View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 23.03.2025 18:10 Post subject: Israel - Norge |
|
|
Tirsdag 25. mars klokka 20.45 @ TV2.
Israel lå under for Estland i går, så bør være mulige å slå. |
|
Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 24.03.2025 22:10 Post subject: |
|
|
Tror dette kan bli tøft for Norge, særlig pga. all støyen rundt kampen i media i Norge, der også spillerne har uttalt seg. Fare for at de kan miste sportslig fokus. Israel på den annen side, blir kanskje mer motivert? Men: vi bør naturligvis slå Israel, og vi må skaffe oss et sterkt utgangspunkt i forkant av Italia-kampene. |
|
Back to top |
|
 |
JBH Senior
Joined: 13 Sep 2022 Posts: 206 Location: Toril, Davao City, Philippines
|
Posted: 25.03.2025 07:51 Post subject: |
|
|
Alt for mye støy rundt laget og trener.
Spillerne og Solbakken burde fått klar beskjed av NFF om å IKKE uttale seg i pressen om den politiske konflikten foran en slik kamp. Men det er kanskje ikke så lett , etter at Kalvenes allerede har vært ute med uttalelser om Israel. Alle vet at situasjonen er spent , og at selv den minste uttalelse medfører støy, spesielt i Israel. Israelerne hisser seg opp, og kommer til å spille knalltøft mot Norge. Tror det ender 1-1 , etter sen scoring av Sørloth. _________________ RBK i medgang og motgang. En ekte supporter svikter aldri sitt lag. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 25.03.2025 09:41 Post subject: |
|
|
En skulle kanskje tro at denne logikken gjelder flere landslag enn Norge, er ikke bare her vi bryr oss om Israel vil jeg tippe. Mulig det er hakket mer oppmerksomhet her, men jeg kjøper ikke narrativet om at vi ikke vinner denne kampen fordi media har hatt fokus på konflikten. Jeg tviler sterkt på at det er noe stort fokus blant spillerne og laget ellers.
Det virker nok som mye støy fordi det er det media er opptatt av, men internt klarer de nok å holde fokus helt greit. Hadde vært noe annet hadde det vært en intern konflikt som hadde lekket eller en ekstern konflikt som hadde påvirket i mye større grad.
Når Zeidan, som er svensk-palestinsk og i mye større grad direkte påvirket av konflikten, klarer å holde fokus så skal ikke landslaget la seg vippe av pinnen fordi media spør om konflikten.
Å ikke uttale seg hadde vært en veldig dårlig løsning forøvrig. Man trenger ikke fyre opp unødvendig, men å nekte å svare/kommentere/uttale seg hadde i alle fall ikke ført til noe mindre støy.
Hvis denne konflikten påvirker landslaget fordi media har fokus på det så har man mye å jobbe med. Israelerne kan hisse seg opp, men vi skal ha såpass kvalitet at det skal gå greit. Hadde kampen gått i Israel så kanskje jeg kunne vært delvis med på logikken/resonnementet, men når den går i Ungarn i tillegg så klarer jeg ikke se det store problemet med at man svarer på spørsmål og at det skal være med å ødelegge. |
|
Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 25.03.2025 23:04 Post subject: |
|
|
Opp i 2-1, håper vi holder konsentrasjonen nå. Helt unødvendig å slippe Israel inn i kampen igjen. Vi bør vel strengt tatt ha 4-5 mål i denne kampen ut ifra sjansene til både Haaland og Sørloth. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 26.03.2025 00:45 Post subject: |
|
|
Kan ikke forstå annet enn at RBK greier topp to. |
|
Back to top |