View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Whoppa Veteran
|
Posted: 09.07.2024 09:36 Post subject: |
|
|
Problemer med Adressa? |
|
Back to top |
|
 |
Markus Senior
|
Posted: 01.03.2025 01:02 Post subject: |
|
|
Har endelig tatt meg tid til å gjøre RBKNytt.no stabil igjen.
Så nå skal nyheter fra følgende kilder bli hentet inn hvert 10. minutt:
rbkweb.no
rbk.no
kjernen.com
nrk.no
tv2.no
vg.no
adressa.no
nidaros.no
nettavisen.no
dagbladet.no
t-a.no
RBK på YouTube
Er det andre kilder som har RBK-nyheter som kunne vært interessant å fått inn på RBKNytt.no?
Evt. hvilke andre egenskaper ved RBKNytt.no hadde vært interessante?  _________________ RBKNytt.no - Samlested for Rosenborg-nyheter |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 01.03.2025 15:46 Post subject: |
|
|
Strålende!
Hvis det er sånn at man kan ønske seg ting...
Søk hadde vært nyttig, men det krever vel kanskje en god del ekstra i forhold til hva du gjør i dag. Mulig å søke bare i overskrift og ingress f.eks.?
En egen RSS-feed hadde jo vært helt suverent. Tidligere kunne man automatisere ved å følge twitter-feeden men det er kanskje ikke noen alternativer som gjør dette mulig nå?
Akkurat nå er siste artikkel nederst på siden denne:
https://www.tv2.no/nyhete.../17444470/
Den har så vidt jeg kan se ikke noe med RBK å gjøre. Feiltagging fra TV2? _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Markus Senior
|
Posted: 01.03.2025 22:44 Post subject: |
|
|
Begynner å ha lagret et ganske stort arkiv av saker så et søk hadde vært veldig nyttig. Den tekniske grunnen til at dette ikke er på plass nå er at jeg lagrer alt i Firestore, en dokumentdatabase som ikke støtter søk. Så må må evt gjøre noen triks eller inn med en tredjepart som kan løse dette.
Har begynt å lagre nøkkelord for noen av kildene, så skal se må muligheten til å filtrere blant disse etter hvert. Jeg lagrer kun tittel og ingress i dag, så måtte uansett ha blitt begrenset til dette.
Ser at både x.com og bluesky har API-støtte for å poste, så kan se om jeg kan få satt opp dette igjen
Ellers så sliter jeg med at artikler som ikke er relevante dukker opp noen ganger, har vært mye trøbbel med bl.a. adressa. Der har jeg nå lagt inn en ekstra sjekk på at ikke bare saken ligger på https://www.adressa.no/sp...senborg-bk men at også selve saken har riktig "emneknagger".
Vurderer å slenge inn et kall til en LLM (Gemini, GPT etc) for å la få et ekstra synspunkt på om saken faktisk er RBK-relevant eller ikke. _________________ RBKNytt.no - Samlested for Rosenborg-nyheter |
|
Back to top |
|
 |
Markus Senior
|
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.05.2025 12:52 Post subject: |
|
|
Hadde ikke fått med meg at Sæveraas hadde gått til Kvik. |
|
Back to top |
|
 |
Markus Senior
|
|
Back to top |
|
 |
Kom_igjen_troillan Veteran
|
Posted: 04.05.2025 15:14 Post subject: |
|
|
Markus wrote: | Billettsalg og overganger
Det er nå mulig å se siste overganger og billettsalg på RBKNytt!
 |
Kjempebra, tusen takk igjen for en flott nettside!  _________________ – På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.
Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE  |
|
Back to top |
|
 |
Markus Senior
|
Posted: 21.07.2025 14:34 Post subject: |
|
|
Siden det er så ujevnt antall kamper spilt i eliteserien i år har jeg lagt til tabellen for årets sesong på RBKNytt.no, der det er mulig å se "snitt-tabell". Som kanskje gir et litt bedre innblikk i hvordan ståa er akkurat nå.
Er også mulig å sortere på de ulike kolonnene, slik at man kan se at RBK scorer fjerde minst mål i eliteserien i år men også slipper inn nest færrest.
https://rbknytt.no/tabell _________________ RBKNytt.no - Samlested for Rosenborg-nyheter |
|
Back to top |
|
 |
Vakker Blomst Proff
|
Posted: 07.08.2025 17:34 Post subject: |
|
|
Vil bare gi props for arbeidet ditt med rbknytt, Markus. Har skjedd mye bra der de siste mnd! De nye tilskuddene til siden er kjempe-nyttige. Blir bare bedre og bedre, rett og slett! Kudos og takk!  |
|
Back to top |
|
 |
Markus Senior
|
|
Back to top |
|
 |
|