English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Bryne
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Tangvik
0%
 0%  [ 0 ]
Reitan
0%
 0%  [ 0 ]
M. Ceide
1%
 1%  [ 1 ]
Nemcik
0%
 0%  [ 0 ]
Pereira
9%
 9%  [ 6 ]
Fossum
0%
 0%  [ 0 ]
Selnæs
1%
 1%  [ 1 ]
Nypan
4%
 4%  [ 3 ]
Broholm
63%
 63%  [ 39 ]
Islamovic
1%
 1%  [ 1 ]
E. Ceide
16%
 16%  [ 10 ]
Total Votes : 61

Author Message
ola.
Veteran

PostPosted: 04.05.2025 21:53    Post subject: Reply with quote

Selnæs er på vei tilbake!

Emil Ceide og Pereira er sterke og viktige bidragsytere offensivt. Broholm følger hakk i hæl, selv om han først og fremst utmerker seg ved å være på rett sted til rett tid og sette to enkle scoringer. Ikke voldsomt farlig ellers, men kanskje i ferd med å finne formen?

Bakover er det solid.

Men likevel: Reitan holder rett og slett ikke nivået. Han tilfører ingenting på egen hånd – fremstår mest som en autonom stokk på hjul. Broholm bærer hele ansvaret for høyresiden alene. En RBK-back må kunne bruke beina til noe mer enn å stå i veien.

Islamovic fungerer som oppspillspunkt én, kanskje to ganger – og det er nok til å tilfredsstille Johansson, virker det som. Ellers bidrar han minimalt. Ikke engang med posisjonering – bortsett fra én defensiv inngripen. Han får riktignok et innlegg han når med hodet, men det ender langt unna mål. Det som burde vært hans styrke, blir i stedet nok et svakt punkt.

Jeg vil ha Sæter på topp. Hvis ikke, så mye heller Holm – som i det minste viste både tilstedeværelse og vilje i dag.
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran

PostPosted: 04.05.2025 22:03    Post subject: Reply with quote

Passelig god kamp av oss, selv om vi lever farlig rundt pausen. Deilig å se at x-factor-spillerne viser seg fram, tenker da særlig på Pereira, Emil og Brohold (ja, Nypan og Selnæs har også det, uten at de briljerte i dag).

Prøver å forstå Alfreds ros av Dino, og er jo enig i at han gjør litt nytte for seg, men kan ikke forstå at alle de forblåste sjansene veies opp for. Han burde hatt mål både i dag og tidligere i sesongen. Vi har ikke all verdens målforskjell, så om vi må grafse til oss trepoengere i jevne kamper, tror jeg ikke vi har råd til å sløse så mye...

Forsvaret: stort sett solid mot svak motstand. Reitan ser jeg ikke helt at tilfører oss noe spesielt. Synes han ikke holder nivået til et medalje-jagende lag. Men sikkert viktig å ha som back-up. Mikkel gjør en del bra, men er fortsatt den som kaver det til og lager farlige situasjoner. Jeg håper vi stadig ser etter forsterkning på stopperplass.

Men alt i alt fornøyd!!!
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 04.05.2025 22:05    Post subject: Reply with quote

Dino er akkurat som sist, akkurat ikke god nok på noe. Han har fått bort mye av den totalt unødvendige albuebruken ihvertfall
Back to top
Carl
Veteran

PostPosted: 04.05.2025 22:19    Post subject: Reply with quote

Uforståelig at Dino foretrekkes. Et svakt ledd. Hvis vi vektlegger oppspillsferdigheter, må vi bruke Noah, som er sterkere, raskere, mer bevegelig og mer involvert.
Back to top
Danserud
Rutinert

PostPosted: 05.05.2025 09:22    Post subject: Reply with quote

bommel1 wrote:
Maro wrote:
Landu Landu faktisk. Han må jo være 78 år

Crying or Very sad tenkte det samme

Sjekket opp dette, født samme år som meg ja, takk skal dere faenmeg ha.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 05.05.2025 09:46    Post subject: Reply with quote

Om ikke annet er det ganske fint å vinne 3-0 på en litt dårlig dag.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 05.05.2025 10:24    Post subject: Reply with quote

Danserud wrote:

Sjekket opp dette, født samme år som meg ja, takk skal dere faenmeg ha.

Sammenlignet med Maru, er vi alle 78 år gamle.
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 05.05.2025 10:36    Post subject: Reply with quote

Reitan hadde en pasningsprosent på 70 prosent bare. Det sier alt om han som spiller.
Alt for dårlig for RBK.

Forstår ikke at han får spille.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Neeskens
Veteran

PostPosted: 05.05.2025 10:55    Post subject: Reply with quote

Reitan presterte å sende ballen midt i backen helt upresset med god tid til å sikte inn innlegget.
Det er bare alt for dårlig.
Mikkel er en accident waiting to happen .
Alt er usikkert, på små marginer, rufsete.
Så kan han jo egentlig ikke springe skikkelig. Sorry men vi må ha ny høyre midtstopper til Europa

Dino er ikke god nok på noe til å være RBK spiss
Hedning
Legende

PostPosted: 05.05.2025 10:59    Post subject: Reply with quote

Er det ikke Ceide som er hakkekylling denne uka altså?
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 05.05.2025 11:14    Post subject: Reply with quote

Nja, i dag er det først og fremst Reitan. Annenhver uke, tror jeg.
Back to top
enojado
Veteran

PostPosted: 05.05.2025 12:24    Post subject: Reply with quote

M Ceide har blitt en klassespiller.

Solid gjennomført kamp av oss, at vi lever litt farlig i enkelte spillsekvenser er normalt, og synes vi maler på og klarer å ta brodden av Bryne relativt raskt. Var på lerkendal i går, helt nede ved gresset, og synes Selnæs var overraskende flink til å kommunisere og få spillerne på plass og reorganisere som gjorde vi tok brodden av Bryne etter 5-6min press fra dem i starten av 2.omg.

Vil kritisere Nypan litt. Han ser ut som en ordinær eliteseriespiller med litt ekstra kreativitet. Ikke i nærheten av å se ut som en 150-200m supertalent. Tør å påstå at han ikke har hatt en eneste "superkamp" i år hittil i år, og stort sett vært helt ordinær. For ofte dårlig touch på ballen og slurver med enkle avleveringer, bruker krefter litt feil, både offensivt og defensivt.

E Ceide, Pereira og Broholm er pur klasse, selv om ikke alt sitter alltid. Søkki hvor stresset høyresiden til Bryne var en lang periode. Brynespillerne kjeftet og smalt og bad om sikring fra midtbanen osv. Veldig moro.

Reitan er foreløpig ikke bedre enn hva han er. Synes han gjorde mye riktig offensivt, helt til innleggene. Uforståelig mange dårlige innlegg.
Og uforståelig mange klareringer når han enkelt kan spille seg ut. Uten å være skråsikker mener jeg han kunne spilt gjennomledd til Dino minst 3 situasjoner hvor han klarerte. Dino er dyktigs til å gjøre seg spillbar i disse situasjonene.
Reitan er god til å ta returløpene defensivt og relativt solid 1 mot 1, men det kan være en dårlig teknisk ving fra Bryne som gjør han god...

Endelig et solid resultat i en solid kamp fra oss. Disse kampene er så viktige. Vinner vi alle "bananskall"-lagene så gjør det ingenting om vi taper poeng mot Glimt eller annet topplag.
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 05.05.2025 12:30    Post subject: Reply with quote

Jeg synes Mikkel C. er blitt en ganske god stopper. Han gjør mye riktig. En offensiv type og gjør mye bra med ballen.

Problemet er at han av og til mister litt hodet, både med ballen offensivt og uten ball defensivt. Men blir det ikke stadig mindre av det? Selv om det jo var et par nesten-øyeblikk i går.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 05.05.2025 12:38    Post subject: Reply with quote

Enig i at M Ceide har tatt steg. Syns han var god både mot KBK og nå mot Bryne, særlig når vi står høyt i etablert angrep. Flink til å stoppe kontringsforsøk. Har litt å gå på når det kommer til pasningsvalg, men der er han ikke alene.
Back to top
Thulian
Veteran

PostPosted: 05.05.2025 12:49    Post subject: Reply with quote

ola. wrote:
Jeg synes Mikkel C. er blitt en ganske god stopper. Han gjør mye riktig. En offensiv type og gjør mye bra med ballen.

Problemet er at han av og til mister litt hodet, både med ballen offensivt og uten ball defensivt. Men blir det ikke stadig mindre av det? Selv om det jo var et par nesten-øyeblikk i går.

Det mest positive er jo at man ser klar utvikling, selv om man fortsatt aner konturene av kritiske feil i omtrent hver kamp han spiller.
Har nok også lidd litt under at høyresiden vår kanskje ikke alltid er like på når det gjelder forsvarsjobben...
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
eksil
Veteran

PostPosted: 05.05.2025 13:25    Post subject: Reply with quote

Skjønner ikke at noen synes Ceide er god nok. Er enig i at nivået er bedre nå enn tidligere. Men det skulle bare manglet. Min største bekymring er tempo, og stadige alvorlige feil.

Med våre ambisjoner burde vi hatt 2xNemcik.

Et annet spørsmålstegn er Fossum. Han kan jeg ikke se at har styrket oss i noen særlig grad. Lite kreativ, middels spiller er det jeg ser.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 05.05.2025 14:09    Post subject: Reply with quote

Vi skjønner at du ikke skjønner det, eksil. Du gjentar det hele tiden. Du har gått helt i vranglås når det gjelder Mikkel Ceide. En av våre beste og mest stabile spillere de siste 20 kampene. Gjør knapt feil, rydder opp med stor ro og teknisk kontroll. Kritikken enkelte serverer i runde etter runde er så idiotisk at jeg blir helt matt.

Ikke at det er noen fasit, men det er jo en grei pekepinn. På Fotmob er 7,1 det dårligste Ceide har hatt hittil i sesongen. Sofascore er litt strengere generelt på karakterene, der er det dårligste 6,7. Han er rangert som ligaens rundt 30. beste spiller hittil i år begge steder. Topp5 midtstoppere. Samme statistikk hadde han siste halvdel av 2024. Ligger marginalt bak Nemcik. Vi har to svært gode stoppere, vårt klart beste stopperpar siden Reginiussen og Strandberg. Vi har sluppet inn ETT spillermål med Ceide på banen i år.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
eksil
Veteran

PostPosted: 05.05.2025 14:55    Post subject: Reply with quote

Nå synes jeg du overdriver. Har vel løftet dette i kommentaren kun to ganger tidligere. Wink

Når det er sagt - mange jeg snakker med er enig med meg, og enkelte skriver det samme ser jeg. Men håper du har rett og at jeg tar feil. Smile

Ut over at du er uenig i at han er svak generelt, jeg feil i at han er treg og gjør mange feil synes du?
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 05.05.2025 14:59    Post subject: Reply with quote

Jeg syns ikke han er noe utprega treig. Treighet/mangel på tempo virker for meg å være en merkelapp mange slenger på spillere de bare syns er dårlige uten å helt kunne begrunne det.

Jeg syns også han gjør vesentlig færre, og mindre grove feil så langt i år kontra i fjor.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 05.05.2025 15:07    Post subject: Reply with quote

M Ceide er veldig kjapp. Jeg har inntrykk av at mange kritiserer spilleren Ceide var for et år siden, ikke den han er i dag. I fjor var han groteskt dårlig. Han begynte å bli god utpå høsten. Men i 2025 har han vært veldig solid. Nemcik/Ceide er det beste stopperparet vi har hatt siden Reginiussen/Strandberg.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 05.05.2025 15:22    Post subject: Reply with quote

Mener å huske at jeg for en god stund siden var klar på at Ceide ikke er og ikke blir god nok som stopper. Mener Hedon var helt uenig.

Hedon ser ut til å få rett Razz
Back to top
Pirlo
Veteran

PostPosted: 05.05.2025 15:39    Post subject: Reply with quote

Enig i at Ceïde har blitt en knallstopper. Han har sine hodemist iløpet av en kamp (gjerne en feilpasning eller to som blir ekstra tydelig som forsvarsspiller), men det samme gjør Nemcik omtrent hver kamp. Solid sklitakling som bakerste mann i går som kanskje redder en scoring imot.

23-år gammel stopper og nærmer seg allerede 50 kamper. Tipper vi får se han på landslaget etterhvert.
Back to top
Der Kaiser
Veteran

PostPosted: 05.05.2025 16:10    Post subject: Reply with quote

Spinnvilt å diskutere om Ceide skal være førstevalg eller ikke. På de 19 siste Eliteserie-kampene, så har vi tapt 1. Vi har sluppet inn 11 og har en defensiv grunnstruktur som er bunnsolid. Ceide er en vesentlig del av den strukturen.
robbie
Veteran

PostPosted: 05.05.2025 16:17    Post subject: Reply with quote

Pirlo wrote:
Han har sine hodemist iløpet av en kamp (gjerne en feilpasning eller to som blir ekstra tydelig som forsvarsspiller), men det samme gjør Nemcik omtrent hver kamp. Solid sklitakling som bakerste mann i går som kanskje redder en scoring imot.

Jeg tror mange også ikke får med seg at Alfred ønsker at midtstopperne skal spille med høy risiko. Da blir det ofte sinnsyke pasninger med stor fare for brudd i mot. Det var samme greia med Tangvik. Han så ut som Bambi på isen før han begynte å virkelig spille på seg selvtillit.

Frispillingen vår er til tider deilig å se på.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 05.05.2025 16:53    Post subject: Reply with quote

Det er noe Otto Ullsethsk over den merkelige klagingen på Ceide fra enkelte. Sitter uke etter uke og er bastant helt uten å ta innover seg faktiske forhold og hendelser.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Page 5 of 6

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb