View previous topic :: View next topic |
Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
Sandberg |
|
0% |
[ 0 ] |
Reitan |
|
0% |
[ 0 ] |
Racic |
|
0% |
[ 0 ] |
Volden |
|
61% |
[ 13 ] |
Mortensen |
|
0% |
[ 0 ] |
Zeidan |
|
0% |
[ 0 ] |
Selnæs |
|
0% |
[ 0 ] |
Sletsjøe |
|
0% |
[ 0 ] |
Reitan-Sunde |
|
0% |
[ 0 ] |
Holm |
|
0% |
[ 0 ] |
Sæter |
|
38% |
[ 8 ] |
|
Total Votes : 21 |
|
Author |
Message |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 24.04.2025 10:30 Post subject: |
|
|
ola. wrote: | Demokrati er visst bare bra hvis den/det du stemmer på, vinner. Taper du, skal du visst straffe meningsmotstanderen. Pent.
Fotballdemokratiet er uansett skjørt og svært sårbart for mobilisering fra sterke grupperinger. Synes det er greit at ikke alle instanser som har stemmerett for store endringer i norsk fotball kan bli like påvirket av mobilisering … |
Her handler det om at de stemmer over en sak som på INGEN måte berører dem og at de viser NULL lojalitet til flaggskipet som de vil samarbeide med. At man stemmer mot toppklubbene i en sak som ikke angår dem selv på noen som helst måte er det veldig lov å reagere på... |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 24.04.2025 11:22 Post subject: |
|
|
Antar Kjernen dropper bortekampen mot Bodø/Glimt også.
Eller er det bare de fattige breddeklubbene i Trondheim, som det koster tilnærmet null å boikotte, som skal rammes? _________________ Sesongkortholder. |
|
Back to top |
|
 |
ODN Rutinert
|
Posted: 24.04.2025 11:37 Post subject: |
|
|
Bodø angår i begge elementene som inngår i hvorfor det boikottes. De har vell også hadd årsmøter og brukt god tid på å diskutere sakene, uten et økonomisk motiv bak. Håpløs sammenligning. |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 24.04.2025 11:51 Post subject: |
|
|
Hehe, ikke overraskende en ekstrem intellektuell akrobatikk i sving her ja. Viktig å få mest mulig oppmerksomhet for lavest mulig kostnad for seg selv: Blir nok fort full bortesving både i Bodø og Kristiansund, kjenner man denne gjengen rett. _________________ Sesongkortholder. |
|
Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 24.04.2025 12:07 Post subject: |
|
|
Men da kan du gjerne svare på hvorfor Strindheim skal ha penger fra meg når dem velger å være på parti med forbundet? _________________ Påmeldt |
|
Back to top |
|
 |
Votten Senior

|
Posted: 24.04.2025 12:10 Post subject: |
|
|
Nå virker det som du har et stort ønske om å være kranglefant Barney.
Glimt er en del av NTF. Glimt var med på avstemningen da VAR ble innført. Spørsmålet om VAR vil i aller høyeste grad påvirke Glimts kamphverdag.
Klart du forstår hvorfor man kan akseptere at Glimt har en egen mening om VAR. |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 24.04.2025 12:21 Post subject: |
|
|
AndreasR wrote: | Men da kan du gjerne svare på hvorfor Strindheim skal ha penger fra meg når dem velger å være på parti med forbundet? |
Dersom du virkelig ønsker å straffe en breddeklubb som først og fremst eksisterer for barn og unge i Trondheim på grunn av en eller annen krangel om VAR så har du fullstendig mistet gangsynet.
I motsetning til hva enkelte her inne synes å tro så eksisterer ikke elitefotballen først og fremst for at middelaldrende menn skal bli underholdt mens de drikker øl. _________________ Sesongkortholder. |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 24.04.2025 12:22 Post subject: |
|
|
Votten wrote: | Nå virker det som du har et stort ønske om å være kranglefant Barney.
Glimt er en del av NTF. Glimt var med på avstemningen da VAR ble innført. Spørsmålet om VAR vil i aller høyeste grad påvirke Glimts kamphverdag.
Klart du forstår hvorfor man kan akseptere at Glimt har en egen mening om VAR. |
Imponerende mental gymnastikk. Men det som står igjen er at man skal straffe en breddeklubb i nærmiljøet fordi de er uenige i sak, noe som er lett når det er en lite spennende kamp som står på spill. _________________ Sesongkortholder. |
|
Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 24.04.2025 12:29 Post subject: |
|
|
Lord Oakley wrote: | ola. wrote: | Demokrati er visst bare bra hvis den/det du stemmer på, vinner. Taper du, skal du visst straffe meningsmotstanderen. Pent.
Fotballdemokratiet er uansett skjørt og svært sårbart for mobilisering fra sterke grupperinger. Synes det er greit at ikke alle instanser som har stemmerett for store endringer i norsk fotball kan bli like påvirket av mobilisering … |
Her handler det om at de stemmer over en sak som på INGEN måte berører dem og at de viser NULL lojalitet til flaggskipet som de vil samarbeide med. At man stemmer mot toppklubbene i en sak som ikke angår dem selv på noen som helst måte er det veldig lov å reagere på... |
Buhu, Mr. Trump.
Jeg synes det er positivt at i alle fall VAR-utfallet er i overenstemmelse med flertallet vi ser på spørreundersøkelser. |
|
Back to top |
|
 |
Votten Senior

|
Posted: 24.04.2025 12:38 Post subject: |
|
|
Når du ikke klarer å forholde deg til ganske etterfølgelig argumentasjon er det visst mental gymnastikk. |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 24.04.2025 12:41 Post subject: |
|
|
"Etterfølgelig argumentasjon" for å straffe en lokal klubb som jobber for barn og unge i nærmiljøet, fortrinnsvis på dugnad, fordi "buhuu VAR!". Patetisk. _________________ Sesongkortholder.
Last edited by Barney on 24.04.2025 12:43; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
oyvindh Rutinert

|
Posted: 24.04.2025 12:43 Post subject: |
|
|
De som velger å dra i dag vil i alle fall få gleden av bedre vær enn sist gang de to lagene møttes til offisiell kamp. I rundt null grader og tidvis snødrev, tok Rosenborg seieren 0-2 på Strindheim Arena, i det som var første runde av cupen, 26. april 2017.
Begge mÃ¥lene signert MatthÃas Vilhjálmsson. Erlend Dahl Reitan spilte hele kampen, og er eneste spiller fra troppen som fremdeles er i klubben.
Kampfakta (NIFS)
Videosammendrag (VGTV)
På 2000-tallet har de to lagene møttes i cupen fem ganger. Strindheim tok seieren 1-0 i 2000, ellers har Rosenborg vunnet i 2004, 2009, 2013 og altså 2017 (NIFS). |
|
Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 24.04.2025 12:52 Post subject: |
|
|
Barney wrote: | AndreasR wrote: | Men da kan du gjerne svare på hvorfor Strindheim skal ha penger fra meg når dem velger å være på parti med forbundet? |
Dersom du virkelig ønsker å straffe en breddeklubb som først og fremst eksisterer for barn og unge i Trondheim på grunn av en eller annen krangel om VAR så har du fullstendig mistet gangsynet.
I motsetning til hva enkelte her inne synes å tro så eksisterer ikke elitefotballen først og fremst for at middelaldrende menn skal bli underholdt mens de drikker øl. |
Men du svarer ikke på det jeg spør om? Skal Strindheim ha pengen mine når dem ikke viser solidaritet motsatt vei? Jeg ønsker ikke å straffe en breddeklubb, men denne har Strindheim lagt opp til selv. _________________ Påmeldt |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 24.04.2025 12:56 Post subject: |
|
|
AndreasR wrote: |
Men du svarer ikke på det jeg spør om? Skal Strindheim ha pengen mine når dem ikke viser solidaritet motsatt vei? Jeg ønsker ikke å straffe en breddeklubb, men denne har Strindheim lagt opp til selv. |
At folk som driver idrettsklubb på dugnad ikke viser solidaritet med hva? At du er uenig i at det er VAR i Eliteserien?
Har jeg misforstått deg, eller er det dette du faktisk mener? _________________ Sesongkortholder. |
|
Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 24.04.2025 13:04 Post subject: |
|
|
Ja jeg liker ikke VAR. Synes det fungerer dårlig.
Når en klubb som Strindheim som ikke trenger å forholde seg til det, velger å stemme for å beholde og dermed påfører andre klubber økte kostnader er det rett og rimelig at det får konsekvenser i den forstand at Strindheim ikke får penger av meg. _________________ Påmeldt |
|
Back to top |
|
 |
sambafc Junior
|
Posted: 24.04.2025 13:05 Post subject: |
|
|
Barney wrote: | At folk som driver idrettsklubb på dugnad ikke viser solidaritet med hva? At du er uenig i at det er VAR i Eliteserien?
Har jeg misforstått deg, eller er det dette du faktisk mener? |
Noen ledere i Strindheim velger å stemme for VAR på tross av at det ikke er demokratisk forankret i egen drevet klubb av frivillige OG på tross av at eliteklubbene og spesielt RBK(som Strindheim burde ønske et godt samarbeid med) er imot VAR.
Mener Strindheim virkelig å fremstå slik? Ingen burde være overrasket av at Kjernen ikke gidder å komme på Myra på grunn av dette.
Og du må slutte å misforstå så sinnsykt med vilje på dette.
At Kjernen ikke ønsker å komme er det Strindheim som har valgt. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 24.04.2025 13:18 Post subject: |
|
|
1. Jeg er i prinsippet tilhenger av VAR.
2. Jeg synes det er feil at småklubber som Strindheim skal kunne bestemme om VAR skal brukes eller ikke i Eliteserien.
3. Nei, jeg synes ikke vi skal skrape medlemsskapsmodellen og få inn privat eierskap sånn som i Premier League
4. Jeg tror derimot at det må vurderes om Eliteserien bør bryte ut av NFF-systemet og bli fullstendig uavhengig. Dagens modell er fin og sosialdemokratisk i prinsippet. Men i praksis er den skadelig for alle parter. |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 24.04.2025 13:30 Post subject: |
|
|
sambafc wrote: |
Noen ledere i Strindheim velger å stemme for VAR på tross av at det ikke er demokratisk forankret i egen drevet klubb av frivillige OG på tross av at eliteklubbene og spesielt RBK(som Strindheim burde ønske et godt samarbeid med) er imot VAR.
Mener Strindheim virkelig å fremstå slik? Ingen burde være overrasket av at Kjernen ikke gidder å komme på Myra på grunn av dette.
Og du må slutte å misforstå så sinnsykt med vilje på dette.
At Kjernen ikke ønsker å komme er det Strindheim som har valgt. |
Alle står fritt til å møte opp på kamp, men jeg tror Kjernen har forvekslet en cupkamp med en flyplass; det er ingen grunn til å annonsere kanselleringer.
Denne nitriste boikotten kommer kun til å gå utover barn og unge i Trondheim. Det blir vanskelig å tro på folk som hevder at den moderne supporterkulturen er en god kraft i norsk fotball fremover, så mye er sikkert. _________________ Sesongkortholder. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 24.04.2025 13:39 Post subject: |
|
|
Spent på lagoppstillingen. Noe sånt ? Sandberg- Mortensen, Racic, Nemcik, Reitan-Zeidan,Selnæs, Sletsjøe-Sæter, Holm, Sunde. |
|
Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 24.04.2025 14:00 Post subject: |
|
|
Men handler dette i det heletatt om VAR? Sto dette i uttalelsen til Kjernen? Handler ikke dette om cup'en? _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
|
|
Montana wrote: | Haha, hvordan går dette utover barn og unge i Trondheim? Du aner jo ikke om det i det heletatt resulterer i en eneste tapt krone. Kjernen har da ikke noe økonomisk forpliktelse til breddefotballen. |
Det er helt åpenbart at de ikke anser bredden som sitt ansvar og bør behandles deretter fremover. _________________ Sesongkortholder. |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
|
|
Barney wrote: |
Denne nitriste boikotten kommer kun til å gå utover barn og unge i Trondheim. |
Haha, hvordan går dette utover barn og unge i Trondheim? Du aner jo ikke om det i det heletatt resulterer i en eneste tapt krone. Kjernen har da ikke noe økonomisk forpliktelse til breddefotballen. |
|
Back to top |
|
 |
netrom84 Senior
|
Posted: 24.04.2025 14:01 Post subject: |
|
|
Barney wrote: |
Alle står fritt til å møte opp på kamp, men jeg tror Kjernen har forvekslet en cupkamp med en flyplass; det er ingen grunn til å annonsere kanselleringer.
|
Har Kjernen kansellert kampen nå?
Er vel helt innafor at Kjernen legger ut melding om boikotten på sine hjemmesider og på sine sosiale kanaler vel? Både for informasjon til sine medlemmer og informasjon til andre som måtte lurer på hvorfor Kjernen ikke møter.
Strindheim må stå for sine valg med å pålegge topplagene store kostnader med å videreføre VAR. Om det svir litt ekstra at festen blir litt begrenset er bare positivt. |
|
Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 24.04.2025 14:17 Post subject: |
|
|
Barney wrote: | Det er helt åpenbart at de ikke anser bredden som sitt ansvar og bør behandles deretter fremover. |
Skal ikke blåse mer liv i dette, gidder ikke, men må få spørre. Er bredden, kjernen sitt ansvar? All den tid de er en uavhengig supportergruppering som heier på RBK. Sist jeg sjekket står det ikke RBK + alle andre klubber i trøndelag.
Er det mulig at dere som krangler her, spesielt dere som misliker kjernen pga flere ting kanskje kan slutte å blåse ALT ute av proposjoner. Er jo ikke måte på hvor jævlig alvorlig alt skal være. _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 24.04.2025 14:19 Post subject: |
|
|
Misforstå meg rett, jeg synes det er flott at Kjernen sier dette offentlig og at en del av dere forfekter disse holdningene her inne. Men med disse holdningene er det helt åpenbart at man skal slutte å behandle disse grupperingene som en positiv kraft i norsk fotball. _________________ Sesongkortholder. |
|
Back to top |
|
 |
|