| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
josinho Veteran
|
Posted: 14.10.2024 11:47 Post subject: |
|
|
Nettopp!
Vi får se om det kommer mer stoff neste år angående Markus siste mnd i RBK, tipper noe vil dukke opp. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 14.10.2024 14:46 Post subject: |
|
|
| Er han i det heletatt kampklar da? Kan jo tenkes at det er grunnen til at han ikke spilte framfor de andre totalt usannsynlige, rare spekulasjonene her. |
|
| Back to top |
|
 |
Duncan Proff
|
Posted: 14.10.2024 15:25 Post subject: |
|
|
| Om du leser tråden så er det jo en klokkeklar uttalelse fra Alfred som er utgangspunktet for diskusjonen... |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 14.10.2024 15:55 Post subject: |
|
|
| Jeg leste den og skjønte alikevell ikke de rare spekulasjonene |
|
| Back to top |
|
 |
Der Kaiser Veteran

|
Posted: 14.10.2024 16:09 Post subject: |
|
|
| josinho wrote: | | Joda, Andersson spilte i går, men Markus ikke, og kampen gikk i Trondheim. Det må være noe ugreit i bunn her. Hadde vært godt for Markus å ha spilt i går. Ellers mangler vi Eddie mot Brann pga karantene, og Santeri er skada. Hvordan er ellers ståa for Broholm og Selnæs.....? Litt rart da at Markus er så perifer nå..... |
Ja, i en treningskamp der 11eren er preget av fravær i forbindelse med belastningsstyring, sykdom, skader og landslag. Andersson kommer ikke til å spille tellende kamper der vi har andre alternativ. Han er ikke i en konkurransesituasjon om HB på lik linje som det Pereira og Reitan er. Det samme gjelder Henriksen, bare på stopperplass. _________________ "Avløsning, Ernst! Avløsning!" |
|
| Back to top |
|
 |
Duncan Proff
|
Posted: 14.10.2024 19:46 Post subject: |
|
|
| Montana wrote: | | Jeg leste den og skjønte alikevell ikke de rare spekulasjonene |
Alfreds uttalelser: Vi har blitt enige med Markus - en slags "gentlemen's agreement" - om at nå som han har tatt avgjørelsen om at han ikke skal spille videre, så kommer vi til å prioritere spillerne som har vært med når laget har gjort det bra, forteller Alfred Johansson til rbkweb.no.
- Hans fokus ligger på å støtte laget gjennom å være en god kaptein og sterk i garderoben og på treningsfeltet. Også er det klart at han fins der om vi trenger ham.
- Det er altså ikke sikkert han at blir med i så mange kamptropper utover høsten?
- Det gjenstår å se, men det er ikke sikkert." |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 14.10.2024 19:59 Post subject: |
|
|
| Johansson fikk i tillegg kontrollspørsmål om Henriksen er skadefri og kunne ha spilt i går. Svaret var "ja". |
|
| Back to top |
|
 |
siggen1 Proff
|
Posted: 15.10.2024 08:27 Post subject: |
|
|
Kjøper ikke den med at det er gentlemans agreement med at han ikke skal spille for å unngå skade.
Hvilken klubb med noe som helst profesjonalitet vil kjøpe en spiller som ikke har spilt fotball på 6 måneder og hever gigantlønn, og var sist god for 5 år siden?. |
|
| Back to top |
|
 |
Mighty Senior

|
Posted: 15.10.2024 08:28 Post subject: |
|
|
Jeg synes dette er rart. Så fremt han er frisk burde det både være i Markus og Rosenborgs interesse at han fikk en gjennomkjøring, samt heve kvaliteten på treningskamp. Henriksen kan vel være aktuell som sentral midtbane, om Selnæs er ute og Tagseth soner karantene?
Virker for meg som at Markus ikke trives med det nye regimet på Lerkendal. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 15.10.2024 09:38 Post subject: |
|
|
| Kan jo også være den mest sannsynlige årsaken som er grunnen, at han ikke er klar for å spille kamper selv om han er friskmeldt. |
|
| Back to top |
|
 |
Ellepo Proff
|
Posted: 15.10.2024 11:30 Post subject: |
|
|
| Mighty wrote: |
Virker for meg som at Markus ikke trives med det nye regimet på Lerkendal. |
Det er min tolkning også. Hvordan går det forresten med Henriksen sr.? Har han mistet noen arbeidsoppgaver eller lignende i det siste? Det var det første jeg tenkte på når Markus nevnte at det var uspesifiserte "familiære" årsaker til at han ikke ville forlenge. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 15.10.2024 11:36 Post subject: |
|
|
Haha dette kan vi selvfølgelig ikke bekrefte eller avkrefte, men det er imponerende nivå på kreativitet her nå. Spiller ikke en treningskamp - konflikt mellom "det nye regimet" og hele Henriksen slekta  |
|
| Back to top |
|
 |
Ellepo Proff
|
Posted: 15.10.2024 12:01 Post subject: |
|
|
Nå er det ikke bare snakk om denne ene treningskampen først og fremst, men kommentarene fra Alfred om "gentlemans agreement", "hemmeligholdet" rundt skaden, og forklaringen som ble gitt når han ikke ønsket å forlenge (familiære årsaker).
Det kan selvsagt hende det ikke er noe mer i det enn at Markus ikke har en naturlig plass på laget mer, og har fått beskjed om at han ikke blir satset på. Når det er sagt så er det også naivt å tro at det ikke er ulike grupperinger i RBK som har ulike visjoner om hva som er den riktige fremtiden til klubben. Og der tror jeg kanskje ikke det er opplagt at Henriksen (jr. som vel var en av de som gikk fremst i å utrykke et ønske om at Redkal ikke fungerte og sr. som ble assistenttrener) nødvendigvis har 100% likt syn som det nåværende regimet. Trenger ikke å være veldig dramatisk, men kan være en følelse av at deres ekspertise ikke blir verdsatt i samme grad. Men dette er bare spekulasjoner og "Brakkologi" |
|
| Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 15.10.2024 14:47 Post subject: |
|
|
Kan fort hende han har nokså prestasjonsbasert lønn i tillegg, derav langt billigere å ha på tribunen. _________________ I kvit å svart.. |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 16.10.2024 12:01 Post subject: |
|
|
Familiære årsaker tipper jeg er så enkelt som at skulle han forlenget kontrakten hadde lønna gått kraftig ned og de har nok litt peiling på hva slags lønn han kan få andre steder, og derfor mener familien det er bedre at han makser økonomien de siste sesongene.
Dette med hemmelighold rundt skaden er jo ikke bare konkret Henriksen da, det nye regimet har vært nøye med å ikke gi mer informasjon enn de mener er nødvendig. I tillegg kan jo personvern spille inn også, spiller må kanskje samtykke til at det skal bli offentlig kjent hva slags medisinske problemer en spiller har.
Dette med å ikke blir prioritert handler vel så enkelt som at man ønsker å prioritere de som er her neste sesong og som har prestert etter at ting begynte å løsne, samt at Henriksen selv vil sikkert ikke risikere å eventuelt slå opp skaden (hvis det finnes en potensiell fare for dette) når han skal spille for ny klubb fra 1. januar.
Det er nok så enkelt som dette tror jeg, man trenger ikke overkomplisere dette til å omhandle konflikter mellom Alfred og Henriksen, eller at dette har noe som helst med Trond Henriksen å gjøre. |
|
| Back to top |
|
 |
Socrates Veteran

|
Posted: 16.10.2024 12:19 Post subject: |
|
|
| Jeg klarer ikke å se hvor og hvordan Henriksen skal klare å "makse" økonomien de neste sesongene. Han er over middagshøyden og svært skadeutsatt - hvem punger ut flerfoldige millioner for den pakka? |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 16.10.2024 12:40 Post subject: |
|
|
La oss si han kan tjene 1,5 mill i året hos Rosenborg. Vil tro den summen fort kan 4-dobles om ikke mer i andre land. I f.eks. Nederland så tror jeg ikke det er utenkelig at han få en lønn på 6 mill pr sesong. På 2,5 år kan han fort tjene 10 millioner mer kontra hva han kan gjøre i Rosenborg da.
Dessuten mener jeg det er feil å kategorisere ham som svært skadeutsatt. Han har hatt to litt lengre skader i 23 og 24, før det har han såvidt jeg kan se på transfermarkt knapt vært skadet på flere år. |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 16.10.2024 13:07 Post subject: |
|
|
| Alle fotballspillere som ikke legger opp tidlig, vil på ett eller annet tidspunkt bli skadeplaget. Henriksen har kanskje vært en evighetsmaskin i hele karrieren, men nå har han i 3 av 4 sesonger i Rosenborg endt opp med å spille rundt 1000 minutter eller mindre grunnet noen store skader. Da må man nesten begynne å lure på om kroppen hans har blitt upålitelig. |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 16.10.2024 13:18 Post subject: |
|
|
| Han vil jo tjene enda mer om han går til City eller Real Madrid? Hvorfor bare nøje seg med Nedeland? |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 16.10.2024 16:31 Post subject: |
|
|
| Markus fikk et tidlig gjennombrudd og nå er kroppen utslitt, greit å legge opp nå og satse på familien, ta noe mer utdanning og så komme seg ut i arbeidslivet igjen.Markus har opplevd mye, vunnet titler, spilt for Norge, hatt en lang proffkarriere i tre land. Well done!!! |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 16.10.2024 16:57 Post subject: |
|
|
Markus har ikke noe rett og mislike dagens trener team om han ikke er en egoist da!
Vi har vel hadd spillere som har mislikt trenere år etter år uansett hvor elendige de har spilt selv. |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 16.10.2024 17:11 Post subject: |
|
|
| Bart1 wrote: | | Han vil jo tjene enda mer om han går til City eller Real Madrid? Hvorfor bare nøje seg med Nedeland? |
Handler vel om hva slags interesse det er for ham? Jeg tror han fortsatt kan få seg en kontrakt verdt rundt 6 mill pr sesong i f.eks. Nederland.
Du kan jo kanskje prøve å komme med et saklig svar og faktisk bidra i diskusjonen? Eller har du ikke noe annet enn usakligheter å komme med? |
|
| Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 16.10.2024 18:44 Post subject: |
|
|
| waterfalls wrote: | | La oss si han kan tjene 1,5 mill i året hos Rosenborg. Vil tro den summen fort kan 4-dobles om ikke mer i andre land. I f.eks. Nederland så tror jeg ikke det er utenkelig at han få en lønn på 6 mill pr sesong. På 2,5 år kan han fort tjene 10 millioner mer kontra hva han kan gjøre i Rosenborg da. |
Hva tilsier at nederlandske klubber er interesserte, og at de vil punge ut så mye? Sitter du på noe konkret informasjon? |
|
| Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 16.10.2024 21:35 Post subject: |
|
|
| Disse summene høres helt uvirkelige ut for en spiller som ikke presterer i ES. |
|
| Back to top |
|
 |
Socrates Veteran

|
Posted: 16.10.2024 22:43 Post subject: |
|
|
| waterfalls wrote: | | Handler vel om hva slags interesse det er for ham? Jeg tror han fortsatt kan få seg en kontrakt verdt rundt 6 mill pr sesong i f.eks. Nederland. |
Henriksen kommer aldri til å få seg en stor millionkontrakt for noen av toppdivisjons-klubbene i Benelux, og nei - han kan heller ikke få seg en 6 millioners-kontrakt i Europa. Han må enten til ørkenen eller Kina for å ha håp om slike summer. |
|
| Back to top |
|
 |
|