View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
josinho Veteran
|
Posted: 28.10.2024 23:56 Post subject: |
|
|
Havner vel i et Ørkenland iden alderen…. |
|
Back to top |
|
 |
ErdoganLomas Proff
|
Posted: 06.11.2024 19:06 Post subject: |
|
|
Er Odin Holm milevis unna et gjennombrudd i Celtic, eller er han skadet? Jeg synes det er lenge mellom hver gang han får sjansen der. 24 minutter så langt i sesongen, og 410 minutter på hele forrige sesong iflg Transfermarkt. Burde fått han til RBK neste sommer. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 06.11.2024 20:22 Post subject: |
|
|
Hvordan skal Odin finansieres da ? Har ca 10 mill kr i lønn og kostet ca 40 mill kr fra Enga..... |
|
Back to top |
|
 |
ErdoganLomas Proff
|
Posted: 07.11.2024 00:26 Post subject: |
|
|
Med midler fra salg. Tviler på at han har holdt eller økt sin markedsverdi der borte. Han er vel et ganske så likt case som Ceide mtp markedsverdi tipper jeg. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 07.11.2024 09:10 Post subject: |
|
|
Du er inne på et spor Erdogan  |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 07.11.2024 09:39 Post subject: |
|
|
Lønn da? Lønn også tilpassa klubbens lønnsstruktur? Tror ikke Odin vil gå ned fra ca 10 mill kr til to mill kr…. |
|
Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 07.11.2024 12:35 Post subject: |
|
|
Tjener han virkelig 10 mill. i Celtic da?
Uansett, Markus Solbakken er en annen mulighet, kanskje. Ikke gjort noen dypere research enn at jeg så han slet benk i forrige Europa-match.
Isak Aarøen i Werder Bremen har kommet inn i tre Bundesliga-matcher så langt. Kanskje en mulighet på sikt hvis han vil få fart på karrieren i Norge. |
|
Back to top |
|
 |
Fotsoppen Proff
|
Posted: 07.11.2024 16:55 Post subject: |
|
|
Mente jeg leste at Henriksen casha 11 millioner i årslønn. I så fall har vi en del midler til lønn når han tar hatten å forlater klubben til årsskiftet. _________________ 4-3-3, angrepsfotball, hurtig i lengderetning og høyt kollektiv press! Godfoten er min bibel. |
|
Back to top |
|
 |
Pettergomes Rutinert
|
Posted: 07.11.2024 17:09 Post subject: |
|
|
Så posten om Henry Sletsjoe her inne på rbkweb + andre medier.
Ble han aldri bekreftet-bekreftet fra samtlige hold? Merkelig.
Er da fullt lov å gå ut med sånt FØR kontrakten hans utløper.... med mindre begge parter ikke vil, av ukjent grunn naturligvis. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 07.11.2024 21:11 Post subject: |
|
|
Fotsoppen wrote: | Mente jeg leste at Henriksen casha 11 millioner i årslønn. I så fall har vi en del midler til lønn når han tar hatten å forlater klubben til årsskiftet. | Markus fikk god lønn og signeringsbonus da klubben hadde penger og brukte penger som fulle sjømenn. Nå betaler klubben ned stor gjeld , bruker ikke penger de ikke har, og har utviklet et annet og edruelig lønnssystem. |
|
Back to top |
|
 |
ErdoganLomas Proff
|
Posted: 08.11.2024 00:07 Post subject: |
|
|
josinho wrote: | Lønn da? Lønn også tilpassa klubbens lønnsstruktur? Tror ikke Odin vil gå ned fra ca 10 mill kr til to mill kr…. |
Nei, vi er jo ikke i nærheten til å matche det. Men på ett eller annet tidspunkt må også Odin velge penger eller karriere. Sitte ut kontrakten i 3 år til (uten spilletid?), eller restarte. Han får ikke 10 mill om han drar andre steder for å få mer spilletid heller. |
|
Back to top |
|
 |
siggen1 Proff
|
Posted: 09.11.2024 20:54 Post subject: |
|
|
Hent Høyrevingen til LSK, Røssing. utsøkt fotballspiller på 17 år med god arbeidsmoral og tar løpene hjem. Kan bli en kjempespiller og passer vår måte å spille på. |
|
Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 10.11.2024 23:11 Post subject: |
|
|
Noen spillere fra nedrykkslagene som man kan hente? |
|
Back to top |
|
 |
ErdoganLomas Proff
|
Posted: 10.11.2024 23:42 Post subject: |
|
|
Nei! Etter min mening må det nå hentes inn på en helt annen hylle dersom vi skal kjøpe noe. Pt har vi et meget godt lag som kommer til å bli enda bedre i 2025  |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 10.11.2024 23:44 Post subject: |
|
|
Jørgensen i Odd var veldig lovende for noen år siden, men han har vel stagnert en del? |
|
Back to top |
|
 |
skien88 Veteran
|
Posted: 10.11.2024 23:46 Post subject: |
|
|
ja det har han, ikke den samme spilleren. kanksje kan alfred få han i gang. men Hou Sæter er enn bedre alternativ |
|
Back to top |
|
 |
skien88 Veteran
|
Posted: 10.11.2024 23:46 Post subject: |
|
|
ErdoganLomas wrote: | Nei! Etter min mening må det nå hentes inn på en helt annen hylle dersom vi skal kjøpe noe. Pt har vi et meget godt lag som kommer til å bli enda bedre i 2025  |
vi har ikke penger! |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 11.11.2024 10:23 Post subject: |
|
|
Begynte å tenke litt på August Mikkelsen i går. Noen som husker hvor enormt dominant han var for Tromsø for bare et par sesonger siden? Kjøpt av Glimt for et års tid siden for 15 mill, sittet på benken siden den gang. Tror han og Alfred kunne blitt en veldig god match, og han kan vel neppe koste mer enn 10ish millioner nå?
Vesentlig mer interessant enn Hou Sæther, imo, til omtrent samme pris. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 11.11.2024 10:33 Post subject: |
|
|
Vil tro han har en solid lønn i B/G? Som alle andre potensielle overganger forutsetter det et saftig Nypan salg, så klart. Kunne vært en snedig signering det. Hvordan er han i press-spillet? |
|
Back to top |
|
 |
Frank1 Proff
|
Posted: 11.11.2024 10:46 Post subject: |
|
|
Håper hovedfokuset til klubben er å forsøke å få signert en eller flere av de vi har på lån på permanente avtaler. Er redd det ikke er igjen midler til andre signeringer hvis de lykkes med det. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 11.11.2024 11:12 Post subject: |
|
|
Kamerat Ola wrote: | Vil tro han har en solid lønn i B/G? Som alle andre potensielle overganger forutsetter det et saftig Nypan salg, så klart. Kunne vært en snedig signering det. Hvordan er han i press-spillet? |
Løp som en gærning da vi ble utspilt på Alfheim for to sesonger siden, iallefall. Sjelden vi har blitt så spilt ut av én enkelt spiller som Mikkelsen i den kampen. Nesten ikke til å tro at han ikke har blitt en større suksess i Glimt.
Har sikkert en grei lønn, ja, og det er jo selvsagt med forbehold at for eksempel Broholm blir solgt. Det samme gjelder for Hou også, vi har ikke penger til å hente han heller før noen er solgt. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 11.11.2024 12:52 Post subject: |
|
|
Mikkelsen kan bli en kanon indreløper, det er jeg temmelig sikker på, men tror ikke vi er særlig aktuell om det blir klubbskifte (lønn etc).
Hou Sæter har jo vært her før og fikk jo lite ut av første perioden sin i RBK.
Definetivt en som kan være verd en nærmere kikk. Målfarlig indreløper med stor kapasitet og ikke alt for dyr regner jeg med.
Ellers tror jeg ikke det finne så alt for meget so mer aktueelle fra nedrykkssumpa.
Jeg synes Stabæk har flere spillere på gang i OBOS, ung og sikkert kjempedyr så uaktuelle xD
Nei jeg stoler på at Alfred har oversikt og en plan, han har et snev av Midas i seg  _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 11.11.2024 13:00 Post subject: |
|
|
Tror RBK gjør lurt i å satse på egne juniorer. Lenge siden RBK har så mange på landslag fra U15- U21. |
|
Back to top |
|
 |
Duncan Proff
|
Posted: 11.11.2024 15:10 Post subject: |
|
|
Hvor god er egentlig Hou Sæter? Sett altfor lite av Ranheim i år..
Koster vel fort opp mot 8-10 millioner han også.. |
|
Back to top |
|
 |
binocu Junior
|
Posted: 12.11.2024 16:04 Post subject: |
|
|
Jeg holder en knapp på Filip Jørgensen, dersom det er økonomisk gjennomførbart og man føler man trenger en midtbanespiller inn. Ikke lett å se god ut som midtbanespiller på et lag som har fungert så dårlig som Odd har gjort i år. Jeg tror "stagnasjonen" har mest med det å gjøre. Han er fortsatt bare 22 år, så det er et videresalgspotensiale der. Han har u21-landslagserfaring, har spilt dønn fast på midtbanen til Odd i flere sesonger og kan spillemessig gli fint inn i rollen som Tagseth etterlater seg. Jeg kan se for meg et stort oppsving for ham dersom han skulle komme hit under Alfred. Det kan være et perfekt karrieresteg for ham akkurat denne vinteren.
John Hou Sæter er nok ikke ulik som type, rent spillemessig. Han har sett god ut, ifølge rapportene, men det er på et nivå under Eliteserien. Sammenlignet med Jørgensen har han hatt en litt brokete karriere så langt, med begrenset med spilletid på Eliteserienivå eller tilsvarende (usikker på nivået i Kina). Han er også fire år eldre og har en viss skadehistorikk. Når det er sagt er han trolig en god del billigere å hente enn Jørgensen, og det spiller selvsagt inn. Men er det verdt det dersom han ikke definitivt forsterker førsteellever og i stedet blir stallfyll på bekostning av unge talenter?
August Mikkelsen må vel etter hvert kunne begynne å betraktes som et bomkjøp av Glimt. Han briljerte i Tromsø som én av to spisser i 4-4-2 - en rolle som verken finnes i Glimt eller RBK per i dag. Mulig han kan omskoleres til indreløper - Glimt har ikke valgt å prøve på det. Det er selvfølgelig stort potensiale i gutten, men også han er to år eldre enn Jørgensen og muligens noe dyrere. |
|
Back to top |
|
 |
|