English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ernæring og kosthold
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10639

PostPosted: 24.03.2024 23:03    Post subject: Reply with quote

Jeg ser ikke bort i fra at det er flere enn en håndfull av de "etablerte"* spillerne i RBK-stallen som kunne hatt noe å lære om mentalitet, oppofrelse og kanskje også fotballforståelse av den 30-årige amatøren i Kåffa.
Fra min posisjon på tribunen har jeg flere ganger tenkt om flere av spillerne på lønningslista som man tenker når man ser en detaljrik flaskeskute: Hvordan i all verden havnet du her?

*"Etablerte" i anførseltegn, da flere av de som på et vis har etablert seg i RBK, enten på banen, innbytterbenken eller skadelista, neppe ville være kvalifiserte til å spille for et RBK som kunne startet med blanke ark, uten dyrt daukjøtt på lønningslista.

Quote:
Det KFUM Oslo dog har gjort, og som også har ført dem dit de befinner seg i dag, er å bygge klubb.

– Vi har tatt kvantesprang på hjemmebane. Vi har hatt spillere som knapt har tjent til månedskortet. Nå har vi gitt de pengene vi har fått ekstra til å øke lønna slik at vi kan drive hverdagen vår bedre.

Han peker blant annet på oppgraderingen av anlegg, at guttene spiser varm lunsj etter hver trening og slipper å jobbe som vikar ved Ekeberg skole, men i stedet kan fokusere på egen helse og restitusjon.


Quote:
Med mer penger utbetalt på lønnsslippen, kan man også stille mer krav til hvordan spillerne trener og bruker fritida si. Også Rasch har lagt inn et par nye grep for å ta det nye nivået.

Nye elementer i hverdagen hans er mer fokus på styrketrening, isbad og sukker-kutt.

– Jeg har kutta alt av sukker de siste tre månedene. Det er et ledd i få ned fettprosenten, så jeg har gått ned drøye to prosent der siden januar, avslører han. [...]

– Er det områder du kan utvikle deg enda mer nå, og har du hatt noe spesielt fokus på egenutvikling inn mot årets sesong?

– Jeg har jo egentlig samme utviklingsfokus hvert eneste år. Det er fysikk og løpskraft. Det er der jeg har mest å hente. Slik har det vært hele veien, egentlig. Det sammen med å holde seg skadefri. Klarer du det over lengre perioder, er det også enklere å bygge den delen.


Mer i Nettavisen.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1890
Location: Selsbakk

PostPosted: 24.03.2024 23:16    Post subject: Reply with quote

Fokus på å få kontroll på på bakrommet til forsvaret er prioritet 1, 2, 3 og 4. Det er her vi er kanskje det svakeste laget per dags dato i elitesierien og taper fortjent 5-0.

Så må alle de små detaljene på plass, når vi har ordnet det andre.

Hvis man skal klare å bli bedre, må man ha fokus på noen få oppgaver. Er man i en organisasjon, hvor "ALT ER VIKTIG", så er man i en organisasjon som ikke kommer noen vei.

Akkurat nå fremstår hele opplegget som "en suppe" - samtidig er jeg overbevist om at vi kommer til å fremstå langt bedre når serien starter (det er vel umulig å prestere så dårlig som vi gjør nå - med et såpass god spillerstall, kontra de fleste lagene i Eliteserien).
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.04.2024 14:01    Post subject: Reply with quote

Spillerne får velge sin egen mat i en buffé. Til frokost er det bestandig det samme, sier kokken, og lister opp:

– Havregrynsgrøt, avokado, egg, omelett, pålegg, grovbrød og bær. Det er ganske enkelt, sier Nyeng.

Også på kampdager er det bestandig de samme rettene som serveres.

– Det er blant annet ris og pasta, fisk og kylling. De spiser alltid tre timer før kamp og da er det næring som står i fokus, sier han.

– Da skal de ha så mye karbohydrater og proteiner som mulig, og ikke noe med syre. Men etter kamp kan de spise hva som helst, som burger, pizza og alt mulig. Da er det ingen begrensninger.

Les mer: Stein ble «starstruck» første dag på jobben: – Merkelig å jobbe i samme lokaler som folk jeg hadde sett på TV
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11
Page 11 of 11

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb