View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Frank1 Senior
|
Posted: 05.01.2025 20:27 Post subject: |
|
|
EspN wrote: | Tviler sterkt han er dårligere enn reitan. Reitan har knapt basisferdigheter...treffer ikke medspillere og slår dårlige innlegg.
Reitan er bare god til og løpe og duellere. |
Som jeg skriver over er dette en helt ok spiller, men ikke noe mer dessverre. Hadde nivået vært høyt, hadde en av klubbene i Superligaen hentet han for lenge siden. Får virkelig håpe han overrasker🤞 |
|
Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 05.01.2025 20:36 Post subject: |
|
|
Kjøpt som en direkte konkurrent om høyreback. Andersson og Cornic har gått ut av stallen. I mine øyne så har Dahl Reitan veldig godt av konkurranse. |
|
Back to top |
|
 |
Kom_igjen_troillan Veteran
|
Posted: 05.01.2025 21:36 Post subject: |
|
|
Frank1 wrote: | Dette er et meget merkelig kjøp. Jeg har bodd store deler av 2024 i Esbjerg pga jobb og sett de fleste av hjemmekampene deres.
Dette er en helt ok spiller på nivå 2 i Danmark, men ikke av de 6-7 beste spillerne til Esbjerg. Langt svakere enn EDR, forstår ingenting av dette kjøpet. |
En MSc Performance Analyse-student har en annen historie å fortelle
Two full-backs from Scandinavia that have really impressed me recently:
1) Nicholas Mickelson - Odense BK; Played exclusively LB this year - data is incredible & looked sharp in-game
2) Jonas Mortensen - Esbjerg; captain at 23 y/o & quality dribbling & anticipation defensively
Kilde:
https://x.com/greg_spires...3pHVzmeMqA _________________ – På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.
Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE  |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 05.01.2025 21:51 Post subject: |
|
|
Frank1 wrote: | Hadde nivået vært høyt, hadde en av klubbene i Superligaen hentet han for lenge siden. |
Litt som Casper Tengstedt, mao. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 05.01.2025 22:49 Post subject: |
|
|
Rotsækk, drible back? |
|
Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 05.01.2025 23:37 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Litt som Casper Tengstedt, mao. |
Helt utrolig signering. Fra nivå to i DK. Tenk Casper i systemet til Alfred… |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 05.01.2025 23:52 Post subject: |
|
|
Stusser litt på det med dribleback. Sofascore, som riktignok ikke alltid er like etterrettelig, har Successful dribbles på 0,8 (54%). Bra, men ikke spesielt høyt. Erlend Dahl Reitan har til sammenligning 0,5 (46%). Norske Mickelson, som jeg gjerne skulle sett vi kjøpte i stedet, har 1,9 (67%).
2022/23 sesongen i 2. Div hadde Mortensen derimot Successful dribbles på 1,3 (83%). _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 06.01.2025 03:19 Post subject: |
|
|
Ståle wrote: | Jeg tolker dette som Pereira på veg ut, fordi Reitan, Jenssen og Pereira til sammen gir dobbel dekning på begge backer. Uten Pereira må vi ha inn to nye backer, med mindre Dahl vurderes som back-ip på venstre back. |
Pereira, Reitan og Jenssen er dobbel dekning frem til en av de skader seg også har vi plutselig ingen dekning hvis en av de to andre skader seg. For meg er det en selvfølge at vi henter en back i dette vinduet.
Forsvinner Pereira så tipper jeg vi henter en back til. Jeg tror ikke Pereira forsvinner, jeg tror både han og Broholm forlenger. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 06.01.2025 12:17 Post subject: |
|
|
håper du har rett waterfall  _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 06.01.2025 16:17 Post subject: |
|
|
Frank1 wrote: | Som jeg skriver over er dette en helt ok spiller, men ikke noe mer dessverre. Hadde nivået vært høyt, hadde en av klubbene i Superligaen hentet han for lenge siden. Får virkelig håpe han overrasker🤞 |
Derfor var ikke tengstedt i beste danske klubbene? |
|
Back to top |
|
 |
Kom_igjen_troillan Veteran
|
Posted: 06.01.2025 16:41 Post subject: |
|
|
Done deal! Velkommen til Rosenborg, Jonas!
https://x.com/f_abolhosse...3pHVzmeMqA _________________ – På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.
Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE  |
|
Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
jojojo Senior
|
Posted: 06.01.2025 19:32 Post subject: |
|
|
Det artigste med dette pr nå er at det ikke blir kjent før mannen praktisk talt er på Lerkendal. Og så håper jeg at kvaliteten på spilleren er det artigste om 6mnd… _________________ Æ ønske mæ et lag fra Portugal eller Spania |
|
Back to top |
|
 |
eksilbaill Junior
|
Posted: 06.01.2025 19:56 Post subject: |
|
|
Ikke godt å si hva dette er for signering. Men samtidig har jo Alfred bevist tidligere at han vet å finne spillere som passer i sitt system, og å utvikle dem i den retningen han trenger. Og om ikke annet, har vi i det minste hatt suksess med en Jonas på høyreback før. |
|
Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 06.01.2025 21:55 Post subject: |
|
|
Velkommen til Rosenborg, Jonas!
Stoler på at Alfred og Micke har kontroll på hva de henter. Vi er også så skadeutsatte at vi trenger spillere i stallen. Dessuten hefter det noe usikkerhet ved om backene våre forlenger med oss, så da må vi jo ha erstatning uansett. |
|
Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 06.01.2025 23:52 Post subject: |
|
|
Sliter med å se hvorfor vi skulle sende Cornic på dør når han blir erstattet av en danske fra nivå 2 etter et par mnd. Men jeg er åpen for å bli overbevist. Toveisback som har vært kaptein ser ut som en fin profil. 24åring lukter ikke akkurat stort videresalg, men vi trenger spillere som kan gjøre jobben over tid også.
Spennende å se om han er god nok til å ta plassen fra Reitan. |
|
Back to top |
|
 |
Tyholt Proff
|
Posted: 07.01.2025 00:05 Post subject: |
|
|
Kaptein, fin alder, lite skadeplaget, dansk. Kan bli bra dette |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7060 Location: South-west coast exile
|
Posted: 07.01.2025 09:48 Post subject: |
|
|
Hva har Cornic med denne overgangen å gjøre? Cornic ble hentet under et annet regime enn det nåværende, at vi nå henter en annen spiller i samme posisjon betyr jo virkelig ikke at vi bare kunne ha latt Cornic bli. |
|
Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 07.01.2025 09:58 Post subject: |
|
|
Superenkel dansk forskning tilsier at dette kjøpet har relativt grei sjanse for å bli vellykket. Av alle de 16 danskene jeg talte opp i nyere tid så har faktisk kun en brøkdel floppet eller blitt kriminelle.
Suksess i RBK:
Nicklas Bendtner
Christian Gytkjær
Carlo Holse
Mike Jensen
Jim Larsen
Tobias Mikkelsen
Kris Stadsgaard
Casper Tengstedt
Suksess etter RBK:
Peter Ankersen
Jacob Rasmussen
Flopp:
Emil Frederiksen
Malte Amundsen
Emil Nielsen
Remains to be seen:
Luka Racic
Noah Sahsah
Kriminell:
Nicki Bille |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran
|
Posted: 07.01.2025 10:09 Post subject: |
|
|
Selv om 25% teknisk sett er en brøkdel, brukes begrepet i dagligtale om adskillig lavere nummer enn det.
Dessuten synes jeg det er feil å si at Emil Frederiksen er en flopp. Han har vært god når han har spilt. At han ble sendt ut på lån tror jeg har mere å gjøre med å rydde plass for Broholm enn noe annet. |
|
Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 07.01.2025 10:33 Post subject: |
|
|
Er vel ikke gitt at ikke også Bendtner kunne vært plassert i Kriminellkategorien. Nå tror jeg uansett at det er litt tynt grunnlag for å påstå at det er en sammenheng mellom hvor passet er utstendt og sjanse for suksess - det er nok andre faktorer som betyr mye mye mer  |
|
Back to top |
|
 |
Hodor Veteran

Joined: 23 Aug 2013 Posts: 3636 Location: Sunnmøre's hovedstad
|
Posted: 07.01.2025 10:46 Post subject: |
|
|
quentez wrote: |
Kriminell:
Nicki Bille |
Made my day xD
Uansett spennende med ett nytt ansikt inn som man vet lite til ingeting om.
Har troa  |
|
Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 07.01.2025 12:24 Post subject: |
|
|
Å hente midtstoppere fra utlandet er ganske safe med tanke på rekrutteringen av forsvarsspillere i Norge siste 15 årene. Begynner å se ut som en god/lovende tropp nå. _________________ Nordens eneste fotballdiktatur |
|
Back to top |
|
 |
ErdoganLomas Proff
|
Posted: 07.01.2025 12:39 Post subject: |
|
|
kris0stby wrote: | Sliter med å se hvorfor vi skulle sende Cornic på dør når han blir erstattet av en danske fra nivå 2 etter et par mnd. Men jeg er åpen for å bli overbevist. Toveisback som har vært kaptein ser ut som en fin profil. 24åring lukter ikke akkurat stort videresalg, men vi trenger spillere som kan gjøre jobben over tid også.
Spennende å se om han er god nok til å ta plassen fra Reitan. |
Nå var vel Cornic der at han trengte mer spilletid da. Kasta vi han på dør, eller ønsket han mere spilletid i TIL selv? |
|
Back to top |
|
 |
|