English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Sander Tangvik
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Snabeltann
Veteran

PostPosted: 24.10.2024 11:48    Post subject: Reply with quote

Etter bunnpunktet mot Sarpsborg har Tangvik prestert stabilt veldig godt. Snitter 7,35 etter Sarpsborg:

ved starten av August var han "skyldig" 6,56 mål imot og dårligst i ligaen på denne statistikken. Nå er han på tiendeplass med kun skyldig 1,2 mål imot. Enorm forbedring.
Back to top
View user's profile Send private message
TAF
Veteran

PostPosted: 24.10.2024 22:29    Post subject: Reply with quote

Det hjelper også at vi har et forsvar som begynner å se ut som... vel, et forsvar. Utrolig hvor det hjelper å få litt bedre arbeidsforhold.

Uten at det tar noe vekk fra Tangviks prestasjoner, han har f.eks. hatt en del nydelige involveringer når motstander plutselig kommer 1 mot 1, både med rene redninger og at han har vært tidlig nok ut og klarert gjennomspillet.
tigerbart
Veteran

PostPosted: 25.10.2024 20:04    Post subject: Reply with quote

Tangvik har vært vår beste spiller en tid nå. Hadde vi ikke hatt ham hadde vi stått med langt færre poeng. Forsvaret har vært en katastrofe, men med Nemcik inn i midten, samt to Jensen og Pereira på sidene, er det litt bedre. Likevel har vi fortsatt et stort problem ved at Ceide må(?) spille. Tangvik berger oss fra de verste flausene.
Back to top
quentez
Veteran

PostPosted: 26.10.2024 17:46    Post subject: Reply with quote

Nyland ute med skade minst én måned. Tangvik med i neste landslagstropp?
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 26.10.2024 18:40    Post subject: Reply with quote

Nei. Spiller play-off til U21-EM i samme tidsrom.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 27.10.2024 10:58    Post subject: Reply with quote

quentez wrote:

Der røyk fast spilletid i Sevilla også.
Sevila har jo kjøpt Alvaro Fernandez som var spådd å bli landslagsmaterialet for Spania og hadde storklubber på beil konstant da han spilte i Hulesca. Bare i midten av tjueårene så nå sementerer han vell plassen sin på laget og Nyland er tilbake der han vanligvis har tilhold, på benken.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
tigerbart
Veteran

PostPosted: 28.10.2024 21:01    Post subject: Reply with quote

quentez wrote:

Må vel snart være et aktuelt navn ja, avhengig av hva som skjer på lavere årsklasse. Men at dette kan være Norges framtid i mål, er det liten tvil om når vi ser på de ekstreme prestasjonene hans utover i denne sesongen. Særlig de siste ukene har vært helt ville!
Back to top
Svart og kvitt
Junior

PostPosted: 28.10.2024 21:04    Post subject: Reply with quote

Til dere som tvilte dere tok så jævlig feil, alltid forsvart han. Folk må lære seg fotball her
Back to top
ballbingen
Veteran

PostPosted: 28.10.2024 21:13    Post subject: Reply with quote

Hyll hyll!
Back to top
Pirlo
Veteran

PostPosted: 28.10.2024 21:20    Post subject: Reply with quote

Sjukt å gå fra Eliteseriens dårligste keeper til en global superstjerne på to-tre treningsuker.
Back to top
Indreløper
Veteran

PostPosted: 28.10.2024 21:23    Post subject: Reply with quote

Selvtillit gjør underverker! Smile
Thulian
Veteran

PostPosted: 28.10.2024 22:00    Post subject: Reply with quote

Latterliggjør Erik Thorstvedt uke etter uke nå Tangvik Smile
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
machiavelli
Veteran

PostPosted: 28.10.2024 22:19    Post subject: Reply with quote

Gjør han det? Tangvik hadde ekstremt dårlige tall, nå leverer han strålende tall.

At han har forbedret seg endrer jo ikke at Thorstvedt hadde helt rett i tallenes tale.

Bare å se tidligere i denne tråden pre-sandefjordkampen. Mye frustrasjon over at Tangvik ikke redder mål han kanskje burde redde.
Back to top
Snabeltann
Veteran

PostPosted: 29.10.2024 10:21    Post subject: Reply with quote

Thorstvedt slakta jo aldri Tangvik. Folk gidder jo ikke lese lengre. Tvert imot ble Thorstvedt presentert med tall og tok Tangvik i forsvar. Men vipps så driver Tangvik og "motbeviser" Thorstvedt. Rolling Eyes

https://www.adressa.no/sp...uheldig-ut

Quote:
Kjøper ikke statistikken
Keeperlegende og TV 2-ekspert Erik Thorstvedt får presentert flere av Tangviks tall.

– Først vil jeg si at jeg ikke alltid er en stor fan av å bruke keeperstatistikk, fordi jeg mener vi har mye å gå på i kvaliteten på den statistikken. Selv om den har blitt bedre er det fortsatt mange nyanser som skal, for eksempel om et skudd går mellom beina på en spiller. Det er ting som kan påvirke en keeper, mener Thorstvedt.

Og når det gjelder den spesifikke «mål forhindret»-statistikken er den tidligere Tottenham-kjempen klar på én ting.

– Jeg tror han kommer uheldig ut av den statistikken. Jeg syns ikke han fortjener å få et stempel på at han skulle reddet seks-syv flere mål. Det er ikke sånn at Rosenborg hadde hatt ti flere poeng med Marcus Sandberg i mål, den kjøper jeg ikke.

– Kan være en landslagskeeper
NÃ¥r Thorstvedt legger statistikken til side og vurderer Tangvik ut fra det han selv har sett, lyder svaret slik:

– Han har ikke hatt noen toppsesong, men det har heller ikke vært noen katastrofesesong. Det er kun den ene kampen mot Sarpsborg 08 som var virkelig ille, sier Thorstvedt.

– Hvordan er din vurdering av Tangviks potensial?
– Jeg mener han er den typen som kan bli litt bedre på alt. Bedre med beina, tøffere i feltet og bedre på strek. Han er allerede en ganske god jevnt over, så det er ingenting som skriker mot deg at det må forbedres. Han har allerede sabla mye. Han har et såpass godt utgangspunkt at han uten tvil kan være Norges framtidige landslagskeeper.

Etter kampen mot Glimt har nå Tangvik endelig havna i null (ifølge Optas modell) på "mål forhindret" og ironisk nok gått forbi nettopp Marcus Sandberg som blir nevnt som eksempel av Thorstvedt:
Back to top
Thulian
Veteran

PostPosted: 29.10.2024 14:56    Post subject: Reply with quote

Sitter man i studio og sier at Tangvik er ligaens dårligste keeper, når man så på tallene på det tidspunktet så kan man i etterkant slå fast at han bomma.
Tangvik hadde dårlige tall, men det henger jo gjerne sammen med et forsvar som var blant de dårligste i ligaen (om ikke det dårligste på den tiden).

Så kjære Snabeltann jeg har ikke lest, jeg har hørt.
Han sa at Tangvik var den dårligste, noe jeg aldri har vært enig i, og mener nå det at Tangvik bekrefter det ovenfor kritikerne.
Så da er det også helt på sin plass å si at han motbeviser Thorstvedt, som riktignok som blir påpekt her forholdt seg til den keeperstatistikken man hadde tilgjengelig da...

Kan det være at Thorstvedt tok i bruk store ord (som de gjerne har for vane å gjøre i det nevnte tv studioet) med vilje den gang? Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Kom_igjen_troillan
Veteran

PostPosted: 29.10.2024 15:36    Post subject: Reply with quote

Snabeltann wrote:

Etter kampen mot Glimt har nå Tangvik endelig havna i null (ifølge Optas modell) på "mål forhindret" og ironisk nok gått forbi nettopp Marcus Sandberg som blir nevnt som eksempel av Thorstvedt:

Hvor finner du denne statistikken? Smile

Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE Love
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 29.10.2024 16:46    Post subject: Reply with quote

Tangvik startes sesongen elendig og var virkelig dårlig. Nå i det siste har han vært meget god:)
Back to top
katalogen
Senior

PostPosted: 29.10.2024 23:40    Post subject: Reply with quote

Ja. Nå må vi ikke bli historieløse: Tangvik var utrolig dårlig og direkte utslagsgivende for flere tap tidligere i sesongen. Fordi at han har vært vanvittig god i det siste så utelukker ikke hans nåværende form den daværende formen. Det handlet i stor grad om hans beslutningstaking - ruset ofte ut av feltet, dårlige vurderinger på innlegg/corner, i tillegg til å være svak som ballspillende målvakt. Dette har han luket bort i det siste. Fortsatt svak og lite "autoritær" på corner, men det er småplukk i forhold til styrkene. Tangvik har alltid vært god på strek og har blant ligaens beste refleksevner.

Veldig imponerende forvandling: meget godt jobbet av Tangvik selv og trenerstallen for å endre spillestilen til Tangvik/Rosenborg.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 30.10.2024 08:02    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Tangvik startes sesongen elendig og var virkelig dårlig.

katalogen wrote:
Ja. Nå må vi ikke bli historieløse: Tangvik var utrolig dårlig og direkte utslagsgivende for flere tap tidligere i sesongen.

Tull. Han har hatt en dårlig kamp hvor han kan sies å ha mye skyld i tapet.
Back to top
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 30.10.2024 09:51    Post subject: Reply with quote

Enig! Tangvik har hatt en skikkelig dårlig kamp. Så har han i første del av sesongen hatt noen småuheldige involveringer, bommet litt i feltet etc, men ingen kjempetabber som har vært avgjørende. Så har han tatt steg gjennom sesongen og må vel nå sees på som den beste keeperen i ES på streken samt i frispilling. Han har nok noe igjen til de beste i feltet, men mtp hans unge alder så er dette et helt fantastisk talent for oss; ung, trønder og massevis av potensial som allerede er godt på vei til å spire. Kunne ikke bedt om så mye mer Very Happy
Back to top
pappabrun
Proff

PostPosted: 30.10.2024 11:22    Post subject: Reply with quote

Han er som en ung David De Gea. Helt latterlig god på strek, men mindre god i feltarbeidet.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 11.01.2025 20:29    Post subject: Reply with quote

Han røper at han fremdeles holder kontakten med Hansen, som i 2024 spilte for Odd. Odd rykket ned.

– Ja, vi har snakket sammen. Om alt og ingenting, egentlig. Hvordan det går. Hvordan det er i Odd, hvordan det er i Rosenborg. Han er glad i å gi tips og råd, og han drar fram kamper han mener er bra. Han er veldig på det tekniske og detaljnivået. Jeg setter pris på det.

– I 2023 var du i en utfordrerposisjon, nå er det du som må «forsvare» plassen foran en meget talentfull Rasmus Sandberg. Hvordan er det?

– Jeg kan jo fortsette å snakke om André på det, for han så ikke på det som en plass å «forsvare». Han var veldig sterk i hodet, og tenkte bare på egen prestasjon. I den forstand at han brydde seg om hvordan han skulle bli bedre. Det var ikke «meg mot han». Den tankegangen har jeg prøvd å ta med meg inn i det nye teamet. Det er ikke meg mot Rasmus. Det er meg mot meg selv. Skal vi kjempe mot hverandre er jeg sikker på at begge blir dårligere. Den balansen har vi håndtert godt i år, så tror jeg det blir bra kommende sesong også, sier han.

Les mer: RBK-profilen har distansert seg fra sosiale medier: – Man må velge en håndfull mennesker man stoler på
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
EGA
Veteran

PostPosted: 11.01.2025 21:30    Post subject: Reply with quote

Tipp topp keeper. Blir solgt for gode penger.
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 12.01.2025 14:11    Post subject: Reply with quote

Ikke verifisert rykte om bud fra Lazio..
Back to top
EGA
Veteran

PostPosted: 12.01.2025 17:22    Post subject: Reply with quote

Nja. Jeg vil heller beholde et år til. Så kan vi vurdere salg. Tror prisen bare vil stige.
Hva med vår andre keeper. Tar han nivået i år?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Page 7 of 10

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb