View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
pappabrun Proff
|
Posted: 27.01.2025 21:19 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Enig i at vi har priset han for lavt, uansett hva vi ender opp med å få. Nypan Sr mener at å bli enige med RBK er en formalitet fordi alle klubbene er klare til å innfri det vi krever. Da har vi lagt oss altfor lavt. Bør som minstekrav klare å sette oss i en forhandlingsposisjon. |
Hjelper nok ikke at alle sammen og bestemora deres vet at vi er raka fant. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 27.01.2025 21:19 Post subject: |
|
|
Så lenge det ikke er interessant for Nypan selv, er det vel egentlig fint lite vi kan gjøre med den ekstra interessen. Virker som pris er avklart med alle klubber allerede, frykter den er €12 mill, som nevnt i noen medier. Burde vært mulig å få €15+5 (+ videresalg). |
|
Back to top |
|
 |
bommel1 Rutinert
|
Posted: 27.01.2025 21:36 Post subject: |
|
|
Egentlig litt rart at man har sett seg nødt til å gi så mye av "makten" til spilleren selv. Det ser ut som om vi har spilt oss selv litt ut på sidelinjen.
Det burde ikke være slik at man må love bort forhandlingsrett for å få ungutter til å skrive under for et par år. Hvis du er god nok så kommer budene uansett, og rbk har ikke akkurat stått i veien for overganger de siste 10 årene.
Meeen, realiteten er vel noe annet enn jeg skulle ønske den var.
Det er vel det samme med Broholm.
Edit: tenker likt, vakker blomst 
Last edited by bommel1 on 27.01.2025 22:01; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Vakker Blomst Proff
|
Posted: 27.01.2025 21:51 Post subject: |
|
|
Synes det er så rart at vi har satt oss i en slik situasjon ift. forhandlingskraft.
Tidligere trodde jeg den påståtte "prislappen" på 150 mill var tuftet på et rykte om at noen har overhørt noen på brakka si noe som "minst 150 mill, hvis ikke er det ikke noen vits å prate engang".
Men virker jo mer og mer som at klubben faktisk har satt en (altfor lav) fastpris og nå er alt opp til Team Nypan. Velg og vrak!
Jeg mener, greit å være kul med unge, talentfulle spillere som vil ut altså. Men å sette seg i en situasjon der man knapt har noen forhandlingskort, annet enn at kjøpende klubb møter oss på en helt ordinær, fjært-i-vinden prislapp som dette strengt tatt er for gigantklubbene - for den største gullkalven siden Carew - er en merkelig strategi spør du meg.
Klart man kan ha en slik avtale med Nypan selv i all fortrolighet, men hele verden trenger ikke å vite det.
Hva om Nypan nå går for Arsenal og de kommer til Dorsin med et bud da på €12mill? "Kæn vi plis hæv såm mår månni?" "Eeehnei, Nypan vil til oss. Ok, love you, bye!". Eneste vi kan prøve oss på er vel litt videresalgsprosenter eller bonuser?
Edit: Bommel 
Last edited by Vakker Blomst on 27.01.2025 21:56; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
BDESupermanStrand Proff
|
Posted: 27.01.2025 21:56 Post subject: |
|
|
I alle forhandlinger er det gi å ta...
Kanskje det var endel av forhandlingene siste kontraktsforhandling...? |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 27.01.2025 21:59 Post subject: |
|
|
Det er dyrt å være fattig. Når vi ikke kan friste unggutter med hverken god lønn, trofeer eller Europa cup må vi finne andre måter å få de til å signere med oss. Da får de lovnader om at vi er greie å ha med å gjøre når de skal ut. For å ta tilbake denne makten må klubben tilbake til Europa og toppen av norsk fotball, samt betale konkurransedyktig lønn. |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 27.01.2025 22:47 Post subject: |
|
|
100 mill for Nypan er da vell supert det. Skjønner ikke hva folk synes er dårlig med det. Så kravstore kan vi da ikke være. |
|
Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 27.01.2025 22:54 Post subject: |
|
|
I et marked der Man City betaler 450 mill for en stopper som for et år siden spilte på MYE, MYE, MYYYYYE lavere nivå en hva Nypan har gjort de tre siste årene så er ikke 100 mill veldig mye... |
|
Back to top |
|
 |
bommel1 Rutinert
|
Posted: 27.01.2025 22:58 Post subject: |
|
|
Aristoteles rollespiller som Hoftuns spirituelle arvtager  |
|
Back to top |
|
 |
Fosningen Rutinert
|
Posted: 27.01.2025 22:59 Post subject: |
|
|
Poenget er vel ikke den eksakte prisen heller. Men at når interessen tydeligvis er såpass stor, med flere europeiske storklubber på banen, så er det åpenbart dårlig butikk å takke nei til en budrunde... |
|
Back to top |
|
 |
bommel1 Rutinert
|
Posted: 27.01.2025 23:04 Post subject: |
|
|
Merkelig også at man tilsynelatende har tillatt at team Nypan får så tydelig lov til å gå ut og si til klubbene: "her er prisen, ikke en krone mer, byr dere dette så er jeg ledig". Det er greit nok å ha en avtale om at man skal være redelig i overgangsforhandlinger, men å drepe enhver organisk budrunde i fødselen.. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 27.01.2025 23:43 Post subject: |
|
|
Det er jo slik det fungerer. Klubben har satt en prislapp, sikkert i samråd med spiller etter visse forutsetninger. Markedsverdi, sammenligning med lignende salg osv.
Klubben må dermed takke ja til alle de som byr prisen. Nypan velger hvem han vil gå til. Han kan også helt naturlig takke nei til alle, bli i klubben i to år og gå gratis.
Det er jo ikke slik at Nypan er nødt til å akseptere kontrakten hvis Aladdin Oil kommer med 1 mrd.
Utgangspunktet er jo at Nypan har kontrakt / arbeidsforhold med oss i 2 år. Skal den brytes må både klubb og spiller være enig. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 28.01.2025 01:01 Post subject: |
|
|
Hammarby får altså 14M€ for en spiller.
Vi får mest sannsynlig mindre for Nypan.
Forstår det ikke.
https://x.com/DKristoffer...1221104645 _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 28.01.2025 01:51 Post subject: |
|
|
Jeg ser det ikke som ett problem i det hele tatt om Nypan selges for 100 mill. Om han derimot hadde ventet til kontrakten hadde gått ut og dratt gratis, det hadde vært ett gigantisk problem. |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 28.01.2025 09:57 Post subject: |
|
|
Jeg også synes summene høres lave ut,men som noen sier,handler om gi og ta.
Vi er ikke i en bra posisjon når vi MÅ ha penger. |
|
Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 28.01.2025 10:14 Post subject: |
|
|
Nypan har vært lojal og fornyet kontrakten sin til maksimal lovlig lengde (er vel 3 år før man fyller 18 ) hvert eneste år. Ikke urimelig at dette er gjort mot en muntlig avtale hvor han selv får ha et ord med i laget om hvor han går. |
|
Back to top |
|
 |
pappabrun Proff
|
Posted: 28.01.2025 10:21 Post subject: |
|
|
uansett hvordan du ser på det så vil jo Nypan ville kunne velge hvilket lag han vil signere for. Vi kan jo ikke tvinge han til å gå til et lag kun fordi de byr mest. Rosenborg har åpenbart satt en "minstepris" som de er fornøyde med å få.
En annen ting jeg tenkte på er at det kan jo være at prisen er såpass "lav" fordi klubben ønsker å få mer penger NÅ, framfor å få det fordelt over en lengre periode. |
|
Back to top |
|
 |
Fosningen Rutinert
|
Posted: 28.01.2025 10:44 Post subject: |
|
|
Å snakke om lokale 18-åringer som "lojale" fordi de har fornyet kontrakter med Rosenborg, heller enn å gå gratis/billig til utlandet... OK, det er nye tider, skjønner jeg. Men greit nok.
Det er selvsagt ikke uvanlig at man gir muntlige lovnader til spillere. Og at man har en cirka pris man kan selge for. Men skal man sette en pris, er markedsverdi det aller viktigste. Er den litt usikker, f.eks. at få har gitt bud tidligere, bør man iallfall ikke låse seg til en pris. Hva er så markedsverdien på Nypan? Vanskelig å si, men med "mange storklubber på banen" bør den være svært høy. I disse dager selger Hammarby sin unge midtbanespiller Touré for cirka 165 millioner NOK. Skulle RBK selge Nypan for 100 mill NOK, er det ingen tvil om at noen på brakka har mislykkes i jobben sin. Men nå har jeg liten tro på at 100 mill blir summen heller, jeg har større tiltro til RBK enn det. 150 mill NOK... tja, sammenlignet med svenskehandelen, og det andre unggutter går for i Europa/klubber krever, så er det tilsynelatende nærmere reell markedsverdi.
Til slutt, nå vet vi vel ikke prisen Nypan vil gå for. Så det er liten vits i å kritisere RBK for et salg som ikke er gjennomført. Men får man 65 millioner mindre enn Hammarby, fordi man har blitt snakket rundt av Pimenta, så vitner ikke det om god forretningsdrift. Men det vil nå tiden vise. Så er jeg enig i at Nypan bør får bestemme klubb, men kun så lenge klubben bestemmer pris. |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 28.01.2025 12:36 Post subject: |
|
|
Det er ikke sikkert at alt om pris har kommet fram enda.
1.Det kan være en fast kjøpssum uten bonuser.
2.Det kan være en fast kjøpssum uten bonuser.
3.Det kan være at forhold i kontrakten til Nypan som regulerer alt.
Som jeg leser artikkelen på NRK, så har det kommer til flere klubber, etter Englands-turnene, som er interessert nå. Nypan-leiren vurderer om de skal innlemme disse klubbene, eller si at døren er lukket. |
|
Back to top |
|
 |
Rob Koren Senior

|
Posted: 28.01.2025 13:48 Post subject: |
|
|
TV2 melder at Sarpsborg 08 krever en pakke på over 100 millioner for å selge Ørjasæter til Celtic. Der legger de listen.
https://www.tv2.no/sport/.../17403935/
Ikke vondt ment, men sammenlignet med klubbene Nypan blir koblet til er Celtic skitt og ingenting. Om tallene for Nypan som går igjen på Twitter stemmer (£10-12 millioner) så er det ikke annet en skuffende. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 28.01.2025 14:11 Post subject: |
|
|
Han er sammenlignbar med Broholm, så hvis vi gjør en god jobb der - så bør vi kunne være i nærheten av det der når han skal selges i sommer. |
|
Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 28.01.2025 14:21 Post subject: |
|
|
En pakke på 100 mill kan jo fort bety 40 i cash og 60 i ymse klausuler. Jeg regner med de 10-12m£ i Nypansalget er i rene kronasjer men mulig jeg tar feil. |
|
Back to top |
|
 |
Duncan Proff
|
Posted: 28.01.2025 14:34 Post subject: |
|
|
Uansett helt legitimt å anta at vi kunne fått opp mot 20-25 millioner euro/pund om markedet hadde bestemt! Samtidig kunne han gått gratis om familien og teamet rundt hadde vært ultrakynisk.. |
|
Back to top |
|
 |
Tyholt Proff
|
Posted: 28.01.2025 14:51 Post subject: |
|
|
Det er ingen som vet eksakt hva vi krever. Regner med brakka forstår at vi lett kan kreve opp mot 20 MEUR. Samtidig har det en viktig signaleffekt at vi ikke gjør oss vanskelige, mtp fremtidige kontraktsforhandlinger på lignende case. |
|
Back to top |
|
 |
|