English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Lillestrøm
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 48, 49, 50  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Tangvik
2%
 2%  [ 2 ]
Tagseth
9%
 9%  [ 9 ]
M. Ceide
0%
 0%  [ 0 ]
Nemcik
11%
 11%  [ 11 ]
Jenssen
0%
 0%  [ 0 ]
Väänänen
0%
 0%  [ 0 ]
Selnæs
36%
 36%  [ 34 ]
Nypan
37%
 37%  [ 35 ]
Broholm
1%
 1%  [ 1 ]
Holm
0%
 0%  [ 0 ]
Reitan-Sunde
1%
 1%  [ 1 ]
Zeidan
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 93

Author Message
Pettergomes
Rutinert

PostPosted: 26.07.2024 00:30    Post subject: Reply with quote

[list=]begynner å.bli skummelt ja. Verstingene på ØØ kan på egenhånd sende oss til Adecco.

Grøss og gru.[/list]
Back to top
View user's profile Send private message
KeyserS
Junior

PostPosted: 26.07.2024 00:32    Post subject: Reply with quote

Ja, la oss skylde på fansen som motiverer spillerne hver eneste kamp, i motgang og medgang. Tosk.
Back to top
Carl
Veteran

PostPosted: 26.07.2024 00:37    Post subject: Reply with quote

Votten wrote:
Forbundsstyret innførte VAR etter en anbefaling fra NTF hvor 31 av 32 toppklubber stemte for å utrede VAR, uten forankring i medlemsmassen.

Nå skal Forbundstinget, altså hele Fotball-norge, være med for å avgjøre om VAR skal fjernes igjen? NFF prøver seg på samme skitne spill som de gjorde da Qatar-boikotten skulle stemmes over.

Supportere ser hva NFF prøver på, og jeg tviler sterkt på at protestene stopper nå.

Les denne. LSks styreleder forklarer realitetene.
https://www.vg.no/sport/f...etterspurt
Back to top
Skrulledude
Senior

PostPosted: 26.07.2024 01:06    Post subject: Reply with quote

Ah, kollektiv avstraffelse fra autoritære NFF etter at de regelrett, og gjentatte ganger, lyver om hvor demokratisk forankret VAR-innføring var, ja.

Hva blir det neste? Gassing av tribunene dersom det protesteres?
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 26.07.2024 01:39    Post subject: Reply with quote

LSKs hovedtrener Georgson skal være aktuell som assistent for det siste laget som tapte mot Rosenborg på Lerkendal (Manchester United).
Kan forsvinne fra LSK allerede plutselig til helga mot at Man U innfrir en utkjøpsklausul på angivelig fire millioner kroner.
Tro hvem LSK mønstrer på trenerbenken når den omberammede kampen spilles?
pappabrun
Proff

PostPosted: 26.07.2024 01:51    Post subject: Reply with quote

KeyserS wrote:

Og en ekstra oppfordring til de foreldrene til de barna som grein: Lær dem å tåle bittelitt motgang. Herregud. Hvis dette er det verste de har opplevd, så har jeg ikke særlig trua på dem i fremtiden.

I det store bildet, så er det jo selvfølgelig ikke den største katastrofen i verden for folk flest. Men det er BARN vi snakker om her. Det kan fort være dette faktisk ER noe av det verste de har opplevd, og bra er det spør du meg. Men det er jo ikke akkurat bra at de får denne opplevelsen på et sted som skal gi dem glede.

Dere jatter på om dette med følelser og fotball, men er det noe dere faktisk mangler så er det faen meg medfølelse.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 26.07.2024 02:12    Post subject: Reply with quote

Bra at klubben anker tomme tribuner.

Jeg forstår det sånn at mange supportere er misfornøyde.med NFFs prosess og at det kan bli nye aksjoner. Jeg synes man ta seieren det er at man nå har oppnådd en demokratisk prosess og derfor stoppe aksjonene. At man er skeptisk til den kommende prosessen eller utfallet er ikke et bra nok argument, nå har man fått en demokratisk prosess og så får man heller ta opp innvendinger mot denne underveis dersom det viser seg at denne ikke er så demokratisk, man kan ikke protestere mot denne på forhånd.
Back to top
Skrulledude
Senior

PostPosted: 26.07.2024 02:38    Post subject: Reply with quote

pappabrun wrote:
KeyserS wrote:

Og en ekstra oppfordring til de foreldrene til de barna som grein: Lær dem å tåle bittelitt motgang. Herregud. Hvis dette er det verste de har opplevd, så har jeg ikke særlig trua på dem i fremtiden.

I det store bildet, så er det jo selvfølgelig ikke den største katastrofen i verden for folk flest. Men det er BARN vi snakker om her. Det kan fort være dette faktisk ER noe av det verste de har opplevd, og bra er det spør du meg. Men det er jo ikke akkurat bra at de får denne opplevelsen på et sted som skal gi dem glede.

Dere jatter på om dette med følelser og fotball, men er det noe dere faktisk mangler så er det faen meg medfølelse.

Jeg har medfølelse. Medfølelse for at disse barna virkelig ikke møter større problemer i hverdagen enn en avlyst / utsatt fotballkamp.

Antallet som trenger oppfølging pga. Problemer med mental helse har doblet seg de siste ti årene. Nå skal jeg ikke kritisere de som har blitt utsatt for fysisk og psykisk vold, men jeg mistenker at veldig mye av fordoblingen skyldes at de unge i dag ikke møter større motgang enn karakterpress og press rundt det å ha den nyeste iphonen - og underholdningsarrangement spolert av at NFF velger å kollektivt avstraffe fotballsupportere for at noen fotballsupportere, med riktighet, påpeker at NFF på ingen som helst måte har løst VAR-spørsmålet demokratisk.

Ja, det er BARN vi snakker om her, og vi må faktisk gjøre vårt beste for å utvikle de til sterke VOKSNE som bidrar til fellesskapet. Med denne fordoblingen i psykiske problemer tatt i betraktning, kan det tyde på at det kanskje ikke er bra at vi overbeskytter de og individualiserer de for mye?
Back to top
fatslick
Rutinert

PostPosted: 26.07.2024 02:43    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:
LSKs hovedtrener Georgson skal være aktuell som assistent for det siste laget som tapte mot Rosenborg på Lerkendal (Manchester United).
Kan forsvinne fra LSK allerede plutselig til helga mot at Man U innfrir en utkjøpsklausul på angivelig fire millioner kroner.
Tro hvem LSK mønstrer på trenerbenken når den omberammede kampen spilles?

Svaret vil være avgjort hvis hovedtrener går. Da vil det jo kun være assistentrener igjen.

For en ting kan en si om den klubben som ikke er i nærheten av toppen, er at deres støtteapparat er virkelig på høyden. De har ikke en "mad professor" med analyse, de har like godt 2. Dog den andre er scout. Men det skjer trolig i samarbeid med hovedtrener og keepertrener samt en kjenning fra norsk fotball som er toppspillerutvikler, Frode Kippe

For at spillerne skal unngå skademareritt, så har de skikkelig med fysio, og hvis spillere går inn i en negativ mental fase, så har de en spesialist på det og

Men om det blir erstattet en ny trener. Kjetil Rekdal er vel klar for en ny runde
Back to top
NÃ¥erdetnok
Veteran

PostPosted: 26.07.2024 09:06    Post subject: Reply with quote

Nå slipper man jo å se en kamp med VAR, og så er man misfornøyd med det også.
Back to top
NÃ¥erdetnok
Veteran

PostPosted: 26.07.2024 11:29    Post subject: Reply with quote

KeyserS wrote:
Ja, la oss skylde på fansen som motiverer spillerne hver eneste kamp, i motgang og medgang.

