English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Spillerlønningene
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 25, 26, 27
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 07.12.2023 23:00    Post subject: Reply with quote

Det er ganske mye lønn som er borte fra den lista der i Skjelbred, Hansen, Hoff, Holse, Jensen mm.... Ja, vi har nok fått litt også, men kan ikke være i nærheten av tilsvarende...
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2071

PostPosted: 07.12.2023 23:03    Post subject: Reply with quote

Det mest interessante er egentlig relativt lønnsnivå, dvs hvordan vårt lønnsnivå er sammenlignet med andre norske klubber. skattelistene vil jo gi en pekepinn,klubbenes totale lønnsbudsjett ett annet.

Det er vel ting som tyder på at vi ligger veldig høyt oppe på faste lønninger og tilsvarende langt nede på poeng per million i lønn
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6681

PostPosted: 08.12.2023 00:34    Post subject: Reply with quote

Håper vi går tilbake til prestasjonsbaserte kontrakter, men for å komme dit må vi ha et produkt å selge inn. Så her er det bare å jobbe på!

En toppspiller i RBK bør ligge på max 2.5 + bonus, det er en fin start, men brorparten bør ligge rundt 500 000-1m så har man en luke mellom de og nøkkelspillerne som gir litt spillerom for viktige signeringer som KAN bli toppspillere på relatiovt kort tid. Vecchia sin lønn hadde han vært mindre skadet er fornuftig, mens Hoff (gud bevares), Rodgers (Hjelpe meg) og Pereira (WTF) er de som står mest fram utifra produkt levert.
At Per og Markus fikk for stor gulrot for å komme hjem er neppe noe sjokk men heller en realitetsorientering som vi bør lære av om vi skal ha håp for fremtiden!

Reforhandles Markus kontrakt nå så bør han spille på lag og vise at han er interessert i å være med å bygge opp rammeverket (makkverket?) før han legger skoa på hylla!

Rett og slett vond lesing ><
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
chroma
Senior


Joined: 12 Aug 2015
Posts: 156

PostPosted: 08.12.2023 12:38    Post subject: Reply with quote

Børkeeiet 3,5 mill. Hva har de røyka på brakka?
_________________
begynner vel å bli gammel
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5476

PostPosted: 08.12.2023 12:54    Post subject: Reply with quote

Det var under forrige regime, og så var det en liten prestisjesignering. Han hadde riktignok skuffet i Brøndby, men forlot jo Stabæk som et stortalent før det.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1845
Location: Stjørdal

PostPosted: 08.12.2023 12:58    Post subject: Reply with quote

Kan det være at Børkeeiet også fikk en liten SOF oppå lønna, han skrev vel under før forrige sesong så det kan være inkludert i tallene som kom. Danmark har vel også litt mer gunstige skatteregler for fotballspillere om jeg ikke tar helt feil, så mulig SOFen var for å pynte litt på det når han signerte for oss. Aner ikke, for alt jeg vet får han 3,5 mill i lønn hos oss.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11720

PostPosted: 08.12.2023 19:20    Post subject: Reply with quote

Er nok med sign on fee den lønna ja. Vil tro han ligger nærmer 2,5 mill i lønn enn 3,5.
Back to top
View user's profile Send private message
Duncan
Senior


Joined: 16 Aug 2016
Posts: 186

PostPosted: 16.12.2023 02:38    Post subject: Reply with quote

Har hørt en del rykter i det siste.. foreslår tippekonkurranse om hva skattelistene vil si om lønna til Oscar Aga neste år! Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 17.12.2023 01:36    Post subject: Reply with quote

I så fall begynnr jeg å tro på at magefølelsen min de siste ukene har vært rett, nemlig at styret sparket Rekdal like mye for å hindre overskridelser i overgangsvinduet i august som for å "redde sesongen".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Duncan
Senior


Joined: 16 Aug 2016
Posts: 186

PostPosted: 17.12.2023 15:21    Post subject: Reply with quote

Kan godt være det ja, kunne blitt dyrt om Rekdal skulle reddet sesongen med storhandling i august.

Snakk om mellom 2-2,5mill i året på Aga!
Back to top
View user's profile Send private message
Et bilde tå'n
Senior


Joined: 17 Nov 2014
Posts: 131
Location: Trondheim

PostPosted: 17.12.2023 17:49    Post subject: Reply with quote

Everlong: Jonathan Augustinsson kom ikke på gratisovergang. Vi betalte i området 5-7 millioner kroner for Augustinsson til Djurgården, trolig for at han skulle være et ubestridt førstevalg som venstreback. Den andre svenske backen vi signerte samtidig i januar 2021, Adam Andersson, som egentlig er høyreback, men som har spilt stort sett venstreback for oss kom på gratisovergang.

Det er gledelig å se at 7/11 best betalte i 2022 nå er borte fra lønnsbudsjettet. Rent sportslig, ut fra 2022-nivået er det kun Carlo Holse som vil bli savnet for min del.

Jeg håper nostalgien får ligge så vi ikke går på samme blemme med alt for høye signeringsbonuser og faste lønninger om det blir aktuelt å hente hjem spillere som Svensson og Midtsjø. Jeg kunne tenkt meg at vi hentet hjem Sørloth, men det ser jeg på som urealistisk i 2024 både sportslig og økonomisk.

Å sparke det forrige trenerregimet for å unngå dyre bomkjøp denne sommeren… Styret har i så fall gitt alt for romslige rammer for spillerkjøp i utgangspunktet, men noe sier meg at 2mas skriver dette med et glimt i øyet.

Jeg håper lønningene framover kan bestå av en grunnlønn, som i alle andre sammenhenger ville vært høy, men i denne konteksten er edruelig + prestasjonsbasert lønn ut fra lagets prestasjoner. Den prestasjonsbaserte delen må gi incentiver hele veien både ut fra ligaplassering og ut fra kvalifikasjon til de tre ulike nivåene av europeisk gruppespill. Det bør også være prestasjonsbasert lønn for å gå videre fra europeisk gruppespill, så spillerne ikke er fornøyd bare med å delta i turneringene.
_________________
In order to succeed, your desire for success should be greater than your fear of failure.
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1221
Location: Oslo

PostPosted: 17.12.2023 18:10    Post subject: Reply with quote

Stemmer for prestasjonsbaserte lønninger. Vi har ikke råd til gratispassasjerer lenger. Det skal ikke være et hvilehjem å komme til Rosenborg. Vekk med hårbåndene, og fram med blodslitet.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 25, 26, 27
Page 27 of 27

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb