English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tomáš Nemcík
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
mirar
Veteran


Joined: 09 Jun 2006
Posts: 1874

PostPosted: 31.01.2024 21:43    Post subject: Reply with quote

Blir neppe så dyr, halvt år igjen av kontrakten når 2024 sesongen er over, med mindre man sikrer seg tidlig ute i sommer.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 31.01.2024 22:18    Post subject: Reply with quote

Henri wrote:
Sier du at Dorsin har ringt Sapara som anbefaler sønnen til en kompis?


Nei.

Om han er sønnen til en kompis er ukjent for meg. Jeg refererte bare til det som stod i den artikkelen jeg lenket til, om at Sapara hadde fått en telefon fra Dorsin.
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18499

PostPosted: 31.01.2024 22:40    Post subject: Reply with quote

Det er rbk.no som skriver at Sapara og faren til Nemcik er kompiser. Høres ikke ut som en superproff scouting akkurat, men kan jo håpe han er god likevel.
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1659
Location: Trondheim

PostPosted: 31.01.2024 22:54    Post subject: Reply with quote

Nå er det vel ingen som har sagt at Sapara er den som har tipset?
Vil anta at vi har sett spilleren i mange kamper før vi signerer han. Neppe et problem, vår nye hovedtrener har bla. sett alle episoder av innsiden for å bli kjent med laget/klubben. [/i]
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4921

PostPosted: 31.01.2024 22:59    Post subject: Reply with quote

Kan ikke huske å ha sett noen kamper av Nemcik på innsiden.
Back to top
View user's profile Send private message
thomas_katt
Proff


Joined: 07 Aug 2012
Posts: 496
Location: Tromsø

PostPosted: 31.01.2024 23:18    Post subject: Reply with quote

Henri wrote:
Det er rbk.no som skriver at Sapara og faren til Nemcik er kompiser. Høres ikke ut som en superproff scouting akkurat, men kan jo håpe han er god likevel.


Spørsmålet er jo om Sapara er fagmann eller klubbmann...
_________________
ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!

Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)

@thomas_katt på twitter
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 2004

PostPosted: 31.01.2024 23:21    Post subject: Reply with quote

Hentesveis wrote:
Messi wrote:
Sapara har vært involvert hele tiden, se side 1.


Der skrev du at det var ryktet at Sapara hadde tipset RBK. Det som kommer frem nå er at Dorsin har ringt Sapara og spurt. Det er noe helt annet.

Dine kreds har ikke økt.


Det er forskjell på hva som er offesiellt og hva som er fakta. Hvem av Sapara og Dorsin trur du har kontroll på ligaen? Rykter skal ha det til at Sapara har flere tips til Dorsin, med en positiv start i ligaen, og mye publikum på kampene, så kan det komme flere..
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2663
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 01.02.2024 00:42    Post subject: Reply with quote

Det er til og med flere interessante spillere i samme klubb.
Back to top
View user's profile Send private message
h b
Veteran


Joined: 13 Nov 2007
Posts: 2080
Location: Lørenskog

PostPosted: 01.02.2024 00:52    Post subject: Reply with quote

Ser at han var på rundens lag i 4 av 10 kamper (sofascore)
_________________
http://www.youtube.com/wa...r_embedded
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1899
Location: Selsbakk

PostPosted: 01.02.2024 10:10    Post subject: Reply with quote

Jeg forstår at enkelte her på forumet ikke er så opptatt av Sofascore, men jeg vil likevel påpeke at det er et veldig nyttig verktøy for å vurdere spilleres prestasjoner. For stor sett alle, foruten RBK-Forumet, er Sofascore og Transfermarkt anerkjente kilder for å få en pålitelig vurdering av spillere.

Det at en spiller er utvalgt i 'ukens lag' i 4 av 10 kamper, overbeviser meg om hans talent og potensial. Med dette i tankene, samt det jeg har sett og lært om ham så langt, mener jeg at sjansene at for at han er en god signering er store. Bra jobba!
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3482
Location: Trondheim

PostPosted: 01.02.2024 11:53    Post subject: Reply with quote

Vel, det er ihvertfall ikke scouting boss Henriksen som har med dette å gjøre.
Det er naturlig å kvalitetssikre denne karen med Sapara.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
vænstrebænk
Junior


Joined: 30 Jan 2022
Posts: 74

PostPosted: 01.02.2024 13:33    Post subject: Reply with quote

Det at han hentes er velsignet at Alfred som ser nytten i styrkene.
De nye trenerne er nerds som bruker fakta, statistikk og analyse.

At det akkurat ble Nemcik kan jo være litt mer tilfeldig. Men ut i fra det som sies om styrker passer det godt inn i det Alfred ønsker av en midtstopper.
Hadde han vært lyn hurtig i tillegg, så hadde han ikke havnet i eliteserien.

Uten sammenlikning forøvrig tok det vel Man City flere år og milliarder å få de forsvarsspillerne som spillestilen deres krevde.

