View previous topic :: View next topic |
Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
Tangvik |
|
0% |
[ 0 ] |
Reitan |
|
7% |
[ 5 ] |
M. Ceide |
|
4% |
[ 3 ] |
Nemcik |
|
1% |
[ 1 ] |
Pereira |
|
69% |
[ 48 ] |
Zeidan |
|
4% |
[ 3 ] |
Tagseth |
|
2% |
[ 2 ] |
Nypan |
|
2% |
[ 2 ] |
Broholm |
|
5% |
[ 4 ] |
Holte |
|
0% |
[ 0 ] |
E. Ceide |
|
0% |
[ 0 ] |
Sæter |
|
0% |
[ 0 ] |
Reitan-Sunde |
|
1% |
[ 1 ] |
Sahsah |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Total Votes : 69 |
|
Author |
Message |
Putte Veteran

|
Posted: 23.10.2024 16:59 Post subject: Rosenborg - Strømsgodset |
|
|
Rosenborg BK - Strømsgodset IF
vs.
Turnering: eliteserien
Tid: søndag 3. november 2024 19:15
Sted: Lerkendal stadion
TV: TV2 Sport 1 _________________
(delt bruker - PM for tilgang) |
|
Back to top |
|
 |
O-Rex Veteran

Joined: 30 Aug 2005 Posts: 2130 Location: Oslo, 54 mil fra Mekka
|
Posted: 29.10.2024 09:56 Post subject: |
|
|
Dette er også en kamp vi må vinne, men det er ikke en enkel jobb. Vi må være 100% påskrudd her, og vi må ta vare på sjansene. Greier vi det vinner vi. Stanger og sløser vi kan godset fort få med seg noe. Uansett må vi gjøre jobben selv resten av sesongen hvis vi skal til Europa neste år. _________________ Her burde det stått noe kult. |
|
Back to top |
|
 |
Yv89 Rutinert
|
Posted: 29.10.2024 12:10 Post subject: |
|
|
Strømsgodset er alltid ei potensiell fallgruve. Lite fintspillende. Det meste går i lufta over midtbaneleddet. God på dødball. Vi må virkelig være på. _________________ Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på! |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 29.10.2024 19:00 Post subject: |
|
|
Må trolig vinne alle de 4 siste om vi skal ta medalje/ende på 4 plass så ikke rom for noe poengtap. Er tvilsomt at Molde/Viking skal gå på poengtap i 3 av sine 4 siste kamper slik at RBK kan koste på seg en uavgjort. |
|
Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 29.10.2024 19:39 Post subject: |
|
|
Molde har både Bodø/Glimt og Brann igjen. Kan i beste fall ryke 6 poeng der... Men Molde selv vet nok hva som står på spill |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 29.10.2024 20:20 Post subject: |
|
|
Ja, de har jo klart tøffest program. De to andre kampene de har igjen er jo bortekamper også mot Godset og Sarpsborg. Kommer til å bli en heftig innspurt.
Får bare håpe at RBK vinner mot Godset og fortsatt setter press på både Molde og Viking. Med full klaff den runden så er man bare 1-2 poeng bak begge to med 3 kamper igjen. Viking har dog enklere kamp hjemme mot Sandefjord til helga, men Sandefjord slo jo Molde så hvem vet.
Last edited by Vegard2711 on 29.10.2024 20:33; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 29.10.2024 20:29 Post subject: |
|
|
Brann - Viking i siste serierunde betyr forhåpentligvis 0 eller maks 1 poeng til medaljekonkurrenten vår fra Rogaland. |
|
Back to top |
|
 |
JBH Senior
Joined: 13 Sep 2022 Posts: 206 Location: Toril, Davao City, Philippines
|
Posted: 29.10.2024 21:35 Post subject: |
|
|
Håper virkelig Lerkendalpublikummet møter opp til denne kampen.
RBK trenger, og fortjener all den støtten de kan få i kampen om Europa plass.
15- 16tusen burde være mulig, så spennende som innspurten blir for Alfreds gutter. _________________ RBK i medgang og motgang. En ekte supporter svikter aldri sitt lag. |
|
Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 29.10.2024 22:09 Post subject: |
|
|
Med Selnæs og Sæther på plass, og Adrian på venstre back for en suspendert nordlending, kan vi forhåpentligvis stille et toppa mannskap. Hvem starter på høyre ving er vel eneste spenningselement? |
|
Back to top |
|
 |
siggen1 Proff
|
Posted: 29.10.2024 22:23 Post subject: |
|
|
Fallgruve og vanskelig lag å spille mot. 3 poeng ett must og det skal vi klare med så mange spillere i form. |
|
Back to top |
|
 |
Kom_igjen_troillan Veteran
|
Posted: 30.10.2024 12:53 Post subject: |
|
|
Er det noen som har oversikt over ca. antall solgte billetter til denne?
Syns det er rart at ikke Øvre Øst er utsolgt 4 dager før kamp når vi slo Glimt og i høyeste grad er med å kjemper om Europa. _________________ – På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.
Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE  |
|
Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 30.10.2024 13:02 Post subject: |
|
|
Startet med å sjekke MA og ble gledelig overrasket, der er det nestren fullt. Men ellers ser det rett og slett glissent ut, litt skuffende... Hadde håpt at den sporstlige framgangen og potensiell medaljekamp skulle få litt større utslag i oppmøte på Lerkendal.
Jeg har laget en Chrome-extension som teller opp automatisk, men jeg må manuelt klikke på hvert enkelt felt. Sist jeg gjorde det, ble jeg sperret ute fra Ticketco til neste dag, så de ønsker tydeligvis ikke at folk skal sjekke på denne måten. |
|
Back to top |
|
 |
Sobchak Proff

|
|
Back to top |
|
 |
Fusion Veteran

|
Posted: 30.10.2024 14:32 Post subject: |
|
|
ballbingen wrote: | Jeg har laget en Chrome-extension som teller opp automatisk, men jeg må manuelt klikke på hvert enkelt felt. Sist jeg gjorde det, ble jeg sperret ute fra Ticketco til neste dag, så de ønsker tydeligvis ikke at folk skal sjekke på denne måten. |
Gjort noe ala det samme. Har tatt i bruk proxies for å unngå det problemet. |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 30.10.2024 15:12 Post subject: |
|
|
ballbingen wrote: | Hadde håpt at den sporstlige framgangen og potensiell medaljekamp skulle få litt større utslag i oppmøte på Lerkendal. |
Strømsgodset er jo ikke akkurat et spennende lag å møte og begynner vel å bite godt på Lerkendal utover kveldene nå selv om man er godt kledd. Så tar det jo også litt tid før optimismen snur i den brede supportermassen mer enn det gjør blant folk som er så engasjerte at de skriver om RBK på et nettforum, hehe. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 30.10.2024 19:03 Post subject: |
|
|
Tror det faktum at kampen går på vanlig TV-kanal dessverre også spiller negativt inn på billettsalget.
Får håpe det blir desto flere på siste hjemmekamp - spesielt dersom vi i mellomtida har spilt oss ordentlig inn i kampen om 3. og 4. plass. |
|
Back to top |
|
 |
Duncan Proff
|
Posted: 31.10.2024 13:44 Post subject: |
|
|
jeg slipper heller ikke argumentet om pris! Klubben tar seg altfor grovt betalt, bør ikke begynne å sette opp prisene før etterspørselen er større enn tilgjengeligheten. Skal ikke undervurdere hvordan 20000 på tribunen påvirker spillerne i positiv retning!
Håper virkelig de kan ha en positiv tilnærming til sesongkortsalget for neste sesong! Burde klart å solgt opp mot 10k sesongkort! |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 01.11.2024 14:23 Post subject: |
|
|
De har jo noen økonomer som sier hvilke priser man må legge seg på for å få mest mulig penger. Betalingsvilligheten er jo svært forskjellig både mellom folk og fra kamp til kamp, og da blir det ikke nødvendigvis optimalt å fylle stadion hver gang. Det hadde jo vært mer gøy om de hele tiden la prisene slik at det ble mer eller mindre utsolgt hver gang, men det ville helt sikkert betydd mindre inntekter for klubben. Det blir jo en avveining. Jeg tviler på at klubben ville lagt prisene sånn at en person kjøpte billett, dersom det var det som ga mest inntekter til klubben. Man ønsker jo også at folk skal komme.
Ettersom jeg har forstått har folk vært negative til å prise ulike kamper forskjellig, det er ikke nødvendigvis jeg. Sesongkortholdere betaler jo uansett det samme, og dette gjøres jo til en viss grad allerede med vennebilletter, sponsorbilletter osv. |
|
Back to top |
|
 |
pappabrun Proff
|
Posted: 01.11.2024 14:29 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Tror det faktum at kampen går på vanlig TV-kanal dessverre også spiller negativt inn på billettsalget.
Får håpe det blir desto flere på siste hjemmekamp - spesielt dersom vi i mellomtida har spilt oss ordentlig inn i kampen om 3. og 4. plass. |
Vår tidligere dominans ligger dypt inne hos folk og påvirker. Vi har jo sett det her inne og, med urealistiske forventninger utifra hvor laget faktisk er for tiden. Folk driter i 3. og 4. plasser. Tankegangen "Spiller vi ikke for gull, så er det ikke verdt noe" tror jeg fortsatt mange har. |
|
Back to top |
|
 |
Kom_igjen_troillan Veteran
|
Posted: 01.11.2024 14:41 Post subject: |
|
|
Noen som vet om Sæter og Selnæs er tilbake i full trening og kan spille i helgen? _________________ – På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.
Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE  |
|
Back to top |
|
 |
Duncan Proff
|
Posted: 01.11.2024 15:12 Post subject: |
|
|
Hedning wrote: | De har jo noen økonomer som sier hvilke priser man må legge seg på for å få mest mulig penger. Betalingsvilligheten er jo svært forskjellig både mellom folk og fra kamp til kamp, og da blir det ikke nødvendigvis optimalt å fylle stadion hver gang. Det hadde jo vært mer gøy om de hele tiden la prisene slik at det ble mer eller mindre utsolgt hver gang, men det ville helt sikkert betydd mindre inntekter for klubben. Det blir jo en avveining. Jeg tviler på at klubben ville lagt prisene sånn at en person kjøpte billett, dersom det var det som ga mest inntekter til klubben. Man ønsker jo også at folk skal komme.
Ettersom jeg har forstått har folk vært negative til å prise ulike kamper forskjellig, det er ikke nødvendigvis jeg. Sesongkortholdere betaler jo uansett det samme, og dette gjøres jo til en viss grad allerede med vennebilletter, sponsorbilletter osv. |
Det er vel uansett en myte at billettinntekter er en stor post i budsjettet? Målet burde ikke være flest mulig penger på billettinntekter, men heve snittet opp mot glansdagene. Da blir man mye mer attraktiv ovenfor sponsorer, og vi vil glatt hente inn de tapte kronene på "billige" billetter!
Forøvrig bare å "se og lær" på FFK`s policy for neste sesongs sesongkortsalg! |
|
Back to top |
|
 |
Ellepo Proff
|
Posted: 01.11.2024 16:11 Post subject: |
|
|
Da jeg bodde i Italia var det etablert pris-differensiering på Seire A-kamper. Det kostet typ €10 for å se Fiorentina - Hellas Verona, men €30 for samme billett når det var Fiorentina - Juventus. Kanskje burde RBK tenkt i liknende baner, om ikke fult så ekstremt. Det er jo også noe positivt med å prøve å få etablert for flere en "vane" om å gå på kamp
Billettinntekter er vel ca 10-15% av inntektene til klubben. Det betyr jo en del, men ikke så mye som det generelle interessenivået rundt RBK, som igjen påvirker sponsorer etc. |
|
Back to top |
|
 |
Sobchak Proff

|
Posted: 01.11.2024 16:21 Post subject: |
|
|
Kom_igjen_troillan wrote: | Noen som vet om Sæter og Selnæs er tilbake i full trening og kan spille i helgen? |
https://www.nidaros.no/rb...113-647312
Alfred melder at Selnæs er ute på ubestemt tid, så han er nok ikke tilgjengelig på søndag. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 01.11.2024 16:50 Post subject: |
|
|
Laget blir vel det samme som sist, men med Sunde inn på kanten og Pereira ned på venstreback. Antar at verken Sahsah eller Sæter kan starte. Om ikke annet får vi litt kontinuitet sentralt i banen. |
|
Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 01.11.2024 16:53 Post subject: |
|
|
Ole ute resten av sesongen da. |
|
Back to top |