View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
pappabrun Proff
|
Posted: 12.01.2025 23:01 Post subject: |
|
|
Som ung keeper er det vel 100 ganger bedre å faktisk spille hver eneste kamp. Han har bare vært fast i 1 hel sesong. Burde bli i 1\2 år til hvertfall. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 20.03.2025 20:44 Post subject: |
|
|
- Det er artig å være på landslag, men det blir gøy å være med laget når det er pause også. Jeg får brukt enda mer tid her på å trene og bli bedre.
- Det neste blir å sikte mot A-landslaget!
- Ja, det er det eneste landslaget jeg kan spille for nå, så jeg trener for det!
Les mer: - Skal samle poeng hele veien
– Han er med i diskusjonen. Det vet vi etter samtaler med Ståle Solbakken, sier Johansson.
– For Sander handler det nå om å ikke bare ha en god høst, slik han hadde i 2024. Nå skal han vise at han holder det nivået. Samtidig behøver han ikke levere slik han gjorde borte mot Sandefjord hver uke, men han skal vise at bunnivået er høyere og at toppene har kommet for å bli.
Les mer: Har hatt Solbakken-dialog om Tangvik |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.04.2025 22:33 Post subject: |
|
|
Keeperen har nå reddet fem av åtte straffespark som laget har pådratt seg med ham mellom stengene.
- Jeg liker presset og oppmerksomheten på meg. Jeg klarer å holde meg rolig i de situasjonene, vurderer hovedpersonen.
Det skal sies at redningene mot Stabæk og Vålerenga i forfjor smakte langt bedre enn mot KFUM Oslo og Brann i fjor siden at farlige returer endte i avgjørende mål for motstanderne.
I går dyttet Tangvik ballen påpasselig ut til corner på forsøket fra Henrik Skogvold.
Les mer: - Jeg liker presset og oppmerksomheten |
|
Back to top |
|
 |
oyvindh Rutinert

|
Posted: 06.04.2025 23:00 Post subject: |
|
|
Vi så i fjor at han var god på strek, og svært god en-mot-en. Det var også tydelig at han var god med ball i beina, selv om det var noen uheldige involveringer, særlig tidlig i sesongen.
Tidlig i denne sesongen enda, men mest gledelig synes jeg, er at han virker å ha tatt steg i feltarbeidet i løpet av vinteren. Har vel i de to første kampene vært prikkfritt i vurderingene han har gjort? Fremstår med det som en komplett keeper.
Morsomt også at produksjonen på Lerkendal nå ser ut til å kjøre samme opplegg på skjerm og speaker ved strafferedning som når vi scorer. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 06.04.2025 23:08 Post subject: |
|
|
For ikke å snakke om igangsettinger. En helt vill keeper allerede. |
|
Back to top |
|
 |
Zzyzx Veteran
|
Posted: 07.04.2025 12:23 Post subject: |
|
|
oyvindh wrote: | Tidlig i denne sesongen enda, men mest gledelig synes jeg, er at han virker å ha tatt steg i feltarbeidet i løpet av vinteren. Har vel i de to første kampene vært prikkfritt i vurderingene han har gjort? Fremstår med det som en komplett keeper. |
Ja jeg og tenkte på feltarbeidet mot Fredrikstad. I løpe av kampen gikk jeg fra å være redd for baller som kom inn i feltet og som skal være keeperballer, til å stole på at Tangvik tok dem. Overbevisende!
Også enig i at det var kult å se stort bilde av Tangvik etter redning på straffe. Bra at de gjør litt ekstra stas på en strafferedning på den måten! |
|
Back to top |
|
 |
Alltid fremover Junior
|
Posted: 08.04.2025 22:58 Post subject: |
|
|
Har tatt store steg. Skal ikke undervurdere salgspotensialet her. Skal heller ikke undervurdere betydningen hans i vårt oppbyggende spill. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.04.2025 22:33 Post subject: |
|
|
Tangvik påpeker sjøl en mangel i statistikken: Kornvig satte straffesparket over i kampen i Bergen i fjor. Ergo har han bare sluppet inn tre av ni straffer.
... trass i innspillet greide Adressa å summere feil - og hevdet bare to innslupne. |
|
Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 22.04.2025 14:02 Post subject: |
|
|
Nok en tilnærmet feilfri kamp av Tangvik som atpåtil gjør flere semi-matchvinnende redninger. Med det nivået han har hatt inne nå stabilt fra høstsesongen i fjor så er han vel helt på linje med Selvik og Dyngeland som er andre- og tredjevalg bak Nyland?
Moderne keeper på 22 år med kontinuerlige forbedringer i feltarbeid og solid landslagsnivå på strek. Spiller fort i en større liga i løpet av noen år. |
|
Back to top |
|
 |
pappabrun Proff
|
Posted: 22.04.2025 14:47 Post subject: |
|
|
Gjetter han er inne i neste landslagstropp, med mindre det er noe viktige U21 greier. Ser det er flere som har snakket om at Haikin er ute etter å bli norsk, så de ser på han som arvtageren til Nyland. Men som partisk rosenborgsupporter tenker jeg heller at Tangvik er framtiden til det norske landslaget. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 22.04.2025 14:50 Post subject: |
|
|
Tangvik har jo uten tvil blitt mere stabil og trygg så at han havner i diskusjonen er naturlig.
Når det er sagt så er det jo flere keepere som akkurat nå kanskje er å foretrekke for Ståle, som overnevnte og kanskje Bråtveit som sto en helt sinnsyk kamp sist nå.
I mitt hjerte foretrekker jeg Tangvik >Haikin, men det gjør meg ingenting om Haikin vokter målet et par år før Tangvik tar plassen de neste 10-12 :p _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 22.04.2025 15:01 Post subject: |
|
|
Tangvik har tatt så gigantiske steg det siste året at han fort kan bli like attraktiv på overgangsmarkedet om Broholm og Nypan. Da tror jeg ikke Haikin blir luktet på en gang av landslagsledelsen. |
|
Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 22.04.2025 15:09 Post subject: |
|
|
Er ikke Haikin russisk? Kan vel neppe spille på det norske landslaget da. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 22.04.2025 15:16 Post subject: |
|
|
Tror det er slik at du kan velge etter at du har fått et nytt statsborgerskap? Men straks du da har spilt for ett av landene så er du "fanget"? |
|
Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 22.04.2025 15:24 Post subject: |
|
|
Hvis han har fått norsk statsborgerskap, kan han nok spille for norge, gitt at han ikke har noen senior-kamper for Russland. |
|
Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 22.04.2025 15:33 Post subject: |
|
|
robbie wrote: | Tangvik har tatt så gigantiske steg det siste året at han fort kan bli like attraktiv på overgangsmarkedet om Broholm og Nypan. Da tror jeg ikke Haikin blir luktet på en gang av landslagsledelsen. |
Ikke mange gode keeperer i Europa nå, samtidig så blir Sander 23. Vær til stor fordel for klubben at han blir lojal til klubben i lang tid slik at klubben kan utvikle seg og komme på nivå med BG slik at klubben har et godt utgangspukt. Når han kommer inn på landslaget kan det nok bli andeledes, best mulig at spillere fra lojale til klubben over lang tid. |
|
Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 22.04.2025 18:35 Post subject: |
|
|
Hans voldsomme prestasjoner i høstsesongen i fjor og så langt i år, gjør at vi må sikre en lengre kontrakt med ham. Er redd at han fort kan glippe for oss om det kommer flere speidere på besøk for å se Nypan / Broholm, og så finner ut at det største esset spiller bakerst. |
|
Back to top |
|
 |
Predicted Veteran

