| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
HupOranje Senior
|
Posted: 16.12.2023 19:52 Post subject: |
|
|
| EspN wrote: | | Om han klarer og få oas til og bli ett kollektiv så har vi kommet langt. |
Om han får oss til å bli et godt kollektiv så blir det som en frisk oas etter en lang ørkenvandring  |
|
| Back to top |
|
 |
vænstrebænk Junior
|
Posted: 16.12.2023 20:43 Post subject: |
|
|
Endelig kjenner jeg på noe annet enn ren frustrasjon. Blir faktisk engasjert nok til å skrive og ikke bare lese her på forumet.
Er ikke sikkert Alfred blir vår frelser, men dette er noe nytt og friskt. Steget mot det moderne RBK.
Jeg ber ikke om mye. Jeg vil se en plan tuktet på moderne fotball. Et RBK som evner å tilnærme seg moderne ballspilling. Som Eggen, være visjonære, og ikke bakstreberske og kopier av det som en gang var.
Jeg trenger ikke gull, bare la meg slippe å se mitt kjære RBK løpe rundt som hodeløse høns.
Alfred. La dette bli en "vel coachat" gjeng, please |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 16.12.2023 21:50 Post subject: |
|
|
| Skrulledude wrote: | | orkdal,n wrote: | | Dette kan være den første spiren til en ny gullalder for Rbk. |
Ja, det kan være spiren til en ny gullalder. Samtidig tror jeg sannsynligheten for magaplask for Alfred er større enn sannsynligheten for suksess. Videre er det sannsynlig at Alfred forsvinner tvert det kommer en mer attraktiv mulighet dersom han lykkes her. Gitt våre siste trenerjakter og annet grums, tror jeg også det er større sannsynlighet for at vi mislykkes enn lykkes neste gang vi må erstatte treneren også, uavhengig av suksessen til treneren vi må erstatte.
Håper jeg tar feil, men all historikk tilsier at jeg ikke tar det. Jeg er nesten mest spent på hvilken spiller som vil komme til Rasmus & Saga og fortelle om hvor mye bedre treningene er nå. |
Men uansett om du får rett, og dette går på trynet, så har klubben valgt en retning. De q garantert tatt noen steg spillemessig, og alle spillere vil være valgt etter de rollene klubben ønsker.
Så da vil klubben likevel være bedre stilt en vi er nå.
Den samme argumentasjonen gjelder forøvrig Maalen, men der tror jeg potensialet pr. i dag er noe lavere. Maalen må ut og øve på sine svakheter. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 16.12.2023 21:52 Post subject: |
|
|
| EspN wrote: | Ulsokken var vel kritisk til eggen som trener også?han mente Rbk burde måke ballen bort istedet for og prøve spille fotball på bortebane.
|
Han gjorde nettopp dette. Han var konstant negativ gjennom hele 90-tallet. Han hadde ikke sitt Damaskus-øyeblikk før etter at Eggen ga seg.
Om 20 års tid kan vi sikkert forvente oss en Alfred-biografi skrevet av Otto Ulseth. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 17.12.2023 01:59 Post subject: |
|
|
Steget att ta över Norges största klubb, utan annan erfarenhet än juniorfotboll, beskrivs som modigt och väldigt offensivt. Av honom och av klubben. Men i takt med utvecklingen inom dansk ungdomsfotboll, där han kommer i från, är kanske inte steget så förvånande ändå.
När den läsvärda fotbollstidskriften Offside nyligen gjorde en djupdykning i dansk ungdomsfotboll fanns U19-tränaren Alfred Johansson i FC Köpenhamn med på ett hörn. I reportaget berättade han att bara U19-laget hade en stab på åtta (!) heltidsanställda, något som gör de flesta allsvenska klubbledare grymt avundsjuka. På frågan "vad gör alla?" var svaret givet. "Det som de är bäst på".
Rosenborg är inte längre den självklara Champions League-aspiranten i norsk fotboll. I en av årets sista seriematcher i november förlorade laget till exempel mot Danilo Al-Saeds Sandefjord (jo, förre ESK-aren och Håbo FF-spelaren Danilo spelade från start). Jakten på ett nytt och fräscht tränarnamn som andas framtid landade hos en 33-åring som för elva år sedan lämnade Enköpingsfotbollen. Kul nyhet.
Läs mera: Anders Liljestrand: Alfred är bilden av framtiden: "Miljön jag trivs i" |
|
| Back to top |
|
 |
SvennO Rutinert
|
Posted: 18.12.2023 10:24 Post subject: |
|
|
| Quote: | Suksesstreneren til TV 2: – RBK-spillerne kommer til å merke det
FC Københavns suksesstrener Jacob Neestrup tror Rosenborg har gjort et valg de ikke kommer til å angre på. |
https://www.tv2.no/sport/.../16312540/ |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 18.12.2023 12:08 Post subject: |
|
|
Mini har vært kritisk til valget av Johansson i media over flere dager. I stedet har han "spilt inn" - wait for it - Jan Halvor Halvorsen (!) til RBK-ledelsen. Hvis det ikke allerede var klart så forstår man da fort hvor mye (les: lite) vekt man skal legge på det som kommer fra den kanten. Ullseth likeså, det er akkurat det tankegodset han kommer med der som har ført Rosenborg dit vi er i dag. Dinosaurer, begge to. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 18.12.2023 12:24 Post subject: |
|
|
| Quote: | | – Skal han tilbake til jobben som trenerutvikler i Rosenborg liksom? Jeg er spent på hva de gjør med Roar Strand og Trond Fredriksen. Denne kabalen er lenger enn bare Alfred Johansson. |
Jeg googlet faktisk Trond Fredriksen, før det gikk opp for meg at de siktet til Pappa Henriksen. |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 18.12.2023 12:33 Post subject: |
|
|
Vi trenger impulser fra noe nytt! Vi har hatt hareide og rekdal som Mini sto bak.
