English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Sverre Nypan
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 35, 36, 37 ... 63, 64, 65  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ODN
Rutinert

PostPosted: 16.01.2025 22:35    Post subject: Reply with quote

Nå er de vell også i en ganske så anspent økonomisk situasjon, så at de skal bruke 150+ millioner på Nypan vil være helt håpløst. Dessverre for oss.
Back to top
View user's profile Send private message
jorji
Rutinert

PostPosted: 16.01.2025 22:49    Post subject: Reply with quote

United? Ja, men nå er Arsenal, City og BVB ryktet, de har alle penger.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 16.01.2025 23:00    Post subject: Reply with quote

ODN wrote:
Nå er de vell også i en ganske så anspent økonomisk situasjon, så at de skal bruke 150+ millioner på Nypan vil være helt håpløst. Dessverre for oss.

150 millioner pund ja, 150 norske nei. Det er musepiss uansett hvor anspent de er.
Back to top
ODN
Rutinert

PostPosted: 16.01.2025 23:56    Post subject: Reply with quote

Musepiss i formue ja, men ikke i forhold til hva de kan bruke ut i fra de økonomiske reglene som henger over de. De kunne kjøpt han, men en klubb i deres situasjon både økonomisk og sportslig må nok forvalte pengene mye bedre enn på en unggutt som kanskje slår til om noen år.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 17.01.2025 08:45    Post subject: Reply with quote

Vil heller påstå at hvis de sliter med penger er det akkurat spillere som Nypan de må kjøpe, hvor de får mer enn de betaler for.

Du har fått med deg at Bergvall spiller fast for Tottenham?

Last edited by Hedning on 17.01.2025 09:04; edited 1 time in total
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 17.01.2025 08:52    Post subject: Reply with quote

NÃ¥ skal det handle om fem klubber

- Å flytte til en av fem svært interessante - og interesserte - klubber i løpet av to uker.

- Eller å puste med magen litt til - og bli i RBK til sommeren.

Etter det Adresseavisen erfarer er dette de to scenariene 18-årige Sverre Nypan står overfor akkurat nå.

Sannsynligheten for at RBKs supertalent selges i løpet av januar er stor.

Slik Adresseavisen forstår handler det nå om fem klubber - fra minst to nasjoner.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 17.01.2025 09:30    Post subject: Reply with quote

Vi må selge nå, vi kan ikke risikere at han blir alvorlig skadet i vår, da er vi nærmest konkurs (setter det på spissen).
Back to top
Habilos
Senior

PostPosted: 17.01.2025 09:56    Post subject: Reply with quote

SÃ¥ ille er det nok ikke nei, og vi MÃ… ingenting.

Jeg vil faktisk tro at at det mest sannsynlige er at Nypan sin verdi vil stige utover våren og inn i sommerens overgangsvindu med den utviklingen jeg tror laget vil få utover våren.

Jeg er enig med deg i at det hadde vært digg med et stort salg nå, men jeg velger heller å selge for 200M+ i sommer enn 150 nå, for å si det sånn.

Det er ikke lenge siden vi satt her å følte at vi hadde et labert lag med 0 salgsprospekt og uten e-cup-inntekter i sikte. Nå derimot, ser det ut som at de positive ringvirkningene av et lag i voldsom utvikling er i full gang. Vi vil spille inn mer penger, vi vil selge flere spillere for større summer og vi vil (om ikke allerede i år) snart kvalle inn til store summer i e-cup. Vi er snart tilbake hvor vi hører hjemme, forhåpentligvis med et stort Nypan-salg, men også uten det.
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 17.01.2025 10:17    Post subject: Reply with quote

tipper nok de går for 150 nå, selv om det er bedre å få 150 til sommeren enn 150 nå, så lenge vi kan bruke Nypan i mellomtiden. Men vi skal vel starte med et byggeprosjekt snart, regner med vi trenger litt likviditet før vi kan starte med dette.
Henri
Legende

PostPosted: 17.01.2025 10:26    Post subject: Reply with quote

Habilos wrote:
Jeg vil faktisk tro at at det mest sannsynlige er at Nypan sin verdi vil stige utover våren og inn i sommerens overgangsvindu med den utviklingen jeg tror laget vil få utover våren.

Det er kanskje det mest sannsynlige, men risikoen for alvorlig skade er ikke noe man kan se bort fra og konsekvensene av det er katastrofale. Det er den optimismen du viser som har ført oss i store økonomiske problemer.
Back to top
Habilos
Senior

PostPosted: 17.01.2025 10:43    Post subject: Reply with quote

Jeg er også for å selge ham nå, hvis vi kan oppnå en akseptabel pris nå. Mitt poeng var at vi MÅ ikke selge han nå for enhver pris. Det er dyrt å være fattig, og hvis vi ikke oppnår "markedsverdi" på Nypan i dette vinduet kan det være gode grunner for å vente på neste, selv om det alltid vil ligge en viss risiko for en stor skade. Jeg tror ikke at klubbens fremtid står og faller på om vi for solgt Nypan i 2025 eller ikke.

Jeg vil vel heller si at mangel på kompetanse, stødig kurs og langsiktig planlegging har ført oss inn i store økonomiske problemer. Når jeg er optimistisk nå, handler det om at veldig mye tyder på at pilene våre omsider har snudd og at det er lys i sikte. Men jeg mener jo selvfølgelig ikke at styret i klubben nå skal begynne å budsjettere og handle spillere som om vi er tilbake i toppen og at økonomien er på plass. Vi må jo fortsatt være nøkterne i budsjetteringen i lang tid fremover, og satse på utvikling som vi nå omsider er godt i gang med.
Back to top
ODN
Rutinert

PostPosted: 17.01.2025 10:58    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Vil heller påstå at hvis de sliter med penger er det akkurat spillere som Nypan de må kjøpe, hvor de får mer enn de betaler for.

Du har fått med deg at Bergvall spiller fast for Tottenham?

Deg om det, men er vell en grunn til at de har meldt seg ut. Personlig så hadde jeg likt at klubben min som var i sportslig krise hadde forvaltet de «få» kronene de hadde på spillere som kunne bidra til å snu det, og ikke en 18-åring som på sitt aller beste ikke kommer til å dra nivået så mye ned.

Hæ, spiller Bergvall fast for Tottenham? Hvor vil du med det? For det første så går det ikke så jævlig bra der, og for det andre så visste jeg ikke at hans spilletid skulle ha noen sammenheng med Nypan.
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 17.01.2025 11:10    Post subject: Reply with quote

Han har kontrakt kun ut neste år, så tror dette vinduet er riktig å selge i. Alternativt - hvis Nypan er så klar på at Rosenborg skal sitte igjen med så mye som mulig - må det forlenges med ytterligere to eller tre år på kontrakten.
Back to top
niccolai
Veteran

PostPosted: 17.01.2025 11:54    Post subject: Reply with quote

Skal vi få det vi krever tenker jeg nå er tiden for å selge.
Nok en "dyr" spiller med kort kontrakt.
Nå er det vel 2 år igjen av kontrakten.
Prisen synker gradvis for hvert vindu nå

Med "dyr" så mener jeg verdifull i form av penger vi kan få.

Broholm og Nypan er de vi kan få litt for.
Begge har kun 2 år igjen. Tragisk

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 17.01.2025 12:25    Post subject: Reply with quote

ODN wrote:

Deg om det, men er vell en grunn til at de har meldt seg ut. Personlig så hadde jeg likt at klubben min som var i sportslig krise hadde forvaltet de «få» kronene de hadde på spillere som kunne bidra til å snu det, og ikke en 18-åring som på sitt aller beste ikke kommer til å dra nivået så mye ned.

Hæ, spiller Bergvall fast for Tottenham? Hvor vil du med det? For det første så går det ikke så jævlig bra der, og for det andre så visste jeg ikke at hans spilletid skulle ha noen sammenheng med Nypan.

Vi har ulik oppfatning av Nypans kvaliteter, men selvfølgelig kan man sammenligne Nypan til United med en annen skandinav på samme alder i tilsvarende posisjon på banen som spiller i en tilsvarende klubb. Åpenbart trekker ikke Bergvall ned nivået der, og åpenbart vil ikke Nypan trekke ned nivået i United, i mine øyne.

At United ikke er interessert lenger vet vi ikke om stemmer, men om det gjør det kan det ha veldig mange andre årsaker enn at de ikke vurderer Nypan som god value. Dersom det likevel skulle være slik mener jeg de tar feil, og det er jo ikke som om de ikke har gjort feil i spillerlogisitikken før. Finnes vel knapt noen klubb som bruker penger dårligere.
Back to top
jorji
Rutinert

PostPosted: 17.01.2025 12:53    Post subject: Reply with quote

City handler for store penger nå i Januar, kontrakt til 2034 på Haaland og det er sterkt ryktet at de skal hente en midtbanespiller til, dette kan jo være Nypan det siktes til. Er flere som spekulerer nå i om de kommer til å få en Transferban som følge av 115, så kan godt hende de ser for seg at Nypan er en for laget de neste årene.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 17.01.2025 12:57    Post subject: Reply with quote

Nypan til City hadde vært enormt. Lov å drømme Very Happy Trenger jo et alternativ og arvtager til Rodri.
Back to top
pappabrun
Proff

PostPosted: 17.01.2025 13:03    Post subject: Reply with quote

Skulle heller hatt han i rødt personlig. Men en norsk trekløver med Bobb, Haaland og Nypan hadde også vært gøy. City har jo handlet hos oss før!
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 17.01.2025 13:18    Post subject: Reply with quote

Nypan går vell aldri i livet til City all den tid han er United supporter på sin hals.

Og iallefall ikke med alle spørsmåltegnene rundt FFP etc.

Vi får bare vente å se. United bruker jo Amad fast nå, Collyer spilte siste halvtimen ish i går så jeg vil ikke tro at om de henter Nypan så er det for å spille på reservelaget foruten i en overgangsperiode.

Nei vi får vente å se, vært fint med 150millioner raske, helmax faktisk, og da særlig om det i tillegg er fler klausuler som kan slå inn om han tar nivået.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?

Last edited by moomoo on 17.01.2025 13:22; edited 1 time in total
Back to top
jorji
Rutinert

PostPosted: 17.01.2025 13:21    Post subject: Reply with quote

Arsenal er ikke noe bedre enn City når det kommer til rivaler av United. For 115 så må de ha fått noen indikasjoner siden de nå har et vilt januar vindu. United ser etter alle rapporter til å ikke lenger være aktuelt og de har en hel del andre posisjoner å prioritere også.
Men time will show
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 17.01.2025 13:26    Post subject: Reply with quote

Jeg tror som du sier United gjerne skulle hatt Nypan da de vell sa de skulle jobbe mer imot å hente spillerne FØR de kostet alt for mye.
Jeg skjønner også at den posisjonen de er i nå handler mest om salg før kjøp og at de kanskje MÅ prioritere anderledes.

Kommer vell an på hvor mange de får solgt.

Rashford kan vell bringe inn noen kroner, plutselig kommer det et bud på Antony også.
Casemiro kan jo havne i saudi og det er vell den beste løsninga.
Håper ikke de må selge Mainoo.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
kevinpieter
Veteran

PostPosted: 17.01.2025 14:40    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Nypan går vell aldri i livet til City all den tid han er United supporter på sin hals.

Profesjonelle fotballspillere legger selvsagt alt av følelser til side når det er snakk om sin egen karriere. Uten sammenligning forøvrig så vokste både Robbie Fowler og Jamie Carragher opp som Everton-supportere.
niccolai
Veteran

PostPosted: 17.01.2025 15:11    Post subject: Reply with quote

Solskjær var vel også Liverpool fan.
Gutterommet fullt av Liverpool-plakater osv..

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 17.01.2025 15:11    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Nypan til City hadde vært enormt. Lov å drømme Very Happy Trenger jo et alternativ og arvtager til Rodri.

Så dumme er ikke kretsen rundt Nypan, de vet at han må til en klubb der det er mulig med mye spilletid.

Nypan fullfører skoleåret nå, og blir solgt i sommervinduet.
Back to top
niccolai
Veteran

PostPosted: 17.01.2025 15:19    Post subject: Reply with quote

Så dum er ikke Nypan at han takker nei til en bra kontrakt hos City, med et sykt kompetent trener-team, og lag... Så går litt toveis den der..

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 35, 36, 37 ... 63, 64, 65  Next
Page 36 of 65

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb