View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 19.01.2024 13:57 Post subject: |
|
|
Pep Guardiola. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 19.01.2024 13:58 Post subject: |
|
|
Nei det tror jeg blir vanskelig for det er helt umulig å skjønne hva du prater om. |
|
Back to top |
|
 |
Toilling Veteran
|
Posted: 19.01.2024 14:02 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Pep Guardiola. |
Nei, Pep Guardiola var trener for B laget frem til han tok over hovedtrener jobben på A laget. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 19.01.2024 14:08 Post subject: |
|
|
Han skal jo være assistent-trener, ikke lærling. Det skjønner vi vel? |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 19.01.2024 14:14 Post subject: |
|
|
Jeg har ingen innsikt, men hører andre roser han for jobben på akademiet. I'll take it. |
|
Back to top |
|
 |
Danserud Rutinert
|
Posted: 19.01.2024 14:19 Post subject: |
|
|
Toilling wrote: | Ikke for at det ikke kan bli bra men tviler på at det er nødvendig, til og med kanskje ulurt siden lære eleven kanskje selv ikke har forstått og trener feil og lager ekstra arbeid til en allerede krevende hovedtrener jobb? |
Er problemet ditt "Hva om assistenttreneren lærer spillerne feil ting, så hovedtrener må bruke tid på å rette opp?"
Hvordan er det annerledes om vi ansetter Tettey enn hvem som helst andre som assistent?
Det har forøvrig vært uttalt fra alle kanter at de skal ha inn en til i trenerapparatet, og de har tittet både internt og eksternt. "Prakket på" er bare tullprat.
Last edited by Danserud on 19.01.2024 14:34; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 19.01.2024 14:33 Post subject: |
|
|
Premisset om at han blir "prakket på" de andre trenerne er jo tatt helt ut av løse luften. Vanskelig å se for seg at det er reelt. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 19.01.2024 15:35 Post subject: |
|
|
Toilling wrote: | Hedon wrote: | Pep Guardiola. |
Nei, Pep Guardiola var trener for B laget frem til han tok over hovedtrener jobben på A laget. |
Ja, det er jo mye mer "ekstremt" i Pep sitt tilfelle. Men greit, da forstår jeg ikke hva du spør om. Trodde du var kritisk til spillere som "rykker" opp i trenerhierarkiet, ikke nødvendigvis om de var trener på G19 eller B-laget før de tok steget opp. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 19.01.2024 15:45 Post subject: |
|
|
Slik jeg forstår han så mener han at det kan hende at Tettey lærer vekk feil ting til spillerne i forhold til det Johansson ønsker. Forstå det den som kan. |
|
Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 19.01.2024 15:58 Post subject: |
|
|
Det er jo ikke helt evneveikt å mene at feil person i feil jobb kan gjøre mer skade enn nytte for seg. Jeg vet ikke selv om Tettey fikk stillingen fordi han gjør en god jobb eller om dette er en klassisk "sette en rbker inn i jobben"-case men syns klubben har virket såpass til stede med ansettelser dette halvåret at jeg tipper det er fordi Tettey gjør en god jobb og fordi de mener han kan bidra positivt. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 19.01.2024 16:19 Post subject: |
|
|
Tettey har hatt lederroller i tre klubber i fire ulike ligaer, sentralt på midtbanen. Han er meget sterk både fotballfaglig og som menneske. Virker i tillegg veldig sulten. En helt strålende løsning, det er jeg overbevist om. |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 19.01.2024 16:29 Post subject: |
|
|
Det er vel mye i ansettelsesprosessen denne gangen som tyder på at ting er gjort skikkelig. Tviler sterkt på at man viker fra det ved å ansette trener nummer 3. Tror Tettey kan han mye å bidra med, spesielt det med erfaring fra toppligaer i Europa. |
|
Back to top |
|
 |
Sakshaug Senior
|
Posted: 19.01.2024 16:30 Post subject: |
|
|
Hvis noen er skeptiske til fagmannen Tettey er det kanskje aktuelt å se på Innsiden-episoden i 22 hvor de følger Tettey. Fremstår blant annet som han har en sterk intuitiv forståelse for de taktiske bevegelsene. Tettey er detaljorientert, har høye krav og er en humørspreder utenom treningen. Tror folk vil bli overrasket over hvor god han faktisk er. Han sliter noen gang med å finne de rette ordene når han prøver å snakke et mer akademisk språk, og det kan gi et litt misvisende inntrykk. Dette er logisk når han flyttet til Norge som 13-åring.
Det er to andre ting som taler i Tetteys favør også. Han er en av de beste engelsktalende i klubben (sammenlign Tettey med Strand, Rekdal, Frigård, Maalen og T. Henriksen). Dessuten er han den med lengst fartstid i en europeisk toppliga. Det er fire år siden Tettey spilte i Premier League (og 7 år siden Markus spilte der). Det er faktisk ingen i RBK-systemet som har i nærheten av en like bred erfaring som spiller på internasjonalt toppnivå. Jeg har trua!
Fra 6:32
https://www.youtube.com/w...rgBallklub
Last edited by Sakshaug on 19.01.2024 18:08; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 19.01.2024 17:50 Post subject: |
|
|
I en klubb hvor kun 2 spillere har opplevd sportslig suksess (Henriksen og Selnæs), og ingen trenere har vært der som spiller, tror jeg også det kan være bra og inspirerende for spillerene at Tettey har referanser på dette området.
Tettey er en strålende fyr, som er profesjonell og stiller veldig høye krav. Jeg tror han er istand til å balansere godt mellom det å stille krav og det å være kompis (enda bedre enn PCS, som jeg tror fort kan bli for mye kompis). Sammenlignet med Roar Strand, tror jeg rett og slett Tettey er mye sterkere pedagogisk. Jeg gleder meg til å se hvordan dette blir. |
|
Back to top |
|
 |
Toilling Veteran
|
Posted: 19.01.2024 19:29 Post subject: |
|
|
Tenker bare flere kokker mere søl, spillere kan trekkes i for mange forskjellige retninger og det kan være destruktivt uten at noen av retningene er feil i seg selv.
Håper jo selvfølgelig det går veldig bra, har sett at han har gjort det godt med junior laget.
Kanskje er det bedre for både junior spillerne og klubben at Tettey har brukt litt mere tid med dem siden han er flink med dem men hva vet vel jeg, er bare en tulling. |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 19.01.2024 19:57 Post subject: |
|
|
Forumet her lider av PTSD. Det er ikke måte på hva man skal finne/skape problemer i. Vi har i det store og hele flyttet en kar fra å flytte kjegler en plass til en annen. |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 19.01.2024 20:30 Post subject: |
|
|
Sakshaug.  _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
Der Kaiser Veteran

|
Posted: 20.01.2024 13:17 Post subject: |
|
|
Sakshaug wrote: | Hvis noen er skeptiske til fagmannen Tettey er det kanskje aktuelt å se på Innsiden-episoden i 22 hvor de følger Tettey. Fremstår blant annet som han har en sterk intuitiv forståelse for de taktiske bevegelsene. Tettey er detaljorientert, har høye krav og er en humørspreder utenom treningen. Tror folk vil bli overrasket over hvor god han faktisk er. Han sliter noen gang med å finne de rette ordene når han prøver å snakke et mer akademisk språk, og det kan gi et litt misvisende inntrykk. Dette er logisk når han flyttet til Norge som 13-åring.
[...]
Fra 6:32
https://www.youtube.com/w...rgBallklub |
Tettey fremstår langt bedre i Innsiden-episoden enn han gjør i det offisielle intervjuet som kom i går. Ingen substans i den taktiske forståelse der i hvert fall. Men Tettey har fått mye ros for sin taktiske evne tidligere. Blant annet av Daniel Farke i Norwich. Håper han klarer å formidle det som var hans styrke som spiller i hvert fall! _________________ "Avløsning, Ernst! Avløsning!" |
|
Back to top |
|
 |
Liam Brady Junior
|
Posted: 22.01.2024 15:40 Post subject: |
|
|
Fantastiske nyheter med Tettey inn i trenerteamet. Dette blir strålende. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 22.01.2024 16:07 Post subject: |
|
|
Nok et RBK alibi!! _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 22.01.2024 16:19 Post subject: |
|
|
Tettey kommer til å bli en fantastisk ressurs for klubben på sikt.
Er jo ikke ofte man i så relativt ung alder som trener tenker så klokt og har så god forståelse og verktøy.
Meget heldig som klarte å knytte Tettey opp mot A-laget i en assistent rolle så han kan utvikle seg videre! _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
vænstrebænk Junior
|
Posted: 22.01.2024 16:40 Post subject: |
|
|
Tettey har det som de to andre mangler. Praktisk erfaring på topp-nivå.
Tror styrkene hans passer godt inn i miksen. At han ikke er like nerd som de to andre på fagtermer og løsninger er jeg ikke spesielt bekymret for.
Roar Strand var en provoserende ansettelse, men Tettey har jeg mer troen på.
Når det snakkes om fagmenn så vil jeg jo si at jeg ikke ble helt overbevist av ""fagmannen"" Svein Maalen heller. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 28.01.2024 14:35 Post subject: |
|
|
Fordi spillerne fikk to fridager etter hjemkomst fra Gran Canaria, ble treninga i går den første for Tettey.
- Det føltes veldig naturlig med en gang vi kom på banen. Det var mye bra innhold, og spillerne sto på og leverte. Det var gøy! smiler hovedpersonen til rbkweb.no.
- Hvordan er det å få tillit på A-laget så tidlig i trenerkarrieren?
- Det har jeg faktisk ikke tenkt så mye på. Jeg ser på det som utvikling, og det har jeg gjort helt siden jeg var med G16-laget og deretter andrelaget. Jeg lærer meg yrket og er meg selv. Det er det viktigste.
Les mer: - Jeg elsker å være på feltet! |
|
Back to top |
|
 |
|