View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 10.07.2024 10:40 Post subject: |
|
|
Ser ikke noe scenario hvor Nypan havner i Glimt. Så ung som han er så får han fremdeles veldig god erfaring i RBK, og Glimt har ikke så store økonomiske muskler at de kan gi RBK mer penger enn de utenlandske klubbene som ligger og venter. Den dagen Nypan er for god for RBK så er han også klar til å hoppe glatt over Glimt. Nypan har ikke skaffet seg Rafaela Pimenta som agent for å dra til Bodø. Ingen vits i å bekymre seg for at Nypan selges til en annen norsk klubb. |
|
Back to top |
|
 |
Mortenlj77 Veteran
|
Posted: 10.07.2024 11:14 Post subject: |
|
|
Ok. Jeg håper du får rett. |
|
Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 10.07.2024 12:07 Post subject: |
|
|
Om RBK skulle rykke ned hadde ikke en overgang til Glimt for en sesong mens han fullfører vgs vært en dum idé. Eliteserien virker som et passende nivå for ham per nå, og noen europakamper for å vise seg frem og kjenne på nivået vil være bra for både spiller og selgende klubb. En "moderat" overgangssum som gir store prosenter tilbake til RBK ville latt seg gjøre. Så i teorien mulig, sure.
Men RBK kommer ikke til å rykke ned. Og team Nypan har nok planene klare for hvor veien går når han forlater Norge. Et pitstop i nordnorge er ikke i den planen. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 11.07.2024 22:51 Post subject: |
|
|
United.no vet at Manchester United er en av mange klubber som følger nordmannens utvikling. Enn så lenge har imidlertid valgt å bli værende i Rosenborg.
– Det har blitt ganske populært å dra tidlig. Men vi har tenkt litt annerledes, sier Nypan i «Uno>-podkasten.
– At det er viktigere å ha det trygt og godt, og det har fungert bra for meg. Å være i Rosenborg har vært veldig fint. Utviklingen min går som den skal, og da er det ingen vits å bytte.
Les mer: Nypan om United-ryktene: – Vet at de har vært interessert |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 12.07.2024 07:58 Post subject: |
|
|
Skriver vel kontrakt med United etter oppvisningskampen på mandag da sikkert... _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 12.07.2024 10:23 Post subject: |
|
|
Tror han har bedre folk rundt seg enn at han går rett dit. Han har ett stykke igjen til PL-nivå, så da blir det fort 2-3 år på utlån i diverse ligaer. Da tipper jeg de heller følger Haaland-planen. |
|
Back to top |
|
 |
fatslick Rutinert
|
Posted: 12.07.2024 10:56 Post subject: |
|
|
Du har helt rett. Han vil trolig fullføre året i Norge, men så er det risiko at han blir utlån til league one og league 2-klubber. Der er det mye preget av kick and run, ikke akkurat hvor Nypan med sine ferdigheter vil blomstre.
Du er inne på Haaland-planen. Men Ødegaaard-planen fungerer også. Ødegaard og faren var meget opptatt av å ha kontroll på hvor han gikk til utlån. Han gikk til gradvis bedre ligaer hvor han utviklet seg, før han endte opp i baskerland. Men så fikk Ødegaard oppleve "fobien" som Madrid har til å ta opp spillere fra mer mindre land. Da Ødegaard storspilte i baskerland, så var han god nok for Real Madrid.
Heldigvis for Ødegaard "så" Arteta han
Jeg vil anbefale at Nypan går til enten Italia eller Spania. Tror Athletico Madrid med Dieoo Simone ville passet Nypan. Men dessverre taper lillebror Madrid i budkampen |
|
Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 12.07.2024 11:54 Post subject: |
|
|
Problemet er at vi sannsynligvis får langt mer penger for han dersom han går til en PL klubb, så jeg håper helst på det. Hverken Haaland eller Ødegaard la igjen store summer i kassa til Molde og godset sånn relativt sett. |
|
Back to top |
|
 |
Nordlys Veteran
|
Posted: 12.07.2024 12:23 Post subject: |
|
|
kris0stby wrote: | Om RBK skulle rykke ned hadde ikke en overgang til Glimt for en sesong mens han fullfører vgs vært en dum idé. Eliteserien virker som et passende nivå for ham per nå, og noen europakamper for å vise seg frem og kjenne på nivået vil være bra for både spiller og selgende klubb. En "moderat" overgangssum som gir store prosenter tilbake til RBK ville latt seg gjøre. Så i teorien mulig, sure.
Men RBK kommer ikke til å rykke ned. Og team Nypan har nok planene klare for hvor veien går når han forlater Norge. Et pitstop i nordnorge er ikke i den planen. |
Nypan koster langt mer enn han smaker for Glimt. Han er så ung at prisen drives kraftig opp ift. prestasjonsnivå. Kjøper man Nypan kjøper man stadig vekk et potensiale som han har til gode å realisere fullt ut |
|
Back to top |
|
 |
fatslick Rutinert
|
Posted: 12.07.2024 14:55 Post subject: |
|
|
Bananskrue wrote: | Problemet er at vi sannsynligvis får langt mer penger for han dersom han går til en PL klubb, så jeg håper helst på det. Hverken Haaland eller Ødegaard la igjen store summer i kassa til Molde og godset sånn relativt sett. |
Du har helt rett at Uniited, Chelsea, Liverpool og City haar midlene. Det har også muligens PSG i Frankrike, om de ikke har sluttet med fantasikjøpene sine. Så er det selvfølgelig Real Madrid og Barcelona. Jeg håper for f sake at Saudiske klubber med fete økonomiske oljetits er helt uaktuell. Hvis jeg vil anbefale PL-klubb så er det city. Grunnen til at de har valgt å utvikle oscar Bobb selv, slik at han kontinuerlig er i troppen nå. Det verste alternativet vil være Chelsea. De driver nærmest en slags butikk av å kjøpe unge spillere og dernest få de ut på lån etter lån, slik at de sparer lønnskostnader. Hvis spilleren utvikler seg til a-lag (fat chance) bra. Hvis ikke ender de opp og blir solgt for ørlite mer enn de kjøpte for. Hvis en vil ha navn for at Chelsea vil være dårlig valg, så kan en minne om at de hadde både Kevin De Bruyne og Salah
Et tips for Nypan er at en takker ja til ikke en av de som byr mest, men som er anerkjent for talentutvikling. Fordelen er at Nypan vil være mye nærmere a-laget og kjøpende klubb er villig til å gå med på gunstige videresalgsklausuler. Hvis Nypan storsspiller f.eks for Feyenoord, så vil verdien hans skyte i været og det med videresalgsklausuler |
|
Back to top |
|
 |
pappabrun Proff
|
Posted: 12.07.2024 22:28 Post subject: |
|
|
"Også er det Nypan. Jeg tror RBK har tabba seg ut med å ikke selge han til de 90-100 mill som var på bordet. Har man råda til å spille så høyt spill? Du har ikke bankboka til Glimt, det er en ny, ung og uprøvd coach og stall. Jeg synes det er megaballsy å satse på at Nypan skal prestere så godt at han øker prisen han hadde som 16-åring. Bli 18 i Desember. Blir han 18 på det nivået han har spilt på til nå i år? Da er de heldige om de får 40 mill tror jeg. Sånn er gamet, 15/16 er så unikt og idiotisk ung at er man god i en toppserie da så er det big bucks. 18 og du kun er litt bedre? Snakkes. Her tror jeg RBK har tabba seg ut, og det vet jeg ikke om man har råda til. Håper naturligvis at det løsner totalt for Nypan i høstsesongen med 15 målpoeng og storspill. Da kan man få han ut døra for opp mot 100 igjen, som 17-åring. Men det tror jeg også er sjansen."
Leste denne kommentaren på twitter nå nettopp. Hva tenker folk her inne om det som skrives her?
Nå vet ikke jeg om det noen gang har vært 90/100 mill på bordet. Men poenget står vel til dels likevel. |
|
Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 12.07.2024 22:54 Post subject: |
|
|
Jeg tror aldri det har vært noe 90/100 millionersbud på bordet. hadde det vært det hadde jeg selvsagt sagt selg, men nå har jo Nypan og co noe de skulle ha sagt i den sagaen også. De virker ikke å ha det travelt. |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
skien88 Veteran
|
Posted: 12.07.2024 23:47 Post subject: |
|
|
Nypan er ikke verdt 100 mill pdd. |
|
Back to top |
|
 |
Tyholt Proff
|
Posted: 12.07.2024 23:53 Post subject: |
|
|
Tja, vi var et kushår unna å selge Noah Holm for 50 mill. Det er naturlig at en 17åring presterer ustabilt. Han har vist sitt glimt, og viser det enda. Betalingsviljen er stor, spesielt for hypede wonderkids. |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 13.07.2024 08:23 Post subject: |
|
|
Nypan er iallefall ikle i nærheten av ødegaard sitt nivå på samme alder. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 13.07.2024 14:17 Post subject: |
|
|
På samme alder slet Ødegaard med å utpeke seg på Real Madrid Castilla. Og folk snakka om at han var en bedre fotballspiller som 15-åring i Godset. |
|
Back to top |
|
 |
skien88 Veteran
|
Posted: 13.07.2024 15:00 Post subject: |
|
|
Der tar du feil, jeg følger real Madrid tett. Og så faktisk de fleste kampene til Ødegaard når han spillet i Castilla, han var lagets beste spiller og Zidane favoritt. Nypan er langt i fra det nivået. |
|
Back to top |
|
 |
skien88 Veteran
|
Posted: 13.07.2024 15:04 Post subject: |
|
|
Men for Nypan sin del så tror jeg miljø bytte er veien, han kommer ikke til å utvikle seg til en ny Ødegaard i RBK. Han trenger et høyere treningshverdag og et høyt nivå fotball forståelse rundt seg.
50-70 mill + bonus tror jeg vi kan akseptere. |
|
Back to top |
|
 |
fatslick Rutinert
|
Posted: 13.07.2024 17:09 Post subject: |
|
|
50-70 mill for en spiller som er verdt ca 120 mill. Men enig at Nypan bør komme i en treningshverdag hvor han blir utfordret og kan utvikle seg. Trolig vil han signere for ManU i forbindelse med treningskampen, men personlig tror jeg at for utviklingen av Nypan bør han signere for en klubb som Feyenoord. Rbk vil få mindre betalt enn sammenlignet med andre klubber, men trolig vil Feyenoord være vennligsinnet med videresalgsklausuler. Hypotetisk eks er at Nypan slår til å Feyenoord da vil verdien øke kraftig. Og det er her hvor de vennligsninnede videresalgsklausuler vil slå inn. |
|
Back to top |
|
 |
fatslick Rutinert
|
Posted: 13.07.2024 17:15 Post subject: |
|
|
skien88 wrote: | Nypan er ikke verdt 100 mill pdd. |
I følge transermarkt så er han verdt 9 millioner euro. Det er straks i overkant av 100 millioner kroner.
Men Nypan har i løpet av sesongen spilt seg ned 1 million euro |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 13.07.2024 18:50 Post subject: |
|
|
Kan bli veldig god men per nå, helt ok. |
|
Back to top |
|
 |
RBKgutt Senior
|
Posted: 14.07.2024 23:44 Post subject: |
|
|
Nå som Villa tydeligvis er med i kampen om Sverre, håper jeg de selger hvis det faktisk tikker inn et bud på 100 mill. |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 15.07.2024 08:35 Post subject: |
|
|
Spillere i hans alder blir ikke solgt på prestasjonene som leveres i nåtid, men på et potensiale som ligger der. En ny klubb med en god treningshverdag, dyktige trenere og bedre medspillere vil gi ham et løft uansett. Agentene og familien har en plan for hvordan dette skal utvikle seg og den kommer de til å holde. Tror neppe det blir noen av disse klubbene som kaster penger ut av vinduet i hytt og pine som blir neste stopp for ham. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 15.07.2024 09:42 Post subject: |
|
|
Transfermarkt er ikke noen fasit. Tengstedt sto vel ikke i 10 mill euro før han ble solgt fra RBK…..? |
|
Back to top |
|
 |
|