| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Kolsås Ultras Junior
|
Posted: 15.11.2023 13:11 Post subject: |
|
|
| Ratatosk wrote: | Er rimelig sikker på at INGEN utenlandske klubber er i nærheten av å ha Maalen på noen ønskeliste. Hadde aldri vært på vår heller om han ikke var trønder….
…Tror dog at klubben må gå for en trener med sterk cv, pondus og gjennomslagskraft. |
Dette. Ansettelsen av Maalen er vel det beste bildet på hvor skrøpelig det står til i klubben anno 2023. Da Eggen første gang skulle erstattes etter sesongen 2002 hadde vi mulighet til å velge fra den tids aller øverste hylle. Vi traff så til de grader også, synd det endte som det gjorde.
I 2023 er det på sett og vis fortsatt Eggens erstatter vi leter etter. PT er Svein Maalen styrets løsning på dette (!). Det blir som om Perry eller Jan Halvor Halvorsen skulle blitt ansatt i 2002 som den foretrukne Eggen-erstatteren. |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 15.11.2023 13:41 Post subject: |
|
|
Hareide har jo selv sagt at laget han tok over ikke trengte trener for å vinne så hvor vidt vi traff blink eller ikke i 2002 veit vi ikke da Hareide stakk av så fort at blekket på kontrakta ikke rakk å bli tørt en gang.
Det vi burde se etter nå er den neste Klopp/Guardiola/Arteta/Postecoglou. En trener som ligger helt i vannskorpa for å bli den neste store. Vi har ikke økonomi til å hente pondus og tittler og annet. Trenere som Hellberg er sånnsett en riktig tanke. Ung, fremadstormende, har vist at han kan få mye ut av lite. Det hjelper ikke å hente Rekdaler og Fagermoer. Har bare så vidt sett noe av Hellberg sitt lag, men likte det jeg så med ett lag som til tider angrep i 2-4-4 og forsvarte seg i 3-4-3. Dette er folk som ikke tenker fotball som tall, men mer som kjemi og reaksjoner. Det er selvfølgelig ingen selvfølge at man kan hente en sånn hit og så blir det gull neste sesong, men jeg trur det er bedre enn at vi henter en nær 70år gammal gubbe som har som høydepunkt at han slapp ett mål mindre enn han scora mens han trente Indre Enfold IL til cupgull i 1967. Håpet er at vi får inn de riktige tankene og en plan for hvordan laget skal oppføre seg så kommer nok uansett ting på plass etter hvert. _________________ Grilldress er også en dress:)
| Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
| Back to top |
|
 |
Bedreviteren Proff
|
Posted: 15.11.2023 17:26 Post subject: |
|
|
Som assistent duger Maalen, men han har pdd. ikke visst noe som helst som tilsier at han bør være hovedtrener. Byttes det hovedtrener forventer man at laget hever seg, men det har overhodet ikke skjedd. Så kan selvsagt supportere si at de ser en del positivt i enkelte faser, men det sa også Høgmo hver gang Norge ble rundspilt.
For å snu dette trenger vi en liten trollmann :/ |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 15.11.2023 18:21 Post subject: |
|
|
Nå må vi for pokker holde på en trener litt, og se hva han får til - istedenfor å starte på scratch hvert eneste år.
Det har ikke blitt noe dårligere under Maalen. La han nå få litt tid til å vise hva han kan. Neste høst vil vi først kunne se resultater av hva som har blitt gjort siden i sommer. |
|
| Back to top |
|
 |
Kom_igjen_troillan Veteran
|
Posted: 15.11.2023 18:28 Post subject: |
|
|
Det er jammen sant! Rekdal hadde 1,18 i poengsnitt på de 11 første kampene i år, mens Maalen har 1,35 poeng i snitt på de 17 kampene etterpå. Hadde Maalen fått med seg en assistent som tenker forsvar (Geir Hansen?), slik Eggen hadde med Bjørn Hansen så kanskje det blir veldig bra? _________________ – På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.
Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE  |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 15.11.2023 18:38 Post subject: |
|
|
Maalen var alltid midlertidig. Prosessen er igang og Maalen er en av de som vurderes. Om det blir Maalen så støttes vi det, om det blir noen andre enn Maalen så må han fpr guds skyld få bestemme assistenter selv! Er så lei av at vi skal tvinge trenere til å ta de hyggelige gutta på brakka som assistenter!
