View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Troillongan Veteran
|
Posted: 05.02.2025 12:05 Post subject: |
|
|
De hente Dino pga at selv med Holm, Sæther og Islendingen i stallen måtte Nypan spille spiss flere kamper. De tre har samme tilgjengelighet tilsammen som en frisk spiss. Er vel egentlig ikke mer avansert enn det. _________________ I kvit å svart.. |
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 05.02.2025 12:18 Post subject: |
|
|
Hvis du ser på kjøpet av Dino i isolasjon så ja.
Men sett i sammenheng med ny kontrakt til Holm (kun 2 uker siden), samt flere godkjente (lave) bud på Sæter så er det jo logisk å anta at klubben veldig gjerne vil bli kvitt ham. _________________
Peter Storey wrote: | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 05.02.2025 13:31 Post subject: |
|
|
Jeg hadde ønsket at han hadde dratt. Synes han er oppskrytt som fotballspiller og er alt for ofte skadet. All den tid han nå er her, er det jo bare å håpe på at han gjør det bra:) |
|
Back to top |
|
 |
pavel londak fan account Rutinert

|
Posted: 05.02.2025 14:29 Post subject: |
|
|
Sæter vet at han ikke er førstevalg og har selv takket nei til å dra fra klubben. Da må vi anta at han tar til takke med rollen som supersub, og der er vel ingen bedre?
Litt luksus å ha et tredjevalg som lønnsledende i klubben kanskje, men rent sportslig vil jeg mye heller sette inn Sæter på slutten når vi jager mål enn Holm/Islamovic. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 05.02.2025 14:37 Post subject: |
|
|
Det Pavel Gagarin sa. |
|
Back to top |
|
 |
ODN Veteran
|
Posted: 05.02.2025 16:08 Post subject: |
|
|
Blir jo bare sliten av dette. Nå vet jeg ikke hva som har skjedd på bakrommet, men høres fryktelig rart ut at vi bare har hatt et ønske om å erstatte Sæter med Dino, uten at førstnevnte skal ha hatt noe ønske om å dra selv. Det får for så vidt bare være spekulasjoner til noe annet er sagt.
Vi havner for så vidt i en ganske ekkel situasjon når vi plutselig står med så mange spisser, spesielt gitt klubbens økonomiske situasjon. To ting er ganske så sikkert; Sæter er toppklasse i nasjonal liga når han er skadefri, og det er Holm vi skal satse på. Dino er nok ganske så innforstått med akkurat dette, selv om han åpenbart kommer til å gi det han kan for plassen. Sæter kommer nok (gitt tidligere intervjuer, eksempelvis etter 28. serierunde), til å fortsette med å spre unødvendig uro dersom han ikke klarer å kapre til seg plassen - noe jeg er ganske så sikker på at han ikke kommer til å gjøre.
Sportslig sett så er han åpenbart en klasse spiller å ha som reserve, men økonomisk sett så er det i mine øyne latterlig. Han skal ha skryt for ønsket om å bli i klubben, men all vinglingen er slitsom. |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 05.02.2025 16:39 Post subject: |
|
|
pavel londak fan account wrote: | Sæter vet at han ikke er førstevalg og har selv takket nei til å dra fra klubben. Da må vi anta at han tar til takke med rollen som supersub, og der er vel ingen bedre?
Litt luksus å ha et tredjevalg som lønnsledende i klubben kanskje, men rent sportslig vil jeg mye heller sette inn Sæter på slutten når vi jager mål enn Holm/Islamovic. |
Det kommer nok flere bud fra andre klubber..
Disse overgangsvinduene i tillegg til Norge er åpne : Tyrkia (11.feb), Sverige (11.mars), USA (23.april) av aktuelle land.. |
|
Back to top |
|
 |
Duncan Proff
|
Posted: 05.02.2025 19:17 Post subject: |
|
|
Tippe MLS er eneste som kan friste han, og derfor er han litt på bakbeina til diverse bakgårdsklubber i øst-europa nå..
Kompisen med samme agent tok den veien i sommer o! |
|
Back to top |
|
 |
Ronster Junior
|
Posted: 05.02.2025 19:52 Post subject: |
|
|
Litt synd at vi ikke får disse pengene for han nå, som kanskje kunne vært investert i stopper(mulig å finne en Nemcik til?), da Sæther i beste fall er tredjevalg på topp og uansett ikke vil kunne bidra nok pga skader. Han er vel i tillegg nesten lønnsledende |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 05.02.2025 20:19 Post subject: |
|
|
ODN wrote: | Blir jo bare sliten av dette. Nå vet jeg ikke hva som har skjedd på bakrommet, men høres fryktelig rart ut at vi bare har hatt et ønske om å erstatte Sæter med Dino, uten at førstnevnte skal ha hatt noe ønske om å dra selv. Det får for så vidt bare være spekulasjoner til noe annet er sagt.
Vi havner for så vidt i en ganske ekkel situasjon når vi plutselig står med så mange spisser, spesielt gitt klubbens økonomiske situasjon. To ting er ganske så sikkert; Sæter er toppklasse i nasjonal liga når han er skadefri, og det er Holm vi skal satse på. Dino er nok ganske så innforstått med akkurat dette, selv om han åpenbart kommer til å gi det han kan for plassen. Sæter kommer nok (gitt tidligere intervjuer, eksempelvis etter 28. serierunde), til å fortsette med å spre unødvendig uro dersom han ikke klarer å kapre til seg plassen - noe jeg er ganske så sikker på at han ikke kommer til å gjøre.
Sportslig sett så er han åpenbart en klasse spiller å ha som reserve, men økonomisk sett så er det i mine øyne latterlig. Han skal ha skryt for ønsket om å bli i klubben, men all vinglingen er slitsom. |
Eventuelt at klubben er drit lei av å ha en spiller som er tilgjengelig i 10 av 30 kamper. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Vakker Blomst Proff
|
Posted: 05.02.2025 20:35 Post subject: |
|
|
Aristoteles wrote: | Jeg hadde ønsket at han hadde dratt. Synes han er oppskrytt som fotballspiller og er alt for ofte skadet. |
Enig! Dessuten dritlei alt styret med han i hvert eneste overgangsvindu. Når vi ønsker å ha han nekter han å signere og skal på død og liv bort. Signerer med Krim-Jim. Flørter til og med med Molde🤮, for neste dag å proklamere hvor mye han elsker RBK blah blah..
Når vi vil ha han bort nekter han å dra! Here to stay og store ord, neste dag forhandles det med andre klubber..
Alfred prøver å bygge et lag som drar i samme retning. Sæter spiller for seg selv og sitt eget ego. Robbie sa det veldig bra her noen sider tilbake og det tror jeg er fasit (fortjener en reprise):
robbie wrote: | Men han bidrar ikke med annet enn å skåre mål. Når Noah spiller, tar han med seg Broholm, Ceide og Nypan, han holder på ballen og bidrar til at laget som helhet spiller bedre. Sæter ikke god på noe av dette.
Sæter fungerer bedre i et lag uten noe særlig grunnspill som liker å ligge lavt og kanskje får en eller to sjanser i løpet av kampen. Da trenger man en type som Sæter som kan sette disse. I Alfreds system ser vi at Sæter faktisk hemmer det offensive spillet, da hjelper det lite at han er flinkest av alle til å sette sjanser når vi ender opp med å skape færre sjanser når han spiller.
Vi hadde litt av samme situasjon da Torgeir Børven ble hentet. Børven er litt samme spisstype som Sæter. Han skårer mål, med bidrar med lite annet. Derfor foretrakk Hareide å spille med Dino. Vi kommer til å se det samme i år. |
|
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 06.02.2025 00:46 Post subject: |
|
|
Make Sæter great again?
Mulig det er noe i det Robbie skriver. Men tror det skulle være mulig å både komme til flere sjanser og score flere mål med Sæter på banen. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 06.02.2025 11:17 Post subject: |
|
|
Det er litt utgjort at vi i år igjen skal havne i en situasjon hvor vi prøver å presse ut en spiller. |
|
Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 06.02.2025 11:32 Post subject: |
|
|
Tja presser vi egentlig ut en spiller her. Vi sier ja til et bud på en spiller som strengt tatt ikke er tilgjengelig mer en maks 50% av tiden. I en stall med alt for mange spisser uansett. Han har i tillegg en sinnsyk lønn, noe som gjør et bud på typ 5 millioner, verdt 8 millioner.
Ole sitter jo med den beste hånden her. Kommer det en klubb som er stor nok og som gir han enda mer lønn så stikker han garantert på dagen. Virker ikke pakken god nok så kan han si nei, deretter snakke om at han vil vinne noe her med RBK osv osv.
Ingenting av det Ole har gjort i sin periode her i RBK skriker at han er veldig lojal mot RBK. _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 06.02.2025 11:43 Post subject: |
|
|
Så klart presses han ikke ut. Han er med på det han har "krav" på. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 06.02.2025 11:48 Post subject: |
|
|
Sjiraff wrote: | Han har i tillegg en sinnsyk lønn |
Det visste jeg ikke, litt overraskende med tanke på at han skrev ny kontrakt så sent som i fjor, men det kan så klart forklare hvorfor vi aksepterer latterlig lave bud. Hva har han i lønn?
Håper vi unngår salg til en norsk klubb, han kommer garantert til å være skadefri og score mot oss.
Kamerat Ola wrote: | Han er med på det han har "krav" på. |
Den skjønte jeg ikke. |
|
Back to top |
|
 |
Mighty Senior

|
Posted: 06.02.2025 11:55 Post subject: |
|
|
Skjønner Ole godt! Han lukter en opptur, trives i Trondheim og vil være med på prosjekt Alfred. Med hans skadehistorikk tror jeg det er lurt å forbli i klubben som kjenner kroppen hans og hvor han er trygg på det utenomsportslige.
Sæter tror nok at han er god nok til å kjempe seg til spilleminutter gjennom gode prestasjoner. Og jeg tror ikke det er en helt håpløs vurdering.
Nå har vi altfor mange spisser i troppen som burde slankes vesentlig, men det er ikke Ole sitt ansvar. I verste fall går han kontrakten ut, uten tillitt. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 06.02.2025 11:57 Post subject: |
|
|
Henri wrote: | Den skjønte jeg ikke. |
Jeg mener bare at han er med på treningene med A-laget, han er med på treningsleir etc. Ikke som situasjonen var med Bjørlo. At det aksepteres relativt lave bud på han er jo helt fair. (Dessverre) er det jo Sæters valg å ikke dra når alt kommer til alt. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 06.02.2025 12:12 Post subject: |
|
|
Joda, det var klart mer eksplisitt med Bjørlo (men han hadde vel ikke noe "krav" om å få delta på treningsleiren). Likevel, den dagen Ole er ferdig så blir det interessant å høre hans versjon av dette vinduet. |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 06.02.2025 12:39 Post subject: |
|
|
Så lenge han ikke begynner å klage og syte over å sitte på benken, med en gang overgangsvinduet er stengt. Det trenger man i hvertfall ikke i dette prosjektet. |
|
Back to top |
|
 |
nin Rutinert
|
Posted: 06.02.2025 12:57 Post subject: |
|
|
Henri wrote: | Sjiraff wrote: | Han har i tillegg en sinnsyk lønn |
Det visste jeg ikke, litt overraskende med tanke på at han skrev ny kontrakt så sent som i fjor, men det kan så klart forklare hvorfor vi aksepterer latterlig lave bud. Hva har han i lønn?
|
Var ikke det i 2023?
Jeg har for meg at det var i en periode hvor det var relativt bekmørkt sportslig og han var god til å lage mål ut av løse lufta. Tenker nok at med krim-jim på andre sida så hadde han gode kort til å forhandle fram en relativt lukurativ kontrakt. Så vidt jeg husker så var det vel Berdal som forhandlet den ikke Dorsin heller? |
|
Back to top |
|
 |
AlfredoJojo Proff
|
Posted: 06.02.2025 13:31 Post subject: |
|
|
VG sin artikkel (To som er ferdige med hverandre) er typisk VG journalistikk.
Ifra ett spiller logistikk spørsmål er Sæter ut en logisk løsning.
- Klart en av de best betalte på laget, så mye frigjorte lønnskostnader.
- Vi har god dekning på denne plassen.
- Aga og Thorsteinsson vil ikke folk kjøpe.
- Noah Holm kommer ifra en sesong uten særlig prestasjoner, markedsverdien er nok mye lavere enn Sæter sin.
- Men. Trur også klubben tenker at om Sæter blir så finns det absolutt oppsider med det. Alt avhengig av hvor lenge han kan være skadefri så klart.
- AJ sin misnøye med Sæter er nok utelukkende på grunn av skadene, må jo være veldig vanskelig og forholde seg til for medspillere og trener team. Og mesteparten av tiden når han er tilbake bruker han tiden på å "komme i kampform igjen". |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 06.02.2025 13:59 Post subject: |
|
|
nin wrote: | Var ikke det i 2023?
Jeg har for meg at det var i en periode hvor det var relativt bekmørkt sportslig og han var god til å lage mål ut av løse lufta. Tenker nok at med krim-jim på andre sida så hadde han gode kort til å forhandle fram en relativt lukurativ kontrakt. Så vidt jeg husker så var det vel Berdal som forhandlet den ikke Dorsin heller? |
Jo, det stemmer, det var i 2023, uansett er poenget at avtalen er underskrevet i en tid hvor økonomien ikke tillot de lønningene vi har sett tidligere.
Det er Dorsin som forhandler kontrakter. |
|
Back to top |
|
 |
Bedreviteren Proff
|
Posted: 06.02.2025 14:05 Post subject: |
|
|
AlfredoJojo wrote: |
- AJ sin misnøye med Sæter er nok utelukkende på grunn av skadene, må jo være veldig vanskelig og forholde seg til for medspillere og trener team. Og mesteparten av tiden når han er tilbake bruker han tiden på å "komme i kampform igjen". |
Da burde han være mye mer misfornøyd med Holm. Like mye skadet, forskjellen er bare at med Sæter får du mål og assists. Med Holm en som prøver og prøver, uten å få det til. Vi kan ikke ha en spiss som så langt har vært vaksinert mot målpoeng. |
|
Back to top |
|
 |
|