View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Churchill Proff

|
Posted: 10.01.2025 20:32 Post subject: |
|
|
Det var latterlig billig. Fyren er jo garantist for 10 mål + ved bare å spille halvparten av kampene. _________________ Deserve Victory! |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 10.01.2025 20:36 Post subject: |
|
|
Nesten bedre å beholde han ja om ikke prisen er høyere. Kommer riktignok litt an på spilleren selv også, for Sæter er vel ikke fornøyd med å være andrevalg. Men man vet jo at han bidrar når han er skadefri så det føles altfor lite ut å gi slipp på han for 5 mill. Da føles det mer verdt å ha han i klubben. |
|
Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 10.01.2025 20:52 Post subject: |
|
|
Sliter med å se at noen klubber er villige til å betale det han er verdt for oss. For alle andre klubber er han en høylytt skadeplaget goalgetter. For oss er han en lokal fanfavoritt med mediatekke. Norsk fotball kommer til å være et gråere sted uten Ole.
Men om ønsket fra Ole selv er å prøve seg utenlands finnes det lysere sider. Vil frigi en god del lønnsmidler vi heller kan bruke på en spiller vi kan bruke i mer enn 50% av kamper. |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 10.01.2025 21:17 Post subject: |
|
|
Alt under 10 millioner er veldig dårlig klubbdrift.
Det er mye rart rundt påstander om Islamovic sine stats også. Denne sesongen scoret han 12 mål på 29 seriekamper for Kalmar. Sist han var her scoret han 18 mål på 48 seriekamper, 12 mål på 27 kamper første sesongen og 6 mål på 21 kamper andre sesongen.
Jeg er ikke nødvendigvis imot å selge Sæter, men det må væra riktig pris og vi må ha et annet klart førstevalg enn Dino Islamovic. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
Churchill Proff

|
Posted: 10.01.2025 21:46 Post subject: |
|
|
Vegard2711 wrote: | Nesten bedre å beholde han ja om ikke prisen er høyere. Kommer riktignok litt an på spilleren selv også, for Sæter er vel ikke fornøyd med å være andrevalg. Men man vet jo at han bidrar når han er skadefri så det føles altfor lite ut å gi slipp på han for 5 mill. Da føles det mer verdt å ha han i klubben. |
Enig i at det er bedre å beholde han, hvis dette er prisen. Jeg tror dessuten det kler Sæter å slå undenfira. Han er typen som kan komme inn og avgjøre kamper. Jeg tror han vil trives i en slik rolle. _________________ Deserve Victory! |
|
Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 10.01.2025 21:48 Post subject: |
|
|
Ikke at jeg er verdens største fan av Sæter, men 5 mill hørtes litt vel lite ut, selv om han er utrolig skadeplaget. Trioen Isak, Noah og Dino har jeg derimot veldig tro på, så greit nok at Sæter selges, men hadde håpet på 10+ mill. Tross alt et utrolig potensialet dersom han holder seg skadefri. Karen vet å score mål. _________________ “Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
? Friedrich Nietzsche |
|
Back to top |
|
 |
Ronster Junior
|
Posted: 10.01.2025 22:00 Post subject: |
|
|
Holm er førstevalget til Alfred, det så vi i fjor. Islsmovic er hentet tilbake, Isak er tilbake. Det er 3 spillere som slåss om en plass, 4 er altfor mange. Tror de 3 der passer spillestilen til Alfred bedre enn Sæter, så helt greit at han selges, selv om vi gjerne skulle hatt mer. Men ingen vil nok betale mer for en så skadeplaget spiller. |
|
Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 10.01.2025 22:32 Post subject: |
|
|
Det har nok kommet bud som ikke har kommet ut, men nå som omverden vet at RBK har godtatt et bud på 5 mill, som vil det komme flere bud i samme området fra andre klubber, men med en bedre personlig kontrakt for Ole. |
|
Back to top |
|
 |
trøndergutten Rutinert
|
Posted: 10.01.2025 22:49 Post subject: |
|
|
Standarn og Crick wrote: | Ikke at jeg er verdens største fan av Sæter, men 5 mill hørtes litt vel lite ut, selv om han er utrolig skadeplaget. Trioen Isak, Noah og Dino har jeg derimot veldig tro på, så greit nok at Sæter selges, men hadde håpet på 10+ mill. Tross alt et utrolig potensialet dersom han holder seg skadefri. Karen vet å score mål. |
Hvis Noah signerer ny kontrakt så. Det har jo ikke skjedd enda. Jeg tror det er like sannsynlig at både Noah, Sæter og Aga forsvinner i vinter. Så henter vi kanskje enda en ny spiss. |
|
Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 10.01.2025 22:54 Post subject: |
|
|
Kan jo være en særdeles prestasjonsbasert overgangsum mtp skadene, 5 mill nå pluss X antall ved antall kamper eller mål. Lov å håpe _________________ I kvit å svart.. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 11.01.2025 09:11 Post subject: |
|
|
Churchill wrote: | Det var latterlig billig. Fyren er jo garantist for 10 mål + ved bare å spille halvparten av kampene. |
Ja. Men han kommer ikke til skåre 10 mål om han sitter på benken. Det er tydelig at Sæter ikke passer spillestilen til Alfred. Da er det naturlig at han ikke blir satset på. Da synker naturligvis også markedsverdien. |
|
Back to top |
|
 |
Cessna Rutinert
|
Posted: 11.01.2025 09:21 Post subject: |
|
|
Ronster wrote: | Holm er førstevalget til Alfred, det så vi i fjor. Islsmovic er hentet tilbake, Isak er tilbake. |
Interessant. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 11.01.2025 10:10 Post subject: |
|
|
Denne er vanskelig. Jeg tror det et et riktig tidspunkt å selge Ole på. Hadde derimot håpet på noe mer enn 5M.
Likevel kan det være dette som gir plass til en Hou Sæther, evt ny midtstopper på lønningslista. |
|
Back to top |
|
 |
Kal-El Junior

|
Posted: 11.01.2025 11:07 Post subject: |
|
|
Tipper de har en ny spiss på blokka. De har sagt det klart og tydelig tidligere; før noen kan komme inn, må noen ut.
I tillegg håper jeg de blir kvitt smørbukken fra Island. Aga gis vel bort til Grorud, Raufoss e.l. (eller så kan Rekdal få han…) _________________ My grammar is bad, but my meaning is good. |
|
Back to top |
|
 |
Kal-El Junior

|
Posted: 11.01.2025 11:10 Post subject: |
|
|
Hedley wrote: | Denne er vanskelig. Jeg tror det et et riktig tidspunkt å selge Ole på. Hadde derimot håpet på noe mer enn 5M.
Likevel kan det være dette som gir plass til en Hou Sæther, evt ny midtstopper på lønningslista. |
… eller ja - at dette skal finansiere Yongyong Hou. De er nok litt stresset for å miste han som potensiell signering. _________________ My grammar is bad, but my meaning is good. |
|
Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 11.01.2025 11:32 Post subject: |
|
|
Sæter scoret åtte av sine ti scoringer i Eliteserien i fjor før vendepunktet, som jo var etter KFUM-kampen i fjor. Det vil si fra da Rosenborg var best og fungerte, da fungerte ikke Sæther – scoret kun to.
Det kan være greit å vite. Jeg foretrekker det RBK-laget vi så etter KFUM-kampen, og det viser at vi greier oss bedre uten Sæter-scoringene. |
|
Back to top |
|
 |
thomas_katt Rutinert
|
Posted: 11.01.2025 13:06 Post subject: |
|
|
Jeg regner med de har en avtale med Sæter om at han får gå om det er interesse fra utlandet, og at budaksepten like mye var et signal til Sæter om at klubben ikke vil stå på bakbeina for å hindre et klubbytte. Sæters lønn/antall kamper gjør et hvert salg ganske lukrativt _________________ ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!
Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)
@thomas_katt på twitter |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 11.01.2025 13:26 Post subject: |
|
|
Jeg tenker dette er et signal om at det ikke finnes klubber som vil betale mer (om summen i det heletatt stemmer) samtidig som AJ ønsker å satse på andre spisser. |
|
Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 11.01.2025 14:15 Post subject: |
|
|
Troillongan wrote: | Kan jo være en særdeles prestasjonsbasert overgangsum mtp skadene, 5 mill nå pluss X antall ved antall kamper eller mål. Lov å håpe |
Eventuelt om de redder plassen.
thomas_katt wrote: | Jeg regner med de har en avtale med Sæter om at han får gå om det er interesse fra utlandet, og at budaksepten like mye var et signal til Sæter om at klubben ikke vil stå på bakbeina for å hindre et klubbytte. Sæters lønn/antall kamper gjør et hvert salg ganske lukrativt |
Tipper også at det er noe sånt som ligger i bunn. Og at det ikke bare er ett signal til Sæter, men også til en spiller som Pereira. |
|
Back to top |
|
 |
Votten Proff

|
Posted: 11.01.2025 16:54 Post subject: |
|
|
ola. wrote: | Sæter scoret åtte av sine ti scoringer i Eliteserien i fjor før vendepunktet, som jo var etter KFUM-kampen i fjor. Det vil si fra da Rosenborg var best og fungerte, da fungerte ikke Sæther – scoret kun to.
Det kan være greit å vite. Jeg foretrekker det RBK-laget vi så etter KFUM-kampen, og det viser at vi greier oss bedre uten Sæter-scoringene. |
Fint å ta med den fulle konteksten også da. Sæter startet kun tre kamper etter KFUM-kampen. Det var de tre siste kampene. Totalt 328 minutter etter KFUM-kampen.
Noah Holm spilte 608 minutter etter KFUM-kampen og scorte kun tre mål.
Sæter er ikke noen spiller å satse på, utelukkende på grunn av skadene. Men Noah Holm er heller ingen spiller å satse på, der er både skadene og målteften et problem. |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 11.01.2025 18:13 Post subject: |
|
|
Henri wrote: | Synes 5 mill er for lite, spiller han halvparten av kampene så bidrar han med mål som er verdt mer enn 5 mill (inkludert lønn). |
Jeg er HELT enig i den vurderingen.
I tillegg skal man ikke undervurdere betydningen av en lokal helt. Hvis det blir oppfattet som at Sæter nærmest blir presset ut av klubben, er det svært dårlig for omdømmet.
Vi hadde saker i fjor, med Yttergård Jensen og Bjørlo. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 11.01.2025 18:44 Post subject: |
|
|
Sæter kommer kanskje aldri til å kunne spille mange kamper. Men han gir mye energi til laget og har mye mål i seg. Jeg ville ikke solgt han. Han kan gjøre mål fra overalt. En spiller som kan gjøre et mål som er verd 100mill _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7250 Location: South-west coast exile
|
Posted: 11.01.2025 18:52 Post subject: |
|
|
Det er han åpenbart ikke. |
|
Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 11.01.2025 18:56 Post subject: |
|
|
Tror han mener at sæter kan gjøre et MÅL som er verdt 100 mill (e.g. i en europa-playoff). Ikke at han er verdt 100 mill alene. |
|
Back to top |
|
 |
|