View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Hedning Legende

|
Posted: 08.03.2024 10:15 Post subject: |
|
|
Zorbeltuss wrote: | Det synes jeg er en smule tynt, hun har ikke akkurat gått ut og frontet den veien videre utover å mene at det er noe klubben må vurdere gitt situasjonen man er i. |
Hun har helt spesifikt personlig frontet at dette er nødvendig i media. |
|
Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 08.03.2024 10:17 Post subject: |
|
|
ace wrote: | Sure oppgulp og besserwisser holdninger her inne hjelper ikke noe annet enn deres eget ego. |
Et flertall med kverulanter og naive bakstrevere i et forum (les: årsmøtet) som faktisk har makt, hjelper i alle fall ikke, altså. |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 08.03.2024 10:17 Post subject: |
|
|
martibs wrote: | Nå må ihvertfall Fraksjon Gjersvold legges ned. |
Jeg tror det snarere er at Gjersvold var motkandidaten de som ville kaste CGJ klarte å finne. Er nok sannsynlig at de som sto i bresjen for ham nå ville ha vekk Koteng i 2020, men han har nok neppe noen "fanklubb" som vil ha inn Ståle Gjervold fordi han er Ståle Gjersvold. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 08.03.2024 10:18 Post subject: |
|
|
PerO wrote: |
Ja, og da er de også frikjent av medlemmene, så det lever de nok veldig godt med.
Jeg tror alle vet at de investormodellene som er godkjente i Norge, ikke passer en klubb som RBK, og derfor er absolutt siste mulighet.
Nå kan ikke lenger styret beskyldes for ikke å ha gjort jobben sin i denne saken. Medlemmene har sagt prinsipielt nei. |
CGJ jobber ikke gratis i styret til Rosenborg for å ha "ryggen dekt" og å kunne peke på noen andre når hun feiler. Hun er der for å lykkes.
Alle som var mot investorutredningen snakker om å tro. Men her var det snakk om å få fakta på bordet. Det ville ikke medlemmene, de vil fortsette å tro. |
|
Back to top |
|
 |
martibs Veteran

|
Posted: 08.03.2024 10:24 Post subject: |
|
|
Zorbeltuss wrote: | martibs wrote: | Nå må ihvertfall Fraksjon Gjersvold legges ned. |
Jeg tror det snarere er at Gjersvold var motkandidaten de som ville kaste CGJ klarte å finne. Er nok sannsynlig at de som sto i bresjen for ham nå ville ha vekk Koteng i 2020, men han har nok neppe noen "fanklubb" som vil ha inn Ståle Gjervold fordi han er Ståle Gjersvold. |
Ja, det er poenget mitt. Dersom den fraksjonen ikke klarer å komme opp med noe bedre enn et benkeforslag i tolvte time, og som nå i tillegg har blitt nedstemt to ganger, kan de vise litt selvinnsikt og legge ned. Det holder ikke å være "mot det bestående", du må komme opp med et troverdig alternativ. |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 08.03.2024 10:25 Post subject: |
|
|
Hedning wrote: |
Hun har helt spesifikt personlig frontet at dette er nødvendig i media. |
Alt jeg kan finne er at hun sier at dette er et tema en skal se på (og diskutere grundig). De styremedlemmene som kunne finne på å uttale seg knallhardt bastant om slike ting (Koteng, Bratseth, Espelund primært) er nok ute av dansen. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 08.03.2024 10:26 Post subject: |
|
|
Tjenesteforsømmelse å ikke fronte å UNDERSØKE investorer som et FORSLAG. Nå har medlemmene tatt et valg og må leve med det.
Om jeg vil ha inn investorer er jeg usikker på, og hvertfall må det være visse betingelser knyttet til det. Det er derimot vanskelig å ta stilling til det uten å vite hva/hvem som kunne kommet inn, under hvilke betingelser og med hvilke midler. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 08.03.2024 10:29 Post subject: |
|
|
Hva er det troverdige alternativet til de som er mot investorutredningen? De har ikke noe. Annet enn "De som vil bruke penger på RBK kan vel bli sponsor". Så fint da, men det skjer jo ikke. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 08.03.2024 10:33 Post subject: |
|
|
Zorbeltuss wrote: |
Alt jeg kan finne er at hun sier at dette er et tema en skal se på (og diskutere grundig). De styremedlemmene som kunne finne på å uttale seg knallhardt bastant om slike ting (Koteng, Bratseth, Espelund primært) er nok ute av dansen. |
Altså hun sa at det er et tema det er nødvendig å se på og diskutere, var det jeg mente. Men nå blir det ikke sånn. |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 08.03.2024 10:33 Post subject: |
|
|
Det troverdige alternativet er vel "sunn og god klubbdrift over tid gir større sjanse for sportslig suksess og dermed bygge opp klubben på penger vi tjener selv istedenfor å selge råderetten på billigsalg til noen som kanskje har en annen agenda enn klubbens ve og vel". _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 08.03.2024 10:34 Post subject: |
|
|
Zorbeltuss wrote: | Det mest bekymringsverdige for klubben sin del er at det tilsynelatende ikke finnes tillit til styret som enhet fra en ganske stor gruppe, antakelig de samme som ville ha inn Gjersvold (og det tror jeg ikke går på spesifikke personer der nå eller hvilken retning de står for). Symbolisert ved at det ble tatt til orde for at det var nødvendig med et inngripende vedtak pga tidligere erfaringer med at styret driter i årsmøtevedtak (med helt andre personer enn som er der nå). |
Jeg tror CJG hadde fått et klarere flertall hvis avstemminga hadde vært et par timer tidligere med like mange stemmeberettigede som f.eks i VAR saken.
Det er for tidlig å skifte styreformann nå, i år 1 etter en større kursomlegging, som jeg tror de fleste liker. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 08.03.2024 10:36 Post subject: |
|
|
Fantastisk vedtak mot VAR, veldig bra. Også helt fint at man stenger døra for eksterne investorer, basert på det som har kommet frem på møter og podcaster så ser jeg ikke at det er så mye å utrede slik lovverket er nå.
Og heldigvis vant CGJ kampen om ledervervet. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 08.03.2024 10:42 Post subject: |
|
|
OrionPax wrote: | Det troverdige alternativet er vel "sunn og god klubbdrift over tid gir større sjanse for sportslig suksess og dermed bygge opp klubben på penger vi tjener selv istedenfor å selge råderetten på billigsalg til noen som kanskje har en annen agenda enn klubbens ve og vel". |
Men forslaget handlet aldri om å selge råderetten på billigsalg til noen som kanskje har en annen agenda enn klubbens ve og vel. Det handlet om å utrede mulighetene for større inntekter.
Er det noen som har en annen agenda enn klubbens ve og vel er det de som stemte mot styret på årsmøtet, sånn jeg ser det. De er mer opptatt av av hva som er best eller føles best for de selv. |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 08.03.2024 10:42 Post subject: |
|
|
Fotballen er alltid i endring. Men RBK har stått på stede hvil i 20 år. Årsmøtet i går bestemte at der skal klubben fortsatt være i mange år fremover. Og når dette skjer kan vi bare se klubber som Glimt og Molde bare øker farten og distansen ned til RBK vil bli enorm fremover. Og det med medlemmenes velsignelse.
Og ikke la styret engang utrede hvilke muligheter som ligger i markedet for å øke inntjeningen er så håpløst at jeg nå har mistet motet.
RBK kommer ikke til å være i toppen av Eliteserien før medlemmene innser hvordan den internasjonale fotballen fungerer. Klubben drives som et lite idrettslag fritt for kvalitet og profesjonalitet. Er rett og slett skremmende. Har aldri hatt den følelsen for klubben tidligere. Men etter årsmøtet i går har jeg gitt opp... |
|
Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 08.03.2024 10:47 Post subject: |
|
|
Slik VAR fremstod i fjor, så er det greit å være negativ til det, men så sorthvit er ikke jeg. VAR skal inn ved straffespark, offides og potensielt røde kort. Mållinjeteknologien skal bestå. Burde vært en offsidelinje-teknologi. At man bruker 3-6 minutter på å diskutere en sak er ikke greit. VAR rommet bør bestå av en "hoveddommer" som kan sparre med dommeren på banen, ikke helt fotballag av dommere. Disse VAR-rommene er helt latterlig dyre og komplett unødvendig slik de er konfigurert i dag.
Last edited by enojado on 08.03.2024 10:49; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 08.03.2024 10:47 Post subject: |
|
|
Stano_11 wrote: | Har aldri hatt den følelsen for klubben tidligere. Men etter årsmøtet i går har jeg gitt opp... |
Ja, er litt der selv nå. Endelig har klubben fått inn profesjonelle folk i styret og på trenerbenken. Men så skal medlemmene holde oss igjen i fortiden. Det er trist, og man merker man mister litt motet og håpet for klubben.
Last edited by Hedning on 08.03.2024 10:58; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 08.03.2024 10:51 Post subject: |
|
|
Hedning: Jeg er åpenbart uenig i det, men det er selvfølgelig helt fair å ha en annen oppfatning.
Jeg skal ikke våge meg på å gjette noe rundt motivasjonen til de som stemte som meg. For min del var mitt "nei" til utredning motivert ca. 0% av hva som er best eller føles best for meg selv, og 100% hva som er best for klubben.
Vi som var tilstede i går (digitalt for min del) fikk bl.a. et innlegg fra Ole Christian Gullvåg som snakket om én av de tingene vi er redde for - måten Røkke oppførte seg på i molde når Aston Villa forsøkte å kuppe Solskjær tidlig på 10-tallet. At det som omtales som en "investor" fort kan bli en diktator dersom de kan true med å snurpe igjen pengesekken i det øyeblikket de ikke får ting som de vil.
I tillegg var ordlyden i forslaget om utredning veldig lik ordlyden i styrets forslag til utredning rundt fusjonen for noen år siden. Vi vet hvordan de turet frem der, med det som i beste fall kan omtales som unøyaktighet rundt den økonimiske situasjonen i Ørn, og endte opp med å presse dette gjennom med FUD 3 år før tiden i den opprinnelige planen. Jeg mener det var god grunn til å tvile på at hensikten med denne utredningen kun var å skaffe informasjon.
Heldigvis fikk vi stoppet forslaget om å øke medlemskontingenten til 600, så det er ikke SÅ jævlig dyrt å melde seg inn i klubben og ha stemmerett ved neste korsvei. Kan anbefales, det var en veldig morsom kveld i går.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 08.03.2024 10:51 Post subject: |
|
|
Personlig så tror jeg at dersom forslaget om investorer ble vedtatt så ville resultatet bli at man ikke ville klare å komme fram til en modell som:
1. Gir tilstrekkelig innsprøyting av kapital til at det virkelig monner.
2. Ville være spiselig for medlemmene.
Jeg tror ikke det er nok vilje blant kapitalsterke trøndere til å legge de millionene på bordet som kreves for å løfte klubbøkonomien opp i sunn status "over natta", og isåfall så er det ikke så mye å diskutere på punkt #2.
Men at man skal stenge døra totalt for videre undersøkelser er jeg uenig i, men dette gjør at styret ikke bruker energi på noe som antakelig ville vært bortkastet.
Alternativt så sitter vi her til neste år og må velge mellom konkurs eller investorer, men det tror jeg vi unngår. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
Saltfjellet Proff
|
Posted: 08.03.2024 10:54 Post subject: |
|
|
Men forslaget handlet aldri om å selge råderetten på billigsalg til noen som kanskje har en annen agenda enn klubbens ve og vel. Det handlet om å utrede mulighetene for større inntekter.
|
Problemet er at i fusjonssaken, Qatar, VAR og serieomlegging, har nåværende og tidligere styrer opptrådt på en måte som det kan stilles spørsmål ved.
Det hadde vært lettere å vurdere utredning om en kunne stole på at styret ville legge frem fullstendige fakta og ivareta medlemmenes interesser og syn.
Og som eksemplene fra talerstolen viser, historien viser at det er få "investorer" som klarer å la være å blande seg inn i klubbdriften. |
|
Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 08.03.2024 10:57 Post subject: |
|
|
Endelig har klubben fått inn profesjonelle folk i styret og på trenerbenken. Men så skal medlemmene holde oss igjen i fortiden. Det er trist, og man merker man mister litt motet og håpet for klubben. |
Det der er jeg helt enig i. Helt merkelig hvordan majoriteten av medlemmene "holder på". |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 08.03.2024 10:57 Post subject: |
|
|
Hva med en investor som kunne bygd om og modernisert Lerkendal stadion i bytte mot stadionnavn? Ville en slik investor nødvendigvis blandet seg i klubbdriften? Jeg tviler, men det finner vi da ikke ut.
Last edited by Hedning on 08.03.2024 11:00; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
Saltfjellet Proff
|
Posted: 08.03.2024 10:59 Post subject: |
|
|
Hedning wrote: | Hva med en investor som kunne bygd om og modernisert Lerkendal stadion i bytte mot stadionnavn? Ville en slik investor nødvendigvis blandet seg i klubbdriften?
Jeg tviler, men det finner vi da ikke ut. |
De kan de gjøre gjennom et sponsorat. |
|
Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 08.03.2024 11:01 Post subject: |
|
|
OrionPax wrote: | I tillegg var ordlyden i forslaget om utredning veldig lik ordlyden i styrets forslag til utredning rundt fusjonen for noen år siden. Vi vet hvordan de turet frem der, med det som i beste fall kan omtales som unøyaktighet rundt den økonimiske situasjonen i Ørn, og endte opp med å presse dette gjennom med FUD 3 år før tiden i den opprinnelige planen. Jeg mener det var god grunn til å tvile på at hensikten med denne utredningen kun var å skaffe informasjon.
Heldigvis fikk vi stoppet forslaget om å øke medlemskontingenten til 600, så det er ikke SÅ jævlig dyrt å melde seg inn i klubben og ha stemmerett ved neste korsvei. Kan anbefales, det var en veldig morsom kveld i går.  |
Så frykt for at du selv ikke er sterk nok til å si nei ved neste korsvei, gjorde at du og flere stemte nei til utredning nå? Det er feigt!
Medlemskontigenten skulle også vært økt. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 08.03.2024 11:02 Post subject: |
|
|
At man har hatt dårlige opplevelser med tidligere styrer det forstår jeg, men:
1: Det var medlemmene selv som stemte inn disse styrene.
2: Det er et nytt styre nå
Og 3: Nettopp mitt poeng tidligere i debatten her, medlemmene har ikke tillitt til CGJ og styret og at de ivaretar medlemmene, men stemmer henne likevel inn. Da føler de at de må instruere og vingeklippe for å føle seg trygge. Da opplever jeg det som nærmest merkelig at hun og styret blir stemt inn i det hele tatt. |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 08.03.2024 11:02 Post subject: |
|
|
Jeg er litt spent på å lese om alle de trønderske filantropene som sto i kø med 100-millionersposene med $-tegn på og nå må snu skuffet i døra.
For min del handler det om at medlemsdemokratiet er såpass viktig for meg at jeg ikke er villig å selge dette til en riking mot quick fix som skal dekke over underliggende ræva klubbdrift.
Jeg er helt enig i at vi nå har en trener som gir meg trua, og et styre som forsøker å dreie oss i en positiv retning etter mange år med dårlige valg. Jeg tror Rosenborg blir sterkere på sikt av at vi bygger oss opp som en solid klubb med et bærekraftig økonomisk fundament. Hvor stopper sirkuset hvis vi skal kaste oss inn i racet om å ha den beste rike onkelen? Hva skjer den dagen de får nok og trekker seg ut?
Igjen, meld dere inn og si deres mening. Det er det vi andre har gjort, og jeg er særdeles glad for at vi fikk gjennomslag for denne og mange andre viktige saker i går/natt. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
|