View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
binocu Junior
|
Posted: 12.11.2024 16:21 Post subject: |
|
|
Apropos Røssing-Lelesiit: hadde selvsagt vært en drøm å hente ham, men det er neppe særlig realistisk. Det navnet står nok på mange blokker nå, og LSK vet selvsagt at her sitter de på en større pengesekk enn det Rosenborg kan komme med.
Jeg vil også trekke fram Felix Vá som en kandidat fra LSK. Har sett ut som deres beste spiller i flere kamper i år. Det er neppe særlig aktuelt siden RBK, etter mitt syn, har en meget fornuftig ving-besetning per dags dato. Men verdt å ha nevnt ham likevel. |
|
Back to top |
|
 |
rail Rutinert
|
Posted: 13.11.2024 00:41 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Begynte å tenke litt på August Mikkelsen i går. Noen som husker hvor enormt dominant han var for Tromsø for bare et par sesonger siden? Kjøpt av Glimt for et års tid siden for 15 mill, sittet på benken siden den gang. Tror han og Alfred kunne blitt en veldig god match, og han kan vel neppe koste mer enn 10ish millioner nå?
Vesentlig mer interessant enn Hou Sæther, imo, til omtrent samme pris. |
Vil virkelig Hou Sæter koste 10 millioner, fra Ranheim? Nekter jeg å tro. Når solgte den klubben for slike summer sist? Ruben Alte ble vel omtrent geniforklart forrige sesong, og gikk vel for et par milioner til Kristiansund. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 13.11.2024 03:13 Post subject: |
|
|
Hou kommer nok til å koste mere enn Alte simpelten fordi om han kan tenke seeg en runde til i Kina så kommer det flere kroner på bordet og dette vet Ranheim.
Men tipper ikke rundt 10, heller nærmere 5. _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
Last edited by moomoo on 13.11.2024 18:56; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 13.11.2024 09:27 Post subject: |
|
|
Vet ikke hva han vil koste jeg, men Ranheim skal angivelig ha satt en prislapp på 10-15 millioner (ifølge noen med Ranheim-kontakter på Twitter). Med tanke på hva andre Obos-spillere har blitt solgt for de siste par årene, høres det ikke helt urealistisk ut. Så kan det jo selvsagt også tenkes at de må nøye seg med 7,5 - men fortsatt mye penger for en i den alderen med én skikkelig god sesong. |
|
Back to top |
|
 |
Trønderstruck Junior
|
Posted: 13.11.2024 14:36 Post subject: |
|
|
Hovedfokus blir vel å prøve å forhandle frem ny avtale for:
• Zeidan
• Ceide
• Sahsah
Ny kontrakt for:
• Holm
• Bruholm
• Pereira
• Reitan
Forventer at disse forsvinner (kontrakt løper ut):
• Augustinsson
• Andersson
• Henriksen
• Tagseth
• Chrupalla
Så må det avklareres hva som skjer med disse spillerne:
Nytt lån eller salg:
• Aga
• Fredriksen (opsjon salg )
• Nelson (opsjon salg)
• Røsten (fortsatt utlån hos Ranheim)
• Torvaldsson (back up spiss)
Troppen teller 26 spillere + Sletsjøe = 27 stk hvis man inkluderer alle som står oppført på lån. Føler det er en erstatter for Tagseth som bør være hovedprioritet Samt så bør man fortsatt prøve å slanke stallen med en par spillere. |
|
Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 13.11.2024 14:48 Post subject: |
|
|
Slik det ser ut nå tror jeg at jeg ville lagt mye av overgangsbudsjettet vårt i en ny spiss, og solgt 1-2 av Sæter/Holm/Thorvaldsson hvis det lar seg gjøre. Ville også brukt endel av budsjettet på oppgradering av høyreback.
Sett at Sletsjøe og Zeidan kommer inn er jeg ikke sikker på om vi trenger noe mer på midtbanen. Hvis Nypan selges må vi såklart kjøpe. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7263 Location: South-west coast exile
|
Posted: 13.11.2024 15:12 Post subject: |
|
|
Med forbehold om at jeg ikke helt vet hvilken type Sletsjøe er ønsker jeg meg en mer 1 til 1 erstatter for Selnæs. Han blir ikke yngre og kommer til å bli skadet/syk/utilgjengelig i løpet av en sesong. Tagseth har fungert bra, men forsvinner.
Ellers lukter det kanskje (forhåpentligvis) litt opprydding i angrepsrekka. Bør skje en del på spissplass, og både Frederiksen og Nelson har vel ikke den store framtida på Lerkendal. Frederiksen har i alle fall prestert godt på utlånet og sånn sett kanskje steget litt i verdi.
Jeg tipper vi først og fremst ser etter en spiss som både skårer mål OG klarer å spille over halvparten av kampene våre; en stopper som kan utfordre Ceide/komplementere Nemcik; Høyreback. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 13.11.2024 15:33 Post subject: |
|
|
Trønderstruck wrote: | Hovedfokus blir vel å prøve å forhandle frem ny avtale for:
• Zeidan
• Ceide
• Sahsah
Ny kontrakt for:
• Holm
• Bruholm
• Pereira
• Reitan
Forventer at disse forsvinner (kontrakt løper ut):
• Augustinsson
• Andersson
• Henriksen
• Tagseth
• Chrupalla
Så må det avklareres hva som skjer med disse spillerne:
Nytt lån eller salg:
• Aga
• Fredriksen (opsjon salg )
• Nelson (opsjon salg)
• Røsten (fortsatt utlån hos Ranheim)
• Torvaldsson (back up spiss)
Troppen teller 26 spillere + Sletsjøe = 27 stk hvis man inkluderer alle som står oppført på lån. Føler det er en erstatter for Tagseth som bør være hovedprioritet Samt så bør man fortsatt prøve å slanke stallen med en par spillere. |
De tre øverste på lista vil koste minst 25 mill kr og må finansieres med noe salg. Nypan forsvinner nok og da er finansieringen grei.
Pereira forsvinner nok, vil smi mens jernet er varmt og er i en alder som gjør det litt presserende å dra ut, er dessuten ikke trønder og ikke superlojal.
Frederiksen vil nok bli lett å selge til ok skandinaviske klubber.
Thorvaldson er ok å beholde en sesong til, men da må han overbevise. Bør ellers gå greit å selge ham også både nå og senere i det skandinaviske markedet og til andre land også.
Nelson bør ikke lånes ut mer men selges dit det er mulig for noen få mill kr.
Røsten bør vokse seg enda større i Ranheim og evt hentes tilbake senere eller selges hvis han ikke tar flere steg.
Aga må selges til OBOS eller mindre ES-klubb for en liten sum men med høy videresalgsprosent, da har fattige klubber råd til ham. |
|
Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 13.11.2024 20:11 Post subject: |
|
|
Dino Islamovic rykket ned med Kalmar og er på vei bort med kun et halvt år igjen av kontrakten. 29 kamper og 12 mål i Allsvenskan i år for et lag som ble nest sist. Hadde sikkert passet bra i systemet til Alfred og blomstret på en helt annen måte enn da han var her (hvor han faktisk scoret 29 mål på 59 kamper i et semi-dysfunksjonelt lag).
For 2-3 mill kr tror jeg sannelig ikke man kan få en mer proven target-man spiss der ute. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 13.11.2024 20:17 Post subject: |
|
|
Haha, det hadde vært noe. Vi kunne for eksempel sendt Aga i retur? |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 13.11.2024 21:16 Post subject: |
|
|
Dino blir 31 år i januar.... Ikke noe videresalgspotensiale, men billig kjøp antagelig. Mindre skadeutsatt enn Sæter, Thorvaldson og Holm. |
|
Back to top |
|
 |
skien88 Veteran
|
Posted: 13.11.2024 21:48 Post subject: |
|
|
Det sykeste er at Dino er en bedre spiller enn Holm |
|
Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 14.11.2024 00:38 Post subject: |
|
|
Dino? Nei takk. Tar Holm og Isak over han hver dag i uken.
Vi kan ikke fortsette å ha flere spisser som er skadet 50% av tiden. Kan Isak bli den spilleren vi kan se på som fast startspiss, dersom han holder seg skadefri? Er han god nok for oss? (Jeg digger han, men han har ikke vist alt for mye i RBK akkurat)
Regner med at Sletsjøe blir sett på som vikar til Ole på DM.
Frykter at Nypan selges, hvis så, bør Zeidan være den vi går for. _________________ “Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
? Friedrich Nietzsche |
|
Back to top |
|
 |
Kal-El Junior

|
Posted: 14.11.2024 10:27 Post subject: |
|
|
Eh, Dino? Han var ingen suksess. Hvorfor i all verden skal vi hente han tilbake når han attpåtil er 31 år? Skjerpings, folkens. [/u] _________________ My grammar is bad, but my meaning is good. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 14.11.2024 11:24 Post subject: |
|
|
Helt sinnssykt forslag. Har ikke folk forstått noe av det som har skjedd etter at Alfred kom inn? |
|
Back to top |
|
 |
Fotsoppen Proff
|
Posted: 14.11.2024 13:10 Post subject: |
|
|
Enig. Skal vi fortsette vår utvikling og "alltid fremover" bør vi hente inn et talent på spissplass. ikke eldre enn 26 år i allefall.