Ja la oss det, Kombinasjonen fan og tosk er fullt mulig.
Back to top
fatslick
Rutinert

PostPosted: 26.07.2024 12:28    Post subject: Reply with quote

NÃ¥erdetnok wrote:

Nå vil kampen borte mot FFK avgjøre om det store flertallet av bortesupportere er der for å se kampen.Og det tror jeg virkelig. For de fleste RBK'ere på Lerkendal hadde ingenting med idiotien. Hvis en regner idiot pr antall supportere, så er det trolig at andelen idioter fra togstasjonen er langt større enn lokale idioter. Men med avtale mellom de ulike supporterklubber til FFK som har gått sammen om at de ikke skal være idioter, så er det opp til andeler av bortefansen. Og min hunch er at hvis peltingen fra bortesupportere, så vil reaksjonen være kjappere og langt hardere. Da er silkehanskene av. Tiden da NFF hadde RBK som sine gullunger og sendte denne fanatiske rbok'er Roy Helge Olsen rundt som dommer som omtrent vokste opp i brakkene på Lerkendal er forbi.

Jeg kan se for meg at NFF ved pelting vil etter dommerrapporten tilby de strengeste straffereaksjoner. Bøter, poengtrekk, og den som vil miste inntekter fra potensielle billetter utenom sesongbilletter, ved at samtlige kamper på Lerkendal spilles på tomme tribuner.

For tro meg med RBK's budsjetter i eliteserien, de vil ikke tåle adecco-dassen. . Det garasjesalget som klubben min måtte gjennomgå, blir bare småtteri sammenlignet med RBK

Nen tro meg hvis RBK og Enga bytter divisjoner, så tar vi gjerne over Jesper Sunde i eliteserien
Back to top
Votten
Proff

PostPosted: 26.07.2024 12:47    Post subject: Reply with quote

fatslick wrote:
NÃ¥erdetnok wrote:

Nå vil kampen borte mot FFK avgjøre om det store flertallet av bortesupportere er der for å se kampen.Og det tror jeg virkelig. For de fleste RBK'ere på Lerkendal hadde ingenting med idiotien. Hvis en regner idiot pr antall supportere, så er det trolig at andelen idioter fra togstasjonen er langt større enn lokale idioter. Men med avtale mellom de ulike supporterklubber til FFK som har gått sammen om at de ikke skal være idioter, så er det opp til andeler av bortefansen. Og min hunch er at hvis peltingen fra bortesupportere, så vil reaksjonen være kjappere og langt hardere. Da er silkehanskene av. Tiden da NFF hadde RBK som sine gullunger og sendte denne fanatiske rbok'er Roy Helge Olsen rundt som dommer som omtrent vokste opp i brakkene på Lerkendal er forbi.

Jeg kan se for meg at NFF ved pelting vil etter dommerrapporten tilby de strengeste straffereaksjoner. Bøter, poengtrekk, og den som vil miste inntekter fra potensielle billetter utenom sesongbilletter, ved at samtlige kamper på Lerkendal spilles på tomme tribuner.

For tro meg med RBK's budsjetter i eliteserien, de vil ikke tåle adecco-dassen. . Det garasjesalget som klubben min måtte gjennomgå, blir bare småtteri sammenlignet med RBK

Nen tro meg hvis RBK og Enga bytter divisjoner, så tar vi gjerne over Jesper Sunde i eliteserien

Du er Enga-supporter. Da gir innleggene dine mer mening ja...
Back to top
spamannen
Junior

PostPosted: 26.07.2024 12:51    Post subject: Reply with quote

Hva gjør man med tilskuere som aldri mer i år skal på Lerkendal, får disse pengene tilbake eller har de tilgode en gratiskamp fram til 2028 ?
Back to top
fatslick
Rutinert

PostPosted: 26.07.2024 13:23    Post subject: Reply with quote

Votten wrote:
fatslick wrote:
NÃ¥erdetnok wrote:

Du er Enga-supporter. Da gir innleggene dine mer mening ja...
Har vært ganske åpen om det ja. Men også opplyst at RBK med deres historie, arv, kultur spesielt fra den størtse trenerlegenden i i norsk klubbfotball, Nils A. Eggen har gjort meg fascinert. Nå har jeg bodd med dere trøndere i mange år. Og selv om dere holder med et absurd lag, så har jeg ingenting negativt å si om det overveldende flertallet av supportere. Og den vennskapelige "glimt i øyet"-kommentaren etter ræva sesong for dere forrige sesong, så kan dere legge til: Vi er ihvertfall ikke Enga"

Det som gjorde meg spesielt imponert om hvordan dere håndterte de massive CL-inntektene dere fikk. Dere fortsatte bygge klubben nøysommelig og investerte i stadion. Jeg kan garantere at da RBK ble klar for gruppespill i CL Så regnet det omtrent med tilbud av spillere som var villig til å ta ta lønnskutt men virkelig blåse budsjetter i RBK for å få spille CL. Men samtidig ville lagt press på lønndsbudsjettet til øvrige spillere. Ergo Hollands syke. Men nei. Og så fikk endog verden "godfot'-teorien". Den gjelder ikke bare for fotball, men kan være ryggrad for å bygge en velfungerende organisasjon.

Når vi stoppet serie-rekken deres så gjorde vi det på feil år. Hadde vi tatt fra dere seiersrekken, så møtte vi et RBK som faktisk var topplag. Året etter vant vi serien, fordi vi var minst ræva
Back to top
fatslick
Rutinert

PostPosted: 26.07.2024 14:09    Post subject: Reply with quote

spamannen wrote:
Hva gjør man med tilskuere som aldri mer i år skal på Lerkendal, får disse pengene tilbake eller har de tilgode en gratiskamp fram til 2028 ?
For å bruke ditt kallenavn spåmann, så vil alle som var fredelige på kampen ha en god sak mot RBK for å bli kompensert. Men i motsetning til aktivistpøbelen, så er de glad i klubben og vil ta mot en gratisbillett for neste sesong

Skal ikke se bort fra at RBK har kommunisert meget tydelig til gjengen på øvre Øst om at hvis bilder fra bortekampen viser at de gir f, så vil klubben be om alt av overvåkingskameraer og "pinne" de som peltet og gå etter de som blodhunder.

Min hunch er at klubben ønsker at det utenomsportslige støyet tar stopp, rbk tar merkostnaden med omberammet og tapte inntekter som beklagelig rammer klubbens økonomi allerede. Men at sesongen ellers går fredelig for seg.

Jeg vil ære klubbens holdning med vise storsinn til aktivistpøbelen. Jeg vil samtidig opplyse til RBK at jeg syns denne storsinn minner om ettergivenhet til aktivistpøbler. Og er det noe jeg har lært som ung og har videreført til unge, er at aktivistpøbler er ofte ikke fornøyd med bare en finger, men går etter hele hånda.

Bare ta aktivistpøbelen som sperrer veien ved samfundet. De kommer igjen igjen. Her opplever en dessverre den ellers positive faktoren av å være sindige trøndere, virkelig får kjørt seg. Slike aktivistpøbler har fått blomstrende vilkår under denne sugga som dere presterte å velge til ordfører år etter år. Og det verste er at politiet i byen har lagt seg på en kjerringifisert og sosinomfisert linje med deres beskyttende hånd over aktivistpøbelen
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 26.07.2024 14:57    Post subject: Reply with quote

Håper anken fører fram, evt at det blir et kompromiss hvor ØØ og bortefans-seksjonen blir stengt. Ellers bør folk med bortedrakt ikke få sitte på andre steder på tribunen, og bli bortvist.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 26.07.2024 15:08    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Håper anken fører fram, evt at det blir et kompromiss hvor ØØ og bortefans-seksjonen blir stengt. Ellers bør folk med bortedrakt ikke få sitte på andre steder på tribunen, og bli bortvist.

Kan ikke se at den skal det. Argumentet om kollektiv avstraffelse er meningsløs. Slik vil det alltid bli.

Fansen i denne kampen, fra begge side, saboterte den. De viste at den kampen ikke kan spilles foran publikum. Og løsningen blir da å spille for tomme tribuner.

Alle tomme tribuner-kamper er jo "kollektiv avstraffelse"
Back to top
Skrulledude
Senior

PostPosted: 26.07.2024 15:24    Post subject: Reply with quote

Det er bare å håpe at NFF kjører ei like hard linje fremover. Jeg kommer til å kjøpe billetter til alle andre lag enn RBK i e/s (løveligaen), og pælme baller utpå banen.

Nff er omtrent like demokratisk som nord korea

https://josimar.no/artikl...ker/27991/
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 26.07.2024 15:38    Post subject: Reply with quote

Skrulledude wrote:

Jeg har medfølelse. Medfølelse for at disse barna virkelig ikke møter større problemer i hverdagen enn en avlyst / utsatt fotballkamp.

Antallet som trenger oppfølging pga. Problemer med mental helse har doblet seg de siste ti årene. Nå skal jeg ikke kritisere de som har blitt utsatt for fysisk og psykisk vold, men jeg mistenker at veldig mye av fordoblingen skyldes at de unge i dag ikke møter større motgang enn karakterpress og press rundt det å ha den nyeste iphonen - og underholdningsarrangement spolert av at NFF velger å kollektivt avstraffe fotballsupportere for at noen fotballsupportere, med riktighet, påpeker at NFF på ingen som helst måte har løst VAR-spørsmålet demokratisk.

Ja, det er BARN vi snakker om her, og vi må faktisk gjøre vårt beste for å utvikle de til sterke VOKSNE som bidrar til fellesskapet. Med denne fordoblingen i psykiske problemer tatt i betraktning, kan det tyde på at det kanskje ikke er bra at vi overbeskytter de og individualiserer de for mye?

Livets harde skole har lært deg mye om psykologi og pedagogikk skjønner jeg.
Back to top
germain
Proff

PostPosted: 26.07.2024 15:47    Post subject: Reply with quote

Jeg er helt for medlemsdemokratiet i norsk fotball, men det framstilles av og til som om demokrati er en enkel og rett from sak. Faktum er at NFF har mange hensyn å balansere i denne saken.
At organisasjonen er byråkratisk og toppstyrt har den til felles med alle andre store organisasjoner i verden. Det betyr ikke dermed at alle i NFF systemet er onde svin som er ute etter å ødelegge fotballen for folk flest. For all del, de fortjener kritikk, men mye av det som kommer fra ekkokammerene framstår som... ja, skrullete.
Back to top
spamannen
Junior

PostPosted: 26.07.2024 15:53    Post subject: Reply with quote

Rosenborg er jo ikke straffet hverken sportslig eller økonomisk, sånn sett lønte det seg jo.

200000,- i bot og 0 poeng til begge lag hadde vært straff.

Lillestrøm er straffet ( doble reiseutgifter mm ++ )
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 26.07.2024 16:00    Post subject: Reply with quote

spamannen wrote:
Rosenborg er jo ikke straffet hverken sportslig eller økonomisk, sånn sett lønte det seg jo.

Selvsagt blir de "straffet". Særlig økonomisk, men også sportslig.

Eller var det ikke sånn at det var viktig med syngende supportere for å vinne fotballkamper?
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 26.07.2024 16:03    Post subject: Reply with quote

KeyserS wrote:
Ja, la oss skylde på fansen som motiverer spillerne hver eneste kamp, i motgang og medgang. Tosk.

KeyserS når prester voldtar barn:

Ja, la oss skylde på presten som hjelper folk hver eneste helg, i medgang og motgang.
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 26.07.2024 16:09    Post subject: Reply with quote

Selvfølgelig er man straffet økonomisk når man må refundere over 10000 biletter, samt kiosksalg i pausen.

Slik NFF har ilagt straffen nå får Rosenborg nesten all straff, Lillestrøm noen ekstra reise- og overnattingskostnader, men alle tidligere lag som har protestert får ingen straff i det hele tatt.

Jeg støtter ikke aksjoner som innebærer å avbryte kamper, men jeg støtter heller ikke NFF, som i sitt aller skinnhelligeste støtter Brann i tilrop om UEFA mafia. NFF mafia er minst like ille, bare med en litt annen politisk agenda.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 48, 49, 50  Next
Page 32 of 50

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb