View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
waterfalls Veteran
|
Posted: 07.12.2023 16:25 Post subject: |
|
|
Bart1 wrote: | Kamerat Ola wrote: |
Alle trenere må starte et sted. Johansson virker som et stort trenertalent. For meg virker det som en spennende og god ide å forsøke å ansette han. |
Høres ut som en knallsikker suksess.
Endelig slutter vi å famle i blinde? "Starte et sted", "talent", "ide", "forsøke å ansette"... Høres ut som om det er akkurat det vi trenger nå (ironialarm)... |
Høres mye bedre å ansette en trener som kun har toppfotballerfaring fra Ranheim før denne høsten, som både Odd og Aalesund tilsynelatende har vurdert i sine trenerjakter uten at det har blitt noe utav det.
Hvilken kategori faller Maalen inn under egentlig? Han er 45 år, så ung og lovende trener passer ikke helt lengre. Han er ikke en erfaren kandidat med CV som tilsier at han skal være en sikker suksess heller. Hva er det som tilsier at Maalen er en bedre kandidat? Denne høsten har ikke sett bra ut på noe som helst måte.
Jeg er åpen for at det kan bli bedre med Maalen neste sesong enn denne høsten, når han får enda mer tid på seg. Faktum er uansett at det ikke er opplagt at Maalen er en bedre kandidat. Jeg skjønner i mye større grad de som avfeier Maalen etter denne høsten enn de som avfeier Johansson bare fordi han ikke har seniorerfaring. Å kalle han "juniortrener" eller å bruke "talent" som noe negativt skjønner jeg heller ikke, det sier jo ikke noe om hvor god han er som trener. Det finnes flere eksempler på trenere som ikke har seniorerfaring, men som har løftet seniorlag når de har fått muligheten. Det at han har en bra standing i FCK mener jeg er et bra tegn.
Så får vi se hvem det blir til slutt, vi har jo enda en svenske som det kan virke som er inne i miksen også. Han har i allefall en bedre CV enn de to andre, men allikevel virker det å være en del skepsis til han også. Uansett, når neste trener er ansatt har han min fulle backing når han starter. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 07.12.2023 17:11 Post subject: |
|
|
Thomas Lagerløf har følgende stat i år
V U T
19 - 7 - 14
Pluss 6 mål 60-54)
Er vi sikker på at han er bedre en assistent!! _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 07.12.2023 17:16 Post subject: |
|
|
Nei, de færreste er nok sikre verken den ene eller andre veien. De færreste kjenner kandidatene for dårlig til å være sikre.
Men gud bedre som du kjører "Maalen er best, alle andre er dritt" Neeskens. Er jo helt håpløst. Maalen har verken CV eller prestasjoner som tilsier jobben, vi har story sett vært elendige under hans ledelse. Han virker ikke å være god på defensiv struktur, ikke-eksisterende presspill, og det nærmeste Eggen vi har sett ut er tallformasjonen. |
|
Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 07.12.2023 18:27 Post subject: |
|
|
Thomas Lagerløf med Maalen eller juniortreneren til FCK er en svært god løsning. Dette har jeg troen på. Noen som vet om det blir offentlig snart?
Var veldig stresset for at juniortreneren skulle være aktuell som hovedtrener her. Dette er langt bedre. |
|
Back to top |
|
 |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 07.12.2023 18:44 Post subject: |
|
|
Er Lagerløf valgt som hovedtrener da?? Det virker som du formulerer deg sånn. Ennå har det vel ikke kommet noe innstilling til styret på hovedtrener. _________________ Nattbussen går halv ett! |
|
Back to top |
|
 |
Sobchak Proff

|
Posted: 07.12.2023 19:00 Post subject: |
|
|
Så er det også en viss forskjell på å være juniortrener for f.eks. HamKam og juniortrener for FCK. Johanssons resultater i Europa virker solide, og jeg liker måten han blir beskrevet på av de som kjenner ham. Har trua på at det kan være en god trener for Rosenborg. Vi trenger en type som er moderne, følger med i tida og gjerne ligger litt foran, ikke en som henger igjen i fortida. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 07.12.2023 19:15 Post subject: |
|
|
Jeg har vel aldri sakt at jeg mener Maalen er en stor trener.
Jeg har sakt at Maalen med en dyktig assistent er det beste for oss NÃ…...
Det går på den prosessen vi har startet og økonomi.
Det finnes da flere eksempler på dyktige trenere av U-lag og junior lag som ikke ble noe, enn motsatt.
FCK eller malmø eller Glimt det spiller da ingen rolle hvilken klub de er i bortsett fra at FCK har størst ressurser av alle... _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 07.12.2023 19:27 Post subject: |
|
|
Selvsagt spiller hvilken klubb de er i en rolle, jeg vil driste meg til å påstå at juniortrenerne i f.eks. Barcelona er bedre enn de juniortrenere i Norge. De største klubbene ønsker de dyktigste og ansetter ofte disse. Slik fortsetter det nedover i hierarkiet også.
Jo større klubb, jo større sannsynlighet for at man er dyktig. Og selvsagt er det færre som lykkes enn det er som ikke lykkes, det gjelder også for spillere. Nåløyet er trangt og det er kun de beste som lykkes. Johansson virker å være blant de som sannsynligvis lykkes.
Men hvorfor skal vi hente en dyktig assistent til Maalen, i stedet for å hente den dyktigste hovedtreneren vi kan få tak i? Det er viktig med et godt team, for all del, men hvis han som leder teamet ikke er dyktig nok så hjelper det ikke nok med et dyktig team er min påstand. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 07.12.2023 19:49 Post subject: |
|
|
Vi skal finne den rette....
Lars Ivar Nilsen er også dyktig på sitt, men ikke på vårt..
"Jo større klubb, jo større sannsynlighet for at man er dyktig"
Ja denne var god!! Passer oss det perfekt 😅
Når det se sagt så har jeg sett Djurgården i 2 kamper
I begge de har de spilt med 2 sittende i en ca
4-2-3-1.
60 mål på 40 kamper for 1.5 i snitt
Baklengs 54 baklengs gir 1,35 i snitt. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 07.12.2023 20:07 Post subject: |
|
|
Ja, jeg mener at det er størst sannsynlighet for at de som er dyktigst er i de største klubbene.
Det er IKKE det samme som at alle de dyktigste trenerne er i de største klubbene, men sjansen er større for at juniortreneren til FCK er bedre enn juniortreneren til Moss for å sette det på spissen.
Og med dyktigste så mener jeg jo den dyktigste kandidaten for oss, det trodde jeg var åpenbart når vi diskuterer fremtidige trenerkandidater for Rosenborg. 60 mål på 40 kamper er vel godkjent, men ikke særlig imponerende for et lag som skal spille offensiv og angrepsvillig fotball. 1,5 mål i snitt er vel det vi hadde denne sesongen, og alle de 6 øverste lagene i Eliteserien denne sesongen hadde bedre målsnitt i ligaen. 1,35 i mot i snitt er også godkjent. Men det vitner jo om det andre har sagt om Djurgården i år da, ligger lavt og kontrer i stedet for å angripe. Slipper inn få mål og scorer få mål, men er det det vi vil ha? |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 07.12.2023 20:17 Post subject: |
|
|
Jeg håper prosessen har vært god, jeg håper de har hørt på de innleide profesjonelle.
Maalen har vist at han ikke er god nok, enkelt og greit. Middelmådig valg som aldri hadde vært aktuell om han ikke hadde vært intern.
Aner ikke om de andre kandidatene er gode nok, men Maalen har bevist at han ikke er god nok og bør derfor være ute av racet.
Og da håper jeg intenst at man ikke tvinger på verken Maalen, bruttern eller Strand som assistent på den hovedtrener man ansetter. Det MÅ være slutt på det tullet om vi skal bli konkurransedyktige igjen. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 07.12.2023 20:22 Post subject: |
|
|
Er det fortsatt torsdag kveld som er tiden for styremøte? Kanskje vi hører noe i kveld? |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 07.12.2023 20:27 Post subject: |
|
|
Ble det ikke sagt mandag 11. desember i forkant av medlemsmøte da? Ikke umulig at det blir et styremøte før det, men det var neste planlagte styremøte i ifølge CGJ i adressa i går i alle fall. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 07.12.2023 21:13 Post subject: |
|
|
Det blir bra uansett.
Det viktigste er stallen og økonomien.
Vi har en stor utfordring med alle spillerne vi har som ikke holder mål. Hvordan budsjettet ser ut for 24 blir spennende.
Klarer de å budsjettere oss i balanse ?
Risken er jo at vi må selge Nypan alt for billig. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 07.12.2023 22:08 Post subject: |
|
|
Bart1 wrote: | Thomas Lagerløf med Maalen eller juniortreneren til FCK er en svært god løsning. Dette har jeg troen på. Noen som vet om det blir offentlig snart?
Var veldig stresset for at juniortreneren skulle være aktuell som hovedtrener her. Dette er langt bedre. |
Tvilsomt at vi plukker en trener her og der. En hovedtrener vil nok velge sine assistenter selv. Maalen tror jeg også er for sta til å være assistent, er heller ikke så mange som fortsatt vil spille eksakt som på 90-tallet.
Vil tro de kjører en seig men politisk korrekt prosess. De har snevra inn til tre kandidater, dro på en runde å intervjuet dem og lander en innstilling denne uka. Deretter går de for en av dem og kontakter da klubben. Det er i den fasen Koteng og co tabba seg ut tidligere så spent på denne gjengen. Blir vel en milliard til FCK for en juniortrener, evt et blankt nei. Maalen tipper jeg er det kun for å være fallskjerm når vi ikke greier å lande en av de andre to. _________________ I kvit å svart.. |
|
Back to top |
|
 |
Kom_igjen_troillan Veteran
|
Posted: 08.12.2023 00:17 Post subject: |
|
|
Per-Mathias Högmo lämnar BK Häcken.
Enligt Sportbladets uppgifter informerade han spelartruppen i morse om att han lämnar klubben.
https://www.aftonbladet.s...bk-hacken? _________________ – På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.
Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE  |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 08.12.2023 00:27 Post subject: |
|
|
Han skal til Japan og Urawa Red Diamonds (?), toppklubb der nede som vant AFC Champions League i fjor. |
|
Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 08.12.2023 00:32 Post subject: |
|
|
Kom_igjen_troillan wrote: | Enligt Sportbladets uppgifter informerade han spelartruppen i morse om att han lämnar klubben. |
Det var jo én måte å informere på. Tungvint! |
|
Back to top |
|
 |
rail Rutinert
|
Posted: 08.12.2023 00:46 Post subject: |
|
|
Neeskens wrote: | Thomas Lagerløf har følgende stat i år
V U T
19 - 7 - 14
Pluss 6 mål 60-54)
Er vi sikker på at han er bedre en assistent!! |
Nei, tvert i mot så vet vi jo at han ikke holder mål. Du har jo allerede avvist han. Og konkludert med at Maalen, uansett aktuelle kandidater, er det aller beste valget for oss. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 08.12.2023 00:59 Post subject: |
|
|
Kanskje @neeskens er Otto Ulseth?
Ulseth mente vel at Maalen var det opplagte valget, med Kjetil Knutsen som assistent for noen år tilbake. Og @neeskens mener Maalen med en dyktig assistent er det beste valget til neste sesong.
Neida, jeg synes det er helt fair og respekterer at du mener den løsningen er den beste. Jeg liker bare ikke at du er så bastant og avviser alle andre kandidater, og i beste fall mener de kunne vært assistent til Maalen. |
|
Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 08.12.2023 01:41 Post subject: |
|
|
ola. wrote: | Kom_igjen_troillan wrote: | Enligt Sportbladets uppgifter informerade han spelartruppen i morse om att han lämnar klubben. |
Det var jo én måte å informere på. Tungvint! |
 _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 08.12.2023 01:44 Post subject: |
|
|
Resultatene til Maalen er for dårlige til at han kan være det åpenbare valget.
Men arbeidsvikårene han fikk med alle skader og alt, er også slik at han ikke kan avskrives totalt.
Fordelen med situasjonen er jo at siden Maalen er fast ansatt, og ikke fikk topp resultater, så kan jo fint plan B være å tilby han en forlengelse med et år. Begrunnelsen vi har trua, men resultatene overbeviste ikke.
Det er en billig plan B, uten store fallskjermutbetalinger hvis det ikke lykkes.
Jeg er rimelig sikker på at Maalen vil klare å ta laget et steg i riktig retning, selv om det kanskje ikke holder til medaljekamp neste år. |
|
Back to top |
|
 |
Valderrama Rutinert
|
Posted: 08.12.2023 10:12 Post subject: |
|
|
At det er en billig plan å gi ham etårskontrakt, er det eneste jeg er enig med deg i. Men har man troa på en trener når man forlenger med et år? |
|
Back to top |
|
 |
Bedreviteren Proff
|
Posted: 08.12.2023 10:38 Post subject: |
|
|
Maalen er er billigst og den man faller tilbake på om det blir nei til de andre.
Jeg er 100 % sikker på at neste år blir bedre enn i år, så fremt nøkkelspillerne holder seg skadefri. Du skal ha en ganske solid tropp før du ikke påvirkes av at de beste drar og/eller er skadet.
Med alle skadene dennne sesongen på nøkkelspillere i tillegg til at de beste offensivt dro, var det ikke vanskelig å forutse at dette skulle gå dårlig - uavhengog av trener.
Tengstedt solgt
Sæther skadet
Holse skadet / solgt
Vecchia skadet / solgt
Henriksen skadet
Reitan skadet
Osv.
Når du må rokkere så mye på et lag, blir det nesten en umulig oppgave for en trener, så fremt du ikke kan kjøpe etablerte spillere. Det er vanskelig å være en ny offensiv spiller i en klubb hvor alle målpoeng er borte.
Det er en uting å sparke trenere midt i en sesong. Både for treneren det gjelder, men det er også en utsknemlig oppgave for den som starter midt i sesongen. Unntaket er hvis det er nødvendig for å redde sesongen - men det var ikke tilfelle her.
Vi har kastet borg ekstremt mange millioner på denne uprofesjonelle og flaute måten å drive en klubb på. Jeg håper inderlig at den som blir vår nye trener får tid og rom til å prøve seg og sies opp midt i en sesong.
Det minner meg om klubber som har for mye penger eller ligger i fare for å rykke ned. |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 08.12.2023 12:14 Post subject: |
|
|
Nja, det kan ha vært nødvendig å sparke Rekdal midt i årets sesong for å redde neste.
Med det mener jeg at hvis vi ikke hadde tatt det grepet så er det tvilsomt at vi ville ha klart å satse på Frederiksen f eks, Rodgers ville fortsatt å stenge døren for Røsten uten å være bedre, Børkeiet ville fortsatt med å fremstå som en hjelpeløs stasjonær påle som gjemmer seg bort i det oppbyggende spillet, Tagseth ville fortsatt å råtne på venstre back, Nelson ville fremdeles ikke ha noen plan å forholde seg til. Bjørlo og Aga ville fortsette å få spilletid, Nypan og Holse ville måtte fortsette å vikariere som spisser fordi Rekdal ikke torde å la de som faktisk var spisser få spille på seg tillit.
Så ville vi nok ha oppnådd omtrent samme resultatene som under Maalen ved å legge oss lavt i blokk og satse på kontringer og å vinne mye på at Lerkendal er en av få gressbaner. Rekdal ville vært ferdig uansett, så like greit å få det overstått og la de som passer inn slik vi skal spille 2024 få verdifull spilletid.
Men høsten har jo vist at Maalen trenger å øve seg vesentlig mer i hovedtrenerrollen før han er i nærheten av å skulle være en god kandidat til å være mer enn caretaker. Vi har neppe råd til å la ham gjøre det hos oss. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
|