|
Posted: 22.04.2025 20:33 Post subject: |
|
|
Håper salg av Nypan utløser noen nye kontrakter og da er Broholm og Tangvik på toppen av ønskelista, pluss signering av Emil. |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 22.04.2025 20:54 Post subject: |
|
|
Hadde en liten blemme når han kom ut og ble lobba mot VIF, men jeg må si jeg føler meg veldig trygg på han nå i hver kamp. Føler at vi har en skikkelig solid keeper og at den plassen ikke er noe å bekymre seg over.
En solid keeper som også er knallgod på å redde straffer er det bare å signere på ny langtidsskontrakt  |
|
Back to top |
|
 |
Votten Senior

|
Posted: 22.04.2025 20:58 Post subject: |
|
|
Predicted wrote: | Håper salg av Nypan utløser noen nye kontrakter og da er Broholm og Tangvik på toppen av ønskelista, pluss signering av Emil. |
Broholm signerte vel kontrakt for tre måneder siden, ut 2026. Tar det som et tegn på at han er solgt før 2026-sesongen sparkes i gang. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 22.04.2025 21:01 Post subject: |
|
|
Predicted wrote: | Håper salg av Nypan utløser noen nye kontrakter og da er Broholm og Tangvik på toppen av ønskelista, pluss signering av Emil. |
Jeg tar det nærmest for gitt at dette er planen. Da Broholm fikk ny kontrakt i vinter fikk han den beste kontrakten vi kunne tilby med en knekt økonomi. Etter at Nypan-pengene er på bok bør nye kontrakter for våre viktigste spillere være førsteprioritet. |
|
Back to top |
|
 |
siggen1 Proff
|
Posted: 22.04.2025 22:29 Post subject: |
|
|
Dette er en stor keeper på gang,det er det overhodet ingen tvil om. |
|
Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 22.04.2025 22:32 Post subject: |
|
|
Tangvik og Emil C utgjorde forskjellen mot VIF.
Dette er spillere med x faktor som bikker kamper vår vei.
Tangvik må jo etterhvert bli svært attraktiv for større klubber. |
|
Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
Posted: 22.04.2025 23:14 Post subject: |
|
|
Fortjener en bra kontrakt nå ja. Bør også på landslaget ASAP.
Håper han tenker at han også skylder klubben dette, som satset på han til tross for ganske svake prestasjoner gjennom våren 2024. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 22.04.2025 23:31 Post subject: |
|
|
pappabrun wrote: | Gjetter han er inne i neste landslagstropp, med mindre det er noe viktige U21 greier. |
Han er for gammel for U21-landslaget ettersom Norge ikke kvalifiserte seg for EM. |
|
Back to top |
|
 |
|