Mini har lyst på solskjær som ikke er god på feltet engang.
Det forteller ganske mye!
Verken rekdal eller solskjær hadde kvaliteter til og utvikle spillere.
Heldigvis har klubben begynt og tenke mer moderne iforhold til klubbens struktur og utvikling. |
|
| Back to top |
|
 |
anders1 Proff
|
Posted: 18.12.2023 14:00 Post subject: |
|
|
| ER enig med alt du sier, unntatt en ting. Jeg er ingen fan av Solskjær som trener, taktiker eller lagbygger, men som spillerutvikler tror jeg faktisk han har en del å tilby. Det er mange eksempler på spillere som både i Molde og Manchester United spilte sin beste fotball under OGS. |
|
| Back to top |
|
 |
Pijeei Junior
|
Posted: 18.12.2023 14:29 Post subject: |
|
|
Rimelig klar beskjed og viktig klargjøring av press som selvsagt også finnes i G19 i storklubben FCK. Nå må Mini etc komme ned fra sin høye hest og rett og slett holde kjeft. Nok sure gamle kailler - tenk positivt!!
https://www.vg.no/sport/f...-gi-ham-ro |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 19.12.2023 06:12 Post subject: |
|
|
Tror ullsokken har glemt at RBK er en middelhavsfarer som faktisk må stikke fingeren i jorda og satse på noe nytt og spennende, istedenfor å tørke støv av norske middelmådigheter fordi de er kjente.
Skjønner skepsis, det er lov. Både uerfarenhet og lignende kan holdes i mot ham, men RBK er ikke en klubb som får både en erfaren trener og en trener med suksess. De er ikke interessert i å gå til RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 19.12.2023 10:58 Post subject: |
|
|
Vi leser jo at de har jaktet på mer erfarne trenere men ikke fått napp. Så har de nok heller ikke prøvd seg på topp trenere heller.
Hører i poden at Alfred har 2 år med U19 hvor resten har vært med 13 - 14 åringer i diverse akademier.
SÃ¥ det er syltynt.
Men nå er han ansatt og vi får håpe det går bra. Forventningene er ikke skyhøye så utvikling må være målet for både ham selv og laget. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 19.12.2023 11:07 Post subject: |
|
|
| Neeskens wrote: | | Vi leser jo at de har jaktet på mer erfarne trenere men ikke fått napp. |
Hvor leser du det? |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 19.12.2023 11:29 Post subject: |
|
|
Det har vi lest i alle media i flere mnd... _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 19.12.2023 11:36 Post subject: |
|
|
| Jaha. Hvor? |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 19.12.2023 11:39 Post subject: |
|
|
| Ikke bit på trollinga nå da, ignorer han. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 19.12.2023 11:48 Post subject: |
|
|
| I rolige dager før jul er det lett å la seg rive med. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 19.12.2023 11:49 Post subject: |
|
|
| Tvert imot har vel klubben vært tydelig på at vi ikke har hatt mulighet til å tilby samme vilkår som de forrige trenerne. Hvis rammene er 1-2 mill på trener, så har de neppe jaktet toppnavn. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 19.12.2023 12:19 Post subject: |
|
|
Ifølge Bolds kilde er det snakk om «mer end en løs interesse». Friis er med i «ræset om at blive ny Rosenborg-træner», som det så vakkert heter på dansk.
Tja Troller er det vel andre som gjør, som vanlig.
Hvis rammen er 1 - 2 mill ??
Det er kun spekulasjoner,
Strand har forøvrig 1 mill som kjegleflytter, til orientering _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 19.12.2023 12:44 Post subject: |
|
|
| Bra du arresterer meg for spekulasjoner, når spekulasjoner er det eneste du driver med selv. |
|
| Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 19.12.2023 14:06 Post subject: |
|
|
At Friis var med i racet betyr ikke at Rosenborg hadde han over Johansson på lista … at Friis dro for å jobbe som assistentrener et annet sted, tyder vel dessuten mer på at han ikke var øverst på lista til RBK.
Eneste grunn til at Friis ble nevnt i mediene før Johansson, er fordi noen nær Friis plapret. Så enkelt kan det være.
Antagelig begynte det å surre rundt Friis fordi også Augsburg var på ballen, så Friis måtte kanskje ta flere telefoner, snakke mer rundt, flere personer/agenter ble involvert. Dette førte igjen til at mediene fikk has på navnet og satt det i forbindelse med både Rosenborg og Augsburg.
Hele tiden mens Johansson etter sigende var førstevalget, men hvor kartleggingen og eventuelt samtalene i større grad kunne foregå «stillere». |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 19.12.2023 14:47 Post subject: |
|
|
| Neeskens wrote: | Ifølge Bolds kilde er det snakk om «mer end en løs interesse». Friis er med i «ræset om at blive ny Rosenborg-træner», som det så vakkert heter på dansk.
Tja Troller er det vel andre som gjør, som vanlig.
Hvis rammen er 1 - 2 mill ??
Det er kun spekulasjoner,
Strand har forøvrig 1 mill som kjegleflytter, til orientering |
Ukas tryn, grattis. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 19.12.2023 16:27 Post subject: |
|
|
Når spekulasjoner brukes får å underbygge sitt narrative er det greit å si i fra tenker jeg _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
|