| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Joestlaachmkr Rutinert
Joined: 25 Oct 2019 Posts: 900 Location: En by på Sørlandet
|
Posted: 25.04.2022 18:24 Post subject: |
|
|
| Flabbergast wrote: | | Det er laget en rekke artikler om henne både i nidaros, adressa, rbkweb, m.m. de siste månedene. Kompletter med noen egne søk så skal det være mulig å danne seg et bilde av henne. |
Takk for ett seriøst svar. Har søkt rundt på nettet om Gotaas Johnsen, men har så langt funnet relativt lite informasjon om henne. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 25.04.2022 18:31 Post subject: |
|
|
Alt av 'credentials' er bra nok. Det siste spørsmålet er det viktigste, Joest, og det var der hun vant over meg.
Kort fortalt: Legge ned planer, føringer og systemer - skriftlig - som i størst mulig grad sørger for en rød tråd. Altså det undertegnede og andre har sett på det største problemet i klubben i lang tid. At vi har et planverk som langt på vei sikrer at om vi nå eksempelvis erstatter Rekdal med Knutsen, så lander vi ikke på Vegard Hansen etter dét igjen.
CGJ snakker om min desidert største kjepphest i dagens sportslige drift, og hvordan denne i det minste skal begrenses kraftig. Så får det heller være at vi ikke får styremøter på snæpp. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 26.04.2022 07:53 Post subject: |
|
|
Ja, det er mye som virker solid og bra med Gotaas.
Det at hun trekker fram at vi har fått nye trenere ("Kjetil og Geir") som noe veldig positivt som skjer i klubben er imidlertid ikke helt beroligende. Jeg skjønner selvfølgelig at hun ikke kan halshugge dem i avisa, men dog.
Og så er det denne fusjonssaken som hun mener er "viktig og tidsriktig å gjøre nå - spesielt omdømmemessig". Hun ønsker å forme kvinnelagets ferd ut i Europa, både sportslig og økonomisk. Dette er nok en kandidat som er minst like opptatt av kvinnefotball som av klubbens hovedprodukt, og det er selvfølgelig ikke særlig heldig. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 26.04.2022 07:59 Post subject: |
|
|
| Hun kan ikke akkurat gå til valg på mer urolighet, flere trenersparkinger og kaos. Samtidig tror jeg ikke at et nytt styre med CGJ blir noe mindre triggerhappy om det skulle bli nødvendig å gi det sittende regimet fyken. Jeg går ikke og gleder meg til kampene for tida, fordi jeg vet at det spilles kjedelig, forsiktig og forutsigbar pole-ball. Hvis det ikke plukkes bra med poeng fremover kommer presset veldig raskt. [/b] |
|
| Back to top |
|
 |
Saltfjellet Proff
|
Posted: 26.04.2022 08:06 Post subject: |
|
|
| nieuwlaat wrote: |
Det at hun trekker fram at vi har fått nye trenere ("Kjetil og Geir") som noe veldig positivt som skjer i klubben er imidlertid ikke helt beroligende. Jeg skjønner selvfølgelig at hun ikke kan halshugge dem i avisa, men dog.
|
Kan snu på det, jeg ville blitt bekymret om hun begynte å skape usikkerhet omkring trenerteamet i valgkampen. J
Jeg tror Rekdal er feil for oss, men å sparke ham etter fire måneder er det ingen som tjener på.
Såfremt ikke Knudsen finner ut at han trenger et miljøskifte. |
|
| Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 26.04.2022 08:10 Post subject: |
|
|
| For all del. Jeg er helt enig. Det er bare en liten detalj, eller et signal, men når hun selv velger å trekke fram dette noe som noe positivt, tyder det på at hun faktisk mener at Kjetil og Geir kan være løsningen på klubbens sportslige problemer. Hun har jo tross alt vært med å velge den løsningen selv. |
|
| Back to top |
|
 |
Saltfjellet Proff
|
Posted: 26.04.2022 08:16 Post subject: |
|
|
| Mm, jeg ser den og er helt enig. Får satse på at det strategiarbeidet hun vil ha i gang vil gjøre det lettere å velge riktig neste gang. |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 26.04.2022 09:08 Post subject: |
|
|
Bratseth kaller CGJ illojal - for meg betyr det at hun gjør mye riktig. Jeg har vært i tvil om jeg skulle støtte mistillitsforslaget mot Bratseth, men erkjenner nå at han bør ut. All nytenking og struktur er fy fy for Bratseth, tydeligvis.
MORNA RUNE! _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 15.07.2023 16:03 Post subject: |
|
|
Jørstad sammenligner koket rundt Norges idrettsforbund som søndagsskole i forhold til trykket i Rosenborg.
– Berit mente det var mye medietrykk rundt presidentkampen og idrettsstyret. Det var trykk, men trykket som har vært i Rosenborg de siste tre månedene er ikke i samme liga. Det er noe helt annet, sier Jørstad.
– Og bare slik at dette ikke blir tatt helt ut av kontekst: Varslingssaken var tøff nok for alle involverte, men mediepresset rundt Berit kontra Rosenborg – der har jeg fortalt Berit at det hun er blitt utsatt for er søndagsskole sammenlignet med Rosenborg, legger 60-åringen til.
Les mer: Jørstads glødende telefon: – Det er sterke, direkte meldinger |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 27.06.2024 22:01 Post subject: |
|
|
Medlemsrådet er opprettet som en høringsinstans der medlemmer av styret, representanter fra klubbens administrasjon og medlemmer kan legge frem aktuelle saker som omhandler Rosenborg Ballklub. Formålet med medlemsrådet er å plukke opp og sikre at aktuelle saker og temaer blir tatt med videre til klubbens medlemmer på medlemsmøter.
Les mer: Rosenborg har opprettet et medlemsråd
 |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 08.09.2024 13:00 Post subject: |
|
|
| Synes CGJ fremstår veldig positivt og tror hun har gjort en veldig bra jobb. Enda bra hun ikke ble kastet på årsmøtet. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 08.09.2024 14:11 Post subject: |
|
|
| 100% enig. Det er utrolig viktig at hun fortsetter som styreleder lenge. |
|
| Back to top |
|
 |
Carl Veteran
|
Posted: 08.09.2024 14:21 Post subject: |
|
|
| Hun framstår som ryddig og med evne til å se langsiktig. Det er neppe tilfeldig at mye er i ferd med å snu fra negativt til positivt i klubben. Har inntrykk av at vi har mange gode ledere i klubben nå, og at alle trekker i samme retning. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 08.09.2024 15:29 Post subject: |
|
|
| Ja bortsett fra medlemmene som prøver å putte kjepper i hjulene hennes ved enhver anledning da. |
|
| Back to top |
|
 |
Rallepus Veteran

|
Posted: 08.09.2024 16:10 Post subject: |
|
|
Hun har i alle fall lært en eller to ting siden hun var med i RBK-styret som enstemmig gikk for Rekdal som ny trener på dette grunnlaget:
- Rekdals erfaring
- Rekdals kunnskap om norsk fotball
- Rekdals vinnermentalitet
- RBKs kjennskap til Rekdal, noe de mener begrenser risikoen for et feilvalg
(VG) _________________ Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt. |
|
| Back to top |
|
 |
Habilos Senior
|
Posted: 08.09.2024 17:41 Post subject: |
|
|
| Det er vel ganske åpenbart at CGJ står for en annen type ledelse enn det styret som plutselig valgte Rekdal som et slags trylletriks i tolvte time. |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 08.09.2024 19:05 Post subject: |
|
|
| Ikke bare valgte de Rekdal som neste trener, de ansvarlige trakk seg før neste årsmøte slik at de ikke kunne stilles til veggs. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 08.09.2024 21:43 Post subject: |
|
|
| Valgte å flytte både mitt og påfølgende innlegg hit. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 09.09.2024 08:37 Post subject: |
|
|
| Hedning wrote: | | Ja bortsett fra medlemmene som prøver å putte kjepper i hjulene hennes ved enhver anledning da. |
Hva slags hjul er det medlemmene har forsøkt å stappe kjepper inni? Satsingen på VAR, damelaget eller investorer? Og hvordan skal dette brukes som en unnskyldning om herrelaget ikke presterer? |
|
| Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 09.09.2024 08:48 Post subject: |
|
|
Vi trenger vel ikke ta hele den debatten om igjen. Noen mener medlemmer, ofte beskrevet som capsguttene, styrte klubben feil under forrige årsmøte. Blant annet ved å få med seg folk til konsekvent å stemme mot styret, og på den måten stikke kjepper i hjulene til klubben. Det var det en del som ikke likte. Det vil si de som har trua på styret og tankene deres.
Jeg håper neste årsmøte skal gå annerledes. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 09.09.2024 09:00 Post subject: |
|
|
| Har forståelse for at folk synes det ble for mye styr på forrige årsmøte, men at noen liksom skal ha satt kjepper i hjulene blir jo veldig til overdramatisering. At de har vanskelige arbeidsforhold skyldes ikke gutta med caps, men de som har styrt klubben de forrige 10 årene. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 09.09.2024 11:30 Post subject: |
|
|
| Rallepus wrote: | Hun har i alle fall lært en eller to ting siden hun var med i RBK-styret som enstemmig gikk for Rekdal som ny trener på dette grunnlaget:
|
Jeg mener det er på tide å dra frem denne igjen fra Rune Bratseth:
| Quote: | Etter å ha lest et Adressa-intervju med påtroppende styreleder Cecilia Gotaas Johnsen, som Bratseth oppfattet som svært negativt, fikk han nok.
- Orker jeg dette når det bare er kritikk og sjikane delvis? Sånn har det vært en stund. Jeg brydde meg ikke veldig mye om mistillitsforslag, men så kom det et stykke i Adressa med påtroppende leder (påtroppende styreleder i RBK, Cecilie Gotaas Johnsen). Det var kun negativt, og da kjente jeg at jeg mistet all motivasjon til å være med videre. Jeg går egentlig ut om ti måneder uansett, men da jeg så det tenkte jeg at dette gidder jeg ikke lenger. Hun la seg skinnflat på et møtet i går, der jeg fortalte at jeg ikke ville være med mer, sier Bratseth til Nettavisen. |
For meg er det veldig tydelig at det var stor splittelse i det gamle styret og at Gotaas Johnsen sto i klar opposisjon mot regimet til Koteng og Bratseth. Jeg mener derfor det er ekstremt urettferdig å gjøre henne ansvarlig for de håpløse tingene som skjedde under Kotengs ledelse. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 09.09.2024 11:37 Post subject: |
|
|
| Nå er det vel heller ingen som gjør det? Hun ble gjenvalgt med klar margin, på tross av at det kom inn et benkeforslag. Er det én ting årsmøtet sist viste, så er det at et stort flertall av RBK sine medlemmer har tillit til at CGJ er riktig person å ha som styreleder. Det inkluderer også disse som bare "stikker kjepper i hjulene" hennes. |
|
| Back to top |
|
 |
Habilos Senior
|
Posted: 09.09.2024 11:45 Post subject: |
|
|
| Det intervjuet, som Bratseth ble så forbanna for, er det beste intervjuet jeg har lest av en påtroppende styreleder i Rbk noen gang. Jeg husker at jeg tenkte at her kommer det endelig noen som har tenkt å drive profesjonelt og kunnskapsbasert. Hun pirket jo borti det meste som har vært gjort feil de siste 20 årene, men på en ydmyk og fin måte. At noen altså da ble så fornærmet at de "gikk på dagen" sier jo egentlig det meste. |
|
| Back to top |
|
 |
|