English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Lillestrøm
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 48, 49, 50  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Tangvik
2%
 2%  [ 2 ]
Tagseth
9%
 9%  [ 9 ]
M. Ceide
0%
 0%  [ 0 ]
Nemcik
11%
 11%  [ 11 ]
Jenssen
0%
 0%  [ 0 ]
Väänänen
0%
 0%  [ 0 ]
Selnæs
36%
 36%  [ 34 ]
Nypan
37%
 37%  [ 35 ]
Broholm
1%
 1%  [ 1 ]
Holm
0%
 0%  [ 0 ]
Reitan-Sunde
1%
 1%  [ 1 ]
Zeidan
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 93

Author Message
Frank1
Proff

PostPosted: 21.07.2024 22:33    Post subject: Reply with quote

Knutsen92 wrote:
Ai ai, det trenger vi IKKE nå....

Nå skjer jo heldigvis ikke dette. Kampen skal spilles på nytt på sensommeren eller til høsten. Avgjørelsen er tatt av NFF etter dialog med klubbene, kilde Berdal
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran

PostPosted: 21.07.2024 22:34    Post subject: Reply with quote

RbkUrge wrote:
Kanarifansen annonserer jo idag at de kommer til å fortsette, hvordan skal NFF håndtere det? Utestengelse av supporterne dreper halve kampopplevelsen også og vil ikke være noen god avgjørelse for produktet Eliteserien.

Jeg håper du og alle andre skjønner at det første vi må gjøre noe med, er å bli kvitt slike fans fra fotballen.

Da er det ikke noen vits for noen andre enn disse «supportergjengene» å betale for å se noen kamper, så lenge det er fare for at supportergjengene er store nok idioter til å ødelegge flere kamper. Da forsvinner inntektsgrunnlagene i hvert fall. For det er ikke disse supporterne som får hjulene til å gå rundt, nei.
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 21.07.2024 22:36    Post subject: Reply with quote

Jeg er mot VAR men syns kanskje dette var i overkant. Likevel er det jo en varslet katastrofe. Protester mot VAR har pågått lenge, og det ble vel innført uten at klubbene/medlemsmassen hadde noe de skulle ha sagt. Vært mange protester i det siste, med radiostyrte biler med røykbomber og tennisballer, og ingen kommentar fra NFF.

Jeg tror ikke de som protesterer prøver å protestere bort VAR, men de vil vel at NFF skal la dette være opp til klubbene/supporterne og ikke bare tvangsinnføres.

Tipper alt NFF trenger gjøre er å si at det blir avstemning på slutten av året og hvis flertallet vil ha VAR bort vil det skrotes. Protestene ville sannsynligvis stoppet umiddelbart. Men det kommer nok ikke NFF til å gjøre. De kommet til å straffe fremtidige protester knallhardt til folk gir seg.

Last edited by Bananskrue on 21.07.2024 22:38; edited 2 times in total
Back to top
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 21.07.2024 22:36    Post subject: Reply with quote

Kanarifansen hadde et banner rettet mot ØØ hvor det stod: "AKSJONERE?" og man kunne høre at ØØ øvde på å dra i gang to-stemming med kanarifansen under oppvarmingen. Denne kampen var dømt på forhånd, og dommerteam og forbundet beit på. Bare synd de ikke annonserte det på forhånd så kunne resten av oss droppet å tatt turen. Veldig spent på hva etterspillet blir.
KeyserS
Junior

PostPosted: 21.07.2024 22:37    Post subject: Reply with quote

pappabrun wrote:
KeyserS wrote:
Også litt dårlig timing at den største drama queen av dem alle, Soggi, dømte matchen. Vil vel tro at 9 av 10 andre dommere hadde skjønt ståa, og latt kampen spilles.

Største drama queens på lerkendal i dag var Øvre Øst.

Vet du hvem andre som kaster tingene sine når de ikke får viljen sin? Barn

Barn hyler også av glede, barn sier fra når de ikke får viljen sin, barn kaster forøvrig ting både hit og dit av random årsaker. Jeg har hatt 3 av dem, så jeg kan noenting om akkurat barn.

Jeg er sikker på at denne kampen hadde vært ferdigspilt uten Soggi. Han elsker rampelyset.
Back to top
krist2
Rutinert

PostPosted: 21.07.2024 22:37    Post subject: Reply with quote

RbkUrge wrote:
Åpenbart at forbundet og dommerne på forhånd hadde bestemt seg for å legge listen utrolig lavt for å stoppe kampen. Har sett langt verre enn fiskekaker fra tribunen uten at spillerne har blitt sendt i garderoben. Jeg føler at forbundet skyter seg i foten nå. Nå har de laget en presedens for at det er helt utrolig enkelt for supportere å få avlyst kamper fremover. Kanarifansen annonserer jo idag at de kommer til å fortsette, hvordan skal NFF håndtere det? Utestengelse av supporterne dreper halve kampopplevelsen også og vil ikke være noen god avgjørelse for produktet Eliteserien.

Var nok mere kjernen /ØØ som på forhånd hadde bestemt seg for å få avbrutt kampen. De fikk jo fire sjanser på å protestere (på barnslig måte ved å kaste ting på banen..). Dette er kun på de sin kappe.
De får jo lov å protestere, men ikke på en måte som er tilgjengelig til hinder eller fare for spillere.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 21.07.2024 22:38    Post subject: Reply with quote

Eliteserien tåler noen avlyste kamper, tvilsomt om den tåler VAR langsiktig.

Flott å se at Kjernen og kanarifansen ta kampen som er ført de siste ukene videre idag. Tar et slag for norsk fotball.

Og jeg er samtidig full av forståelse for supportere som har reist langt og brukt mye pengers sinne.

Det er vondt og urettferdig at det er de de mest lojale supporterne i landet som må ta kampen mot NFFs udemokratiske innføring av VAR.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 21.07.2024 22:42    Post subject: Reply with quote

Skuffende fra deg dette. Trodde du var oppegående.
Back to top
Toilling
Veteran

PostPosted: 21.07.2024 22:44    Post subject: Reply with quote

Eliteserien har vært mindre populær og sett på uten VAR enn den er nå med VAR.
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 21.07.2024 22:47    Post subject: Reply with quote

Nei, dette kan vi ikke tåle. Punktum. Det er uakseptabelt.

Vi trenger bare å lese dette for å vite hvor stor skam dette er: «Kjørte i åtte timer for å se Rosenborg – fikk se tolv minutter med fotball», og med bilde av ekte RBK-fans.

Anarkisme hører ikke hjemme i fotball. Ting som dette avgjøres på årsmøter. Og der gjør Kjernen nok skade allerede enn at de skal egenhendig ødelegge fotballkamper. Snakk om å gjøre seg forhatt.
Back to top
HeXX
Rutinert

PostPosted: 21.07.2024 22:48    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:

Flott å se at Kjernen og kanarifansen ta kampen som er ført de siste ukene videre idag. Tar et slag for norsk fotball.

Og jeg er samtidig full av forståelse for supportere som har reist langt og brukt mye pengers sinne.

Det er vondt og urettferdig at det er de de mest lojale supporterne i landet som må ta kampen mot NFFs udemokratiske innføring av VAR.

Kjernen kan vel neppe defineres som supportere.. De er en enkel berme nå uten betydning for klubben og klubbens framtid, annet enn som produsent av utenomsportslig støy.

Var er også kommet for å bli. Det kommer vi ikke utenom, og det der Kjernen og en del andre supportere utfordring ligger. Jo, man kan selvsagt dumme seg loddrett ut som i dag, noe Kjernen bør ta ansvar for, og refundere utgiftene til alle tilreisende, samt klubbens kostnader med denne kampen, neste kamp, samt tapte billettinntekter, som er det siste klubben nå trenger, men definitivt får. Men kjernens problem er at de ikke forstod at de heller burde brukt innsatsen på å jobbe for endringer, ikke spille seg ut over sidelinjen med aksjoner som i dag.

12000 billetter, pluss ansatte etc blir noen kroner. Det er bare å begynne kronerullingen..

I bet the YMCA dance is a lot harder to do in Chinese
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 21.07.2024 22:48    Post subject: Reply with quote

Å ta et reflektert valg etter vurdering av alternativene pleier å anses som en oppegående måte å møte en problemstilling på.

Sivil ulydighet splitter opinionen, har ingen problemer med å forstå det. Jeg skulle selvsagt helst sett at kampen ble spilt som alle andre.

Men tvinger dette partene til bordet hurtig for en demokratisk gjennomsiktig avstemming, så mener jeg det er verdt det.
Back to top
HeXX
Rutinert

PostPosted: 21.07.2024 22:51    Post subject: Reply with quote

Dette får nok ikke partene til bordet i form av en likeverdig debatt, men med klare instruksjoner til prepubertale "supportere" om at dette var første og siste gang, og at konsekvensene blir ekstremt alvorlige neste gang.

Back to top
Ståle
Veteran

PostPosted: 21.07.2024 22:52    Post subject: Reply with quote

Er det ikke nettopp dette som vil skje på fotballtinget til neste år? Var motstanderne har ko allerede mobilisert og fått rbk til å jobbe aktivt mot var. Klarer man virkelig ikke vente seks mnd? Eller er det noe jeg har misforstått.

Forøvrig tror jeg en del av de kraftigste var-motstanderne overvirderer hvor mange andre som irriterer seg like mye som dem.
Back to top
KeyserS
Junior

PostPosted: 21.07.2024 22:53    Post subject: Reply with quote

ola. wrote:
Nei, dette kan vi ikke tåle. Punktum. Det er uakseptabelt.

Vi trenger bare å lese dette for å vite hvor stor skam dette er: «Kjørte i åtte timer for å se Rosenborg – fikk se tolv minutter med fotball», og med bilde av ekte RBK-fans.

Anarkisme hører ikke hjemme i fotball. Ting som dette avgjøres på årsmøter. Og der gjør Kjernen nok skade allerede enn at de skal egenhendig ødelegge fotballkamper. Snakk om å gjøre seg forhatt.

Det er så lett å være journalist, skjønner ikke hvorfor jeg ikke gikk den veien. Jeg kunne spydd ut 20 saker i dag om stakkars folk som hadde kommet mer enn en time for å se kampen.

Kanskje var de vitne til noe historisk? Kanskje dette endelig gjør at andre lag får ut fingern? I stedet for slike håpløse markeringer som de driver med i Bodø og Drammen. Et lite kvarter bak tribunen litt i starten, ingen bryr seg om slikt.

Last edited by KeyserS on 21.07.2024 23:02; edited 1 time in total
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 21.07.2024 22:54    Post subject: Reply with quote

Når du er ferdig å jazze deg opp, ferdig å være illsint, og ferdig med å slenge dritt om klubbens mest lojale supporterne, da kan vi gjerne ta en diskusjon på hvorvidt en slik aksjon er verdt det eller ikke.

Men akkurat nå spyr du bare tullete dritt ut sammen med en gjeng her, og da er det ingen vits å diskutere.
Back to top
Pjoltergeist
Senior

PostPosted: 21.07.2024 22:59    Post subject: Reply with quote

HeXX wrote:

Kjernen kan vel neppe defineres som supportere.. De er en enkel berme nå uten betydning for klubben og klubbens framtid, annet enn som produsent av utenomsportslig støy.

Var er også kommet for å bli. Det kommer vi ikke utenom, og det der Kjernen og en del andre supportere utfordring ligger. Jo, man kan selvsagt dumme seg loddrett ut som i dag, noe Kjernen bør ta ansvar for, og refundere utgiftene til alle tilreisende, samt klubbens kostnader med denne kampen, neste kamp, samt tapte billettinntekter, som er det siste klubben nå trenger, men definitivt får. Men kjernens problem er at de ikke forstod at de heller burde brukt innsatsen på å jobbe for endringer, ikke spille seg ut over sidelinjen med aksjoner som i dag.

12000 billetter, pluss ansatte etc blir noen kroner. Det er bare å begynne kronerullingen..

For noe forbanna piss, HeXX. VAR er ikke kommet for å bli. VAR kommer til å bli fjernet og du står dessverre på feil side av historien.

De aller fleste av spillere og trenere i ES, samt store deler av supporter-Norge er enige med de som aksjonerte i dag. Det var ikke supporterne som stoppet kampen, det var NFF. Kritikken må derfor rettes dit.
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 21.07.2024 23:00    Post subject: Reply with quote

KeyserS wrote:
Det er så lett å være journalist, skjønner ikke hvorfor jeg ikke gikk den veien. Jeg kunne spydd ut 20 saker i dag om stakkars folk som hadde kommet mer enn en time for å se kampen.

Kanskje var de vitne til noe historisk? Kanskje dette endelig gjør at andre lag får ut fingern? I stedet for slike håpløse markeringer som de driver med i Bodø og Drammen. Et lite kvarter bak tribunen litt i starten, ingen bryr seg ol slikt.

For en egoistisk og stormannsgal tankegang. Vi har årsmøter for saker som dette.

Her snakker du om at du kunne spydd ut 20 saker om vanlige folk, minst like ekte fans, som har brukt tusenvis av kroner som de ikke får igjen. Morbid!
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 21.07.2024 23:03    Post subject: Reply with quote

Når du er ferdig å jazze deg opp, ferdig å være illsint, og ferdig med å slenge dritt om klubbens mest lojale supporterne, da kan vi gjerne ta en diskusjon på hvorvidt en slik aksjon er verdt det eller ikke.

Men akkurat nå spyr du bare tullete dritt ut sammen med en gjeng her, og da er det ingen vits å diskutere.

Du definerer de som klubbens mest lojale fans. Det er tull og evig langt fra sannheten.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 21.07.2024 23:04    Post subject: Reply with quote

Frank1 wrote:
Kampen skal spilles på nytt på sensommeren eller til høsten. Avgjørelsen er tatt av NFF etter dialog med klubbene, kilde Berdal

Sikker? Vil tro den blir gjenopptatt med 60 minutter igjen:

NFF i § 11-7 (2) i kampreglementet wrote:
Ved gjenopptagelse av avbrutt kamp består stillingen fra tidspunktet kampen ble avbrutt på, og kun den resterende delen av kampen skal spilles. Alle spillere som var spilleberettiget til den opprinnelige kampen, vil være spilleberettiget i den gjenopptatte kampen. Kun de spillerne som var på banen ved avbrytelsen kan starte ved gjenopptagelsen av kampen, med mindre det foretas innbytte forut for gjenopptagelsen. Begrensningen i bruk av antall innbyttere etter § 2-9 gjelder samlet for den avbrutte og gjenopptatte kampen. Advarsler og utvisninger gitt før avbrytelsen, gjelder også etter gjenopptagelsen. Kampen gjenopptas på samme sted hvor den opprinnelige kampen ble avbrutt. Hvis kampen ble avbrutt under normal flyt i spillet, blir ballen droppet der den var under avbrytelsen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
KeyserS
Junior

PostPosted: 21.07.2024 23:05    Post subject: Reply with quote

ola. wrote:
KeyserS wrote:

Kanskje var de vitne til noe historisk? Kanskje dette endelig gjør at andre lag får ut fingern? I stedet for slike håpløse markeringer som de driver med i Bodø og Drammen. Et lite kvarter bak tribunen litt i starten, ingen bryr seg ol slikt.

For en egoistisk og stormannsgal tankegang. Vi har årsmøter for saker som dette.

Her snakker du om at du kunne spydd ut 20 saker om vanlige folk, minst like ekte fans, som har brukt tusenvis av kroner som de ikke får igjen. Morbid!

Stormannsgal? Ikke bare sleng ut ord du ikke helt forstår betydningen av. Er jeg egoistisk? Jeg tenker på alle som er glad i fotball, og NFF, UEFA og FIFA har gått i helt feil retning de siste årene. Jeg tenker bare på forballen, og først og fremst på norsk fotballs beste.

Bli kvitt denne VAR, og håper andre lag plukker opp hansken nå.
Back to top
HeXX
Rutinert

PostPosted: 21.07.2024 23:05    Post subject: Reply with quote

Antar den var til meg. Jeg er langt fra illsint, men har observert over tid at Kjernen har gått fra å være primært supportere til å plutselig skulle ha en mening om alt og alle, både relevant og ikke relevant. I den prosessen har de også beveget seg i retning av at de ser på seg selv som viktigere enn klubben, og da får de ikke lenger noen stjerne i margen fra meg. Og nei, de er ikke klubbens viktigste supportere. De er de som roper høyest, men bare i dag har de fort bidratt til at klubben kommer nærmere nedrykk, får lavere oppslutning på stadion, og at en lang rekke ekte supportere taper penger på prepubertal oppførsel. Og når det gjelder kroner inn til klubben, bidrar vel andre vel så mye. Den tause majoritet som dere nå til en hvis grad har evnet å vekke.

Når det gjelder var, har de mange måter å rope på, som ikke får slike konsekvenser, og som trolig er vel så effektive.

Så nei, det er ingen grunn til å rose kjernen. Ikke for aksjonen i dag, og ikke som supportere. Hvis det er supportere de ønsker å være, så får de konsentrere seg om det..

Back to top
GammelTrållj
Junior

PostPosted: 21.07.2024 23:07    Post subject: Reply with quote

Jaja.
Var ble itj brukt den her "kampen" i det minste. Er vel eneste "seieren" vi fikk idag..
Toilling
Veteran

PostPosted: 21.07.2024 23:09    Post subject: Reply with quote

Som Rosenborg supporter er jeg kjempeglad for å ha VAR.
Vi ble snytt for straffe for oss HELE TIDEN før VAR, alle dommer avgjørelser var IMOT rosenborg, hver gang, alltid.
Nå er det mere fair, vi får faktisk straffe når vi skal ha det, vi får dommeravgjørelser som vi skal ha med oss igjen, VAR gangner Rosenborg mest av alle.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 21.07.2024 23:10    Post subject: Reply with quote

RbkUrge wrote:
Åpenbart at forbundet og dommerne på forhånd hadde bestemt seg for å legge listen utrolig lavt for å stoppe kampen. Har sett langt verre enn fiskekaker fra tribunen uten at spillerne har blitt sendt i garderoben. Jeg føler at forbundet skyter seg i foten nå. Nå har de laget en presedens for at det er helt utrolig enkelt for supportere å få avlyst kamper fremover. Kanarifansen annonserer jo idag at de kommer til å fortsette, hvordan skal NFF håndtere det? Utestengelse av supporterne dreper halve kampopplevelsen også og vil ikke være noen god avgjørelse for produktet Eliteserien.

Lavt? Kampen ble avbrutt flere ganger fordi du kan ikke spille fotball på en bane full av gjenstander.

De fikk klar beskjed om at nå er det nok. Og fortsatte. Skulle de leke katt og mus i en time med supportere som hadde bestemt seg for et denne kampen skulle de sabotere?

Nei. De fikk fire (!) sjanser til å skjerpe seg med et ultimatum de valgte å bryte.

Utestengelse og eventuelt tomme tribuner er riktig valg. Hvis folk som ikke tåler VAR (som er nesten helt ubetydelig i det store og hele) klarer å vente til sesongen er over for å ta den avgjørelsen på en sivilisert måte så har de ingenting på stadium å gjøre.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 48, 49, 50  Next
Page 13 of 50

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb