|
|
 |
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
View previous topic :: View next topic |
Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
Tangvik |
|
2% |
[ 2 ] |
Tagseth |
|
9% |
[ 9 ] |
M. Ceide |
|
0% |
[ 0 ] |
Nemcik |
|
11% |
[ 11 ] |
Jenssen |
|
0% |
[ 0 ] |
Väänänen |
|
0% |
[ 0 ] |
Selnæs |
|
36% |
[ 34 ] |
Nypan |
|
37% |
[ 35 ] |
Broholm |
|
1% |
[ 1 ] |
Holm |
|
0% |
[ 0 ] |
Reitan-Sunde |
|
1% |
[ 1 ] |
Zeidan |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Total Votes : 93 |
|
Author |
Message |
Votten Senior

|
Posted: 24.07.2024 23:18 Post subject: |
|
|
Helt naturlig å reagere negativt på at noen ønsker å straffe klubben dersom man ikke får viljen sin. |
|
Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 24.07.2024 23:21 Post subject: |
|
|
Haha, håper du ser ironien selv. _________________ Alle må gå. |
|
Back to top |
|
 |
Votten Senior

|
Posted: 24.07.2024 23:21 Post subject: |
|
|
Zarm93 wrote: | Nydelig ansvarsfraskrivelse. |
Ingen ansvarsfraskrivelse. Det er realiteten. |
|
Back to top |
|
 |
Votten Senior

|
Posted: 24.07.2024 23:23 Post subject: |
|
|
Zarm93 wrote: | Haha, håper du ser ironien selv. |
Antyder du at Øvre Øst ønsket å straffe klubben for noe? |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 24.07.2024 23:31 Post subject: |
|
|
HeXX wrote: | 1972 Miami Dolphins wrote: | Man kan også bruke logikken som denne tråden har gjort siden kampslutt;
De som demonstrativt holder seg borte grunnet aksjonen, er ikke supportere og bør holdes ansvarlig for alle pengene klubben taper på at de og andre holder seg borte. Forventer at de alle starter en kronerulling nå.
I ytterste konsekvens gjør disse terroristene som demonstrativt holder seg borte uopprettelig skade på klubben og sender oss mulig både i konkurs og nedrykk. |
Nei, det blir ikke samme logikk, men så er jo ikke delfiner fra Miami regnet blant de mest intellektuelle.. Dog er dette mest en avsporing.
Det som er vesentlig nå, er å få bermen i tale, få dem til å påta seg et økonomisk ansvar så klubben ikke blir skadelidende, og sørge for at disse påståtte supportergrupperingene gjør tilstrekkelig organisatoriske endringer før de får returnere til stadion, altså de må be noen voksne om å definere kjøreregler for seg. Om de må be foreldre om hjelp, belåne huset eller finne andre måter å skaffe tilstrekkelig med midler på, er i grunnen underordnet, men så lenge de ikke er villige til å ta ansvar, har de ingenting på Lerkendal å gjøre, ei heller om 50år om noen måtte lure.. |
Jeg kan godt skjønne at du ikke ønsker at det skal være samme logikk HeXX, men det er jo samme logikk. Om alle som er i mot aksjonen velger å ikke møte opp på Lerkendal resten av sesongen så er jo det potensielt mye mer skadelig for klubben enn aksjonen i seg selv. Og man velger jo da eventuelt å holde seg borte fordi man ikke får viljen sin og det går ut over klubben. |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 24.07.2024 23:36 Post subject: |
|
|
Votten wrote: | Helt naturlig å reagere negativt på at noen ønsker å straffe klubben dersom man ikke får viljen sin. |
Da er det ikke rart folk også reagerer negativt på at noen sier man ikke skal møte opp på flere kamper på grunn av aksjonen. Da straffer man også klubben fordi man ikke får viljen sin. |
|
Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 25.07.2024 00:07 Post subject: |
|
|
Votten wrote: | Zarm93 wrote: | Haha, håper du ser ironien selv. |
Antyder du at Øvre Øst ønsket å straffe klubben for noe? |
Haha.
Det er nok ingen som ønsker å straffe klubben sin. Men ikke fortell meg at ingen på Øvre Øst noen gang var inne på tanken på at det valget man gjorde kunne ende opp med å straffe Rosenborg. Likevel så valgte man altså - selv etter en ganske tydelig advarsel - å ta et valg som kommer til å straffe klubben.
Når det gjelder de som lar å være å reise på kamp, så er det nok heller ingen der som ønsker å straffe Rosenborg, men der er det litt todelt. Du har en part som ikke kan ta seg råd til det i form av tid og penger i tilfelle kampen skulle ende opp med å bli avlyst - dette har blitt forklart 72 ganger allerede i tråden, så hvis man ikke forstår den biten nå, så er det ikke hjelp å få.
Så har du de som ikke vil dra på kamp fordi de ikke vil assosieres med de ansvarlige. Det handler jo om prinsipp og egen moral - og at man ønsker at Rosenborg som klubb skal markere avstand fra det som har skjedd. Ikke det at man ønsker å straffe klubben sin.
Det siste der er jeg ikke sånn kjempefan av selv, men for min del så er det litt lettere å akseptere. Det var ikke de som begynte med et valg som gikk ut over 10.000 mennesker på Lerkendal og egen klubb. De er en ren konsekvens av det valget. _________________ Alle må gå. |
|
Back to top |
|
 |
Votten Senior

|
Posted: 25.07.2024 00:19 Post subject: |
|
|
Zarm93 wrote: |
De er en ren konsekvens av det valget. |
Ansvarsfraskrivelse. |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 25.07.2024 00:21 Post subject: |
|
|
Aristoteles wrote: | Votten wrote: | Helt naturlig å reagere negativt på at noen ønsker å straffe klubben dersom man ikke får viljen sin. |
Da er det ikke rart folk også reagerer negativt på at noen sier man ikke skal møte opp på flere kamper på grunn av aksjonen. Da straffer man også klubben fordi man ikke får viljen sin. |
Trenger du noen halmstrå eller. |
|
Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 25.07.2024 00:25 Post subject: |
|
|
Votten wrote: | Zarm93 wrote: |
De er en ren konsekvens av det valget. |
Ansvarsfraskrivelse. |
Ja, jeg er litt mer tilbøyelig til å frita de for ansvar enn den brøkdelen som valgte å ødelegge for 10.000 andre og egen klubb.
Det er realiteten. _________________ Alle må gå. |
|
Back to top |
|
 |
HeXX Rutinert
|
Posted: 25.07.2024 00:26 Post subject: |
|
|
Aristoteles wrote: | HeXX wrote: | 1972 Miami Dolphins wrote: | Man kan også bruke logikken som denne tråden har gjort siden kampslutt;
De som demonstrativt holder seg borte grunnet aksjonen, er ikke supportere og bør holdes ansvarlig for alle pengene klubben taper på at de og andre holder seg borte. Forventer at de alle starter en kronerulling nå.
I ytterste konsekvens gjør disse terroristene som demonstrativt holder seg borte uopprettelig skade på klubben og sender oss mulig både i konkurs og nedrykk. |
Nei, det blir ikke samme logikk, men så er jo ikke delfiner fra Miami regnet blant de mest intellektuelle.. Dog er dette mest en avsporing.
Det som er vesentlig nå, er å få bermen i tale, få dem til å påta seg et økonomisk ansvar så klubben ikke blir skadelidende, og sørge for at disse påståtte supportergrupperingene gjør tilstrekkelig organisatoriske endringer før de får returnere til stadion, altså de må be noen voksne om å definere kjøreregler for seg. Om de må be foreldre om hjelp, belåne huset eller finne andre måter å skaffe tilstrekkelig med midler på, er i grunnen underordnet, men så lenge de ikke er villige til å ta ansvar, har de ingenting på Lerkendal å gjøre, ei heller om 50år om noen måtte lure.. |
Jeg kan godt skjønne at du ikke ønsker at det skal være samme logikk HeXX, men det er jo samme logikk. Om alle som er i mot aksjonen velger å ikke møte opp på Lerkendal resten av sesongen så er jo det potensielt mye mer skadelig for klubben enn aksjonen i seg selv. Og man velger jo da eventuelt å holde seg borte fordi man ikke får viljen sin og det går ut over klubben. |
Nei. Poenget er at det er to vidt forskjellige forhold som ligger bak de to gruppene, og dermed også logikk. Ja, effekten kan tilsynelatende være den samme, men så lenge man ikke har noen garanti for at bermen ikke stanser flere kamper, er det en naturlig effekt at folk ikke våger å gutse mange ganger på å fly ned med familien fra Kautokeino for å se på fiskekaker. Man må altså løse det grunnleggende problemet for at ekte supportere igjen skal få tillit. Det er altså igjen bermen som vil være den utløsende årsak, og det er bermen som enten må tvinges i kne eller frivillig inngå avtaler som løfter tilliten blant ekte supportere igjen.
Ut fra den øredøvende taushet og feighet disse påståtte supporterne har vist de siste dagene, ser det ut som tvang er eneste farbare vei i praksis, og jeg ser også du elegant hopper bukk over de mer vesentlige problemstillingene.
Om 1500 av tilskuerne, som måtte reise uten å oppleve annet enn den barnlige narsissismen fra ØØ, har reisekostnader, overnattingskostnader, ekstra matkostnader og billettkostnader samlet på over 2000 kr, utgjør det en utgift påført ekte supportere på 3 mill. Det er et svært forsiktig anslag. Sannsynligvis er dette tallet minst 8-10 mill, i tillegg til klubbens kostnad på 0.5 mill, fremtidige tapte billettinntekter osv. Dette er direkte kostnader påført klubben og ekte supportere av bermen på ØØ. Hvordan ser du for deg at ØØ skal tilbakebetale de ekte supporterne og klubben? For så lenge de nekter å ta ansvar, vil dette ligge på ØØ. Da kan dere argumentere så mye dere vil med at dere legger ned mye tid, bruker all fritid (en fin omskrivning av å leve på nav, bo i kjelleren til mor og ikke ha et liv) på klubben etc. Dere vil alltid stå i gjeld til klubbens ekte supportere, grunnfjellet som holder klubben i live. Det er nemlig ikke ØØ, men det sekssifrede antallet jevne supportere som har fulgt klubben over tid.
Så jeg foreslår du, tross navnet, heller legger innsatsen i å få samlet inn penger enn å forsøke å livnære deg som filosof. The Economics var kanskje ikke skrevet av Aristoteles, men du kan jo for kuriositetens del begynne der... _________________ mvh HeXX
|
 |
Votten Senior

|
Posted: 25.07.2024 00:42 Post subject: |
|
|
HeXX wrote: |
Da kan dere argumentere så mye dere vil med at dere legger ned mye tid, bruker all fritid (en fin omskrivning av å leve på nav, bo i kjelleren til mor og ikke ha et liv) på klubben etc. |
Fint menneskesyn. |
|
Back to top |
|
 |
HeXX Rutinert
|
Posted: 25.07.2024 00:54 Post subject: |
|
|
Votten wrote: | HeXX wrote: |
Da kan dere argumentere så mye dere vil med at dere legger ned mye tid, bruker all fritid (en fin omskrivning av å leve på nav, bo i kjelleren til mor og ikke ha et liv) på klubben etc. |
Fint menneskesyn. |
Ja, hva tenker du da om de som har påført klubben og deres supportere et tosifret milliontap ved bruk av fiskekaker? Jeg kunne selvsagt sammenlignet dem med flatjord-tilhengere, men det synes jeg blir dårlig gjort overfor dem igjen.. _________________ mvh HeXX
|
 |
Ormondroyd Junior
|
Posted: 25.07.2024 01:09 Post subject: |
|
|
Zarm93 wrote: |
Det handler jo om prinsipp og egen moral - og at man ønsker at Rosenborg som klubb skal markere avstand fra det som har skjedd. Ikke det at man ønsker å straffe klubben sin. |
For min del er det dette en viktig del av årsaken. Jeg ønsker selvsagt ikke å straffe Rosenborg, men klubben er helt avhengig av å ta sterke grep mot de ansvarlige og sørge for at noe lignende aldri kan skje igjen.
Hendelsene på søndag er uten tvil det meste destruktive jeg har opplevd i min tid som rbk supporter og vil undergrave folks tillit til klubben og drive de vanlige supporterne vekk. Jeg tror de langsiktige effektene her vil være svært skadelige, både med tanke på sponsorer/markedsomdømme og publikumstillit. |
|
Back to top |
|
 |
Votten Senior

|
Posted: 25.07.2024 01:19 Post subject: |
|
|
HeXX wrote: | Votten wrote: | HeXX wrote: |
Fint menneskesyn. |
Ja, hva tenker du da om de som har påført klubben og deres supportere et tosifret milliontap ved bruk av fiskekaker? Jeg kunne selvsagt sammenlignet dem med flatjord-tilhengere, men det synes jeg blir dårlig gjort overfor dem igjen.. |
Jeg tenker at de har gode grunner for protesten de gjennomførte, og at utfallet ble uheldig. Samtidig kan det i et lengre perspektiv være bra for fotballdemokratiet i Norge. NFF begynner nok etter hvert å skjønne at de ikke bare kan gjøre som de selv vil, og at unngåelse av demokratiet kan ende i hendelser som vi har sett flere plasser de siste Eliteserierundene.
Selvsagt kunne du sammenlignet dem med det også. Du bekrefter jo dessverre en del stereotypier mr. HeXX fra Frogner. |
|
Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 25.07.2024 01:23 Post subject: |
|
|
At å ikke dra på kamp med familien skal sidestilles med å velge å gjøre klubben skadelidende blir for dumt. Det er mange varianter av supportere, både inne og utenfor Lerkendal, som av ulike årsaker (ikke) møter til kamp under ordinære omstendigheter.
Men la oss bruke undertegnede som eksempel i dette tilfellet.
Når planetene og stjernene står i rett kurs har jeg mulighet til å dra til Lerkendal. Jeg har en unge på 4-5 år som begynner å få interesse for RBK. Jeg hadde elsket over alt på jord å ta med meg arvingen på kamp. Men dersom vi drar, og orkanen Findus ødelegger, blir jeg stående med svarte-Per. Hvordan forklarer du denne situasjonen og "kampstedet" til aksjonistene for en unge på den alderen? Jeg blir å bruke penger og tid på et produkt jeg ikke får, som er surt nok i seg selv. Men det største tapet lik jeg ser det er at jeg risikerer å ødelegge noe som kan bli en livskjærlighet og felles. Og jeg er 100% sikker på at jeg ikke er alene om denne mentaliteten. Barn tenker ikke på politikk. De tenker på de gode kveldene med foreldre og nære, på stemningen da de sang på tribunen, og på hvor gøy det var at det ble scoret mål.
Jeg kan aldri i verden finne på å prøve å love ungen å få oppleve dette, for så å få det frarøvet etter 20 minutter fordi noen med et Messiaskompleks og markeringsbehov skal ødelegge for 10-20 tusen mennesker og tøffe seg for gjengen på 2-300 stykker.
"Det er bedre å miste noen kamper enn å miste idretten" er det noen som sier i forsvar av aksjonen. Jeg er så uendelig uenig i utgangspunktet for dette resonementet. De som taper noe, taper det som DE kjenner og er kjent med. Den kommende generasjonen supportere kan måtte vokse opp i en æra av VAR, men da vil det også være slik fotballen er som de kjenner den. De vil ha sin egne øyeblikk og følelser knyttet til mål, avgjørelser og situasjoner.
At en gjeng med navlebeskuende ("det er VÅRE verdier og tolkninger som teller"), bedrevitende ("vi vet best hva som er rett reaksjon!"), nedlatende ("vi skal fikse fotball for dere stakkars sofatapere, slapp av") og elitistiske ("vi er så mye bedre enn dere fordi vi tar kampen") idioter skal komme og fortelle hva som er rett og ikke om hvordan man selv tolker subjektive opplevelser, det skal du bruke mye energi og vilje for å overbevise meg om at er rett.
Jeg vil heller ha gode øyeblikk sammen med ungen på Lerkendal, MED VAR, enn å risikere at den interessen dør helt fordi en gjeng med snevert verdensbilde og kort konsekvenstenkning skal ødelegge det hele. _________________ Selv solen går ned i svarthvitt.
Last edited by Hakkespett on 25.07.2024 01:31; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Votten Senior

|
Posted: 25.07.2024 01:27 Post subject: |
|
|
Ormondroyd wrote: |
For min del er det dette en viktig del av årsaken. Jeg ønsker selvsagt ikke å straffe Rosenborg, men klubben er helt avhengig av å ta sterke grep mot de ansvarlige og sørge for at noe lignende aldri kan skje igjen.
Hendelsene på søndag er uten tvil det meste destruktive jeg har opplevd i min tid som rbk supporter og vil undergrave folks tillit til klubben og drive de vanlige supporterne vekk. Jeg tror de langsiktige effektene her vil være svært skadelige, både med tanke på sponsorer/markedsomdømme og publikumstillit. |
Å gå til krig mot egne supportere på den måten du ønsker er det dummeste klubben kan gjøre akkurat nå. Det er den sikreste måten å garantere uro i lang tid fremover. Det er alt for mange medansvarlige til at lange utestengelser er svaret. |
|
Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 25.07.2024 01:32 Post subject: |
|
|
Det Hakkespetten sier: Hør, hør!
Det er helt utrolig å se hvordan enkelte forsvarer disse handlingene som om de var en slags heltedåd. La oss være krystallklare her: Dette er en katastrofe for klubben. Ikke bare har vi pådratt oss økonomiske tap, men vi har også svekket vårt eget omdømme og stjålet opplevelsen fra ekte supportere som bare ønsker å se laget sitt spille.
Ja, dette kan føre til at folk holder seg unna Lerkendal. Er det virkelig det vi vil? At vår egen hjemmebane skal bli et sted folk frykter å gå til? Vi risikerer å miste lojale supportere som har vært med i tykt og tynt fordi de ikke vil assosieres med slike destruktive handlinger. Vi snakker om en direkte trussel mot klubbens økonomi og dens evne til å tiltrekke seg sponsorer og nye fans.
Noen argumenterer med at dette er en protest mot VAR eller andre problemer i fotballen. Men la oss være ærlige – målet helliger ikke middelet. Å sabotere en kamp og sette andres sikkerhet i fare er ikke måten å få frem poenget sitt på. Det finnes utallige andre måter å uttrykke misnøye på som ikke innebærer å ødelegge for alle andre.
Når dere nekter å anerkjenne realiteten og fornekter konsekvensene, blir logikken fullstendig absurd. Det er ikke bare skadelig, men viser også en total mangel på forståelse for hvordan verden fungerer. Å hevde at det ikke er noen krise når klubben taper både penger og anseelse, er som å stikke hodet i sanden. Skadene er reelle, og de påvirker ikke bare klubben økonomisk, men også moralen og samholdet blant supporterne. Dere som mener dette bare er en bagatell, viser en forbløffende mangel på innsikt i hva som skal til for å drive en fotballklubb og hvilken innvirkning slike hendelser har på både kort og lang sikt.
Det er også viktig å forstå forskjellen på de som velger å holde seg unna kampene på grunn av frykt for flere avbrudd, og de som faktisk utfører sabotasjehandlingene. Når supportere føler seg utrygge og usikre på om de får oppleve en hel kamp, er det ikke deres skyld at billettinntektene synker. Skylden ligger hos aksjonistene som skaper denne usikkerheten. Det er sabotørene som frarøver klubben inntekter ved å skape en utrygg atmosfære på kampene, ikke de lojale supporterne som ønsker å unngå kaos og utrygghet.
Og til dere som hele tiden gjentar de samme spydige og nedlatende poengene deres – 1972 Miami Dolphins, Aristoteles, Votten og ODN – det er ganske snodig. Dere kritiserer de som er imot aksjonen for å gjenta seg selv, men dere gjør akkurat det samme. Dere klager på at vi er sure, men er sure selv – og hvordan kan dere ikke forstå vår frustrasjon? Det er fullt forståelig at ekte supportere er sinte og frustrerte over handlinger som skader klubben deres.
Det er også helt uforståelig at dere støtter sabotasjehandlinger mot klubben. Dere er imot at Øvre Øst skal betale tilbake for de tapte kostnadene, og dere forsøker å legge lokk på hele aksjonen. Hvordan kan dere mene at dette er greit? Skaden som er gjort er betydelig, både økonomisk og omdømmemessig. At dere velger å støtte dette og samtidig forsøker å dysse det ned, viser en total mangel på forståelse for hva som er best for klubben.
Til slutt, vi må kunne vise at vi er bedre enn dette. Vi må stå sammen for å bygge opp klubben vår, ikke rive den ned med slike meningsløse aksjoner. La oss finne konstruktive måter å støtte laget vårt på og vise at Rosenborg-fans er blant de beste i landet – ikke på grunn av destruktive handlinger, men på grunn av vår lidenskap og støtte til laget. |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 25.07.2024 01:54 Post subject: |
|
|
HeXX wrote: | Aristoteles wrote: | HeXX wrote: | 1972 Miami Dolphins wrote: | Man kan også bruke logikken som denne tråden har gjort siden kampslutt;
Nei. Poenget er at det er to vidt forskjellige forhold som ligger bak de to gruppene, og dermed også logikk. Ja, effekten kan tilsynelatende være den samme, men så lenge man ikke har noen garanti for at bermen ikke stanser flere kamper, er det en naturlig effekt at folk ikke våger å gutse mange ganger på å fly ned med familien fra Kautokeino for å se på fiskekaker. Man må altså løse det grunnleggende problemet for at ekte supportere igjen skal få tillit. Det er altså igjen bermen som vil være den utløsende årsak, og det er bermen som enten må tvinges i kne eller frivillig inngå avtaler som løfter tilliten blant ekte supportere igjen.
Ut fra den øredøvende taushet og feighet disse påståtte supporterne har vist de siste dagene, ser det ut som tvang er eneste farbare vei i praksis, og jeg ser også du elegant hopper bukk over de mer vesentlige problemstillingene.
Om 1500 av tilskuerne, som måtte reise uten å oppleve annet enn den barnlige narsissismen fra ØØ, har reisekostnader, overnattingskostnader, ekstra matkostnader og billettkostnader samlet på over 2000 kr, utgjør det en utgift påført ekte supportere på 3 mill. Det er et svært forsiktig anslag. Sannsynligvis er dette tallet minst 8-10 mill, i tillegg til klubbens kostnad på 0.5 mill, fremtidige tapte billettinntekter osv. Dette er direkte kostnader påført klubben og ekte supportere av bermen på ØØ. Hvordan ser du for deg at ØØ skal tilbakebetale de ekte supporterne og klubben? For så lenge de nekter å ta ansvar, vil dette ligge på ØØ. Da kan dere argumentere så mye dere vil med at dere legger ned mye tid, bruker all fritid (en fin omskrivning av å leve på nav, bo i kjelleren til mor og ikke ha et liv) på klubben etc. Dere vil alltid stå i gjeld til klubbens ekte supportere, grunnfjellet som holder klubben i live. Det er nemlig ikke ØØ, men det sekssifrede antallet jevne supportere som har fulgt klubben over tid.
Så jeg foreslår du, tross navnet, heller legger innsatsen i å få samlet inn penger enn å forsøke å livnære deg som filosof. The Economics var kanskje ikke skrevet av Aristoteles, men du kan jo for kuriositetens del begynne der... |
Bare for å gjøre det klinkende klart har jeg aldri vært og er ikke medlem av kjernen. Har heller ikke helse til å dra på kamp. Jeg synes aksjonen var stokk dum. Jeg synes ikke kjernen er stokk dumme eller alle dets medlemmer. Det må det gå an å skille på.
Hvis man sier at man dropper resten av hjemmekampene på grunn av aksjonen ja da synes jeg også det er dumt og selvmotsigende fordi man da også skader klubben. Om mange velger den løsningen da skader man klubben mye mer enn aksjonen i seg selv. |
|
Back to top |
|
 |
Votten Senior

|
Posted: 25.07.2024 01:58 Post subject: |
|
|
ola. wrote: |
Og til dere som hele tiden gjentar de samme spydige og nedlatende poengene deres – 1972 Miami Dolphins, Aristoteles, Votten og ODN – det er ganske snodig. Dere kritiserer de som er imot aksjonen for å gjenta seg selv, men dere gjør akkurat det samme. Dere klager på at vi er sure, men er sure selv – og hvordan kan dere ikke forstå vår frustrasjon? Det er fullt forståelig at ekte supportere er sinte og frustrerte over handlinger som skader klubben deres.
Til slutt, vi må kunne vise at vi er bedre enn dette. Vi må stå sammen for å bygge opp klubben vår, ikke rive den ned med slike meningsløse aksjoner. La oss finne konstruktive måter å støtte laget vårt på og vise at Rosenborg-fans er blant de beste i landet – ikke på grunn av destruktive handlinger, men på grunn av vår lidenskap og støtte til laget. |
Du mista meg da du bestemte deg for å ta meningsmotstanderne for å være spydig og nedlatende. Der har du null troverdighet, all den tid mitt forsøk på å få slutt på drittslengingen ble omtalt som «klagesang» av deg. |
|
Back to top |
|
 |
Votten Senior

|
Posted: 25.07.2024 02:00 Post subject: |
|
|
ola. wrote: | Votten prøver å ri sin høye hest mens han samtidig selv beskriver meningsmotstanderes argumenter for «snowflake»-argumenter. Klagesangen hans låter jækla sur, altså. Blitt hykler også nå.
|
«Snowflake»-argumenter var altså noen som kalte meg hårsår. Er ikke nedlatende og spydig når det er en meningsfelle vettu. |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 25.07.2024 02:05 Post subject: |
|
|
ola. wrote: | Det Hakkespetten sier: Hør, hør!
Det er helt utrolig å se hvordan enkelte forsvarer disse handlingene som om de var en slags heltedåd. La oss være krystallklare her: Dette er en katastrofe for klubben. Ikke bare har vi pådratt oss økonomiske tap, men vi har også svekket vårt eget omdømme og stjålet opplevelsen fra ekte supportere som bare ønsker å se laget sitt spille.
Ja, dette kan føre til at folk holder seg unna Lerkendal. Er det virkelig det vi vil? At vår egen hjemmebane skal bli et sted folk frykter å gå til? Vi risikerer å miste lojale supportere som har vært med i tykt og tynt fordi de ikke vil assosieres med slike destruktive handlinger. Vi snakker om en direkte trussel mot klubbens økonomi og dens evne til å tiltrekke seg sponsorer og nye fans.
Noen argumenterer med at dette er en protest mot VAR eller andre problemer i fotballen. Men la oss være ærlige – målet helliger ikke middelet. Å sabotere en kamp og sette andres sikkerhet i fare er ikke måten å få frem poenget sitt på. Det finnes utallige andre måter å uttrykke misnøye på som ikke innebærer å ødelegge for alle andre.
Når dere nekter å anerkjenne realiteten og fornekter konsekvensene, blir logikken fullstendig absurd. Det er ikke bare skadelig, men viser også en total mangel på forståelse for hvordan verden fungerer. Å hevde at det ikke er noen krise når klubben taper både penger og anseelse, er som å stikke hodet i sanden. Skadene er reelle, og de påvirker ikke bare klubben økonomisk, men også moralen og samholdet blant supporterne. Dere som mener dette bare er en bagatell, viser en forbløffende mangel på innsikt i hva som skal til for å drive en fotballklubb og hvilken innvirkning slike hendelser har på både kort og lang sikt.
Det er også viktig å forstå forskjellen på de som velger å holde seg unna kampene på grunn av frykt for flere avbrudd, og de som faktisk utfører sabotasjehandlingene. Når supportere føler seg utrygge og usikre på om de får oppleve en hel kamp, er det ikke deres skyld at billettinntektene synker. Skylden ligger hos aksjonistene som skaper denne usikkerheten. Det er sabotørene som frarøver klubben inntekter ved å skape en utrygg atmosfære på kampene, ikke de lojale supporterne som ønsker å unngå kaos og utrygghet.
Det er også helt uforståelig at dere støtter sabotasjehandlinger mot klubben. Dere er imot at Øvre Øst skal betale tilbake for de tapte kostnadene, og dere forsøker å legge lokk på hele aksjonen. Hvordan kan dere mene at dette er greit? Skaden som er gjort er betydelig, både økonomisk og omdømmemessig. At dere velger å støtte dette og samtidig forsøker å dysse det ned, viser en total mangel på forståelse for hva som er best for klubben.
Hva i alle dager er det du snakker om? Jeg har ikke en eneste gang forsvart aksjonen i seg selv. Den var stokk dum og de burde selvfølgelig ha stoppet før kampen ble avlyst. Forøvrig har jeg heller ikke vært spydig mot noen. Jeg forstår frustrasjonen og er enig i at aksjonen får kritikk. Den er selvfølgelig heller ikke bra for økonomien. Jeg er dog ikke enig i at det er noen krise. Det ble en avlyst kamp og mange supportere ble skuffet. Utrolig kjipt selvfølgelig, men å definere det som en krise synes jeg er helt på tur. Å tro at det er greit å slenge dritt til kjernen som om det er en person er også merkelig. Må kunne gå an å si at man synes aksjonen var dum uten å kalle de for berm,søppel osv. Det er ikke greit å kalle noen for slike ting og det hører ikke hjemme noen plass. Det er min mening. Så må du gjerne vise meg hvor jeg har vært spydig og nedverdigende for det ønsker jeg aldri å være. |
|
Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 25.07.2024 02:07 Post subject: |
|
|
Du er jo ikke annet enn nedlatende, Votten. |
|
Back to top |
|
 |
Votten Senior

|
Posted: 25.07.2024 02:18 Post subject: |
|
|
ola. wrote: | Du er jo ikke annet enn nedlatende, Votten. |
Du kan gjerne sitere mitt grums i denne tråden.
Så kan jeg sitere ditt etterpå.
Hvem tror du får flest sitater? |
|
Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 25.07.2024 02:30 Post subject: |
|
|
Trengs ikke, bare se tilbake på innleggene dine. Annethvert har vel noe nedlatende ved seg. Jeg sa for øvrig ikke at det var en konkurranse.
Et nytt poeng for meg å ta opp, er at du fort sporer av tema fordi jeg mistenker at du vil dysse ned sabotasjen og fraskrive sabotørene ansvar for skade av klubb, økonomi, tillit og omdømme. Og så blir jeg med på dansen, dessverre. |
|
Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.
|
|
 |
 |
SITATET |