View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
kentosd Rutinert
|
Posted: 03.04.2024 22:34 Post subject: |
|
|
Man skal være bra sinnsyk i hodet for å tro at noen ønsker å betale tilsvarende et sesongkort for å se en showkamp og i tillegg tro at folk gidder å mobilisere krefter til å synge, hoppe og flagge i 90 min for det.
Det sagt, helt greit med noen millioner inn fra landssvikere når man først har havnet såpass i uføret og ikke er i Europa. _________________
Innehaver av innlegg nummer 1 000 000 på rbkweb.
http://www.rbkweb.no/vis/13776
Si ifra når det trengs mer - www.facebook.com/forfylla |
|
Back to top |
|
 |
Rallepus Veteran

|
Posted: 03.04.2024 22:34 Post subject: |
|
|
Hvis man ikke kan sangene og ikke er komfortabel med å gi alt er det bare å trekke ut mot sidene. I midten MÅ det være kok, hvis ikke dør hele tribunen. For å støtte laget best mulig må man gjøre det som gagner tribunen som helhet.
Skjønner forøvrig ikke dem som provoseres av at folk som ofrer alt for denne klubben ikke synes noe om kampen og erklærer at de ikke kommer til å dra i gang noe opplegg. Har dere sett billettprisene? Denne kampen er åpenbart satt opp for å loppe United-fans, ikke skape show for oss som heier på Rosenborg. _________________ Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt. |
|
Back to top |
|
 |
fatslick Rutinert
|
Posted: 03.04.2024 23:08 Post subject: |
|
|
kentosd wrote: | Man skal være bra sinnsyk i hodet for å tro at noen ønsker å betale tilsvarende et sesongkort for å se en showkamp og i tillegg tro at folk gidder å mobilisere krefter til å synge, hoppe og flagge i 90 min for det.
Det sagt, helt greit med noen millioner inn fra landssvikere når man først har havnet såpass i uføret og ikke er i Europa. |
2
Landssvikere er vel i overkant drøyt. Hvis slike formuleringer er innenfor så kan en jo påpeke Rbk'ere som har United som sin engelske klubb som "rinnan'er" |
|
Back to top |
|
 |
ODN Rutinert
|
Posted: 03.04.2024 23:24 Post subject: |
|
|
Er så sinnsykt lite nyanser her. Er du prinsipielt imot kampen, så går det an å holde kjeft om det. Man må faktisk ikke spre kvalme og negativitet rundt alt som foregår i klubben. Enkelte heier faktisk på to lag, og slike følelser er ikke alltid enkle å skru ned - det er derfor vi elsker fotballen. Man kan derimot støtte opp to lag, og fremdeles sette Rosenborg først.
For øvrig god underholdning å lese hvor sinnsykt enkelte tror at vi er i kamp mot «den moderne fotballen». På tide med litt selvrealisering; den kampen er tapt for lengst.
Latterlig enkle - og ikke minst utrolig viktige - midler som kommer inn fra kampen. Personlig så betaler jeg ikke den summen for å se Rosenborg spille en treningskamp, men klarer å telle til ti for å holde aggresjonen inne i meg. Det uttales forøvrig; én, to, tre, fire, fem, seks, sju, åtte, ni, ti. Håper det er til god hjelp for noen her inne! |
|
Back to top |
|
 |
martibs Veteran

|
Posted: 03.04.2024 23:39 Post subject: |
|
|
Kan du peke på noen konkrete eksempler hvor noen har spredd kvalme og negativitet, eller vist aggresjon rundt denne saken? |
|
Back to top |
|
 |
Oppkast Proff
|
Posted: 04.04.2024 01:38 Post subject: |
|
|
Er noe veldig sjarmerende med disse die hard-posørene som har fasit på hvordan klubber skal styres, hvilke lag andre folk bør holde med osv. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 04.04.2024 07:56 Post subject: |
|
|
ODN wrote: |
For øvrig god underholdning å lese hvor sinnsykt enkelte tror at vi er i kamp mot «den moderne fotballen». På tide med litt selvrealisering; den kampen er tapt for lengst. |
100%.
Er mange som virker å ønske at Rosenborg var et bydelslag og ikke en toppklubb. Skal man være en toppklubb må man forholde seg til "den moderne fotballen". |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 04.04.2024 08:32 Post subject: |
|
|
På meg virker det som alle sider egentlig er nokså enige. En slik showkamp er ikke ideelt, men temmelig nødvendig økonomisk. Virker jo som det er media som hauser opp store motsetninger her. Ekempelvis har TV2 overskriften "tordner mot United-besøk" som inneholder fint lite annet enn en negativ beemerkning fra tidligere Kjernen-talsmann som nå ikke skal på kamp og ikke ta med seg ungene poå dette, mens kjernen ved Bjørn Skar stiller seg undrende til om dette er i klubbens interesse rent merkevaremessig og siteres videre på at
– Vi er prinsipielt imot slike showkamper, som kun har et kommersielt formål, men vi har forståelse for at klubben velger å gjøre det – gitt situasjonen klubben er i økonomisk. Men det vil ikke være noe organisert synging fra Øvre Øst, opplyser talspersonen.
Så skrives det om FN13 og Ultras Nidaros som syns det er en trist å invitere et lag fra en liga man konkurrerer oppmerksomhetsmessig mot, men de bemerker også at "vi er godt kjent med klubbens økonomiske situasjon".
Syns alle sider har gode poeng. Ideelt forbereder vi oss dog heller til e-cup i samme periode fremover. Her har klubben uansett tatt et valg man ifølge Berdal også har hatt dialog med supportere som er uenige. Da tenker jeg at klubben på godt grunnlag har valgt det som er best for klubben.
Ferdig sak. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 04.04.2024 08:45 Post subject: |
|
|
Håper de fleste fra ØØ stiller opp og overdøver de tusener av ManU-fans som kommer fra hele landet til denne kampen. |
|
Back to top |
|
 |
martibs Veteran

|
Posted: 04.04.2024 09:50 Post subject: |
|
|
Hedning wrote: | ODN wrote: |
For øvrig god underholdning å lese hvor sinnsykt enkelte tror at vi er i kamp mot «den moderne fotballen». På tide med litt selvrealisering; den kampen er tapt for lengst. |
100%.
Er mange som virker å ønske at Rosenborg var et bydelslag og ikke en toppklubb. Skal man være en toppklubb må man forholde seg til "den moderne fotballen". |
I denne saken er det ikke de som er imot showkamper som er hissige i retorikken, ihvertfall, det skal være snickers og twist. |
|
Back to top |
|
 |
Socrates Veteran

|
Posted: 04.04.2024 10:48 Post subject: |
|
|
ODN wrote: | Er så sinnsykt lite nyanser her. Er du prinsipielt imot kampen, så går det an å holde kjeft om det. Man må faktisk ikke spre kvalme og negativitet rundt alt som foregår i klubben. Enkelte heier faktisk på to lag, og slike følelser er ikke alltid enkle å skru ned - det er derfor vi elsker fotballen. Man kan derimot støtte opp to lag, og fremdeles sette Rosenborg først.
For øvrig god underholdning å lese hvor sinnsykt enkelte tror at vi er i kamp mot «den moderne fotballen». På tide med litt selvrealisering; den kampen er tapt for lengst.
Latterlig enkle - og ikke minst utrolig viktige - midler som kommer inn fra kampen. Personlig så betaler jeg ikke den summen for å se Rosenborg spille en treningskamp, men klarer å telle til ti for å holde aggresjonen inne i meg. Det uttales forøvrig; én, to, tre, fire, fem, seks, sju, åtte, ni, ti. Håper det er til god hjelp for noen her inne! |
Hør, hør! |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 04.04.2024 11:32 Post subject: |
|
|
Enig med martibs. Supportergruppene har snakket med fornuft og innestemme, mens her inne hisser folk seg opp. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 04.04.2024 11:37 Post subject: |
|
|
Men de hadde vel ikke trengt å uttale seg i det hele tatt. Hvis man ikke har noe positivt å si så kan man holde kjeft sa bestemor  |
|
Back to top |
|
 |
frank Proff
|
Posted: 04.04.2024 11:38 Post subject: |
|
|
Jeg forstår at det ikke går an å kreve engasjement på kommando, eller forvente at folk skal legge ned tid og innsats på ting de ikke er interessert i. Fullt forståelig og null stress.
Men når det er sagt, det hadde vært jævlig stas om de tamme supporterne til de røde plastikkjævlene ble sunget av banen. Da hadde jeg blitt stolt da!
For er ikke dette også en anledning til å vise forskjellen på kommersiell merkevareball og en skikkelig fotballklubb med lokal og nasjonal forankring?
(og for dere som lurer på om jeg ikke kan bidra her selv, så er svaret at det skulle jeg gjerne ha gjort, men har verken mulighet eller forutsetning) _________________ Å tenke før man prater er som å tørke seg i ræva før man driter. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 04.04.2024 11:40 Post subject: |
|
|
Quote: | Da salget åpnet, var 25–30 000 inne for å handle.
– Vi har solgt ti tusen billetter den første knappe timen. |
Det blir utsolgt ihvertfall! Svært viktig for oss økonomisk! |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 04.04.2024 11:43 Post subject: |
|
|
Hedning wrote: | Men de hadde vel ikke trengt å uttale seg i det hele tatt. Hvis man ikke har noe positivt å si så kan man holde kjeft sa bestemor  |
Det er jeg uenig. Altså, jeg støtter at klubben i dagens økonomiske situasjon velger å gjøre dette. Men motstanden og skepsisen vi ser fra supportere viser i mine øyne at det fortsatt bor littegrann stolthet og storklubbmentalitet i Trøndelag. Det er ingen andre norske fans som ville reagert på denne måten. |
|
Back to top |
|
 |
skien88 Veteran
|
Posted: 04.04.2024 11:56 Post subject: |
|
|
forstår seriøst ikke kritikken rundt denne kampen, det er nye tider i fotballen nå. slike kamper blir arrangert overalt i verden + vi får penger inn i kassen. Regner med alle i klubben gleder seg sykt til denne kampen, hvis du er uening bare hold kjeft og ikke kom på kampen da. for noe rør ass. |
|
Back to top |
|
 |
Frank1 Proff
|
Posted: 04.04.2024 12:23 Post subject: |
|
|
Ikke jeg heller, men det er noen som lever 20 år tilbake i tid og fremdeles tror vi er en storklubb. Heldigvis klarer de fleste av oss å glede oss skikkelig til å få United på besøk, og det er hyggelig at billettene selger som bare det.
Må være tungt å jobbe i administrasjonen i denne klubben, uansett hva de gjør av positive tiltak må enkelte komme med masse kritikk, nesten så det har gått sport i å kritisere
Last edited by Frank1 on 04.04.2024 12:33; edited 10 times in total |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 04.04.2024 12:28 Post subject: |
|
|
Det er sunt med uenighet så lenge den er konstruktiv og ikke destruktiv, og samtidig ikke bare fortsetter og fortsetter.
Mener uenigheten som har vært i denne saken ikke er blitt destruktiv, hvertfall ikke fra supporternes side (kanskje media og enkelte kommentarer her inne om at meningsmotstandere er sinnssyke landssvikere osv). |
|
Back to top |
|
 |
Fosningen Rutinert
|
Posted: 04.04.2024 12:32 Post subject: |
|
|
"hvis du er uenig bare hold kjeft". Ja, det hadde tatt seg ut på et debattforum .
Har det vært så mye sterk kritikk da? Synes de fleste uttalelser er saklige og balanserte jeg, både her på forumet og andre steder. Virker som de hissigste er de som klager på klaging som ikke finnes... for øvrig, å si at man ikke liker konseptet og at bortefansen overtar stadion, samtidig som at man glad for pengene, må jo være helt innafor? Og det samme hvis man er mer kritisk? Noe svært få virker å være, som jeg kan se... Igjen, denne debatten virker som en storm i et vannglass. Folk hisser seg opp over klaging over kampen, men er så oppsatt på å klage selv, at de overser at knapt noen andre klaget i det hele tatt. Ganske interessant. |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 04.04.2024 12:35 Post subject: |
|
|
Det kommer til å bli utsolgt før helgen
https://www.adressa.no/sp...-lerkendal
– Det har vært en hektisk time. På nivå med playoff-kampen mot Dinamo Zagreb i Champions League i 2019. Så denne kampen kommer til å bli utsolgt.
Det tør publikumssjef Pernille Grut Sørlie i Rosenborg å melde allerede en time etter at forhåndssalget til sommerens treningskamp mot Manchester United på Lerkendal åpnet.
Da salget åpnet, var 25–30 000 inne for å handle.
– Vi har solgt ti tusen billetter den første knappe timen. Det er fantastiske tall. Kjempeartig. Vi var forberedt på at dette kom til å bli en populær kamp, men det er selvsagt artig å få det bekreftet, sier hun. _________________ Sesongkortholder på oppsigelse. |
|
Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 04.04.2024 13:49 Post subject: |
|
|
Dette kommer tilå dekke opp mye av planlagt underskudd pluss gi sårt tiltrengt likviditet.
Synes klubben har gjort en god jobb her. |
|
Back to top |
|
 |
BDESupermanStrand Proff
|
Posted: 04.04.2024 14:31 Post subject: |
|
|
Helt enig. Klubbens medlemmer ønsker at ledelsen skal finne penger utenfor feks investorer. Da er dette konserter osv veldig flotte og kreative tiltak.
I tillegg må det jo være morsomt for spillerne våre å matche seg mot topp internasjonal mostand
Bra jobba RBK!  |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 04.04.2024 14:49 Post subject: |
|
|
Vi satte tydeligvis billettprisen for lavt, vi burde sugd mer penger ut av Mænju-fansen. Dette er moderne fotball og det koster! |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 04.04.2024 14:51 Post subject: |
|
|
Helt enig, dette må vi ta lærdom av  |
|
Back to top |