English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Svein Maalen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 49, 50, 51 ... 57, 58, 59  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Neeskens
Veteran

PostPosted: 29.11.2023 11:13    Post subject: Reply with quote

Gitt dagens situasjon i klubben vil det være best å gi Maalen en dyktig assistent.
Får vi bort halvparten av de blemme målene i forsvar er vi oppe blant de 4 beste neste år.

Vi kan anta at de pengene vi har vil bli brukt på en midtstopper..
Reitan og Henriksen og kanskje Augustinsson tilbake så er vi der.

Da har vi et lag som vil slå de fleste av de under topp 2

Så må vi bygge klubb igjen
Pijeei
Junior

PostPosted: 29.11.2023 12:13    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner ikke hvorfor dette drar sånn ut. Ser på CL - og der er det jammen meg nesten nye trenere hver gang en ser en kamp. Noen kjente navn virker å gå på sirkulering mellom land og klubber. Hvor er finsiktinga og kravspekken der? melodien virker å være: her er et lag - tren det! Synes det blir mye om og men og hvisomatte dersomatte. Litt sdaukjøtt bort fra Adm/Sport tror jeg heller ikke er bare negativt.
Back to top
View user's profile Send private message
everlong
Senior

PostPosted: 29.11.2023 13:02    Post subject: Reply with quote

Det eneste som jeg nå føler taler mot at det blir Maalen, er at Onenexus er involvert i prosessen. Det er de samme på Brakka som har innblikk i den grufulle økonomien, som også har funnet ut av vi skal hente ekstern kompetanse.

Jeg antar at danskene ikke akkurat er billige i drift. Om det da ender opp med at vi går for Maalen, som klubben på egenhånd burde kunne vurdere, virker det for meg som totalt bortkastet å ha brukt penger på Onenexus. Man kan da spørre seg hva poenget har vært hele veien? Det er ikke akkurat som om den økonomiske situasjonen har oppstått over natten.
Back to top
BDESupermanStrand
Proff

PostPosted: 29.11.2023 14:16    Post subject: Reply with quote

Maalen i 2024 vil være fullstendig falliterklæring og sementerer klubben som en middelmådighet
Back to top
kilik
Junior

PostPosted: 29.11.2023 14:52    Post subject: Reply with quote

Vi er en middelmådighet. Vi konkurrerer f.eks. ikke på nivå med Glimt og Molde om de samme spillerne lenger. Det må vi bare innse.

100 mill. i underskudd på driften 3 år på rad, mye av det skyldes dyre trenere som kommer og går og vi sitter med spillere som ikke passer nåværende trener-filosofi.

Vi kan ikke lenger kan planlegge med underskudd i budsjettet for å komme tilbake i toppen.
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 29.11.2023 15:44    Post subject: Reply with quote

BDESupermanStrand wrote:
Maalen i 2024 vil være fullstendig falliterklæring og sementerer klubben som en middelmådighet

Falitterklæringen skjedde da vi ansatte Horneland og sementeringen skjedde med Rekdal ansettelsen...
Back to top
BDESupermanStrand
Proff

PostPosted: 29.11.2023 15:49    Post subject: Reply with quote

Ja også hopper vi over kanten av stupet med Maalen
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 29.11.2023 15:59    Post subject: Reply with quote

Å ansette Maalen er mer som å klippe av nød-fallskjermen på vei ned fra stupet.
Back to top
eksilbaill
Junior

PostPosted: 29.11.2023 16:03    Post subject: Reply with quote

Jeg er overbevist om at styret også ser at vi sparer oss til fant om vi går for Maalen fordi vi ikke har råd til noe annet.
Derfor tror jeg også at de tenker at det er bedre å slanke administrasjonen litt, og heller ha råd til å lokke en spennende trener til brakka.
Et par sesonger med rett mann så er vi tilbake i Europa og spiser inn forspranget til de andre igjen!
Back to top
Habilos
Senior

PostPosted: 29.11.2023 16:21    Post subject: Reply with quote

I dagens sending på VG TV sier Steffen Stenersen og Birger Løfaldli at de begge tror at RBK velger Maalen og at han blir presentert i neste uke.

https://tv.vg.no/video/27...orklubbene

Noen med kilder som har hørt noe annet?
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 29.11.2023 16:34    Post subject: Reply with quote

Oi, da begynner jeg å tro det blir han...da er det viktig at det kommer inn en tung assistent utenfra, det nytter ikke med Rambo, Geir Hansen eller Steinar Lein.
Back to top
Duncan
Proff

PostPosted: 29.11.2023 16:44    Post subject: Reply with quote

Fy faaaaaen! Crying or Very sad
Back to top
quentez
Veteran

PostPosted: 29.11.2023 17:22    Post subject: Reply with quote

Gud bedre. Middelmådigheten er komplett.

Hvis Maalen uansett skal ha inn en ny assistent så kunne vi like gjerne valgt en annen som er arbeidsledig (Fagermo) og brukt Maalen som assistent/analyse.
Back to top
orkdal,n
Rutinert

PostPosted: 29.11.2023 17:36    Post subject: Reply with quote

Det minst usikre i den situasjonen klubben er i nå er å fortsette med Maalen, og sørge for diverse justeringer i spillerlogistikken.
Man kan ikke drømme seg bort og tro at alt blir gull og grønne skoger med en ny trener som vi ikke har midler til å hente fra øverste hylle.
Med Maalen slipper klubben å starte på ny igjen med en ny treners egne preferanser, men kan heller bygge på det som er gjort hittil.

Avgjørelsen får vi nok om en ukes tid. Styret venter sannsynligvis bare på at siste seriekamp er over.
WT62
Veteran

PostPosted: 29.11.2023 17:38    Post subject: Reply with quote

Etter nyheten om økonomien sprakk så tror jeg nok Maalen blir valgt ,men samtidig litt rart at man kjører trenerprosessen på den måten hvis de ikke tenker at det finnes reelle alternativ?
Velges Maalen så må de finne noen andre som assistenter med andre ferdigheter enn Maalen.
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 29.11.2023 18:22    Post subject: Reply with quote

Habilos wrote:
I dagens sending på VG TV sier Steffen Stenersen og Birger Løfaldli at de begge tror at RBK velger Maalen og at han blir presentert i neste uke.

https://tv.vg.no/video/27...orklubbene

Noen med kilder som har hørt noe annet?

Hvor mange underskrifter var det som krevdes for å kreve ekstraordinært årsmøte igjen?
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 29.11.2023 18:24    Post subject: Reply with quote

orkdal,n wrote:
Med Maalen slipper klubben å starte på ny igjen med en ny treners egne preferanser

Feil. Med Maalen, må klubben starte på ny igjen med en ny treners egne preferanser i mai-juni neste år - hvor det i tillegg er en enda dårligere økonomi pga sluttpakken til Maalen. Med en ny trener, kan klubben starte på ny igjen med en ny treners egne preferanser fra midten av desember - UTEN å være i økonomisk ruin pga en dyr sluttpakke til Maalen.
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 29.11.2023 18:33    Post subject: Reply with quote

Litt rart Maalen ikke kunne vært presentert tidligere om valget allerede var klart.

Tror det fort finnes et titalls trønderske 433-trenere som kunne fått RBK til å prestere på samme nivå som Maalen har gjort hittil.

Maalen har altså tapt halvparten av kampene og vi ender fort sesongen med negativ målforskjell for første gang på veldig mange år.

Joda vi ha hatt skader, men stallen er da mer enn god nok til å nærme seg en medaljekamp. Isteden ender vi på høyde med Ham Kam. Det er en stor underprestasjon.
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 29.11.2023 18:54    Post subject: Reply with quote

orkdal,n wrote:
Det minst usikre i den situasjonen klubben er i nå er å fortsette med Maalen, og sørge for diverse justeringer i spillerlogistikken.
Man kan ikke drømme seg bort og tro at alt blir gull og grønne skoger med en ny trener som vi ikke har midler til å hente fra øverste hylle.
Med Maalen slipper klubben å starte på ny igjen med en ny treners egne preferanser, men kan heller bygge på det som er gjort hittil.

Avgjørelsen får vi nok om en ukes tid. Styret venter sannsynligvis bare på at siste seriekamp er over.

I grunn enig i at det er det minst usikre, da vi allerede vet at han ikke holder mål. Varslet og relativt trygt mageplask!
Back to top
acson
Veteran

PostPosted: 29.11.2023 19:18    Post subject: Reply with quote

Da er det vel bare å forberede seg på å bli pissa på av odd og hamkam, mens Maalen fortsetter å prate om de gode treningsukene.
Back to top
eksilbaill
Junior

PostPosted: 29.11.2023 19:28    Post subject: Reply with quote

Nåssåladden wrote:
Litt rart Maalen ikke kunne vært presentert tidligere om valget allerede var klart.

Dette
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 29.11.2023 19:55    Post subject: Reply with quote

Dette halvåret har ikke gitt oss noen indikasjon på at Maalen er i stand til å lykkes. Jeg klarer bare ikke å se at styret og sportslig ledelse går for Maalen, med mindre det rett og slett ikke eksisterer noen akseptable alternativer .

De har brukt midler på å leie inn ekstern hjelp, de hadde ikke gjort alt dette arbeidet og pengene i 6 mnd om de bare skulle lande på den nærmeste fyren ved kaffetrakteren.
Back to top
Rallepus
Veteran

PostPosted: 29.11.2023 19:56    Post subject: Reply with quote

Var det ikke noen her inne som skrev et eller annet med drep meg gjerne, men ikke med graut?

Maalen gjør det altså VERRE med RBK enn med Ranheim. 1,36 poeng i snitt for oss vs. 1,45 med Ranheim (ES og OBOS).

Han er taktisk utdatert, faktisk akterutseilt.

Og så sta at han nekter å gjøre endringer, tross at vi lekker som ei sil og knapt skårer mål.

Denne Eggen-disippelen har heller ikke evnen til å ta innover seg det viktigste med Nils Arne Eggens tankegods, nemlig godtfotteorien. Det å spille på hverandres styrker. Kamuflere de dårlige egenskapene. Men nei, Maalen setter i stedet opp laget slikt defensivt at vi skal presse motstander ut mot sidene og tillate, på Maalen sitt skrivebord, ufarlige innlegg. Mot to stoppere som har hodespill som sin store svakhet, med en ung og uferdig keeper bak seg som er god på nesten alt, unntatt feltarbeidet.

Null justeringer. Skrivebordet er viktigere enn alt.

Alt fordi Maalens powerpointske idé om rett og feil fotball er viktigere enn å forholde seg til fotballens utvikling, og til spillermaterialet man til enhver tid disponerer.

Maalen er en selv-romantisk skjema-trener som bare kan lykkes om alt, absolutt alt, ligger til rette for det. Noe det som kjent ikke gjør.

Drep meg gjerne, men ikke med den grauten her.
quentez
Veteran

PostPosted: 29.11.2023 20:25    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
De har brukt midler på å leie inn ekstern hjelp, de hadde ikke gjort alt dette arbeidet og pengene i 6 mnd om de bare skulle lande på den nærmeste fyren ved kaffetrakteren.
Jeg tenker motsatt. Er det noe denne klubben faktisk er i stand til så er det akkurat dette.
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 29.11.2023 20:28    Post subject: Reply with quote

Har vel sagt at de vil vente til etter sesongslutt med å offentliggjøre noe uansett. Til dere som mener at det minst usikre er å fortsette med Maalen:

Jeg ser at det er følgende argument som benyttes mest:

- Må få tid
Hva tilsier at ting skal bli bedre bare man får tid? Jeg mener det må være en form for progresjon og utvikling tilstede, hvis man står på stedet hvil så er det ikke slik at tid = automatisk bedre.

- Minst usikre kortet, kjenner spillerne
Basert på hva? Ja, vi vet hva vi får med Maalen til en viss grad men jeg føler ikke at han er noe mer sikkert kort enn andre alternativ. Det er ingenting med Maalen som gjør meg trygg på at vi kommer til å bli så mye bedre under han neste år. At han kjenner spillergruppa skader ikke, men det tar nok ikke lang tid for en ny trener å danne seg et godt inntrykk av spillerne heller. Vil nok i så fall analysere en del før treningene starter også se hva spillerne har å bidra med på feltet.

- Klubben kjenner han
Joda, klubben kjenner han og vet nok godt hva han står for. Men har de gjort en god nok jobb i forkant av ansettelse av ny trener som bør de være veldig sikre på hva de får med noen som ikke har vært i klubben fra før av å. Og det at han kjenner spillerne og klubben kjenner han er ikke noe som i mine øyne tilsier at det gjør han bedre egnet til å løfte klubben enn en ny trener. Det er ikke slik at kvaliteten på det arbeidet Maalen gjør blir bedre bare fordi klubben kjenner han og han kjenner spillerne.

Jeg sier ikke at det kommer til å bli fiasko under Maalen, det finnes muligheter for at han kan lykkes. Jeg sier bare at jeg er langt i fra trygg på at det kommer til å bli godt nok. Kanskje kan vi ta medalje i løpet av en 3-årsperiode, men basert på mitt inntrykk klarer jeg ikke se at han er i stand til å løfte klubben opp mot toppen selv om han får tid på seg. Det at vi har mindre ressurser og må være smartere på spillerlogistikk føler jeg taler i mot Maalen, i Ranheim hadde han lenge en stamme og bærebjelker som kunne spillestilen godt fra før av.

Vi får se hvordan det blir, fasiten kommer alltid til slutt.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 49, 50, 51 ... 57, 58, 59  Next
Page 50 of 59

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb