View previous topic :: View next topic |
Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
Tangvik |
|
28% |
[ 9 ] |
Reitan |
|
0% |
[ 0 ] |
Henriksen |
|
3% |
[ 1 ] |
Jenssen |
|
0% |
[ 0 ] |
Pereira |
|
0% |
[ 0 ] |
Tagseth |
|
15% |
[ 5 ] |
Selnæs |
|
18% |
[ 6 ] |
Nypan |
|
15% |
[ 5 ] |
Broholm |
|
3% |
[ 1 ] |
Reitan-Sunde |
|
0% |
[ 0 ] |
Sadiku |
|
9% |
[ 3 ] |
Nelson |
|
0% |
[ 0 ] |
Andersson |
|
6% |
[ 2 ] |
Frederiksen |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Total Votes : 32 |
|
Author |
Message |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 16.05.2024 20:29 Post subject: |
|
|
fatslick wrote: |
Kåffa har et samspilt lag. Og en markant ledertype på banen
Moesgaard's filosofi er at når motstanderlaget har ballen så er alle spillere forsvarsspillere. Førsteledd i forsvaret, dvs spisser de skal presse slik at det blir støttepasning eller til en dekket spiller.
|
Nettopp. Vi taklet energien til Kåffa cirka like bra som energien til Brann. De forstyrret spillerne og oppspillene våre gang på gang inntil vi omtrent gikk i oppløsning i andre omgang. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 16.05.2024 20:33 Post subject: |
|
|
Sæter sier jo sjøl at spillerne mangler mentalitet. De tror de er bedre enn de er.
Ganske sykt om det er tilfelle. |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 16.05.2024 20:33 Post subject: |
|
|
Savner virkelig målscorere i dette laget. Med unntak av Sæter, som nå er skadet, så er det ingen andre spillere som fremstår som spillere som kommer til å score mer enn et par mål i løpet av sesongen. Og et lag bør jo ha et par spillere i tillegg til spissen som kan ligge på opp mot 10 mål i løpet av sesongen.
Dette var jo noe man visste om før sesongen også, men ingenting ble gjort. Får håpe de har noen navn på blokka for sommeren som kan komme inn og bidra med mål fra midtbanen og også på kant. |
|
Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 16.05.2024 20:35 Post subject: |
|
|
Historisk dårlig andre omgang, kan i farta ikke huske verre. Men husker kun tilbake til ca 1983.
Samtidig undres jeg over hvordan energien forsvant. Hadde vi glemt helt essensielle ting som inntak av væske, salter og næring i varmen? |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 16.05.2024 20:36 Post subject: |
|
|
Den ene midtbanespilleren med mål i seg i tillegg til Nypan solgte vi jo billig til FFK.. Scorte sitt sjette mål i dag.. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 16.05.2024 20:38 Post subject: |
|
|
Nåssåladden wrote: | Den ene midtbanespilleren med mål i seg i tillegg til Nypan solgte vi jo billig til FFK.. Scorte sitt sjette mål i dag.. |
Er vel mangt et "vrakgods" fra Rosenborg som begynner å blomstre når de kommer seg vekk? Må jo være betenkelig for klubben... |
|
Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 16.05.2024 20:43 Post subject: |
|
|
Har sett mye ræl på Lerkendal de seneste årene,men dette tar virkelig kaka.
Vi taper fullt fortjent mot et lag som ble dømt nord og ned ved sesongstart og har ett mikrobudsjett.
Vi taper alle dueller,feilpasningene var flere enn gode pasninger og enkeltspillere var forferdelige. Ser flere rakker ned på Tagseth,syntes han iallefall prøvde. De etablerte var svake, Peireira tilbake til gamle synder med tull og tøys, Broholm svak og utviklingsløpet til Reitan Sunde bør være i annen klubb enn RBK. Stor vilje,begrensede ferdigheter.
Men Sadiku tar likevel verstemannsprisen med solid margin. Ikke en eneste positiv involvering ,han mangler alt en spiss skal ha. En klokkeklar 0 på børsen, ville vært bedre å satt inn hvem som helst på topp.
Troppen er den svakeste siden siste nedrykk på 70 tallet og skriker etter kvalitet. Ekstraordinært årsmøte om om investorer anyone ? |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 16.05.2024 20:45 Post subject: |
|
|
Gutta med caps vil heller rykke ned. Slik det ser ut nå kan det være de får viljen sin. |
|
Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 16.05.2024 20:48 Post subject: |
|
|
Pawel scoret vel også, uten at det hjalp nevneverdig.  _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 16.05.2024 21:00 Post subject: |
|
|
Etter match intervjuet, er Henriksen riktig kaptein? Han ser jo feilan som gjør at man taper, men ser vi at han tar tak ute på banen? Høres ikke sånn ut |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 16.05.2024 21:02 Post subject: |
|
|
Hvor mange publikummere var det? De bør trekke spillerne i lønn tilstrekkelig til å dekke opp refusjon av billettene til alle som var på Lerkendal i dag + litt ekstra for "tort og svie". _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 16.05.2024 21:56 Post subject: |
|
|
Svak innstilling, manglende plan og taktisk skivebom. Vi starter altså med de to tregeste stopperne mot et lag vi vet satser alt på kontringer og kjappe overganger Det vises ekstra godt at planen ikke eksisterer eller lar seg gjennomføre når de ligger såpass lavt, ingen ser ut til å vite hva de skal gjøre og jeg så ikke samme angrepsmønster to ganger i denne kampen.
Rett og slett bekymret nå. _________________ I kvit å svart.. |
|
Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 16.05.2024 21:57 Post subject: |
|
|
Alt hadde vært bedre enn å sette inn Sadiku. Vi spiller egentlig med 10 mann i 85 minutter. Når det er sagt, så skal vi vinne hjemme mot kfum uansett. |
|
Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 16.05.2024 22:14 Post subject: |
|
|
Mitt inntrykk også er at Sadiku inn er en enorm bom. Bidrar med ingenting. Jobber ikke som 1. forsvarer. Mister ballen hver gang han får den innkludert i forkant av 2-1 og taper alle dueller. Spørs om ikke det ville blitt en annen kamp med nypan opp, eller Nelson som midtspiss. |
|
Back to top |
|
 |
eksiltrøndern Veteran

|
Posted: 16.05.2024 22:19 Post subject: |
|
|
Tenker det hadde vært like greit å satt opp noe kjøtt med pasningsfot på topp. Henriksen, Børkeidet eller Reitan for den saks skyld. |
|
Back to top |
|
 |
Danserud Rutinert
|
Posted: 16.05.2024 23:09 Post subject: |
|
|
Har ikke sett kamp, men ser ut til at det står til slakt. Forventningene før sesongen var høyt toppnivå og lavt bunnivå, og det er vel akkurat det vi ser nå. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 16.05.2024 23:26 Post subject: |
|
|
Grusomt, dette blir en kamp om å berge plassen. Det er så mye søppel på dette laget til at noe bedre enn det er realistisk. Jeg tror vi berger plassen, men alle slår alle så jeg føler meg ikke helt trygg. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 17.05.2024 00:11 Post subject: |
|
|
Problemet er at for mange spillere er mette. Ikke av prestasjoner nødvendigvis, da de færreste jo har prestert å vinne noe, men lysten og behovet for tilsynelatende alt ... følge kampplan, orientere seg, vinne den duellen, treffe på den pasningen, skjerpe seg ... være bedre enn motstanderen i alle situasjoner, er stort sett fraværende.
Ingen trenger å "gjøre jobben sin" for å få lønn. Alt for mange spillere har for høy lønn etter ferdighetene åpenbart, de har mat på bordet, får betalt regningene og har det de trenger. Og det burde det gjøres noe med.
Jeg ville ha satt ned lønna, holdt tilbake lønn og vært en skikkelig dårlig leder. Dårlig spiller fortjener dårlig leder. Du gjør ikke jobben din på banen, da gjør ikke jeg jobben for deg på kontoret.
Ingen prestasjon, ingen lønn.
Så vet jeg jo at sarte sjeler ikke vil godta slikt, men fortsett bare å underprestere så blir det til slutt bare en slik idiot som meg som har lyst på jobben. (Skal selvfølgelig selge meg inn på kompetanse. Ondskapen åpenbares først når spillerne viser at de ikke fortjener bedre.)
Det skal bli litt deilig også.
Her Pereira, Dahl Reitan, Sadiku ... Du får 100 kroner i lønn denne måneden. Det holder til en bussbillett og et brød. Selg bilen om du trenger mer å rutte med. Og her er telefonnumrene til Obosklubber. Lykke til på et nivå som kanskje passer ferdighetene bedre, men det spørs om dere taper på innstilling der også.
Jeg ville jo ikke ha beholdt denne jobben særlig lenge. Fallskjermen skulle jeg ha brukt til å spandere øl på alle på Øvre Øst.
God natt. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 17.05.2024 00:21 Post subject: |
|
|
tigerbart wrote: | Nåssåladden wrote: | Den ene midtbanespilleren med mål i seg i tillegg til Nypan solgte vi jo billig til FFK.. Scorte sitt sjette mål i dag.. |
Er vel mangt et "vrakgods" fra Rosenborg som begynner å blomstre når de kommer seg vekk? Må jo være betenkelig for klubben... |
Nåja. Dette er en spiller på 28 år som aldri i noen klubb tidligere har hatt høyere målsnitt enn 0,2. Det er FFK som er unntaket - og et spinnvilt et attpåtil - og ikke Rosenborg eller noen av de sju andre klubbene han har vært i. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 17.05.2024 05:02 Post subject: |
|
|
Det er da en smal sak å se at en spiller som Bjørlo har mål i seg, mens Tagseth ikke har det. Det sagt så har Tagseth kvaliteter, men å score er ikke en av de og derfor er målsnittet 0,0000000001 eller noe. Og et målsnitt på 0.2 er da ikke så verst for en midtbanespiller.
FFK har på noen få måneder fått vrakgodset vårt til å skinne, mens vi har klart å få Nypan til å se ut som gråstein mot Kåffa. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 17.05.2024 08:45 Post subject: |
|
|
Vi har bedre fotballspillere og RBK er ikke det laget de var før iflg intervju med en av KFUM spillerne.
Vanskelig å være uenig her.
Vi har faktisk spiller for spiller ert såpass svalt lag at nedrykk ikke er en utenkelig tanke. For å ha ett grunnspill så må du ha spillere som har de nødvendige ferdigheter til å utføre det, det er mangelvare i RBK i dag. |
|
Back to top |
|
 |
spamannen Junior
|
Posted: 17.05.2024 09:52 Post subject: |
|
|
A J bør ned på juniorlaget et år, la en rutinert rev redde stumpene. |
|
Back to top |
|
 |
Jan Erik Rutinert
|
Posted: 17.05.2024 21:43 Post subject: |
|
|
Det irriterer meg noe grønnjævlig at det aldri settes fokus på eller at spillere blir konfrontert med filming i intervjuer etter kamp. I dette tilfellet tenker jeg på situasjonen i det 80. minutt hvor Haltvik later som om at Tagseth slår han i ansiktet med hånden. Ligger på bakken og holder seg til trynet for å jukse på oss en utvisning. Hvorfor er reportere så jævla feige og balleløse at de aldri tør ta opp situasjonen med disse spillerne? _________________ Det står då før svarte faen ingen mål i skauen! |
|
Back to top |
|
 |
|