| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 28.04.2024 23:19 Post subject: |
|
|
1007 dager etter Rosenborg-debuten fikk Marius Broholm endelig starte i serien.
Teknikeren debuterte mot Melhus i cupen i juli 2021. Etter 14 innhopp i serien fikk han starte mot Bodø/Glimt.
- Det var først og fremst deilig. Jeg har ventet lenge på det! Jeg føler at jeg spilte greit, men jeg var kanskje litt lite involvert. Jeg må vise meg fram enda mer i neste kamp, vurderer Broholm overfor rbkweb.no.
- Var det uvant å spille på venstresida?
- Ja, det er sant. Jeg er vant til å spille på høyre. Men jeg må bare gjøre det beste ut av det.
Les mer: - Jeg har ventet lenge! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 30.04.2024 23:08 Post subject: |
|
|
– Marius er en topp, topp fyr å ha i et fotballag. Han har stor tro på seg selv. Han er ikke særskilt redd for å gjøre feil. Iblant skal han huske at han spiller kamp og ikke fire mot fire på feltet, han må tenke seg litt mer om med tanke på risiko, men vi liker han som den karakteren han er, sier RBK-sjefen og smiler.
(...)
– Jeg slet litt med en skade tidligere i år. Den følte jeg hemmet meg da. Etter jeg ble kvitt den, jobbet jeg det jeg kan og spilte på meg selvtillit. Jeg føler jeg har hatt noen gode innhopp, noen gode kamper. Det kommer enda bedre prestasjoner, lover Broholm.
Les mer: RBK-talentet kalles «en trøndersk mini-Messi» av suksesstreneren: – Den er ikke dum! |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 30.04.2024 23:19 Post subject: |
|
|
Broholm er en småfiks ballbingespiller.
Samme type som Tagseth.
For lite fart og kraft til å bli en god og farlig kantspiller.
Sunde mye mere direkte og skaper da mye mere på sin kant .
Han må satse på indreløper rollen tror jeg. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 01.05.2024 00:03 Post subject: |
|
|
Det optimale hadde vært en med farten til Reitan-Sunde og ferdighetene til Broholm med ball.
Så får vi se hvordan de klarer seg utover. Begge er unge og kommer til å utvikle seg videre. Og Broholm har jo blitt flyttet rundt om på banen så det vil nok hjelpe han å få en fast posisjon for å forbedre seg der. Broholm er i hvert fall en relativt målfarlig spiller med gode avslutninger. Noe vi har til gode å se fra Reitan-Sunde så langt.
Har for øvrig alltid tenkt at Broholm passer bedre som offensiv midtbane/indreløper enn på kant, men de siste trenerne til RBK virker ikke å ha hatt noe tro på han på midtbanen. Alfred virker også å tenke det samme.
Må riktignok nevnes at man har hatt flust av midtbanespillere og få kantspillere de senere årene, så veien til spilletid på kant har sånn sett vært kortere enn på midtbanen for en spiller som Broholm. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 09.07.2024 19:38 Post subject: |
|
|
– Jeg har spilt mest høyrekant i år, så jeg har snakket litt med Alfred om å spille indreløper. Jeg tror det passer meg bra, siden jeg har spilt det hele livet, sier Broholm.
– Passer det det bedre for deg å spille indreløper?
– Jeg vet ikke, jeg trives utpå vingen også, begge går fint for meg, svarer Broholm.
Les mer: Kan ende opp i ny posisjon: – Har snakket med Alfred
Syns vel ærlig talt ikke at Broholm skal bruke så mye krefter på dette nå i sommer all den tid han beviselig er foran Nelson og trolig også en skadefri Frederiksen i køa som ving og får spille fast. Tenker at dette mer kan bli en diskusjon til vinteren igjen. |
|
| Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 10.07.2024 11:53 Post subject: |
|
|
Virker rasjonelt. "Hei sjef, jeg spiller med glede der du plasserer meg, men en påminnelse om at jeg anser en annen rolle som den jeg ønsker å spille på sikt".
Per i dag har vi større behov på vingen, så da gir det mening å bruke ham der. Etter Nypan drar åpner det seg et rom på IL der hans offensive ferdigheter kan komplimentere Eddy og/eller Santeri sine sterkere defensive ferdigheter. Samme utvikling som Holse hadde, fra ving til indreløper.
Bra fyr med rasjonelle ønsker og en fin vei videre. |
|
| Back to top |
|
 |
Der Kaiser Veteran

|
Posted: 10.07.2024 13:15 Post subject: |
|
|
Veldig god spiller. _________________ "Avløsning, Ernst! Avløsning!" |
|
| Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 10.07.2024 14:54 Post subject: |
|
|
| Glad for at vi har ham. Så lenge han er viktigst for laget på vingen så bør han spille der, og så regner jeg med at trenerteamet er klar over om han har enda større styrker på indreløper, og at han på sikt kanskje blir plassert der igjen. |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 10.07.2024 16:37 Post subject: |
|
|
Talenfull spiller men synes han blir litt forutsigbar som høyrekant da nesten utelukkende bruker venstrefoten, både til dribling, skudd og innlegg. Synes Reitan-Sunde på motsatt kant er flinkere til å variere. _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 11.07.2024 11:56 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | Syns vel ærlig talt ikke at Broholm skal bruke så mye krefter på dette nå i sommer all den tid han beviselig er foran Nelson og trolig også en skadefri Frederiksen i køa som ving og får spille fast. Tenker at dette mer kan bli en diskusjon til vinteren igjen. |
Broholm fikk 26 minutter mot Odd som indreløper da Nypan ble byttet ut med Frederiksen. I denne perioden ble midtbanen fullstendig overløpt. Hadde ikke Broholm blitt byttet ut med Børkeide helt på slutten ville vi tapt kampen.
Broholm bør absolutt fokusere på å gjøre en god jobb på kanten. Han må ha litt mere muskler og defensiv disiplin om han ønsker å¨spille på midtbanen. |
|
| Back to top |
|
 |
Pettergomes Rutinert
|
Posted: 29.07.2024 12:22 Post subject: |
|
|
Noen som kan tipse Dorsin om at Broholm sin kontrakt går ut neste år?
Greit å få 30mill istedenfor 10 når han begynner curle inn goaler senere i høst. |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 05.08.2024 09:55 Post subject: |
|
|
Meget talentfull spiller som var dominerende i går, men som desverre blir mer og mer forutsigbar i spillestilen.
Virker som han "alltid" skal ha ballen på venstrefoten og skjære innover for å prøve å komme på skuddhold. Mot Tromsø skapte mye, mot en sterkere motstander tror jeg det blir for lett å lese.
På trening ser man jo Broholm er habil med begge føtter, både til å føre ballen og avslutte så det er litt skuffende at han nesten utelukkende bruker venstrefoten i kamper. _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7382 Location: South-west coast exile
|
Posted: 05.08.2024 11:52 Post subject: |
|
|
| Trenger kanskje en høyreback med mer pondus offensivt for å virkelig komme til sin rett? |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 05.08.2024 11:56 Post subject: |
|
|
Alle visste hva Arjen robben gjorde også,men få klarte og stoppe han.
Broholm mangler fart dessverre,så synes han passer ber som indreløper egentlig. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7382 Location: South-west coast exile
|
Posted: 05.08.2024 12:15 Post subject: |
|
|
| Tror ikke han kommer til å starte særlig på indreløper før han blir bedre på den defensive jobbinga. Vi tåler bedre at han mister ballen ute på kanten enn som indreløper pdd, selv om jeg også synes han har de tekniske ferdighetene til å kunne være en veldig god indreløper. |
|
| Back to top |
|
 |
Duncan Proff
|
Posted: 05.08.2024 16:05 Post subject: |
|
|
| Som Kamerat Ola sier, gi Broholm en høyreback som kan dunke frem på overlap med noenlunde teknikk, så kan han virkelig blomstre! Med Tagseth og EDR på høyresiden blir vi veldig forutsigbare og tannløse.. |
|
| Back to top |
|
 |
Tyholt Proff
|
Posted: 25.08.2024 22:48 Post subject: |
|
|
| 150 mill? |
|
| Back to top |
|
 |
Duncan Proff
|
Posted: 25.08.2024 23:08 Post subject: |
|
|
| Dorsin bør komme seg på jobb omgående!! Blytungt å selge på billigsalg/bosman-case her.. |
|
| Back to top |
|
 |
DonRevie Proff
|
Posted: 26.08.2024 08:36 Post subject: |
|
|
| Ja pokker, her må Dorsin fikse dette i løpet av kort tid! Redd for at han fort kan være på vei bort med den utviklingen han viser, han er bare 19 år og kort tid igjen av kontrakten... |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 26.08.2024 08:49 Post subject: |
|
|
| Håper Broholm selv skjønner at han skylder oss en forlengelse. Fått massevis av tillit og mulighet til å utvikle seg. |
|
| Back to top |
|
 |
DonRevie Proff
|
Posted: 26.08.2024 08:55 Post subject: |
|
|
| Uff ja, la oss for all del håpe det! Han burde prestere godt over lengre tid før veien går videre og håper han selv også ser det. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 26.08.2024 18:25 Post subject: |
|
|
| Det er stort og alltid er fordel å bli "solgt" for en sum og ikke vær en opportunistisk kjøp fordi en var tilgjengelig med tanke å sikre at ny klubb er investert i at du skal lykkes som spiller. |
|
| Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 26.08.2024 19:00 Post subject: |
|
|
| Det var bare et tidsspørsmål før KI-en bak fatslick tok over eksisterende kontoer. Og så valgte den seg ut Keenoir. Slu. Veldig slu. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.09.2024 18:06 Post subject: |
|
|
Broholm er oppvokst på Tiller, men begge foreldrene kommer fra Hitra. Mor Ellen Sivertsen fra Hestvika og far Vidar Broholm fra Dolmøya.
(...)
– For omtrent tre uker siden hadde han treningsfri, og da var han og søstera utover på dagstur. Da dro vi og fiska. Ellers har han vært mye utpå her til oss i feriene sine, sier [farmor] Liv.
Les mer: Marius (19) skinner i RBK – med storfamilien som heiagjeng |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 10.09.2024 18:23 Post subject: |
|
|
Broholm starter for U21 ( Sammen med Tangvik ) mot Italia om 7 minutter  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
|