English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Sandefjord
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Sandberg
1%
 1%  [ 1 ]
Reitan
0%
 0%  [ 0 ]
Ceide
2%
 2%  [ 2 ]
Nemcik
40%
 40%  [ 39 ]
Jenssen
0%
 0%  [ 0 ]
Tagseth
0%
 0%  [ 0 ]
Selnæs
29%
 29%  [ 29 ]
Henriksen
1%
 1%  [ 1 ]
Reitan-Sunde
5%
 5%  [ 5 ]
Nypan
6%
 6%  [ 6 ]
Nelson
0%
 0%  [ 0 ]
Sæter
14%
 14%  [ 14 ]
Total Votes : 97

Author Message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3206
Location: Oslo

PostPosted: 02.04.2024 16:57    Post subject: Reply with quote

Som flere andre påpeker så tror jeg vi ville slitt med å score om ikke Sæter kom på banen. Vi kom til noen halvsjanser før det, men virket ikke særlig målfarlige.

Så at det er viktige å matche Sæter forsiktige er ingen overdrivelse.

Skal Nelson holde Sunde og Broholm på benken så må han begynne å levere oftere enn en sjelden gang i blant. Sunde virker som en arbeidshest og til å ha et jevnt bra nivå inne.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6263
Location: Skottland

PostPosted: 02.04.2024 17:01    Post subject: Reply with quote

Nelson synes jeg er helt håpløs. Det hersker en forestilling om at han er et kjempetalent, og at med god coaching så har vi en spiller vi kan selge for titalls millioner. Jeg pleide å være med på denne hyper, men jo flere kamper jeg ser jo mere har jeg mistet trua. Broholm fremstår for meg som et mye større talen.t
Back to top
View user's profile Send private message
Tore2
Junior


Joined: 27 Oct 2022
Posts: 53
Location: Klett

PostPosted: 02.04.2024 17:07    Post subject: Reply with quote

Blir veldig frustrert av å se Nelson spille, når det skal så lite til før han hadde vært en enorm trussel. Broholm er mer stabil, men i denne kampen så han ganske sliten ut etter kort tid. Om Broholm får litt bedre kapasitet ala Sunde, og Sunde får litt bedre nærteknikk ala Broholm, vil vi få to ganske giftige trønderske vinger.
_________________
Bli itj nå med nå.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2572

PostPosted: 02.04.2024 17:30    Post subject: Reply with quote

Tore2 wrote:
Blir veldig frustrert av å se Nelson spille, når det skal så lite til før han hadde vært en enorm trussel.


Nå har vi sagt at det skal "lite til" i et år. Det skal tydeligvis "mye til".
Back to top
View user's profile Send private message
machiavelli
Veteran


Joined: 16 Jul 2013
Posts: 1863

PostPosted: 02.04.2024 18:46    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Nelson synes jeg er helt håpløs. Det hersker en forestilling om at han er et kjempetalent, og at med god coaching så har vi en spiller vi kan selge for titalls millioner. Jeg pleide å være med på denne hyper, men jo flere kamper jeg ser jo mere har jeg mistet trua. Broholm fremstår for meg som et mye større talen.t


Tekniske driblefanter klarer seg kanskje bedre på baner som ikke er marginalt bedre enn potetåkeren i Orkdalen.
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 952

PostPosted: 02.04.2024 18:51    Post subject: Reply with quote

Enig med robbie og enojado. Det er liksom ikke måte på hvor tålmodig en skal være med Nelson, til tross for at han jevnt over presterer svakt med noen få unntak. Løftet om Nelsons talent har gitt ham uendelig med tid. Kjør Broholm, sier jeg. La Nelson få noen innhopp i stedet.
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1225
Location: Oslo

PostPosted: 02.04.2024 19:18    Post subject: Reply with quote

Deilig med seier. Det blir en jevnspilt kamp, som forventa, der vi sliter med å skape store sjanser før Sæter kommer inn og serverer et kremmerhus. Når vi får 1-0 skal vel Sandefjord egentlig lede ut ifra sjansestatistikken, men det er jo herlig at vi klarer å tippe det i vårt favør - noe vi har slitt med de siste sesongene!

Stopperne gjør en god kamp, særlig Nemcik. Ceide kommer på feil side et par ganger, men Sandefjord brenner sjansene sine. Det er tellefeil ved noen anledninger, så en sterkere motstander kunne fort ha straffa oss.

Backene er som forventa ujevne. Reitan stort sett okay defensivt, men han har enda ikke lært seg å slå innlegg. Dermed mangler laget vårt kvalitet i denne posisjonen når vi angriper. Jensen på venstre er ujevn defensivt, men det henger sammen med at Nelson ligger foran ham og spiller en dårlig kamp, der han også slipper til Sandefjords høyreside.

Midtbanen: Selnæs sterk. Høyt tenningsnivå, men klarte å tøyle seg nok til å unngå det røde. Mye flott spill og ballbehandling. Om han fortsetter sånn kan han etablere seg som en av de beste midtbanespillerne i ES, igjen... Tagseth har en jevnt god kamp. Henriksen: herlig tenningsnivå og innsats, men viser dessverre igjen svak ballbehandling og presisjon. Får et feilaktig gult kort, men spiller russisk rullet etterpå og skal vel strengt tatt ha enda et gult... håper AJ tør å sette ham ut om han ikke forbedrer seg...

Angrepet: Nypan gjør en ny god kamp. Mye fint offensivt, men iblant ikke så presist som vi kan forvente av ham. Jobber godt, men har et par farlige feilpasninger som nesten gir Sandefjord muligheter. Sunde: god kamp, bør få spille mer. Nelson, som nevnt, får til svært lite. Mangler rytme og bidrar til at angrep og spill stopper opp.

Alt i alt: en god opplevelse med flere positive ting å ta med seg, men fortsatt sliter vi med å skape klare målsjanser, og vi fortjener egentlig å ligge under når Sæter berger oss. Gledelig at våre unge talenter spiller godt. Dette kan være en ny "gyllen generasjon".
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 02.04.2024 19:43    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Oppmannen wrote:
. Hakkete tempo, upresist og bortelaget har 60% ballinnehav. Det siste behøver ikke være kritisk eller av særlig betydning, men det er jo utypisk for hjemmelaget Rosenborg ut fra et lengre historisk perspektiv..


Det med ballinnehav synes jeg er litt misvisende. Dette var ikke som under Maalen og Perry hvor vi hadde lavt ballinnehav fordi vi lå lavt med alle mann og knapt fikk røre ballen. I dag styrte vi kampen fra første til nittisjette minutt. Ballinnehavet var lavt fordi vi spilte ekstremt direkte. Jeg forventer at vi blir bedre på å holde ballen i laget etterhvert.


Tror banen spilte inn en del også. Kan ikke huske å ha sett Lerkendal i så dårlig forfatning faktisk. Kanskje Royal League ene sesongen når det bortimot var grusbane pga bytting av dekke.

Et mer possessionorientert spill funker ikke spesielt godt når ballen går sakte pga gjørme. Flere av treningskampene i vinter har jo vist at vi faktisk har blitt mye bedre på å holde ballen i laget nå, kontra de siste 2-3 sesongene hvor selv de dårligste lagene fremsto tryggere i pasningsspillet. Så jeg er egentlig lite bekymret for ballinnehavet i denne kampen.
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6607
Location: Heaven

PostPosted: 02.04.2024 20:49    Post subject: Reply with quote

Sandefjord spillerne var mye bedre med ballen selv om banen var dårlig.
Noe har faktisk med ferdigheter og gjøre også.

At reitan spiller på nivået her er fortsatt sjokkernede.
Han blir rådvill og får panikk hver gang han har ballen.

Sykt at vi hadde meling og svensson før,og se hvor elendige spillere vi aksepterer i klubben.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 02.04.2024 21:10    Post subject: Reply with quote

For ikke å snakke om Sapara, Iversen, Prica, Skammelsrud, Ørjan Berg, Strand, Brattbakk, Rushfeldt osv.

At vi velger å spille mer direkte er i høyeste grad relevant for hvordan det ser ut, men klart det er enkeltspillere som ikke presterer som ønsket. Reitan og Nelson fremsto spesielt svake i går.

Det er jo derimot ingen her inne som sitter og påstår at det er bedrevet god klubbdrift på Brakka sistet 20 årene, men nå har man jo en gang kommet dit at vi ikke kan handle på øverste hylle lenger, og da må man bare ta innover seg realiteten at vi her må bygge oss opp igjen gradvis. Uansett hvor forbanna irriterende det er.
Back to top
View user's profile Send private message
fatslick
Senior


Joined: 02 Mar 2024
Posts: 221

PostPosted: 03.04.2024 09:01    Post subject: Reply with quote

Gratulerer til RK med 3-poeng. Laget er ikke helt ræva er det vel, når det brukes rett, og en har en supersub som kan "bange inn" mål. Ikke for å skryte, men jeg har predikert at det er noe uforløst over Frederiksen. Og voila han scorer i sesongåpningen.

Hvis en tar 1.runde generellt, så virker det som Molde, Brann og Bodø-glimt turer videre.

Og ja, Kåffa er ikke på nedrykssplass
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6754
Location: South-west coast exile

PostPosted: 03.04.2024 09:10    Post subject: Reply with quote

Det er jo strengt tatt en del uforløst hos ganske store deler av laget. I mine øyne har år på år med elendige treneransettelser fått spillerne til å se så dårlige ut. Mandagens kamp var nok viktig med tanke på å få en god start, og en god opplevelse på en dårlig matte. Ble litt overraska over pragmatismen til Alfred, men jeg tror han gjorde veldig lurt i å spille slik.
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 987

PostPosted: 03.04.2024 09:26    Post subject: Reply with quote

Rekdal brukte jo enorme krefter på å snakke ned laget ved hver mulighet for å få tredjeplass til å føles som gull. Selvtillit og vinnerkultur må nå bygges opp.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6754
Location: South-west coast exile

PostPosted: 03.04.2024 10:07    Post subject: Reply with quote

Absolutt. Vil forøvrig anbefale siste episode av Bakrommet, om denne kampen. God gjennomgang.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59413
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.04.2024 19:42    Post subject: Reply with quote

Allerede etter tapet mot VIF begynte Johansson å snakke om at laget måtte bli mer solid, så jeg tror nok at han har fokusert på dette den siste måneden. Steg for steg.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13
Page 13 of 13

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb