English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Marius Sivertsen Broholm
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 25, 26, 27  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kai88
Veteran

PostPosted: 04.12.2024 00:11    Post subject: Reply with quote

Har en teori om at det er forhandlinger likt slik som pågikk med Tagseth, men at klubb velger å skåne spiller fra overskrifter og hat. Håper det går i orden. Han kan bli solgt allerede til sommeren for store summer til en klubb som virkelig ønsker han.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran

PostPosted: 04.12.2024 01:30    Post subject: Reply with quote

Snabeltann wrote:
Kjello wrote:
Har han ikke signert før nyttår bør vi aktivt prøve å selge ham. I stedet for å hasteselge ham de siste 2 ukene av januar.

Salg i januar vil bli så små penger at det faktisk er bedre å la han gå gratis etter en sesong med god innsats og forhåpentligvis sportslig suksess. Hva slags sum er det faktisk verdt å selge Broholm for sett opp i mot hans sportslige bidrag over en sesong? Gruppespill i Conference er alene verdt rundt 40 mill kr, sannsynligvis en del mer når man tar med kampdagsinntekter. Det er mye mer enn RBK kan håpe å få i salgssum for Broholm i januar slik kontraktssituasjonen hans er.

Men ved et salg så kan vi også få % av verdi om han lykkes i sin neste klubb og ikke "bare" solidaritetsmidler". Så må klubben vurdere hva de anser som best selvsagt, men vi må tenke lenger fremover enn bare overgangsummen i januar når vi snakker om salg av slike talenter. Da handler det også om potensiell fremtidig inntekt man kan sikre seg kontra risikere å gå glipp av når man vurderer salg opp mot å beholde ut kontrakten.

Håper at Broholm selv innser at det beste er minst en sesong til som fast i eliteserien og potensielt e-cup spill kontra å hoppe på "første og beste" tilbud nå. Jeg tror det ordner seg, men skjønner det kan være fristende å se an interessen i Januar når han vet Rosenborg må vurdere alle bud som kommer inn.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 04.12.2024 10:27    Post subject: Reply with quote

Sagbakken meldte i pod i går at han har hørt snakk om at Broholm kommer til å forlenge, og at E-cup-kval bidrar til dette.
Back to top
ballbingen
Veteran

PostPosted: 04.12.2024 12:22    Post subject: Reply with quote

Gode nyheter i såfall!
Back to top
kris0stby
Veteran

PostPosted: 04.12.2024 13:13    Post subject: Reply with quote

Ser noen likheter til Eddie her. Eller kanskje enda mer tidlig Holse. Mest i at spilleren har måtte gå ut av ønsket posisjon for spilletid. Såvidt jeg har forstått anser Marius seg som indreløper og mener det er der han har høyest potensiale. Alle skjønner at med stallkomposisjonen som den er at vi har hatt større behov for en ving enn en indreløper til, og Marius har løst oppgaven bra. Forventer at han ønsker lovdnader om posisjonsbytte ila neste sesong for å signere ny kontrakt. Ellers vil det gi mening å gå til en klubb der han faktisk får nå potensialet sitt.

Dette virker overkommelig. Med Eddie ut i vinter og forventet Nypan ut i sommer åpner det seg muligheter på midtbanen. Med Emil og Sasah inn er behovet på vingen mindre. Jeg forventer at han signerer ny kontrakt ila neste par måneder, bruker våren på å bytte mellom ving og midtbane etter behov før han blir fast midtbanespiller fra sensommeren av.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 04.12.2024 13:24    Post subject: Reply with quote

Broholm har spilt mere indreløper i år enn hva folk tror. Ofte har Nypan blitt byttet ut med en angrepsspiller i andre omgang. Da har Broholm blitt flyttet inn mot midten. I begynnelsen av sesongen slet Broholm når han spilte sentralt. Man kunne se at han slet med det defensive. I høst har Broholm vært mye, mye bedre og fullstendig dominert kamper fra sentral posisjon. Jeg har også sett Broholm og Zeidan bytte posisjon i løpet av kampene. Jeg ser for meg at fremtiden til Broholm er i en Ødegaard-rolle på høyre indreløper.
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 04.12.2024 17:28    Post subject: Reply with quote

Broholm har vært god, spesielt i høst, men ingen grunn til å tilby sinnsyk lønning av den grunn. Håper naturligvis han signerer og blir, men det er ingen krise om han forsvinner.

Både han og klubben bør skjønne at det er bra for begge parter med en forlengelse. Hvis han ikke skriver ny kontrakt bør han ikke få spille.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 08.12.2024 13:15    Post subject: Reply with quote

Trabzonspor, Anthony Nwakaeme'nin pabucunu dama atacak yıldızı Norveç'te buldu. Sol ayaklı sağ kanat 'artist'i.

(...)

Trabzonspor, Broholm'ü sözleşmesinin son yılında olduğu için oldukça uygun şartlarda çıkarabilir. Bahsedilen rakamlar 2-3 milyon Euro civarında.

Dünya devi ilan etti: İtiraf geldi... Herkes şaşkın! Trabzonspor bu sefer yapabilecek mi?

Google-oversetteren wrote:
Trabzonspor found the star who will replace Anthony Nwakaeme in Norway. The left-footed right wing 'artist'.

(...)

Trabzonspor can get Broholm out on very reasonable terms as he is in the last year of his contract. The figures mentioned are around 2-3 million Euros.

Usikker på hvor god kilde dette er.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
gisp!
Legende

PostPosted: 08.12.2024 22:17    Post subject: Reply with quote

Uvisst om sportsdekningen er på samme nivå, men ellers virket det om en luguber avis det der, ifølge Wikipedia.

Fant annen kilde, men gitt umiddelbare prestasjonskrav er det vel tvilsomt om en trener vil ta sjanser på en 20-åring (blir 20 år 26. desember) når de samtidig har et etablert navn på bordet som også har utgående kontrakt?

Fotospor.
Quote:
If Trabzonspor coach Senol Güneş approves, Brazilian left winger Wanderson will be able to return to work on January 1 as his contract expires on December 31.
The financial situation in Trabzonspor is obvious... Abdullah Avcı spent so much money in the transfer window at the beginning of the season that Şenol Güneş's hands were tied. There is no possibility of investing big numbers in the January transfer and buying players by paying serious testimonials.
Therefore, first of all, there is an acceleration in the countries where the contracts expire by the end of the year.

In countries such as Norway, the USA and Brazil, footballers' contracts will expire as of December 31, 2024.

Trabzonspor's scouts, who are watching winger Marius Broholm of Norway's Rosenborg team and Corinthians' left center back Caetano, are also watching Wanderson.
[...] Wanderson could be a good alternative for Senol Gunes, who is considering a winger to replace Edin Visca and Tony Nwakaeme.

Edit:
Jeg prioriterte å ikke gidde å kontrollregne dette, men ta det for hva det er, et forslag, eventuelt hallusinering, fra Microsofts Copilot:
"gjennomsnittlig tid en manager beholder jobben i Trabzonspor de siste ti årene er omtrent 235 dager".

Senol Günes er 72 år, har hatt et liv der gjennomsnittlig funksjonstid i klubbene har vært 1,88 år (ifølge Transfermarkt), fikk jobben i september og normalt er han vel i en alder der man ikke tar store sjanser, men gjør mer som man er blitt vant til?
moomoo
Veteran

PostPosted: 09.12.2024 09:17    Post subject: Reply with quote

Tror neppe Broholm setter seg på flyet til Tyrkia hvis han ikke skriver ny kontrakt.
Det finnes garantert andre alternativer enn å gamble bort karrieren sin.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 12.12.2024 20:09    Post subject: Reply with quote

Få signert broholm snart da.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
doffen
Veteran

PostPosted: 19.12.2024 11:24    Post subject: Reply with quote

Det at han her ikke er forlenget stresser meg. Ekstremt viktig spiller å få på plass. Eddie er borte, Nypan forsvinner garantert. Litt for mange sentrale om han her og går. Noen som har hørt noe?
Back to top
Tyholt
Proff

PostPosted: 19.12.2024 12:41    Post subject: Reply with quote

Alt tyder vel på at han ikke signerer når det har gått så lang tid. Forhandlingene startet vel over sommeren.

Lei problematikk for oss dette..
Back to top
vegran
Veteran

PostPosted: 19.12.2024 13:24    Post subject: Reply with quote

Det som er så surt, er at det står sikkert bare om en mill ekstra eller noe i lønn, men lønnspolitikken vår gjør at vi ikke kan tilby det, selv om vi garantert vil få solgt han for 50-100 mill løpet av 2025 hvis han signerer ny kontrakt.

Åpner lønnspolitikken vår for at vi kan gi signeringsbonus for å kompensere for den lave lønna?

Broholm er vårt største salgsobjekt etter Nypan, så jeg mener vi bør strekke oss for å ikke gå glipp av de millionene. Noe annet vil være å spare seg til fant.

Last edited by vegran on 19.12.2024 13:28; edited 2 times in total
Back to top
Habilos
Senior

PostPosted: 19.12.2024 13:25    Post subject: Reply with quote

Ikke utenkelig at flere spillere er litt avventende til hva et ev Nypan-salg kan gjøre med handlingsrommet til klubben i kontraktsforhandlingene.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 19.12.2024 13:42    Post subject: Reply with quote

Greia med Broholm er nok også at profilen hans har endret seg en del siden i sommer. Han kan kreve adskillig mere nå enn han kunne for 6 måneder siden.
Back to top
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 19.12.2024 13:57    Post subject: Reply with quote

Broholm har tatt store steg, men han har strengt tatt bare prestert i 6 mnd han også. Skal han ta fullstendig av nå da? Krever han så vanvittig mye lønn eller vil han bare dra utenlands?
Standarn og Crick
Veteran

PostPosted: 19.12.2024 14:48    Post subject: Reply with quote

Synes det er noe merkelig dersom han har så hastverk med å komme seg ut. Som nevnt, han har ikke prestert over alt for lang tid. I fjor var han i OBOS og var ok+. I år har han hatt høye topper, men ikke vært skikkelig stabilt god over tid.
Kanskje greit å første mestre ES før man forsøker seg i en større liga. (og det kan ikke være særlig stor interesse for han sammenlignet med Nypan)
Oppkast
Proff

PostPosted: 19.12.2024 16:02    Post subject: Reply with quote

At han ikke har vært stabilt god over tid i år er jo bare tull. Stort sett en av de beste på banen i hver kamp for laget som har vært best i Eliteserien siden Mai. Vil strekke det så langt som at han vært lagets beste i år. Ekstremt synd og et enormt tap om han ikke forlenger.
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 19.12.2024 16:19    Post subject: Reply with quote

vegran wrote:
Det som er så surt, er at det står sikkert bare om en mill ekstra eller noe i lønn, men lønnspolitikken vår gjør at vi ikke kan tilby det, selv om vi garantert vil få solgt han for 50-100 mill løpet av 2025 hvis han signerer ny kontrakt.

Åpner lønnspolitikken vår for at vi kan gi signeringsbonus for å kompensere for den lave lønna?

Broholm er vårt største salgsobjekt etter Nypan, så jeg mener vi bør strekke oss for å ikke gå glipp av de millionene. Noe annet vil være å spare seg til fant.

Nja, det som er surt er jo at Broholm sikkert hadde signert på nesten hva som helst hvis han hadde fått et kontraktsforslag for 1 år siden. Og det at Broholm kom til å slå gjennom er jo en no-brainer, det så til og med en lekmann som meg da jeg var innom en RBK-trening våren 2022.
BDESupermanStrand
Proff

PostPosted: 19.12.2024 19:36    Post subject: Reply with quote

For alt vi vet ble han tilbudt kontrakt også på det tidspunktet. Kanksje han takket nei fordi han var selvsikker og trodde sin egen verdi ville øke drastisk utover sesongen?

Slår meg som typen som har tro på egne ferdigheter!

Når det er sagt håper jeg RBK lander ny kontrakt, Broholm har vært knallgod i år! En fryd for øyet
Back to top
ajax1
Senior

PostPosted: 19.12.2024 20:10    Post subject: Reply with quote

Håper han signerer!
Vært en av de aller beste i år, kan godt få en sesong til på baken før han drar, både for klubb og han selv.

Det er slike ting som er viktig for Rosenborg å få orden på, drar han gratis kan slike tilfeller være det som står mellom medaljer eller ikke, kjøpekraft går ned etc.
Så håper de finner en levelig løsning for begge parter og at Broholm ser at å utvikle seg videre under Alfred og heller få spille i europa, vil gi bedre sjanser for å oppnå videre karriereønsker.
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 20.12.2024 14:46    Post subject: Reply with quote

Broholm kommer aldri til å signere.. Sånn har fotballen for små stjerner i bakgårdsklubber blitt. Pakken de får ved å være "bosman" er mye bedre lønnsmessig, enn om den nye klubben må bruker penger på kjøpe ut dem av en kontrakt..

Bare til referanse, så regner jeg Tagseth som en små-stjerne..
Back to top
niccolai
Veteran

PostPosted: 20.12.2024 14:56    Post subject: Reply with quote

Sies at han vil få en "sign-on fee" bonus når han signerer for oss også.
Men forsåvidt enig.
Avstanden til RBK (Norske klubber) opp mot feks en belgisk, nederlandsk, celtic/rangers, tyrkisk, gresk osv.. har vel aldri vært større.. Da tenker jeg på avstanden i form av lønn..

Derfor er det Glimt bedriver svært farlig.
La oss si Glimt får et skikkelig svakt år. Havner utenfor topp 5, da vil deres inntekter rase sammen.
Dette holdte på å ta livet av RBK også. Man må være nøkterne, gi en fin sign-on fee, men grunnlønn bør være nede på et nivå som fører til at man har råd

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 23.12.2024 17:12    Post subject: Reply with quote

- Jeg har hatt bra utvikling i år. Jeg er fornøyd med Alfred. Han har troa på meg, og jeg får mye spilletid over tid, innleder Broholm.

- Hva har du forbedret?

- Jeg føler jeg har blitt bedre på alt. Jeg har blitt mer målfarlig og står med åtte scoringer. Jeg har også utviklet meg defensivt og fysisk.

Les mer: - Jeg har hatt bra utvikling

Gratulerer med å ha blitt kåret til årets spiller her på RBKweb! RBK
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 25, 26, 27  Next
Page 14 of 27

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb