| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Troillongan Veteran
|
Posted: 06.10.2024 11:15 Post subject: |
|
|
Har hatt trua på at han til slutt kunne bli vår stabile spiss, men nå må vi dessverre på utkikk etter en ny. Det er særdeles høyrisikosport å kun ha Noah tilgjengelig. _________________ I kvit å svart.. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.10.2024 12:23 Post subject: |
|
|
| Var vel derfor RBK vurderte å hente tilbake Thorvaldsson i sommer. |
|
| Back to top |
|
 |
Der Kaiser Veteran

|
Posted: 06.10.2024 12:56 Post subject: |
|
|
| tigerbart wrote: | | Å være toppidrettsutøver er ikke alle forunt. Mange av oss har ikke kropp og helse til det. Synd for Sæter siden han egentlig kunne ha vært en klassespiller. |
Han er en klassespiller de få gangene han spiller. Jeg har tenkt mye frem og tilbake på om hvorvidt Sæter bør beholdes eller ikke. Jeg står fortsatt for at han beholdes fordi oppsiden ved å få han skadefri over lengre perioder er en spiss i verdi 50-millionersklassen. Vi kommer aldri til å få det for ham, men det er ikke poenget. Poenget er at det vil koste tilsvarende for oss å få en spiss med det vanvittige målscorerpotensialet som Sæter faktisk har.
Sæter snakker selv om hvor dårlig han har vært denne sesongen, både i prestasjoner og i skader/sykdom. Faktum er derimot at han fortsettere å levere fantastiske tall for oss de gangene han er på banen.
I inneværende sesong har Sæter 1 målpoeng per 75. minutt på banen, der scoringer står for 90% av målpoengene. Marginalt svakere enn snittet han har hatt for oss siden han signerte i 2021.
Siden han signerte i 2021 har Sæter 40 målpoeng på 2891 Eliteserie-minutter. 77,5% av målpoeng er scoringer. Det gir målpoeng hvert 72. minutt han er på banen.
Dette er altså dette imponerende snittet som må veies opp mot Sæters tilgjengelighet. Rosenborg har i perioden Sæter har vært i klubben spilt 97 Eliteserie-kamper. Da er perioden til Sæter i Ull/Kisa trukket i fra. Det gir totalt 8 730 Eliteserie-minutter uten at overtid er medregnet. Med sine 2891 Eliteserie-minutter for RBK, har Sæter kun spilt 33% (tallet er reelt sett lavere grunnet overtidsminutter). Jeg legger til grunn at det aller meste handler om skader, selv om konkurransesituasjonen også spiller inn her.
Det er Sæters tilgjengelighet, potensielle erstattere, Sæter som kultfigur, salgssum, sannsynligheten for å få ham skadefri og oppsiden ved et slikt scenario som må vurderes av ledelsen. Jeg heller mot at snittet han leverer når han er på banen, det også umiddelbart etter skade eller med sykdom i kroppen slik som solo-scoringen mot Haugesund viste, at han bør bli værende. _________________ "Avløsning, Ernst! Avløsning!" |
|
| Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 06.10.2024 15:45 Post subject: |
|
|
| Der Kaiser wrote: | Han er en klassespiller de få gangene han spiller. Jeg har tenkt mye frem og tilbake på om hvorvidt Sæter bør beholdes eller ikke. Jeg står fortsatt for at han beholdes fordi oppsiden ved å få han skadefri over lengre perioder er en spiss i verdi 50-millionersklassen. [...]
Dette er altså dette imponerende snittet som må veies opp mot Sæters tilgjengelighet. [...] Med sine 2891 Eliteserie-minutter for RBK, har Sæter kun spilt 33% (tallet er reelt sett lavere grunnet overtidsminutter). Jeg legger til grunn at det aller meste handler om skader, selv om konkurransesituasjonen også spiller inn her. |
Ingen(?) er vel uenig i at han er en klassespiller når han spiller, men om han kun spiller en tredjedel av kampene, så blir det litt smått... om noen finner ut hvordan han kan holdes skadefri over lengre perioder, så forandrer det saken veldig. Om han i det minste dobler antall kamper/minutter han spiller, vil det bety mye for oss. Men har vi noen holdepunkter for en slik endring? |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 06.10.2024 21:07 Post subject: |
|
|
| Alle er enig at han er klasse spiller! Men at han skal ta opp plassen til en potensial forsterkning som kan spille hver kamp blir dårlig klubbdrift |
|
| Back to top |
|
 |
Der Kaiser Veteran

|
Posted: 07.10.2024 10:43 Post subject: |
|
|
Hvis man legger til grunn at han aldri blir skadefri over tid, så er jeg helt enig i at han bør bort. Jeg har ikke grunnlag for å mene det ene eller andre. Det må være opp til Rosenborgs fysiske team. Hvis det er en viss sannsynlighet for at han kan bli det, så må han bli værende. _________________ "Avløsning, Ernst! Avløsning!" |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 07.10.2024 10:55 Post subject: |
|
|
| All empiri tilsier at han ikke blir det. |
|
| Back to top |
|
 |
Der Kaiser Veteran

|
Posted: 10.10.2024 11:48 Post subject: |
|
|
Enig. Det understøttes samtidig av at han har hatt en nedadgående spiral i tilgjengelighet fra han begynte å spille seniorfotball. I tabellen nedenfor er tilgjengeligheten til Sæter represenert i antall kamper han var på banen, uavhengig av minutter. Eksempelvis var han på banen 57% av de totale minuttene Nardo spilte i 2019-sesongen, mens han representerte dem i 20 av 26 kamper i serien som gir en tilgjengelighet på 77%.
| Code: |
Lag Sesong Kamper MÃ¥l PÃ¥ banen
Sverresborg 2016 21 5 81%
Sverresborg 2017 20 4 77%
Kristiansund 2 2018 20 14 77%
Nardo 2019 20 7 77%
Ranheim 2020 20 11 63%
RBK 2021 1 0 7%
Ull/Kisa 2021 6 0 40%
RBK 2022 20 14 66%
RBK 2023 12 8 40%
RBK 2024* 16 9 67%
* Pågående sesong. Spilt 24 kamper. |
Hvis det medisinske apparatet rundt Sæter ikke finner ut av skadene og setter han på et fysisk treningsprogram som drastisk øker tilgjengeligheten til det han hadde tidlig i karrieren, så er jeg enig i at han bør ut. _________________ "Avløsning, Ernst! Avløsning!" |
|
| Back to top |
|
 |
Ellepo Proff
|
Posted: 10.10.2024 11:53 Post subject: |
|
|
Det å ha en skadeforfulgt supersub hadde ikke vært så stort problem hvis det ikke var for det at han er betalt som en klar førstelagsspiller.
Men det er han og der er vi. Og jeg har liten tro på at skadeproblemene er noe vi plutselig kommer til å finne ut av, slik at han plutselig er klar i nesten alle kampene.
Syns Sæter har noen spennende kvaliteter vi kommer til å savne, men slik ståa er nå så syns jeg han koster mer enn hva han gir. Det beste ville vært å kunne selge han, men det er vel ikke veldig sannsynlig. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 10.10.2024 12:03 Post subject: |
|
|
| Vi underbetalte jo også Sæter så lenge at utgiftene på han totalt sett ikke er så ille. |
|
| Back to top |
|
 |
Bedreviteren Proff
|
Posted: 10.10.2024 15:44 Post subject: |
|
|
| Der Kaiser wrote: | | Hvis man legger til grunn at han aldri blir skadefri over tid, så er jeg helt enig i at han bør bort. Jeg har ikke grunnlag for å mene det ene eller andre. Det må være opp til Rosenborgs fysiske team. Hvis det er en viss sannsynlighet for at han kan bli det, så må han bli værende. |
Alder og tidligere skader er de største prediktorene
for fremtidig skade.
Det er egentlig utenkelig at han plutselig skal klare å spille 90% av matchene. Selvsagt vil man kunne sette inn ulike tiltak og ha litt flaks og derfor spille mer, men det blir veldig bingo. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.10.2024 17:41 Post subject: |
|
|
Mannen på banen og mannen utenfor banen er to forskjellige personer. Det er løven og det er Ole Sæter.
– Det er nok ingen som kjenner meg som begge to. Det er ikke samme person. Jeg er nødt til å skille på dem, for jeg kan ikke være han typen hele tiden. Det er en rolle jeg trives i, selv om det ikke alltid er like kult å ta av seg «maska» etter en kamp.
(...)
Etter mange år med usikkerhet rundt sitt eget liv, enten det var om han ville klare å bli fotballproff, eller det er de mange flyttingene han har hatt, 27 i tallet. Kanskje viktigst av alt, den mentale helsen, har Sæter nå fått stabilitet, og trygghet. Han ser tilbake med en slags takknemmelighet.
– Sett i ettertid har jeg vært veldig heldig. Det har gjort meg til den jeg er, og jeg hadde ikke vært her foruten.
– Det er nesten ubehagelig å ha den stabiliteten og tryggheten jeg føler nå. Jeg er rastløs av person, men her trives jeg godt, og føler at jeg kan slå meg til ro.
Les mer: Ble psykisk syk som 15-Ã¥ring: - Det vil aldri gi mening til andre |
|
| Back to top |
|
 |
eksilbaill Senior
|
Posted: 23.10.2024 12:33 Post subject: |
|
|
Hva er egentlig status på Sæter for tida? Er det sykdom som har holdt ham på benken de siste kampene, eller er han fortsatt skadet?
Om han er den eneste spissen vi har igjen til serieinnspurten må han fader meg klare å teipe sammen den kroppen og begynne å gå med munnbind! |
|
| Back to top |
|
 |
Tyholt Proff
|
Posted: 23.10.2024 12:43 Post subject: |
|
|
| Må vel kjøre en Ivers her nå? Kun spille kampene, tilnærmet ingen trening. |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 23.10.2024 13:38 Post subject: |
|
|
Masse Møllers tran også. Dette er litt krise nå. Forventer at klubben iverksetter tiltak inn mot neste sesong for skade- og sykdomsforebygging. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 30.10.2024 19:35 Post subject: |
|
|
Sæter har hanglet over lengre tid, og innrømmer etter kampen at de seks minuttene pluss tillegg han fikk, var tunge minutter.
– Når det er kamp så glemmer du litt hvordan du har det, men oppladningen var nok av det dårlige slaget for min del, men da er det et godt tegn at jeg kan komme inn og bidra til å gjøre en forskjell, selv uten en eneste full økt på sju uker. Det var absolutt verdt det. Så er det en litt tyngre dag i dag, men noen ganger må man ofre litt. Da de ønsket å ha meg med, så er det en enkelt sak, sier han.
Les mer: – Det er ikke en reaksjon TV-bildene trenger å fange opp, sånn for min egen del |
|
| Back to top |
|
 |
katalogen Senior
|
Posted: 30.10.2024 23:43 Post subject: |
|
|
| Ikke én eneste hel økt på sju uker?! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 31.10.2024 20:14 Post subject: |
|
|
| Ganske utrolig, ja. Virker dessuten om en blanding av etterdønninger av lårstrekken mot KFUM for snart tre måneder siden og konstant sykdom. |
|
| Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 31.10.2024 20:17 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | – (...) Det var absolutt verdt det. Så er det en litt tyngre dag i dag, men noen ganger må man ofre litt. Da de ønsket å ha meg med, så er det en enkelt sak, sier han. |
Haha! Ja, på tide å "ofre litt"... |
|
| Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
Posted: 31.10.2024 23:07 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | Sæter har hanglet over lengre tid, og innrømmer etter kampen at de seks minuttene pluss tillegg han fikk, var tunge minutter.
|
Tror de fleste rbkweb-brukere (bortsett fra Henri ref. profilbilde) skulle klart å kjøre intervaller med ganske høyt tempo i 10 minutter. Må være i helt forferdelig fysisk forfatning. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 01.11.2024 01:43 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | Ganske utrolig, ja. Virker dessuten om en blanding av etterdønninger av lårstrekken mot KFUM for snart tre måneder siden og konstant sykdom. |
Det er heftig. Hatt sånn viruskarusell og disse streptokokkene nekter å gi slipp da. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.11.2024 18:11 Post subject: |
|
|
Sæter [har] signert for en ny agent. Det er brasilianske Vitor Saba, som jobber for det store internasjonale agentselskapet CAA Base.
(...)
– Jeg har egentlig vært i kontakt med ganske mange agenter, men fikk et veldig godt inntrykk av Vitor. Etter et par samtaler med han, så fant jeg ut at det var riktig og fint. Agenten har også snakket med RBK og bygget et godt forhold der. Det er viktig for meg at det ikke blir ekstra støy utenfra på den fronten der nå, sier Sæter – og legger til:
– Saba er også agenten til en god kompis.
Denne kompisen er Heine Gikling Bruset, som gikk fra KBK til Orlando i MLS i sommer. Med Vitor Saba som agent.
Les mer: Nå avslører RBK-spissen ny agent |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 30.11.2024 15:58 Post subject: |
|
|
– Men i den alderen du er; kan du fortsette i Rosenborg om du spiller så lite som du har gjort i høst?
– Nei, svaret er jo ganske klart: Det kan jeg ikke, sier han.
https://www.tv2.no/sport/...qZy_j0OqTA
Med tanke på at Holm visstnok er i ferd med å signere ny kontrakt, samt at man jakter ny spiss, så tyder det på at Sæter forsvinner i januar.
Tipper Belgia. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 30.11.2024 18:01 Post subject: |
|
|
| Ganske flåsete å klage på lite spilletid når man blir skadet av å snu seg i senga. |
|
| Back to top |
|
 |
|