Vi har noen midtstopperer som jeg ikke helt ser skal greie omstillingen til ny stil. De må vi få vekk.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.02.2024 00:15    Post subject: Reply with quote

I ettermiddag startet han mot Folkets lag.

- Det var flott! Det var bare min andre dag med laget, så vi er nødt til å bli kjent med hverandre. Men det er flott å bli kjent i kamp, vurderer Nemcik overfor rbkweb.no.

- Det er den beste måten å bli samspilte på?

- Nettopp! Jeg prøver å finne meg til rette.

(...)

- Hvordan vurderer du sjansene dine for å starte den første seriekampen?

- Akkurat nå fokuserer jeg ikke på det. Jeg har fokus på å finne meg til rette og bli kjent med de andre. Så får vi bare se hva som skjer de kommende ukene. Alt er perfekt så langt!

Les mer: - Alt er perfekt så langt!

En videosamtale med fire herrer overbeviste slovaken om å dra fra Zilina, som ligger på andreplass i Slovakia og som spilte Europa-fotball i sommer.

Sportslig leder Mikael Dorsin, hovedtrener Alfred Johansson, assistent Jordi Gonzalez og analysemann Per Jarle Dalum snakket varmt nok til at slovaken lot seg overbevise.

– De snakket om prosjektet, de viste med videoer. Jeg ble overbevist, sier han.

Les mer: Brukte ikke noe energi på RBK: Så ringte fire menn som overbeviste Tomas (22)

Snakker veldig bra engelsk. Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.02.2024 14:12    Post subject: Reply with quote

Johansson:

- Det er en spennende spiller, som er bra både uten og med ballen. Det kjennes bra!

- Hvordan oppsummerer du debuten hans?

- Han gjorde en god figur i 1. omgang. Han virker sikker med ballen og duellsterk. Han kom hit forleden og hadde bare trent en halv trening før han spilte 35 minutter. Jeg håper at vi kommer til å se en enda sterkere utgave av Tomas framover.

Les mer: - En lagdel som vi ville forsterke
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.02.2024 08:36    Post subject: Reply with quote

– I Slovakia bodde jeg med foreldrene mine. Nå har jeg allerede funnet en leilighet og bil i Trondheim, så når vi drar tilbake fra Marbella skal jeg klare å bo for meg selv.

(...)

– Mitt personlige mål er å bli Rosenborg-spiller permanent. Hver dag skal jeg gjøre alt i min makt for å bli signert av Rosenborg. Jeg skal gjøre alt jeg kan, slår han fast.

Les mer: RBK-signeringens personlige mål: – Skal gjøre alt jeg kan
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6681

PostPosted: 23.02.2024 11:59    Post subject: Reply with quote

Så får tiden vise....

Men herlig innstilling Tommel'n opp!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.03.2024 23:50    Post subject: Reply with quote

Prvé dojmy z nového pôsobiska má fantastické. „Nemôžem sa na nič sťažovať, všetko je fajn. S novým prostredím som sa veľmi rýchlo zžil, povedal by som, že je to až nad moje očakávania. Chalani v šatni aj fanúšikovia ma medzi seba výborne prijali, čo si veľmi cením,“ vravel mladý obranca.

Mužstvo, ktoré je z veľkej väčšiny zložené z domácich hráčov, ale nechýbajú napríklad ani Kanaďan, Islanďan či Poliak, si pochvaľuje.

„Všetko super, pomaly si to sadá. Nacvičujeme nový systém, chce to svoj čas. Ideme deň za dňom, tréning za tréningom. Čím postupujeme ďalej, tým je to lepšie.

Nepovedal by som, že ide o veľký rozdiel oproti tomu, ako som bol zvyknutý v Žiline. V poslednom čase sme sa viac zameriavali na taktické veci, pretože tu nás najviac tlačila topánka a niektoré veci sme potrebovali natrénovať, aby si všetko spolu sadlo.

Všetci sa už tešíme na štart novej sezóny Eliteserien. Štadión je nádherný a už sa neviem dočkať, kedy na ňom nastúpim na ligový zápas,“ doplnil.

(...)

S prípravou na novú sezónu je 22-ročný obranca spokojný. V priateľských zápasoch sa pravidelne objavoval v základnej zostave.

„Od zápasu k zápasu to bolo lepšie. Samozrejme, chalanov stále spoznávam, ako si s kým rozumieť na ihrisku. Všeobecne sa mi pozdáva náš štýl hry a aj to, akým futbalom sa chceme prezentovať. Teší ma, že v prípravných zápasoch som nastupoval v základnej zostave. Je super, že môžem pravidelne hrávať. Trénerovu dôveru si veľmi cením a budem sa ju snažiť splatiť v novej sezóne,“ dúfa Nemčík.

Nemčík chce v Nórsku napodobniť Saparove úspechy, v reprezentácii je nováčikom

Google-oversetteren wrote:
His first impressions of the new workplace are fantastic. "I can't complain about anything, everything is fine. I got used to the new environment very quickly, I would say that it exceeded my expectations. The guys in the locker room and the fans accepted me very well, which I appreciate very much," said the young defender.

He praises the team, which is mostly made up of domestic players, but there are also, for example, Canadians, Icelanders and Poles.

"Everything is great, it's settling down slowly. We are rehearsing the new system, it takes time. We go day by day, training after training. The further we go, the better.

I would not say that it is a big difference from what I was used to in Žilina . Lately we've been focusing more on tactical things, because that's where we were pushed the most by the boot and some things we needed to train to make everything fit together.

We are all looking forward to the start of the new Eliteserien season. The stadium is beautiful and I can't wait to start a league match there," he added.

(...)

The 22-year-old defender is satisfied with the preparation for the new season. He regularly appeared in the starting line-up in friendly matches.

"It was better from match to match. Of course, I'm still getting to know the guys, how to get along with whom on the field. In general, I like our style of play and also the kind of football we want to present ourselves with. I am happy that I started in the starting lineup in the preliminary matches. It's great that I can play regularly. I value the coach's trust very much and I will try to repay it in the new season," hopes Nemčík.


Nemcik betyr forresten tysker(!).
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
fatslick
Senior


Joined: 02 Mar 2024
Posts: 205

PostPosted: 22.03.2024 18:11    Post subject: Reply with quote

Messi wrote:
Ryktet er at Sapara er tipseren til RBK…

Å bruke tidligere utenlanske RBK-spillere til å speide i eget land, er noe RBK burde utnytte..


Det har vel vært oppslag om at en Sapara har vært inne, men faren til Marek. Men trolig med inside-informasjon fra sønnen. Når det gjelder Marek så har RBK'ere bare godt å si om han. Helt uten stjernenykker.

Så en skal ikke se bort fra at Sapara-linken har bidratt til at Nemsik i stor grad har glidd inn og stått frem som megeet god. RBK bør prøve å få en kjøpsopsjon på han, men som selgende klubb trolig ikke vil akseptere. For m.t.p deres kontraktsforpliktelser fram til sommeren 2025, så kan det fremstå at de håper Nemsik overbeviser slik at de får solgt han

En tommerfingerrel når det gjelder kontrakter med spillere som en vil satse på, så vil en ha det på plass før spilleren går inn i siste kontraktsår. For hver måned som går etter, så faller verdien på spilleren. Etter 1.juli kan både Henriksen og Tagseth sondere terrenget og gå som bosman. 1.januar. Min hunch er at Henriksen går ingen steder. Det lukter en 2-års kontrakt med noe redusert lønn

Tagseth er jeg faktisk mer usikker på. Jeg har hørt fra hans egen munn om at han er lojal til hvor han blir brukt på banen, men han har kraftig avsmak for backen. Så hvis en klubb som Lsk lurer i skyggen, hvor han får løfte om å bli satset på offensivt, så kan han vrake RBK.

Men tilbake til Nemsik. Rbk bør håpe på at spiller bra, men ikke altfor bra. For da ser de ikke han etter sesongen. Ilic gikk for i overkant av 40 mill til Lille. Storspiller Nemsik, så vil han gå for minst det
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5478

PostPosted: 23.03.2024 09:45    Post subject: Reply with quote

Mener å ha lest at vi har kjøpsopsjon på han?
Back to top
View user's profile Send private message
Vakker Blomst
Proff


Joined: 15 Apr 2006
Posts: 401
Location: Østsida

PostPosted: 23.03.2024 11:55    Post subject: Reply with quote

Spillerprofilen her på rbkweb:
Quote:
Midtstopperen ble leid inn fra Zilina sesongen 2024 med opsjon på kjøp.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 23.03.2024 15:11    Post subject: Reply with quote

Tja, spisser som scorer tosifret på en halv sesong går jo gjerne for veldig mye mer enn stoppere som har hindret tilsvarende like mange mål som den storspissen scoret mer enn forventet av en "vanlig spiss".

Greieste er vel at han ikke begynner å storspille på ordentlig før vi har utløst opsjonen og signert kontrakt med god lengde. Storspille nok til at vi tar oss råd til å hente ham ville vært fint. RBK
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6560
Location: Heaven

PostPosted: 01.04.2024 19:09    Post subject: Reply with quote

Han må vi bare signere fort som faen..Trygg og god med ball i forsvaret.Ekstremt god til og lese spillet.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 01.04.2024 19:31    Post subject: Reply with quote

Vi bør ha en opsjon; siden Nemsic selv har sagt at hans mål med oppholdet er at han skal gjøre det så bra at RBK benytter den..
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6560
Location: Heaven

PostPosted: 01.04.2024 19:38    Post subject: Reply with quote

Vi er mye tryggere i forsvaret med han.Vi så mot viking hvordan det var uten.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 951

PostPosted: 01.04.2024 19:40    Post subject: Reply with quote

Sjef med stor S. Det har vi savnet. Meget god i dag.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 5 of 8

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb