View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Balljenta Senior
|
Posted: 07.12.2023 11:26 Post subject: |
|
|
Jeg kjenner at jeg er positiv omtrent utelukkende fordi det er det motsatte av det jeg hadde forventa av klubben. Hvis alt man har gjort tidligere har vist seg å være feil, da må det motsatte bli riktig :p
Litt som da George i Seinfeld bestemte seg for å gjøre "the opposite" av instinktene sine, og det endte i både jobb og ny dame. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 07.12.2023 11:46 Post subject: |
|
|
JBH wrote: | Hvorfor har ikke RBK vurdert Bob Bradley ?
Stabæk rykka ned , men det kan knappest vektlegges Bradley.
B.B . er en dyktig trener , med masse karisma, internasjonal rutine, taktisk sterk, og ikke minst , han er sterk nok til å stå i det trykket fra omgivelsene, som Maalen ikke evner . |
Christ Bob Bradly tror jeg ville vært høyt på lista om Rune Bratseth fortsatt var en beslutningstaker i klubben. Men dette er en trener som spillestilmessig står ganske langt unna fotballen vi ønsker.
Uten at jeg tror det har noen relevans for folk på brakka, er dette også en trener som har ødelagt en klubbs identitet. Dette gjorde han i Swansea, en klubb som hadde klatret opp fra League 2 til Premier League med en solid identitet og spillestil. Dette ble kastet ut døra når klubben ble tatt over av nye amerikanske eiere som hentet inn Bradley som deres mann. Bradley rev sund alt klubben var bygd på.
For meg er Bradley bare en Rekdal med høyere IQ som foretrekker sone foran libero. |
|
Back to top |
|
 |
Goran Proff

|
Posted: 07.12.2023 11:57 Post subject: |
|
|
Bradley spiller også en "offensiv 433". _________________ Stopp forfølgelsen av de paranoide! |
|
Back to top |
|
 |
Habilos Senior
|
Posted: 07.12.2023 11:59 Post subject: |
|
|
Husker at en av våre Stabækvenner på forumet var svært kritisk til Bradley under hans forrige periode. Med forbehold om at jeg husker rett var det vel noe med å hente inn en haug av eldre spillere fra utlandet og klaske sammen et lag rett før sesongstart i jakten på kortsiktig resultat, fremfor å gi yngre talenter muligheter i et lengre tidsperspektiv. |
|
Back to top |
|
 |
Vakker Blomst Proff
|
|
Back to top |
|
 |
Valderrama Rutinert
|
Posted: 07.12.2023 23:09 Post subject: |
|
|
Imponerende dansk! |
|
Back to top |
|
 |
eksilbaill Senior
|
Posted: 07.12.2023 23:11 Post subject: |
|
|
Imponerende nivå på dansken hans i hvert fall. Håper han legger om til trøndersk like fort. |
|
Back to top |
|
 |
skien88 Veteran
|
Posted: 07.12.2023 23:22 Post subject: |
|
|
håper han legger om til Engelsk så de utlandske spillerne på laget forstår hva som blir sagt |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 07.12.2023 23:31 Post subject: |
|
|
Intervjuet tror jeg er over en uke gammelt, for i beskrivelsen av videoen står følgende:
"Rygtet om, at den norske storklub Rosenborg skulle være interesserede i F.C. Københavns succesfulde U19-træner har floreret et stykke tid.
Derfor blev der stillet spørgsmål til emnet, da Johansson i sidste uge mødte pressen efter FCK U19s Youth League-kamp, på udebane, mod Bayern München." (Egen utheving).
Kampen ble spilt 29. november. Og i bakgrunnen virker teksten på veggen å være tysk, men jeg er ingen ekspert. Lignet dog ikke på dansk i allefall.
Så intervjuet er trolig gjort FØR det ble meldt at man reiste ned til København for å møte ham. |
|
Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 07.12.2023 23:31 Post subject: |
|
|
Tenk når han sommeren 25 svarer på kav trøndersk om hvordan det blir å ta RBK ut i CL kvallik! Det blir digg det! |
|
Back to top |
|
 |
Vakker Blomst Proff
|
Posted: 08.12.2023 00:05 Post subject: |
|
|
waterfalls wrote: | Intervjuet tror jeg er over en uke gammelt ... |
Godt sett! Stemmer nok det. Uansett artig å høre han uttale seg. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 08.12.2023 00:25 Post subject: |
|
|
Tenkte det var greit å påpeke før noen kommenter rundt det at han avviser å ha hørt noe fra Rosenborg osv. enklere å gjøre det før media rapporterte at ledelsen vår hadde vært i København. |
|
Back to top |
|
 |
Habilos Senior
|
Posted: 08.12.2023 09:56 Post subject: |
|
|
Johannes Børstad (NRK journalist) på Twitter:
Quote: | Snakket med en kilde i går som jeg parafraserer om Alfred Johansson til RBK: - Hvis Rosenborg får Johansson, har de sikret seg det største trenertalentet Skandinavia har hatt på veldig mange år.
|
https://x.com/Johannesbor...83300?s=20 |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 08.12.2023 10:10 Post subject: |
|
|
waterfalls wrote: | Kampen ble spilt 29. november. Og i bakgrunnen virker teksten på veggen å være tysk, men jeg er ingen ekspert. Lignet dog ikke på dansk i allefall. |
Ja, det er på anlegget til Bayern i Säbener Strasse. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 08.12.2023 10:11 Post subject: |
|
|
Frykter at andre klubber kommer på banen, Hammarby er vel fortsatt på trenerjakt. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 08.12.2023 10:41 Post subject: |
|
|
Samme er antagelig Häcken. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 08.12.2023 11:33 Post subject: |
|
|
De kaller oss fortsatt for Storklubb.
Ja ja kanske Alf lars seg lure til å ta over konkursboet _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 08.12.2023 11:53 Post subject: |
|
|
Habilos wrote: | Johannes Børstad (NRK journalist) på Twitter:
Quote: | Snakket med en kilde i går som jeg parafraserer om Alfred Johansson til RBK: - Hvis Rosenborg får Johansson, har de sikret seg det største trenertalentet Skandinavia har hatt på veldig mange år.
|
https://x.com/Johannesbor...83300?s=20 |
Synes Alfred høres veldig spennende ut - håper det går i boks.
En liten parallell: Ståle Solbakken var også bare 37 da han overtok FCK, med trenererfaring fra HamKam. Det gikk veldig bra for FCK, det.
Ingen garanti for at det blir en suksess, selvsagt, men vi så jo hvordan det gikk med en merittert, erfaren og dessverre stappmett Hareide her (som jeg trodde ville bli en bra match, noe som var helt feil). |
|
Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 08.12.2023 14:03 Post subject: |
|
|
Valderrama wrote: | Imponerende dansk! |
Svansk - blir svorsk om han kommer hit... |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 08.12.2023 20:31 Post subject: |
|
|
Adressa mener han nærmer seg jobben. Alfi sier ingen kommentar _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 08.12.2023 20:38 Post subject: |
|
|
https://www.adressa.no/sp...er-seg-rbk
Nærmer seg RBK
Etter det Adresseavisen erfarer nærmer Johansson seg jobben som RBK-trener. Han selv skal også være positiv til et jobbskifte.
Fredagens kamp var årets nest siste for FCKs unggutter. Nå gjenstår kun én kamp i Champions League-gruppespillet for juniorer førstkommende tirsdag.
Det er først etter denne kampen RBK sannsynligvis vil gå i dialog med FCK om en mulig overgang for Johansson.
I fredagens møte med AGF var det Johanssons gutter som dominerte kampen. Laget stilte opp i en klassisk 4–3–3, med én dyp midtbanespiller og to indreløpere.
FCK hadde ballen klart mest, presset ofte høyt og fikk til tider svært bra tempo i kula.
Første spennende treneransettelsen siden når? Når Kåre gikk fra vikar til fast? _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 08.12.2023 20:46 Post subject: |
|
|
Sluttforhandlinger som assistent vel i følge enkelte her inne... _________________ Nattbussen går halv ett! |
|
Back to top |
|
 |
Wiseblood Veteran

|
Posted: 08.12.2023 20:56 Post subject: |
|
|
Rett og slett stas at man er på ballen her og plukker opp et stortalent før han havner i en storklubb. Det er er nok en ny Casper Tengstedt-historie der det kun er snakk om tid før noen større lag kommer og snapper han opp. Og hvem vet, kanskje Maalen kan være en understudy her og klare å tilegne seg nok ny kunnskap til å gjøre et comeback? _________________
|
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 08.12.2023 21:05 Post subject: |
|
|
Rånny wrote: | Første spennende treneransettelsen siden når? Når Kåre gikk fra vikar til fast? |
Da hopplandslaget ansatte Kojonkoski kanskje? _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 08.12.2023 22:43 Post subject: |
|
|
Det forutsetter at de faktisk går for han da, og at han kommer. Nå har vel ikke adressa plukket opp ryktene om Lagerlöf? _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
|