Nå må ALT handle om å få den beste vi kan, og deretter gi de best mulighet til å lykkes. Da kan vi ikke kreve at de skal ta trønderalibiene våre som assistenter! |
|
| Back to top |
|
 |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 15.11.2023 18:49 Post subject: |
|
|
Det har svingt mye under Maalen. Innimellom har det vært veldig gjenkjennelig Rbk-fotball, og ikke lenge etterpå har det vært krise-tilstander.
Jeg er blant de som tror at Maalen har mere å by på. Han er vel den som best vet hvor skoen trykker akkurat nå. Kommer det inn en ny trener kan vi ikke regne med at alt faller på plass over natten.
Men jeg har tro på at de som jobber med ny trener gjør et godt valg, uansett. Blir det et nytt ansikt har jeg troen på at det begrunnes godt. _________________ Nattbussen går halv ett! |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 15.11.2023 19:53 Post subject: |
|
|
Det vi trenger er i det minste en trener vi har råd til å gi litt tid. Vi har trengt kontinuitet lenge, men så har vi ansatt trener på trener hvor spesielt filosofi og væremåte har gjort det fryktelig lite fristende å gi de tid.
Jeg håper vi kan treffe bedre denne gangen. En ting er uansett sikkert, vi må gjøre noe med spillerlogistikken, spesielt i forsvar. Jeg tror ingen trener i verden kunne fått has på dette forsvaret, og så lenge forsvaret ikke sitter lider resten av spillet også. |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 15.11.2023 20:00 Post subject: |
|
|
| Kontinuitet for kontinuitetens skyld er idioti. Å fortsette med Maalen som åpenbart har bevist klart å tydelig at han ikke får det til, er også idioti. Om de ansetter han må jeg prøve å slutte å bry meg om klubben. Trønder som spiller 4-3-3 får sjansen og beviser ettertrykkelig at han ikke er riktig mann, men får jobben likevel. Det er bare for dumt. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 15.11.2023 22:50 Post subject: |
|
|
Vi har en salig lapskaus til spiller tropp. Satt sammen av trenere med ulik filosofi og ulik formasjon. Flere av disse er det helt uforståelig at vi så noe i. Maalen og ev den nye treneren må på et eller annet hvis få satt sammen sitt lag. Det tar jo litt tid. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 16.11.2023 13:36 Post subject: |
|
|
Leser mellom linjene fra både PA Helland og Eggen Rismark på R&S at Maalen mangler den nødvendige pondusen til å være hovedtrener i RBK. Andre Hansen ga vel heller ingen klar anbefaling på Maalen sitt kandidatur da han ble stilt spørsmålet. _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
Pokie Veteran

|
Posted: 16.11.2023 14:23 Post subject: |
|
|
Har rimelig gode innside-kilder på at det ikke var verdens mest triste gjeng i fjæra da Maalen måtte pakke sakene sine den gangen.
Har også venner som har spilt under hans ledelse på tidligere stadium og de er jo nærmest sjokkerte over det som har skjedd i etterkant.
Personlig tror jeg det har gått mest på mennesket og egenskapene. Han var jo en mer enn god nok trener i perioder i Ranheim, og i Ranheim fikk han mye ut av det i perioder. Men så har også norsk fotball blitt utrolig modernisert mtp. spillestil og hvordan forskjellige lag ønsker å opptre siden den gang - til og med helt ned i 2. div har lagene blitt ufattelig mye bedre på å spille fotball, bruke ball og utvikle ferdigheter hos spillerne som handler om å bruke ballen i større grad. Dette er en trend det ikke virker som om vi henger med på i det hele tatt.
Jeg vil nærsagt ha hvem som helst som har vist at de kan stå for en moderne spillestil som trener. Det begynner å bli lenge siden vi hadde en trener som turte å vise at han ønsket å dominere spillet. _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 16.11.2023 15:55 Post subject: |
|
|
| Jonas wrote: | | Leser mellom linjene fra både PA Helland og Eggen Rismark på R&S at Maalen mangler den nødvendige pondusen til å være hovedtrener i RBK. |
La merke til det samme, særlig Eggen Rismark hadde et unnvikende svar på spørsmål om Maalen.
Jeg tror ikke det blir Maalen, men jeg tror heller ikke det blir en Wow-opplevelse når ny trener lanseres. |
|
| Back to top |
|
 |
Churchill Proff

|
Posted: 16.11.2023 22:36 Post subject: |
|
|
Hvis klubben ikke får tak i den treneren man trenger for å utvikle klubben, mener jeg at man bør holde på Maalen inntil den riktige kandidaten dukker opp. Det å skifte i hytt og pine er ingen god forutsetning for langsiktig utvikling av klubben. Og hvem vet, kanskje Maalen viser seg å være en god mann for fremtiden? Kanskje ikke som hovedtrener, men i en eller annen funksjon i eller rundt trenerteamet. Da er det i så fall vinn, vinn. Man holder en stø kurs i klubben samtidig som man utvikler kompetansen til Maalen.
Det dummeste RBK kan gjøre nå, er å satse på ett eller annet usikkert kort fra Danmark, Sverige eller for den saks skyld Norge. Jeg ser ikke helt hvilke norske trenere, som er tilgjengelige og oppnåelige, klubben i så fall skal hente. _________________ Deserve Victory! |
|
| Back to top |
|
 |
Mortenlj77 Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Jan Erik Rutinert
|
Posted: 17.11.2023 14:55 Post subject: |
|
|
Hmmm.. interesting  _________________ Det står då før svarte faen ingen mål i skauen! |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 17.11.2023 15:10 Post subject: |
|
|
| Dette har vært bestemt og avklart lenge. |
|
| Back to top |
|
 |
rail Rutinert
|
Posted: 17.11.2023 19:29 Post subject: |
|
|
| Spartacus wrote: |
Mitt poeng er at ved siden av å se på resultater, som kan være misvisende, må man også se på trenernes ideer og hvor gode mellommenneskelig egenskaper de har. Istedenfor å lete i den samme grøten kan det være lurt å utvide horisonten.
Jeg tenker det gjelder mye likt når det kommer til å skaffe riktige spillere og trenere. Vi må hente de som kan bli best, ikke de som er peaket og svømmer i middelmådighet. |
Tja, vi henta jo en trener i denne kategorien for få år siden. Horneland, som viste seg å bli en relativt habil trener. Synd han ikke ble det hos oss. Ikke sikkert vi har de beste forutsetningene for å utvikle trenere. Eller spillere. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 17.11.2023 21:18 Post subject: |
|
|
| Churchill wrote: | | Hvis klubben ikke får tak i den treneren man trenger for å utvikle klubben, mener jeg at man bør holde på Maalen inntil den riktige kandidaten dukker opp. Det å skifte i hytt og pine er ingen god forutsetning for langsiktig utvikling av klubben. Og hvem vet, kanskje Maalen viser seg å være en god mann for fremtiden? |
Jeg merker meg i hvert fall hvem de er, de som helt kategorisk sager Maalen og avskriver han for all fremtid nå. Med det utgangspunktet at du skal inn i juni og ta over en altfor stor stall som likevel mangler spillerne som behøves for å spille god 4-3-3. Ingen vinger. Lite kreative ballspillere i midtbaneleddet. Fem dårlige spisser og Sæter som sjeldent er kampklar. Svake backer og stoppere, og i tillegg er Reitan og Henriksen skadet. To som kunne gått litt foran. Så har du en keeper på utløp. Det er ikke et knallutgangspunkt å begynne og smi fra.
Rekdal fikk to sesongoppkjøringer, men laget hans så enda verre ut i første halvdel av sesong to. Da er det riktig å gjøre et skifte. Maalen fikk inn Fredriksen, men utover det er ikke dette i nærheten av hans lag. Det er mange vesentlige feil og mangler. Og for å kunne gjøre noe med det, så presset som det er, må det også selges spillere. Han har ikke kunnet foreta de korrigeringene. Det er mulig Maalen rett og slett ikke er stor nok for oppgaven. At han blir like liten som Tørum og Horneland i sin tid. Den fasiten har vi jo ikke. Men om man kaster han nå løper man en risiko for å kaste bort muligheten til å ha en lokal trener som virkelig ønsker oppgaven. Man gjør det på feil grunnlag, for jeg tror ikke det som har vært levert fra juni og hit egentlig representerer Maalen.
Det har vært en audition preget av at løpet var kjørt på alle fronter FØR han tiltrådte. Kjempemangel på momentum. Og en vondfot-tropp, hastig og klønete sammensatt av andre, som ikke er smidd for dette i det hele tatt.
Jeg er overhodet ikke fornøyd med Rosenborgs kamper i år jeg heller. Men fremdeles nysgjerrig. Jeg synes det skulle vært jæskla interessant å se hva Maalen ville brukt vinteren til, treningsmessig og på spillerlogistikk, og hvordan det kunne sett ut våren 2024 med blanke ark og alt å vinne. Greier ikke å fri meg fra det. Sitter med følelsen av at alt kan være snudd på hodet for oss ila. relativt kort tid og at denne interimtreneren vår, med litt oppbacking fra sport forøvrig, kan være den som til slutt ler best.
Synes i hvert fall det var innmari synd om vi kuttet nå og ikke hadde annet enn en ok midt-på-treet Eliteserie/Allsvenskan-trener å hente inn. Enda et sjansespill, enda et "prosjekt" og enda et opplegg der vi blør penger i håp om at brikkene skal lande rett denne gangen. Jeg ville ikke klasket en lang avtale med topp betingelser i bordet for Maalen, men gitt han 2024 og evaluert til sommeren. Gitt han en fair sjanse. Uavhengig av hva han har gjort før, hva han gjør nå og om han er trønder, svenske eller portugiser. Synes alle trenere fortjener den muligheten. Jobbe med ideene sine i en lengre treningsperiode uten presset som ligger i å være nr. 10 på tabellen og flørte med nedrykk. Starte på frisk giv med en spillergruppe tilpasset det som er målet.
Han er bare midlertidig og ingen har imponert i år, så jeg forstår det om ikke alle er helt med på denne pitchen. Men om de bare slipper han nå og går for en annen, så vil Maalen for meg alltid stå med det fortegnet at han ikke fikk den virkelige sjansen og sånn sett ikke kan vurderes på samme grunnlag som de andre heller. Vesensforskjell. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
Bedreviteren Proff
|
Posted: 18.11.2023 00:11 Post subject: |
|
|
1. Man kan ikke avfeie Maalen uten et alternativ. Det alternativet må være opplagt bedre, jf. samtaler med aktuelle trenere.
2. Spillerstall og -logistikk er ikke et resultat av nåværende eller forrige trener - men er et produkt som skapes over tid. Vi vet heller ingenting om spillerne som kom mens Rekdal var her, var 1. eller 7. valget hans (passer fint å sammenligne med Rosenborg sin trenerjakt).
3. Fotball er ikke mer komplisert enn at hvis vi får litt stang inn i treningskampene i vinter og i seriestarten har du en gjeng spillere med selvtillit som blomstrer, men det er også vanskelig å se det for seg. Fotball er tross alt uendelig mye mer enn 4-3-3 og teori.
Som trener på feltet tviler jeg ikke på Maalen, men han har ikke klart å løfte laget 1 %. Det er skuffende når han fremstilte seg som en Messias. Jeg tror nok at han selv overtok en bedre spillergruppe som bare trengte å få rett input.
Maalen er et stort sjansespill, men igjen - vi vet ikke alternativene (utover å spekulere i navn og lese tall). |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 18.11.2023 00:25 Post subject: |
|
|
Hva gjelder Rekdal så burde varsel-lampene blinke når han henter den ene spissen etter den andre, hvorvidt en hadde tro på Sæter, Ingasson, Thorvaldsson, Nelson, Aga, Sadiku (og Holm) hver for seg blir jo litt som en parantes å regne når minst halvparten av disse så definitivt kom til å råtne på benken uansett, og alle unntatt kanskje Sæter (og Holm) er så langt ifra å være ferdigprodukt at hvis de ikke satses på så går de bare på tomgang her og tar opp plass til man eventuelt blir kvitt de på et eller annet vis.
Hvis man mener at man er tynt befolket fordi Holm er ute på lån, Sæter starter sesongen langtidskadet, Thorbjørnson har skavanker i oppkjøringen.....da går du ikke og kjøper to spisser til i Aga og Sadiku, da går du i lånemarkedet. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
| Back to top |
|
 |
Churchill Proff

|
Posted: 18.11.2023 00:54 Post subject: |
|
|
Veldig mange gode poenger i innleggene foran her. Jeg tror RBK har to kjerneutfordringer som begge taler til fordel for Maalen. Begge er knyttet til økonomi og hvilke prioriteringer RBK er nødt til å gjøre. Maalen er en rimelig løsning. Han vet hvordan klubben ønsker å spille og han kan også denne spillestilen godt. Jeg tror mye autoritet for Malen kan være vunnet ved et sportslig oppsving neste sesong. Skal man hente noen som på kort sikt kan gjøre enn Maalen, kommer det til å koste vesentlig mye mer enn hva det koster å drifte Maalen. Disse pengene trenger klubben virkelig til p forsterke stalllen, for her er det mange som skal ut og mange rollespesialister som skal inn. Bruk pengene til å gi Maalen en fair sjanse.
Den andre utfordringen ligger i de siste års spillerlogistikk i RBK. Hvem i h****** er ansvarlig for at klubben har syv spisser og en eller to kantspillere. Dette blir jo ikke bedre av at ingen av disse spissene egentlig holder mål. Enten er de for dårlige, har for dårlige holdninger eller har rett og slett ikke fysikk til å være toppidrettsutøvere. Disse må selges unna alle sammen og pengene bør brukes på spillere med ferdigheter til å bekle rollene som kreves for Maalen-ball. Jeg ville også kvittet med med Sæter. Han hadde aldri i livet blitt hentet til Glimt eller Brann med den fysikken og alt det tullballet han fører med seg. Sånt preger en spillergruppe negativt, uten tvil.
Også i andre posisjoner må man kvitte seg med spillere som ikke holder nivået eller som ikke har de riktige holdningene. Dette kommer til å koste og RBK klammer til å trenge hver krone for å lokke til seg de riktige spillerne. Klubben månregne med å bruke mer enn de klarer å selge unna skiten for. Men hovedutfordringen ligger jo i om det er andre posisjoner i klubbens ledelse som det er mer prekært å skifte ut enn hovedtreneren. Jeg tror mye tyder på det. _________________ Deserve Victory! |
|
| Back to top |
|
 |
Valderrama Rutinert
|
Posted: 18.11.2023 11:44 Post subject: |
|
|
| Zorbeltuss wrote: | Hva gjelder Rekdal så burde varsel-lampene blinke når han henter den ene spissen etter den andre, hvorvidt en hadde tro på Sæter, Ingasson, Thorvaldsson, Nelson, Aga, Sadiku (og Holm) hver for seg blir jo litt som en parantes å regne når minst halvparten av disse så definitivt kom til å råtne på benken uansett, og alle unntatt kanskje Sæter (og Holm) er så langt ifra å være ferdigprodukt at hvis de ikke satses på så går de bare på tomgang her og tar opp plass til man eventuelt blir kvitt de på et eller annet vis.
Hvis man mener at man er tynt befolket fordi Holm er ute på lån, Sæter starter sesongen langtidskadet, Thorbjørnson har skavanker i oppkjøringen.....da går du ikke og kjøper to spisser til i Aga og Sadiku, da går du i lånemarkedet. |
Nelson er da ikke spiss, Ingasson likeså, så vi er ihvertfall nede på fem. Å regne med Holm, som har slitt så mye med skader, er vel heller ikke det lureste. Så da er man egentlig nede på fire, og egentlig ingen rene spisser skadefrie da sesongen startet. Så kan man være enig at det ville vært lurere å hente noen på lån.
Og Sæter langt unna å være ferdigprodukt? Virkelig? |
|
| Back to top |
|
 |
Valderrama Rutinert
|
Posted: 18.11.2023 11:44 Post subject: |
|
|
| Zorbeltuss wrote: | Hva gjelder Rekdal så burde varsel-lampene blinke når han henter den ene spissen etter den andre, hvorvidt en hadde tro på Sæter, Ingasson, Thorvaldsson, Nelson, Aga, Sadiku (og Holm) hver for seg blir jo litt som en parantes å regne når minst halvparten av disse så definitivt kom til å råtne på benken uansett, og alle unntatt kanskje Sæter (og Holm) er så langt ifra å være ferdigprodukt at hvis de ikke satses på så går de bare på tomgang her og tar opp plass til man eventuelt blir kvitt de på et eller annet vis.
Hvis man mener at man er tynt befolket fordi Holm er ute på lån, Sæter starter sesongen langtidskadet, Thorbjørnson har skavanker i oppkjøringen.....da går du ikke og kjøper to spisser til i Aga og Sadiku, da går du i lånemarkedet. |
Nelson er da ikke spiss, Ingasson likeså, så vi er ihvertfall nede på fem. Å regne med Holm, som har slitt så mye med skader, er vel heller ikke det lureste. Så da er man egentlig nede på fire, og egentlig ingen rene spisser skadefrie da sesongen startet. Så kan man være enig at det ville vært lurere å hente noen på lån.
|
| Back to top |
|
 |
Valderrama Rutinert
|
Posted: 18.11.2023 11:45 Post subject: |
|
|
|
| Back to top |
|
 |
|