en påminnelse om viktigheten av at spilleren blir spart. |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 22.04.2025 15:28 Post subject: |
|
|
TV2 melder om at Nypan er enig med Aston Villa om de personlige betingelsene. Klubbene fortsatt ikke enige, men forventer å bli det om kort tid.
https://www.tv2.no/sport/.../17666709/ |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 22.04.2025 16:37 Post subject: |
|
|
I og med at det ikke har blitt nevnt før så regner jeg det for ok, men er habiliteten til Arne Nypan vurdert ut på et eller annet tidspunkt? Da tenker jeg at han opptrer i flere roller som styremedlem i Rosenborg Ballklub, far til Sverre og at han fører samtaler med interesserte klubber. Jeg skjønner at disse samtalene ikke er direkte forhandlinger mellom klubbene, men han er i hvert fall en del av sonderinger og forberedelser til forhandlinger. Opplys meg gjerne. _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 22.04.2025 16:41 Post subject: |
|
|
Selvsagt er dette noe de har vurdert. De har også konkludert med at Arne Nypan representerer sønnen 100% i denne saken, og er ikke involvert i avgjørelser som tas av klubben.
Tv2 er forresten til stede på Scandic Helsfyr, så noen har tydeligvis ikke dratt hjem til Trondheim i dag. Tipper det kommer en bekreftelser iløpet av veldig kort tid. |
|
| Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 22.04.2025 17:59 Post subject: |
|
|
Blir spennende å se om han drar i sommer eller om han blir lånt ut til RBK ut sesongen.
Beste hadde nok vært for alle parter at han fullfører sesongen i RBK. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 22.04.2025 18:36 Post subject: |
|
|
| For sin egen del om tanken er spilletid fra dag 1 å få med seg pre-season i sin nye klubb. Mulig vi og kan vær tjent med å gi spilletiden til noen som har lenger horisont hos oss og som ikke er så mye dårligere sportslig sett. |
|
| Back to top |
|
 |
siggen1 Proff
|
Posted: 22.04.2025 22:26 Post subject: |
|
|
| Selvfølgelig burde Nypan spille her ut sesongen selv om han nå kanskje blir solgt. Aston Villa har nok ingen ide om å spille med han fra start neste sesong. Nypans utvikling vil helt klart gangne dem om han får fortsette å utvikle seg hos oss ut sesongen |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 22.04.2025 22:36 Post subject: |
|
|
| Macha wrote: | TV2 melder om at Nypan er enig med Aston Villa om de personlige betingelsene. Klubbene fortsatt ikke enige, men forventer å bli det om kort tid.
https://www.tv2.no/sport/.../17666709/ |
Det er akkurat lik lite sant som da VG annonserte at Dronningen var død. Det er bare sensasjonsjag og klikkbate .. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 22.04.2025 23:28 Post subject: |
|
|
Monchi skal ikke ha møtt Sverre Nypan selv mandag. Men han hadde avtalt et møte med far og rådgiver Arne et par timers tid før avspark.
– Det er ingen hemmelighet at vi var på besøk hos Aston Villa i januar. Men dette var et helt uformelt møte. Et hyggelig «takk for sist», sier Nypan tirsdag.
– Adressa har skrevet at det går mot Villa. Hva kan du si om Sverre og framtida nå?
– Jeg forstår godt at det er mange rykter rundt Sverre. Villa er også en stor og fantastisk bra klubb. Utover det har jeg ingen kommentar, svarer han.
Les mer: Pappa Nypan i møte med Villa-sjefen: - Fantastisk bra klubb
- Jeg fikk beskjed på morgenen om at han kom til å være til stede. Han hadde et tidlig fly hjem etter kampen, så det passet ikke å møtes etterpå. Derfor tok vi det før kampen, sier Nypan.
- Vi satt i resepsjonen på hotellet, så vi forsto at det kom til å bli lagt merke til.
Les mer: Fikk beskjed timer før kampstart
Har senior egentlig bekreftet besøket hos Aston Villa før i dag, da? Verken i mars eller januar ville han uttale seg om hvilke klubber de hadde besøkt - utover det åpenbare at han var gjest hos Manchester City. Ergo vil jeg hevde det er en slags nyhet. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 13.05.2025 20:17 Post subject: |
|
|
Det er mulig bare det er meg men jeg synes Nypan knapt har holdt topp ES nivå så langt i år
Ingen ting spesielt med det han har prestert eller gjør på banen. Godt mulig han kan bli en Ødegården når han er 24-25 år men det er veldig langt opp dit altså.
Har han noen ekstrem ferdigheter som vil gjøre en forskjell om 4-6 år ?.
Akkurat nå er han ikke bedre enn noen andre på RBK egentlig _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 13.05.2025 21:28 Post subject: |
|
|
| Som vanlig er det bare deg. Lett å se at han er et kjempetalent, vi kommer til å savne han den dagen har drar. Men enig i at han ikke briljerer på samme måte som Ødegård gjorde. |
|
| Back to top |
|
 |
Predicted Veteran

|
Posted: 13.05.2025 21:47 Post subject: |
|
|
| Nypan har vært skuffende så langt i år med glimt av brillianse, tror det kan være litt det samme som han snakka om i fjor med mentalt press rundt en overgang. |
|
| Back to top |
|
 |
JBH Senior
Joined: 13 Sep 2022 Posts: 239 Location: Toril, Davao City, Philippines
|
Posted: 14.05.2025 05:21 Post subject: |
|
|
Selv om Nypan ikke har vært like glitrende på banen i år som i fjor, viser han fortsatt at han er viktig i Rosenborg. Det var bare en jalla dommeravgjørelse i kampen mot KBK, som gjorde at Sverre ikke ble matchvinner.
Med godkjent mål mot KBK hadde sannsynligvis helhetsinntrykket av Nypans sesongstart blitt vurdert annerledes. Folk husker mål, og er som oftest mer positive til spillere som scorer.
Aston Villa har vært i Norge å sett Sverre spille ved flere anledninger så langt i vår, bl.a på intility mot Enga, hvor Nypan var direkte svak.
Spørsmålet er om de er villige til å slenge 150 + millioner på bordet for Nypan etter det han har vist i år.
Selv håper jeg Sverre Nypan kan ha litt mer tålmodighet med den utreisetrangen. Det er mye bedre for hans egen utvikling, og for RBK, at han venter til etter sesongslutt i Norge. _________________ RBK i medgang og motgang. En ekte supporter svikter aldri sitt lag. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 14.05.2025 08:23 Post subject: |
|
|
| Neeskens wrote: | Det er mulig bare det er meg men jeg synes Nypan knapt har holdt topp ES nivå så langt i år
|
Godt å se at noen ting aldri endrer seg.
Nypan har for all del ikke vært outstanding i år, men han viser glimt av hvilket potensiale han har. Det hjelper nok heller ikke at laget som helhet ikke har fungert så godt offensivt så langt i år. |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 14.05.2025 08:56 Post subject: |
|
|
| Er vel enig med Neeskens for første gang. Enkle balltap og dårlige pasninger. Ja, viser innimellom høy klasse men det blir ikke Premier League med det som er levert hittil i sesongen. Virker litt som at motstanderne er mer obs på han og at han får mindre rom å boltre seg på nå. |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 14.05.2025 09:07 Post subject: |
|
|
| Nypan har ikke akkurat vært outstanding i år, og til tider vært slurvete og unøyaktig, og virker av og til litt uinteressert. Kan være mange grunner til det. Når vi snakker om en som "folket" ser på som supertalent og forventer 150-200m av, og skal gå direkte til en toppklubb, så er de sportslige forventingene langt høyere. Hadde Nypan vært 24 år så har han blitt omtalt som en ordinær eliteseriespiller med litt ekstra. Nå har vi blitt fortalt ved flere anledninger det siste halvåret at det skal komme en avklaring rundt spilleren, men det drøyer stadig. |
|
| Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 14.05.2025 14:16 Post subject: |
|
|
| enojado wrote: | | Hadde Nypan vært 24 år så har han blitt omtalt som en ordinær eliteseriespiller med litt ekstra. |
Vil nesten driste meg til å si at det samme hadde vært gjeldende om han var 19-20 år også. Det som fortsatt gjør han (hyper)attraktiv er at han er nærmere 17 år enn han er 19, men det varer jo ikke evig...
Synes han har spilt relativt svakt i år, og er usikker på om han hadde forsvart en plass i elleveren hvis han hadde vært noen år eldre.
Sånn sett - risikoen tatt i betraktning - synes jeg det er på tide å få avklart et salg her. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 14.05.2025 17:53 Post subject: |
|
|
Det kan hende hode hans allerede er i Birmingham og teller penger. Ikke unaturlig det. Uansett så må han opp noen hakk i de kampene han har igjen her hos oss hvis han skal spille fra start.
En 16 Mai kamp er en fin anledning i så måte _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Hodor Veteran

Joined: 23 Aug 2013 Posts: 3654 Location: Sunnmøre's hovedstad
|
Posted: 16.05.2025 12:57 Post subject: |
|
|
Nettavisen melder nå dette :
Det er Daily Mail som påstår at de har informasjon om hvor mye Rosenborg kan vente seg for et eventuelt salg av Sverre Nypan i sommer.
Selv om det ikke har blitt bekreftet, ser det ut som at Aston Villa er neste stoppested for Nypan.
Daily Mail rapporterer at Rosenborg vil få en overgangssum på rundt 20 millioner pund for salget av stortalentet. Det tilsvarer rett i overkant av 275 millioner kroner.
Hvor mye hold det er i dette er uvisst |
|
| Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 16.05.2025 14:55 Post subject: |
|
|
Fantastisk fin sum. La oss håpe..
Vedr Nypan og kvalitet dette året. Man ser glimt av storhet, men han dominerer ikke som dansken som gikk fra Glimt i fjor til Belgia. Vi forventer jo mye..
Dersom man sammenligner med Iver Fossum på ande indreløper plass, syns jeg Nypan er mer involvert/kreativ og skaper mer ubalanse framover. Det er kanskje ikke så lett å se jobben som Fossum gjør defensivt. |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 16.05.2025 16:21 Post subject: |
|
|
| Hodor wrote: | Nettavisen melder nå dette :
Daily Mail rapporterer at Rosenborg vil få en overgangssum på rundt 20 millioner pund for salget av stortalentet. Det tilsvarer rett i overkant av 275 millioner |
Stemmer dette er det veldig bra jobbet av alle som har fått til dette. Nesten 300 mill er en enormt bra sum. Jeg har drømt om 200, men regnet med 150. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 16.05.2025 16:35 Post subject: |
|
|
Er du helt surrete? For noen mnd siden satt og og kranglet med alt og alle her inne fordi du mente det var helt urealistisk å tro på 100 millioner. Det er ingenting som har endret seg siden da, annet enn at han har levert litt under det vi har forventet og blitt et år eldre.
20 mill pund er omtrent som forventet inkludert alle klausuler. Får vi det som garantert sum er det fantastisk, men heller ikke sjokkerende mye når vi ser på hva andre talenter selges for.
For en slags referanse kan det jo nevnes at Brommapojkarna i dag har solgt en 16-åring til Frankfurt for 100 millioner kroner. Han har 3 kamper i Allsvenskan og en håndfull kamper på Sverige u17. |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 16.05.2025 17:25 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | Er du helt surrete? For noen mnd siden satt og og kranglet med alt og alle her inne fordi du mente det var helt urealistisk å tro på 100 millioner. Det er ingenting som har endret seg siden da, annet enn at han har levert litt under det vi har forventet og blitt et år eldre.
|
Nei, klart jeg er helt surrete – det må jo være det eneste logiske her. For hvordan kunne jeg ellers få for meg den absurde ideen om at markedsverdien til en spiller kan påvirkes av rykter om betalingsvillighet? At Aston Villa angivelig skal være villige til å bla opp 275 millioner må jo være fullstendig irrelevant. Vi vet jo alle at overganger i fotball skjer utelukkende basert på hvordan spilleren har levert ifølge forventningene våre på internettforum, ikke på faktiske bud og markedsinteresse. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 16.05.2025 22:02 Post subject: |
|
|
| Markedsinteressen var i høyeste grad til stede forrige runde dette ble diskutert også. Det er jo bare å gå tilbake og lese, "alle" de største klubbene, vesentlig større enn Villa, ble rapportert interessert. |
|
| Back to top |
|
 |
|