Er lei vår gamle praksis og hente spillere uten videresalgspotensiale. Vi skal utvikle spillere, ikke passe "pensjonister". _________________ 4-3-3, angrepsfotball, hurtig i lengderetning og høyt kollektiv press! Godfoten er min bibel. |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 14.11.2024 13:46 Post subject: |
|
|
På tide å få seg ett nettverk i Afrika. Det kan man finne spillere med ekstremferdigheter til relativt lav pris. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 14.11.2024 14:01 Post subject: |
|
|
Hørt man kan finne de i Trøndelag også. |
|
Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 14.11.2024 14:09 Post subject: |
|
|
Må det ene eksludere det andre? |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 14.11.2024 14:42 Post subject: |
|
|
Nei, men en viss mengde ressurser må jo fordeles på den ene eller andre måten. Og det er veldig mye mer gøy med lokale gutter. |
|
Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 14.11.2024 15:28 Post subject: |
|
|
Er sjukt naivt å tro at vi skal klare å fostre opp spillere fra akademiet og inn i a-laget der alle skal være trøndere. Vi må og bør se utover grensene, både fylke og land. _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 14.11.2024 15:35 Post subject: |
|
|
Kan selvsagt finne de andre steder også. Poenget mitt er at Afrika er et området med mange gode fotballspillere, som også ofte blir mer interessante for videresalg enn lokale spillere. Jeg har lite tro på at eksempelvis Edmund Baidoo hadde blitt solgt for 50 millioner fra Sogndal i sommer, om han kom fra en lokal bygd i Sogn.
Mer ekstremferdigheter og større potensial, om man treffer. De nest beste, på hylla under toppsjiktet, er nok bedre enn tilsvarende spillere i Norge. Tror jeg. Men så er ikke jeg den som er mest opptatt av lokale spillere. Er ikke fra Trøndelag selv heller. Men om en lokal er like god som en utlending, så bør den lokale prioriteres. Utenom det, trumfer ferdighet geografi i min bok. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 14.11.2024 19:54 Post subject: |
|
|
Lucas Kolstad fikk (...) beskjeden om at han for første gang skal representere Norge, sammen med resten av den VM-klare U20-gjengen i Chile.
– Da var jeg glad. Det var mye glede, sier Kolstad.
På utenlandsterminalen på Gardermoen møtte han sine nye lagkamerater, som sammen dro til Madrid og videre til Chile. En tur som tok 13 timer – totalt 26 timer fra Trøndelag og til Sør-Amerika.
(...)
– Roen hans med ball i den rollen er formidabel, han har utviklet seg til å være en viktig spiller i frispillingen vår. Han har blitt viktigere i kontrafasen og balansen i spillet vårt. Han har tatt steg både offensivt og defensivt, sier Ingebrigtsen.
Les mer: Rett før leggetid ringte telefonen til Lucas (19). Neste morgen satt han på fly til andre siden av jordkloden |
|
Back to top |
|
 |
Rånny Legende

|
Posted: 22.11.2024 19:00 Post subject: |
|
|
I dagens Mercato nevner Stian Wahl at Rosenborg skal ha sett på en rutinert spiss, som allerede har vært i Rosenborg.
Grunnet usikkerhet om troverdighet ble navn på spiss ikke nevnt.
Var aktuelt om Sæter blir solgt i januar.
https://x.com/LetnesLfc/s...6168252563
Bare det ikke er Bakenga, da gir jeg opp. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Skammels! Senior
|
Posted: 22.11.2024 19:23 Post subject: |
|
|
Mye flott å velge i her da. Vi nevner i fleng: Børven, Bakenga, Islamovic eller kanskje Helmersen er lei Bodø? (Men han kan vel ikke regnes som rutinert, akkurat…) Vi må vel anta at det ikke er Tengstedt, Sørloth eller Botheim…
Jeg går for Gytkjær… _________________ Laget som alltid står på. Hele Norges RBK! Rosenborg er laget mitt. Et eventyr i svart og i hvit! |
|
Back to top |
|
 |
|