English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Marius Sivertsen Broholm
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 13.12.2023 11:26    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
Allerede ifjor var han da klart bedre enn Skarsem. Tidvis herjet vel med Molde i vår også, for deretter i sedvanlig Rekdalstil havne rett ut i fryseboksen igjen fordi klippekortene var delt ut allerede.

Men trengte mer muskler, ja.


Dette. Broholm bør være foran både Skarsem og Tagseth i køen på midtbanen, og utfordrer/alternativ til Frederiksen på høyrekanten. Han besitter også mye xfaktor gjennom ekstreme ferdigheter med ball, hvor han lett kan dra av folk og skape overtall. Kan være spesielt nyttig som boksåpner mot slutten av kamper hvor vi jager mål.

Vil være komplett idioti å ikke satse på han allerede neste år. Om han ikke nødvendigvis spiller seg til fast plass, så har vi i allefall et meget godt alternativ både på indreløper og høyrekant. Pr. nå så har vi jo INGEN akseptable alternativer til hverken Frederiksen eller Nelson på kantene.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 13.12.2023 11:40    Post subject: Reply with quote

Gjør jo at det vil holde med en hurtig kantspiller inn hvis han da kan sørge for at vi har dobbel dekning på kantene, og skader jo ikke heller at han fint kan spille indreløper også. Da kan man konsentrere seg om å få på plass en stoppersjef.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 13.12.2023 11:59    Post subject: Reply with quote

Og han er et godt alternativ som 10'er i fall man skal spille med 2 sittende i en 4-2-3-1 formasjon. Vi må også ta høyde for at Nypan sannsynligvis kan forsvinne i løpet av sommervinduet, og da begynner det å bli tynt med kreativ kraft på midtbanen. Skal man ha ambisjoner om å være dominant og styre spillet, så kan vi ikke bare ha jordfresere på midten.
Back to top
View user's profile Send private message
TAF
Veteran


Joined: 24 Jul 2005
Posts: 2669
Location: Eksil i Kristiansand

PostPosted: 13.12.2023 13:39    Post subject: Reply with quote

Snabeltann wrote:
RBK vil veldig sjelden ha perfekte spillere, spesielt 18-åringer uten svakheter. Broholm kan bidra allerede nå og vil bare bli bedre med mer erfaring.

Det kan jo bli litt mye med både Røsten, Nypan og Broholm fast på banen. En ting er å ha én tenåring på banen som vil variere litt i prestasjonene, men tre på en gang kan bli litt tynn suppe hvis alle har en off-dag samtidig.

Ellers 100% enig i at det definitivt må være plass til Broholm hos oss neste sesong.
_________________
"En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3206
Location: Oslo

PostPosted: 13.12.2023 23:38    Post subject: Reply with quote

Er nok bedre for Broholm å ta en Roar Strand med mye spilletid i KBK. Vanskelig å se for seg en midtbane med overvekt av unggutter. Nypan kommer til å spille rimelig fast neste år.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Gofoten
Proff


Joined: 26 Jul 2019
Posts: 266
Location: Hent tribunen

PostPosted: 14.12.2023 01:03    Post subject: Reply with quote

Helt nydelig å få inn Broholm i spillegruppa. Vi trenger gode spillere både på treningsfeltet, benken og på banen.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59404
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.01.2024 19:49    Post subject: Reply with quote

Broholm uttalte før jul at han passer best i indreløper-rollen, men sier nå at det kan være vel så bra å spille vingen.

– Jeg har spilt mest på kanten her, men kommer litt inn i banen. Da blir det litt indreløper-aktig selv om man egentlig er kant. Den posisjonen passer meg veldig bra.

– Hva slags mål har du i Rosenborg i år?

– Å gjøre det bra. Jeg vil spille så bra som mulig, og ønsker at laget skal gjøre det bra. For min egen del vil jeg bare få masse målpoeng, skape ting og vise meg fram.

Les mer: Hyller det nye RBK-regimet: – Jeg elsker det
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59404
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.02.2024 00:10    Post subject: Reply with quote

- Hvordan har de første ukene tilbake i Rosenborg vært?

- Jeg syns det har vært bra. Jeg har blitt kjent med de nye trenerne og systemet. Jeg vet at jeg kan enda bedre, så det gjelder å vise seg fram enda mer.

- I hvilken posisjon tror du at du kommer til å vise deg fram i?

- Jeg kan spille både høyrekant og indreløper.

- Du er likevel nærmest å spille deg inn på laget som høyreving?

- Ja, det virker sånn akkurat nå. Det passer meg egentlig bra. Jeg har styrker der: Jeg kan gå inn i banen og kombinere.

Les mer: - Jeg var spiss, og da må man score mål!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
XChrisX
Rutinert


Joined: 12 Nov 2006
Posts: 608

PostPosted: 10.04.2024 20:01    Post subject: Reply with quote

Etter prestasjonen i dagens kamp bør han vel være nær å få starte neste kamp i Eliteserien?
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6572
Location: Heaven

PostPosted: 11.04.2024 09:16    Post subject: Reply with quote

Han går iallefall rett på mål istedet for og feige ut med støttepasninger som resten av midtbanen gjør.
Blir som oftest farlig.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
BDESupermanStrand
Proff


Joined: 13 Oct 2022
Posts: 304

PostPosted: 11.04.2024 10:15    Post subject: Reply with quote

Lett å bli glad i en sånn spiller når han er i flyt. Legg på litt mer voksen trøkk og samspill så har vi nok en ny diamant
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1851
Location: Stjørdal

PostPosted: 11.04.2024 13:25    Post subject: Reply with quote

Tror ikke prestasjoner mot et lag fra 4.div (?) blir vektlagt i særlig stor grad når det kommer til hvem som starter mot Ham-Kam, men det er selvsagt mye bedre å gjøre en veldig god kamp enn en svak kamp. Innhoppet mot Sandefjord bør vektlegges minst like mye, samt hvordan han er på trening.

Enig i at det han har vist så langt totalt sett er såpass spennende at han fortjener spilletid, enten fra start eller etter innhopp.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59404
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.04.2024 20:44    Post subject: Reply with quote

Johansson:

- Man tenker på Marius som en offensiv spiller med rette: Han er veldig, veldig flink med ballen og kan spille i små rom. Han er veldig kreativ på siste tredjedel av banen, og det syns jeg at han viser i dag.

- Men han har også potensial for å bli en veldig dyktig presspiller. Det har han vist i pre-season, og han bidrar med det i dag også. Det var positivt for Marius!

Les mer: - En fin debut i NM

- Jeg er i utfordrerposisjon, men jeg føler at jeg har vist meg fram bra på trening i det siste og i kampen i dag, uttaler Broholm.

- Johansson slår fast at du er nærmest laget som ving. Hva tenker du om det?

- Det går fint for meg. Jeg spilte kant i dag og får lov til å gå inn i banen. Det blir som en slags indreløper.

- Det er konkurranse om å få spille ving.

- Det er konkurranse, men spør du meg er jeg mer enn god nok til å få spille.

Les mer: - Jeg er i utfordrerposisjon
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Der Kaiser
Rutinert


Joined: 22 Jun 2013
Posts: 911
Location: Norway

PostPosted: 21.04.2024 19:03    Post subject: Reply with quote

Han må spille alt.
_________________
"Avløsning, Ernst! Avløsning!"
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6572
Location: Heaven

PostPosted: 21.04.2024 19:16    Post subject: Reply with quote

Hvem skal ut da? fredriksen sin assist er jo verdensklasse
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13704
Location: Namsos

PostPosted: 21.04.2024 19:17    Post subject: Reply with quote

Mens Sunde-Reitan fikk 2 assist i dag.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13704
Location: Namsos

PostPosted: 21.04.2024 19:51    Post subject: Reply with quote

Og om Broholm sier han:

– Han gjør et fantastisk innhopp i dag, og det var akkurat det vi ville ha fra Marius. Han er en av de som har mest spennende utvikling nå i trening og i de kampminuttene han spiller. Jeg har kjempetro på han.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
aalen
Proff


Joined: 20 Jul 2007
Posts: 326
Location: Landet

PostPosted: 21.04.2024 22:46    Post subject: Reply with quote

Men er det totalt uaktuelt å ha Frederiksen og Broholm på
hver sin kant?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59404
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.04.2024 23:04    Post subject: Reply with quote

Flyttet innlegget ditt hit.

Frederiksen beviste på 2-0-målet i kveld at han kan bidra fra venstresida, så enig i at det kan være spennende å ha begge på banen samtidig.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1548

PostPosted: 22.04.2024 07:14    Post subject: Reply with quote

Vi trenger Broholm mer på midten. Det hadde vært gøy å se han i stedet for Henriksen.
Jeg tror løpskraft og forflytningsevnen kompenserer for mindre muskler og høyde. Dessuten mister han ikke ballen i trange posisjoner. Jeg har så langt i år ikke sett Henriksen gjøre noe overraskende med ball. Broholm viste mer i innhoppet i går enn Henriksen i hele går.
Back to top
View user's profile Send private message
kris0stby
Veteran


Joined: 08 Dec 2008
Posts: 1567

PostPosted: 22.04.2024 19:18    Post subject: Reply with quote

For en herlig spiller. Håper vi får se mer fra ham fremover, spesielt fra start. Er slike spillere som gjør billettene verdt pengene, selv om han ikke skulle levere målpoeng. Men nå er vi i gang på målpoeng.
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6572
Location: Heaven

PostPosted: 23.04.2024 09:34    Post subject: Reply with quote

Alfred er garantert redd for duellkraften i forsvar/dødballer. Blir fryktelig tynt med marius også som fast.
Spesielt i eliteserien med mye dueller.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
pavel londak fan account
Rutinert


Joined: 19 Aug 2008
Posts: 673

PostPosted: 23.04.2024 10:23    Post subject: Reply with quote

kris0stby wrote:
For en herlig spiller. Håper vi får se mer fra ham fremover, spesielt fra start. Er slike spillere som gjør billettene verdt pengene, selv om han ikke skulle levere målpoeng. Men nå er vi i gang på målpoeng.

Broholm har jo produsert bra med målpoeng for oss på de arenaene han har fått tillit: tidlige cuprunder og treningskamper. Så at han kommer til å produsere målpoeng i Eliteserien også, hvis han får tillit, er jeg ikke bekymret for i det hele tatt.

Er også enig i at det hadde vært veldig interessant å se en midtbane med Broholm - Selnæs - Nypan, spesielt mot litt svakere motstand. Nypan kan nok fint bekle den litt mer defensive midtbanerollen til Henriksen, og Broholm kan da få fritt spillerom til å herje i mellomrommet.

Jeg ser desverre ikke for meg at han får starte i de tre neste kampene mot Glimt, Brann og Molde. Da satser nok Alfred på de "trygge" valgene Sunde og Frederiksen. Men forhåpentligvis kan han få litt lengre innhopp enn han har fått hittil.
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 986

PostPosted: 23.04.2024 10:55    Post subject: Reply with quote

EGA wrote:
Jeg har så langt i år ikke sett Henriksen gjøre noe overraskende med ball. Broholm viste mer i innhoppet i går enn Henriksen i hele går.


Henriksen er ikke nødvendigvis på banen for å gjøre noe overraskende. Han skal ta ansvar og være en leder, ta for seg i duellene, være smart og behersket med ball og komme seg inn i boks. Laget har også få gode hodespillere så han er viktig på dødballer begge veier. Han fylle en nødvendig rolle som gir laget struktur og soliditet. Henriksen utfører rollen sin veldig fint egentlig, men det vil ikke være særlig mange fancy øyeblikk og derfor vil mange si at han "ikke gjør noe", men det gjør han. I kamper hvor RBK ikke har like stort behov for struktur og soliditet eller pga kampbildet trenger å gjøre en forandring så kan det være mer åpent for å bruke en mindre fysisk men mer kreativ spiller på indreløper, men i de fleste startoppstillinger så er det en grunn til at Henriksen spiller indreløper. Per dags dato så er det nok på kant hvor Broholm kan håpe å starte kamper i Eliteserien. På indreløper så er det nok mer aktuelt med Tagseth/Väänänen fra start da begge disse tilbyr mer soliditet enn Broholm.
Back to top
View user's profile Send private message
spraggon
Proff


Joined: 27 Apr 2008
Posts: 301
Location: trondheim

PostPosted: 23.04.2024 19:11    Post subject: Reply with quote

Takk for at det finnes noen som ser dette Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Next
Page 10 of 11

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb