English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2024
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 32, 33, 34  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 08.09.2023 16:27    Post subject: Reply with quote

Nei, det kan han ikke
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran

PostPosted: 08.09.2023 18:25    Post subject: Reply with quote

Optimalt så trenger vi en god del nye spillere. Noen av de vi har må vi håpe kan utvikle seg også. Så handler mye om å gjøre summen bedre osv som Eggen og Knudsen fikk til.
Pereira er en slik spiller som kan bli mye bedre og som har et potensial.
Det jeg synes er mest presserende er
Midtstopper.
Bakromsving.
Indreløper ( typ Zac).
Høyre back
Så hviler mye på at Noah begynner å spille og score..
Isak vil aldri bli god nok.
andham93
Senior

PostPosted: 28.09.2023 20:38    Post subject: Reply with quote

Tror rosenborg aldri vinner noe mere, styr å stell har ødlagt klubben
Back to top
trøndergutten
Rutinert

PostPosted: 28.09.2023 21:54    Post subject: Reply with quote

andham93 wrote:

Forhåpentligvis varer menneskeheten i mange tusen eller millioner av år til. Og fotball går forhåpentligvis ikke av moten. Skal ikke se bort i fra at Rosenborg som klubb fortsatt eksisterer langt, langt, langt inn i fremtiden. Så jeg er sikkert på at Rosenborg kommer til å vinne noe igjen. Men i din levetid? Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men jeg tror du vil få oppleve det. De neste 10 årene? Trolig. De neste 2-3 årene? Tja, avstanden er kanskje for stor til det.
Back to top
Kai88
Veteran

PostPosted: 28.09.2023 22:19    Post subject: Reply with quote

Glimt og Molde var i obos relativt nylig, så å avskrive oss som klubb er nå enda litt tidlig. Det ville jeg ikke turt å gjøre, selv ved tvangsflytting til 3. div pga underskudd. Så stort er engasjementet RBK
Back to top
andham93
Senior

PostPosted: 28.09.2023 22:32    Post subject: Reply with quote

trøndergutten wrote:
andham93 wrote:

Forhåpentligvis varer menneskeheten i mange tusen eller millioner av år til. Og fotball går forhåpentligvis ikke av moten. Skal ikke se bort i fra at Rosenborg som klubb fortsatt eksisterer langt, langt, langt inn i fremtiden. Så jeg er sikkert på at Rosenborg kommer til å vinne noe igjen. Men i din levetid? Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men jeg tror du vil få oppleve det. De neste 10 årene? Trolig. De neste 2-3 årene? Tja, avstanden er kanskje for stor til det.

30 år RBK bare mista litt troa etter bortekamp sist og det jeg hørte på medlemsmøtet.
Men kjører vell på med sessongkort fortsatt👍🙉
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 28.09.2023 22:39    Post subject: Reply with quote

Hva var det på medlemsmøtet sist som gjorde at du mistet trua? Nivået på spørsmålene fra medlemmene?
Back to top
håpløs
Veteran

PostPosted: 29.09.2023 23:14    Post subject: Reply with quote

Nå skal de få vintervinduet på seg, men det er et paradoks at et lag med så offensivt fokus er så totalt ufarlige på corner.

På Rotsekk ifjor vinter spurte jeg Frigård om høyden i laget, og siden da har han snakket om 'viljen'. Kanskje har han rett og hvis ting flyter mer neste år..

Samtidig så har vi jo flere mangler i laget så det skal bli intr å se hva som prioriteres.
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 30.09.2023 01:08    Post subject: Reply with quote

Jeg tror at det av mange oss tenker er at tiden hvor vi var totalt dominerende i norsk fotball er over for 20 år siden. Den tiden får vi nok ikke tilbake. Men, at vi ikke får et og annet seriegull i årene som kommer er vel mer eller mindre matematisk usannsynlig - på tross av at vi har en inkompetent ledelse og en kultur som mentalt lever på 90-tallet.
Back to top
WT62
Veteran

PostPosted: 30.09.2023 11:29    Post subject: Reply with quote

Var på medlemsmøtet sist og synes både strategiplan og sportsplan var gode. God struktur, forståelig innhold og ikke minst en klar sammenheng mellom strategi og sportsplan. Den var ikke eksepsjonell og ikke det som skal berge klubben,men nå er fotball egentlig ganske enkelt så å lage en unik strategiplan er vanskelig.

Det som er vanskeligst er å fylle planene med ett innhold og ikke minst hvem som skal utføre. både Vikvang og Dorsin er der fremdeles og er ansvarlige for dette. Det er de samme som har stått bak vår vei til middelmådighet og samtidig gjennomført tidenes dårligste spillerlogistikk i vinter.

så min oppsummering er at klubben er på rett vei i forståelse av hva som skal til for å bli en toppklubb igjen,men jeg er sterkt tvilende til at mannskapet ombord er i stand til å omsette ord til riktig handling.

De jobber nok hardt,men hvis du ikke jobber hardt med de riktige tingene så blir hard jobbing kontraproduktivt.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 12.11.2023 22:41    Post subject: Reply with quote

Vanvittig opprydding som må gjøres i vinter: Aga, Andersson, Y Jenssen, Skarsem, Pereira, RWP, Tagseth, Sadiku, Bjørlo er alle spillere som må ut ved første anledning. Dessverre er verdien på disse nær 0.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 13.11.2023 17:31    Post subject: Reply with quote

ADVARSEL, Forståsegpå post Razz

Skarsem tilbake til KBK for 0 + 30% videresalg.
Sadiku for 2m til Tyrkia
Bjørlo gratis tilbake til Ham Kam
Pereira til Viking for 500 000
Jenssen til TIL som ikke har penger så vi godtar 2-300 000.
Tagseth til Belgia Waterloo eller noe, 1 mill.
Aga FFK 500 000.
Andersson Gratis til en eller annen liga.

Vips spart masse lønn og tapt mye penger men verden er i vater iallefall.

Tror ikke dette er så langt unna markedsverdien. Tipper vi også selger Nypan i vinter om det kommer et tilbud vi ikke kan si nei til (trenger penger)
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
tigerbart
Veteran

PostPosted: 13.11.2023 18:14    Post subject: Reply with quote

Enig i at vi må rydde i stallen (og på høyere nivå i klubben), men du verden så elendig vi må være på denne logistikken når vi svir av så mye penger på å hente folk, og får så lite tilbake. Mulig andre klubber vet hvor desperate vi er for å bli kvitt disse spillerne for å spare lønnskostnader, og at de dermed kan hente den tilnærma gratis. Men sånn har vi jo holdt på i årevis. Hva slags økonomisk sans har vi i denne klubben?
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 13.11.2023 20:45    Post subject: Reply with quote

Det er jo det som er den absolutt største kostnaden ved å ha en stall som var sånn passe godt rigget for en framtid i en eller annen slags 4-3-3/4-2-3-1 variant for så å hente Kjetil fuckings Rekdal.

En ting er at mannen aldri har vært dyktig nok som fotballtrener til å ha noe som helst i RBK å gjøre selv om stallen skulle passe tankegodset hans perfekt, men fordi stallen ikke passet ham så var det dobbelt galskap.
Pijeei
Junior

PostPosted: 13.11.2023 20:56    Post subject: Reply with quote

Kan noen forklare meg hvordan det er mulig å ramle så sammen som 1. omgang mot Sandefjord? sitter de der og nikker og sier ja når det messes om ansvar og stolthet? Jeg forstår det ikke. OK, det er lov å ikke lykkes hele tiden. Men kan det ikke forventes at holdningene og innsatsen skal være 100 prosent tilstede med våre heltidsansatte spillere?. OK, det e r lov å ikke lykkes i alt, bomme etc. Men når innsatsen og fokus er laber - hva da? De har da for pokker kun Eliteserien å fokusere på. De er ekstremt privilegert; får fly opp og ned, hotell god mat og ellers ALT lagt opp i hendene slik at alt skal ligge til rette for TOPP INNSATS I KAMP. og så får vi servert dette. kan noen forklare mekanismene?
Back to top
katalogen
Senior

PostPosted: 13.11.2023 22:06    Post subject: Reply with quote

Tangvik (Sandberg)
Cornic (Ny) - EDR (Røsten) - Henriksen (UYJ) - Ny (Tagseth)
Ny (Skarsem) - Selnæs (Børkeeiet) - Nypan (Santeri)
Frederiksen (Broholm) - Sæter (Isak) - Nelson (Ny)

Ut:
André Hansen
Adrian Pereira
Mikkel Ceïde
Jonathan Augustinsson
Adam Andersson
Per Ciljan Skjelbreid
Morten Bjørlo
RWP
Noah Holm
Sadiku
Aga

Tror dette er det realistiske, og ikke hva jeg nødvendigvis selv ønsker. Dessverre blir nok UYJ, Tagseth og Skarsem ett år til siden man må ut med 10 mann. Prioritet 1 er å kjøpe ny indreløper og venstreback, i tillegg må bredden erstattes.

Det står dårlig til nå, men vi mangler hovedtrener og assistent, 2-4 nye spillere inn og kvitte oss med 8-12 stk. Blir litt av en vinter for Dorsin. Ser ikke for meg at dette ender bra i Eliteserien 2024.
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 13.11.2023 22:23    Post subject: Reply with quote

Tviler på at Tagseth blir venstreback under ny trener, men skal aldri si aldri. Tviler også på at vi kvitter oss med 12 spillere i samme vindu, selv om det nok vil forsvinne en del spillere i vinter.
Back to top
trøndergutten
Rutinert

PostPosted: 13.11.2023 23:26    Post subject: Reply with quote

Før Molde-kampen skrev jeg et langt innlegg på Diskutopia. Jeg limer inn deler av det innlegget her, siden det passer med diskusjonen om hvordan troppen bør se ut neste sesong. Jeg vil legge til at jeg kanskje allerede angrer på noe av vurderingene mine, så jeg er ikke nødvendigvis enig med meg selv i alt.

I oversikten nevner jeg hvem som er trøndere og egenutviklede, siden det som nevnt er viktig for mange. I parentes står når kontrakten til spilleren går ut. Informasjon om kontraktslengde og alder er hentet for det meste fra rbkweb og transfermarkt.

Keepere:

André Hansen - 33 år (31.12.2023): Det er allerede bestemt at han er ferdig etter sesongen og at han trolig drar tilbake til Odd. Hansen skal ha en stor takk for lang og tro tjeneste. Kanskje Rosenborgs beste keeper gjennom tidene? De som er eldre enn meg kan sikkert sette han opp mot Geir Karlsen og Ola By Rise. Synd at han ikke fikk en utenlandskarriere og flere landskamper. Det hadde han fortjent etter noen fantastiske sesonger da han var på sitt beste hos oss. Er fortsatt god selv om nivået selvfølgelig har falt. Det er vemodig, men jeg synes det er greit at han drar nå. Vi sparer nok også mye i lønnskostnader på at han drar.

Sander Tangvik - 20 år (31.12.2027): Forlenget kontrakten i høst, noe som var viktig. Trønder og egenutviklet. Har vært et stort talent lenge og har denne sesongen endelig fått sjansen i noen kamper. Ser ut til å bli vår nye førstekeeper neste sesong. Jeg synes det er bra hvis vi tør å satse på han som førstevalg. Hovedårsaken er selvfølgelig at jeg tror han allerede er god nok til å være det og at han har potensialet til å bli en virkelig god keeper. Men det er også greit å slippe å måtte bruke mye penger på en ny keeper, nå som økonomien ikke er den beste og vi har andre posisjoner der vi er nødt til å hente inn forsterkninger.

Simen Havig - 19 år (fant ikke kontraktslengde): Trønder og egenutviklet. Er per dags dato vår tredjekeeper. I fjor høst var det Henrik Lidal Jamne som var tredjekeeper, men det ser ut til at det er Havig som har vunnet den kampen. Det er i alle fall han som har sittet på benken de siste kampene. Er ikke formelt en del av A-stallen, men tar han med likevel siden han er med på trening og kamper.

Høyrebacker:

Erlend Dahl Reitan - 26 år (31.12.2025): Trønder og egenutviklet. Har vært kaptein i flere kamper denne sesongen. Viste seg å ikke være god nok som vingback, så han ble flyttet inn i midtforsvaret som en av tre midtstoppere under Rekdal. Ble også brukt som en av to midtstoppere etter omleggingen til fire bak. Jeg synes han er best som vanlig høyreback. Er egentlig ikke en spesielt god spiller, men jeg mener likevel vi bør beholde han. Vi kan ikke bytte ut alle spillere heller og det er andre som bør ut før Reitan. Jeg ser på Reitan en av to høyrebacker neste sesong.

Leo Cornic - 22 år (31.12.2026): Ble hentet i fjor sommer etter et mislykket opphold i Djurgården. Var før det god i Grorud, så det er jo et potensial der, men det har han ikke vist så langt i Rosenborg. Er hurtig men til å være en offensiv back er han skremmende dårlig til å slå innlegg. Jeg mener vi bør forsterke høyrebacken og da har vi ikke plass til Cornic. Selges.

Adam Andersson - 26 år (31.12.2024): Kom tilbake i sommer etter et utlån til Randers og har spilt ganske mye etter returen. En helt brukbar back, men ikke mer enn det. Har også bare 1 år igjen av kontrakten. Akkurat som med Cornic, skal vi hente inn en ny høyreback så er det ikke plass til Andersson. Men så kan han også spille venstreback og der er situasjonen usikker. Jeg velger derfor under tvil å si at han bør selges.

Midtstoppere:

Ulrik Yttergård Jenssen - 27 år (31.12.2026): Ble hentet gratis fra Nordsjælland før sesongen og har vært en av sesongens store skuffelser. Jeg synes han åpnet ok, men at han har blitt svakere og svakere utover sesongen. Så skal det sies at han ikke har hatt enkle arbeidsforhold heller. Endring fra tre til to midtstoppere, mange ulike makkere og generelt et lag som ikke har hengt sammen defensivt. Likevel synes jeg at han individuelt har vært for dårlig. I utgangspunktet kan man kanskje si at han ikke er god nok og bør selges. Men så var det det med at vi ikke kan kjøpe inn 3 nye midtstoppere til neste sesong heller. Og jeg tror han er en bedre spiller enn han fått vist denne sesongen. Jeg sier derfor under tvil at han bør bli en del av troppen neste sesong også.

Håkon Røsten - 18 år (31.12.2027): Trønder og egenutviklet. Forlenget kontrakten i høst. Har fått sitt store gjennombrudd denne sesongen, der han Har måttet steppe inn i midtforsvaret under vanskelige forhold. Har klart seg brukbart, men har selvfølgelig gjort en del juniorfeil. En spiller med stort potensial som får mye verdifull erfaring i høst. Er en selvskreven spiller i troppen neste sesong.

Mikkel Konradsen Ceïde - 22 år (31.12.2024): Egenutviklet. Kan spille både i forsvar og på midtbanen. Spilte mye i Kristiansund der han var på utlån, men ble kalt tilbake i høst. Det var nok lurt med tanke på alle skadene våre. Har fått lite spilletid, men fikk over en omgang mot Stabæk. Jeg synes han klarte seg ok i midtforsvaret da. Likevel tror jeg det er greit for alle parter at han selges i vinter. Kan nok få en brukbar karriere i en annen klubb.

Venstrebacker:

Adrian Nilsen Pereira - 24 år (31.12.2025): Pereira har bra tempo og er brukbar offensivt, med en fantastisk innleggsfot, men han er også svak defensivt. Virker som en useriøs toppidrettsutøver. Bør han beholdes? Usikker. Han trenger uansett konkurranse hvis han beholdes. Venstrebacksituasjonen er vanskelig å bedømme på grunn av skaden til Augustinsson. Jeg velger under tvil likevel å si at vi bør selge Pereira.

Jonathan Augustinsson - 27 år (31.12.2024): Har vi hatt en mer uheldig spiller noen gang? Har nesten ikke spilt for oss siden han ble hentet i 2021. Har hatt to langvarige skader. Vanskelig å vurdere hva vi bør gjøre med han. Han kan være svaret vårt på venstrebacken, men samtidig er det jo veldig usikkert etter alle skadene. Tviler på at noen vil kjøpe han heller. Kan spille midtstopper også. Jeg tror vi beholder han og ser an hvordan det går med tanke på kroppen hans. I verste fall lar vi kontrakten hans gå ut til neste vinter.

Midtbanespillere

Ole Kristian Selnæs - 29 år (31.12.2027): Trønder og egenutviklet. Kom tilbake i høst etter flere år i utlandet og viste allerede i sin første kamp hva han kan bidra med. Har en enorm pasningsfot og et overblikk få andre andre spillere i Eliteserien har. Vil bare bli bedre neste sesong når han får en oppkjøring med laget og får enda flere kamper i bena.

Tobias Børkeeiet - 24 år (31.12.2025): Kom fra Brøndby før forrige sesong, men var en skuffelse under hele perioden til Rekdal. Var ikke god som midtstopper og var ikke god på midtbanen. Men så skjedde det noe med han etter at Maalen tok over. Er vel en av få spillere som har blitt merkbart bedre etter trenerskiftet. Er dessverre skadeplaget og har fått tøff konkurranse av Selnæs i den dype midtbanerollen. Jeg mener likevel vi gjør lurt i å beholde Børkeeiet også neste sesong. Vi bør også innen det neste året vurdere å forlenge kontrakten.

Per Ciljan Skjelbred - 36 år (31.12.2023): Trønder og egenutviklet. En æra er over. Det er allerede bestemt at kontrakten ikke forlenges. Så får vi se om han fortsetter å spille fotball i en annen klubb eller om han går inn i en trenerrolle i akademiet. Comebacket ble dessverre ikke helt som vi håpet, mye på grunn av skader. Det er trist at det er slutt og jeg mener helt oppriktig at han kunne vært verdifull å ha med en sesong til. Håper han og Hansen takkes av på en fin måte i siste seriekamp på Lerkendal.

Morten Bjørlo - 27 år (31.12.2024): Ble hentet kontraktløs før sesongen etter at kontrakten hans med HamKam gikk ut, før han ble lånt tilbake til dem i sommer. Fikk en del spilletid da Rekdal var trener og scoret faktisk noen mål. Vi kan ikke ta Bjørlo på innsatsen, men han er dessverre for han ikke en god nok spiller. Blir kanskje solgt til HamKam hvis de beholder plassen? Bør uansett selges.

Marius Broholm - 18 år (31.12.2025): Trønder og egenutviklet. Fikk noen innhopp for oss og viste stort potensial, før han ble lånt ut til Kristiansund i mai. Har fått mye verdifull spilletid der. Kan spille i flere posisjoner, men jeg ser han først og fremst som en indreløper hos oss. Jeg tror og håper at han blir en del av stallen neste sesong. Kontrakten bør også forlenges i vinter.

Santeri Väänänen - 21 år (31.12.2026): Finne som kan gratis før sesongen. En fotrapp ballvinner som jeg har sansen for. Har ikke klart å spille seg inn til fast plass i førsteelleveren, men har sjeldent gjort seg bort. Gjorde det også brukbart som sentral midtbane før Selnæs kom. Vi trenger en slik spillertype i troppen.

Edvard Tagseth - 22 år (31.12.2024): Trønder. Frostas Messi var et enormt talent da han ble hentet til Liverpool, og jeg husker jeg syntes det var veldig spennende da vi hentet han sommeren 2019. Nå er han 22 år og han har dessverre stagnert litt. Det er nok flere årsaker til det. Jeg synes han var god en periode da han fikk flere kamper på rad på midtbanen under Hareide. Men han har spilt alt for mye venstreback for oss, noe jeg mener ikke passer han. Han har vært langtidsskadet i høst. Med 1 år igjen av kontrakten så kan det kanskje være greit for alle parter med et salg nå? Jeg tror Tagseth trenger et klubbytte. Men det blir nok ikke spesielt populært hvis han selges.

Olaus Skarsem - 25 år (31.12.2024): Trønder og egenutviklet. Det gikk ikke så bra for Skarsem den første perioden han var hos oss. Men etter å ha imponert i Ranheim og Kristiansund, ble han hentet tilbake for en liten sum. Dessverre har ikke prestasjonene vært så gode som jeg hadde håpet på. Også han har bare 1 år igjen av kontrakten. Håper han selges i vinter.

Sverre Nypan - 16 år (31.12.2026): Trønder og egenutviklet. Vår nye gullgutt som debuterte i Eliteserien som 15 åring. Vi vet at mange storklubber følger med på han. Derfor var det ekstra gledelig at han forlenget kontrakten. Både han og familien virker fornuftige. Har hatt en litt dalende formkurve i det siste, men det er selvfølgelig helt naturlig i den alderen. Kommer til å bare bli enda bedre neste sesong.

Markus Henriksen - 31 år (31.12.2024): Trønder og egenutviklet. Det var store forhåpninger til Henriksen da han kom tilbake. Han har vel ikke helt levd opp til disse forventingene. Har vært en del skadet og har spilt mye midtstopper. Jeg mener han vil forsterke midtbanen vår når han får spille der igjen. Han hadde sikkert forsterket forsvaret vårt også slik som det ser ut i dag, men så god som midtstopper var ikke Henriksen. Er lønnsledende (eller har Selnæs blitt det? Håper ikke det), så jeg ville ikke forlenget kontrakten hans i vinter, selv om han har bare 1 år igjen, med mindre han går ned kraftig i lønn.

Høyrevinger:

Emil Frederiksen - 23 år (31.12.2026): Ble hentet billig fra dansk førstedivisjon. Virker som et røverkjøp til den prisen (ca. 1 million kroner?). Mangler kanskje litt fart, men har en fin venstrefot og god teknikk.

Paweł Chrupałła - 20 år (31.12.2024): Norsk-polakk som kom fra Fredrikstad i sin tid. Ble tatt opp på A-laget i fjor sommer, da han også fikk et slags gjennombrudd med blant annet en fin scoring. Ble lånt ut til Wisla Plock i januar. De har vistnok en kjøpsopsjon også. Det har blitt en del spilletid på han denne sesongen, så jeg vil tro at de ønsker å benytte seg av opsjonen.

Venstreving:

Jayden Nelson - 21 år (31.12.2026): Canadier som ble hentet før sesongen. Kanskje min favoritt Rosenborg-spiller for tiden. Har fart og dribleferdigheter som ingen andre i laget har. Vi trenger noen slike spillertyper også. Så forstår jeg at Nelson er frustrerende til tider. Han har blitt mer fotballklok, men han har fortsatt mye å hente der. Han er heller ikke verdens beste avslutter. Likevel, jeg tror han kommer til å bli knallgod og bli et storsalg for oss.

Spisser:

Håkan Rasmus Wiedesheim-Paul - 24 år (31.12.2024): Ble i sin tid hentet fra svensk 1. divisjon etter at han bøttet inn med mål der. Dessverre har han aldri slått gjennom hos oss. Det har blitt noen mislykkede utlån, noen få starter og noen få mål. Er en god avslutter og smart i boksen, men er alt for spinkel. Minner litt om fattigmanns Brattbakk? Er rett og slett ikke god nok. Selg.

Ole Christian Hammerfjell Sæter - 27 år (31.12.2026): Trønder. Jeg må innrømme at jeg ikke er Sæters største fan. Det blir litt for mye for meg. Det er greit hvis man er så god som Zlatan var, men det er ikke like morsomt når man har spilt 1,5 god sesong for Rosenborg. Dette "løven" greiene er bare flaut. Skade- og sykdomsplaget er han også. Men jeg ble likevel glad da han signerte ny kontrakt. Selv om jeg ikke liker alt ved personen Sæter, så er det mange andre som liker han. Han skaper engasjement. Og viktigst av alt - han er vår klart beste spiss.

Ísak Snær Þorvaldsson - 22 år (31.12.2027): Islending som ble hentet i vinter. Har vært mye skadet og han var vel en periode rett og slett litt utrent. Men han virker piggere nå. Jeg klarer ikke å bestemme meg for om han er god nok eller ikke. Litt pga. at vi må bruke penger på flere andre posisjoner, litt pga. skadesituasjonen blant spissene våre, og litt fordi jeg tror han kan ha potensialet til å bli en god spiss, velger jeg å si at vi bør beholde han også neste sesong.

Noah Jean Holm - 22 år (30.06.2025): Noen som husker da man sammenlignet Holm med Carew og mente at han burde på landslaget? Det var vel etter én kamp helt i starten etter han ble hentet fra Portugal. Det begynner å bli lenge siden den gang, og han har vel egentlig ikke prestert noe etter det. Fikk et mislykket låneopphold i Frankrike, der han stort sett var skadet. Er fremdeles ute med skade, men i følge siste Innsiden-episode har han trent meget godt. Det er jo bra. Litt av samme grunn som at jeg under tvil sier at vi bør beholde Isak, velger jeg så si at vi bør beholde Holm. Så får vi ta en ny vurdering til sommeren.

Oscar Aga - 22 år (31.12.2026): Ble hentet fra Elfsborg før sesongen. I Sverige falt han helt gjennom, men før det banket han inn mål i Grorud. Fikk det ikke akkurat til hos oss og ble lånt ut til Fredrikstad i sommer. Har fått mye spilletid der, selv om han har bare scoret 3 mål. Kan vi håpe at Fredrikstad ønsker å kjøpe han etter opprykket? Jeg tror det hadde vært det beste for alle parter. Aga er nok en brukbar spiss i riktig lag, men passer ikke inn hos oss.

Agon Sadiku - 21 år (31.12.2027): Finne som ble hastekjøpt helt på slutten av overgangsvinduet i vinter pga. mange skader på spissene våre (og fordi Rekdal tydeligvis ville ha trippel dekning). I Finland gjorde han det bra, og det sies at han er et stort talent, men enn så lenge har han ikke fått det til i Norge. Fikk lite spilletid for oss på våren og ble derfor lånt ut til Start i sommer, med begrenset suksess. Så er spørsmålet hva nå? Det er sikkert ikke enkelt for en utlending å komme på overgangsvinduets siste dag og bli en del av en kaosklubb som oss. Og deretter å gå på lån til en kaosklubb som Start. Jeg tror dessverre at Sadiku aldri vil slå gjennom i Rosenborg, men er det for tidlig å gi han opp? Vil noen kjøpe han? Skal vi gi han en ny sjanse? Jeg stemmer for et nytt utlån, gjerne tilbake til Finland, slik at han får spilt på seg litt selvtillit igjen.

Magnus Holte - 17 år (31.12.2025): Trønder og egenutviklet. Er ikke en del av A-stallen, men har fått et slags gjennombrudd for førstelaget denne sesongen, der høydepunktet var at han ble matchvinner borte mot Haugesund. Var tidenes yngste Rosenborg-spiller i serien, før Nypan tok rekorden. Spørsmålet er om han burde blitt lånt ut for å få mer spilletid på høyere nivå enn det han får for Rosenborg 2? Er det godt nok med jevnlig spill i 3. divisjon og noen minutter her og der for førstelaget? Jeg tror det beste er at det blir et utlån neste sesong.

Litt tørre fakta:

31 spillere. Snittalder på 23,6 år

Antall spillere kontrakten går ut:
Ukjent: 1 spiller
31.12.2023: 2 spillere
31.12.2024: 9 spillere
30.06.2025: 1 spiller
31.12.2025: 5 spillere
31.12.2026: 8 spillere
31.12.2027: 5 spillere

Antall trøndere: 13
Antall egenutviklede: 12

Kommentar: Nå kan man sikkert si at jeg jukset litt med stallen ved å ta med et par juniorer, men jeg syntes antall trøndere og egenutviklede spillere var overraskende høyt.

Det er sikkert ikke alle som gidder å lese om alle spillerne vi har i troppen, så nedenfor kommer en liten vurdering (med en del gjentakelser fra det jeg har skrevet i gjennomgangen av hver enkelt spiller) av hver posisjonen og hvordan jeg mener stallsammensetningen bør se ut neste sesong. Jeg tar utgangspunkt i at vi skal spille 4-3-3.

Keepere:
Tangvik, Sandberg, Lidal Jamne/Havig
Ut: Hansen

Vi vet allerede at Rasmus Semundseth Sandberg blir hentet tilbake fra Stjørdals-Blink. Han er 22 år, trønder og egenutviklet. Han var med i troppen i U21-EM i sommer og har etter rapportene utviklet seg veldig bra. Lidal Jamne og Havig får kjempe om å være 3. keeper. Jeg holder en knapp på at Tanvik blir førstekeeoer. Jeg synes dette virker som et spennende keeper-team. Sandberg og Tangvik er unge og talentfulle keepere som vil pushe hverandre. Det er selvfølgelig et sjansespill å ikke ha en mer rutinert keeper, men på sikt kan det være verd å ta den sjansen nå.

Høyrebacker:
Reitan og NY
Ut: Cornic og Andersson

Reitan er nok den beste høyrebacken vi har, men her bør det forsterkes. Jeg var som sagt i tvil om spesielt Andersson bør selges, men siden jeg mener vi må ha inn en ny back, samtidig som at stallen bør slankes, bør både han og Cornic selges.

Midtstoppere:
Jenssen, Røsten, NY og NY
Ut: Konradsen Ceïde

Merk at jeg mener at verken Henriksen eller Reitan primært bør være midtstoppere. De bør kun brukes der i nødstilfeller. Dette er den posisjonen som mest skriker etter forsterkninger. Minst én ny midtstopper MÅ inn. Personlig ønsker jeg at vi henter to nye, som kjemper sammen med Røsten og Jenssen (som du kan lese lengre oppe at jeg vil beholde under tvil). Ceide bør selges.

Venstrebacker:
Augustinsson og NY
Ut: Pereira

En svært vanskelig posisjon å vurdere pga. skadehistorikken til vår uheldige svenske. Jeg er derfor i tvil om hva som er best å gjøre på denne posisjonen. Men det jeg er sikker på er at vi trenger en bedre back enn Pereira. Mulig at den backen er Augustinsson. Jeg mener likevel at vi under tvil bør hente en ny venstreback som kan kjempe med svensken. Pereira selges. Tagseth vurderer jeg ikke som back.

Midtbanespillere:
Henriksen, Selnæs, Bjørkeeiet, Väänänen, Broholm og Nypan
Ut: Skjelbred, Bjørlo, Skarsem og Tagseth

Jeg har vært i tvil om det er nok med 6 midtbanespillere på 3 posisjoner, eller om man bør ha 7 (gitt skadetrøblet vi har hatt). Det er derfor mulig at vi burde hente en ny spiller her eller beholde en av de jeg ønsker ut, men slik jeg ser det har vi med disse 6 spillerne en knallsterk lagdel. Vi bør derfor helst bruke pengene på å forsterke andre posisjoner. Jeg ønsker som nevnt Henriksen opp på midtbanen igjen. Bjørlo, Skarsem og Tagseth har alle 1 år igjen av kontrakten og bør selges.

Høyrevinger:
Fredriksen og NY
Ut: Chrupałła

Jeg synes Fredriksen har vært god så langt, men vi trenger dobbel dekning på alle posisjoner. Per nå har vi kun to vinger i troppen. Vi bør ha fire. Derfor må en nu høyreving inn. Chrupałła er lånt ut med kjøpsopsjon, så jeg tror han blir solgt.

Venstrevinger:
Nelson og NY

Nelson er som nevnt kanskje min favorittspiller på Rosenborg for tiden. Men akkurat som på høyrevingen mener jeg at vi bør ha dobbel dekning. Derfor må en ny spiller inn her også.

Spisser:
Þorvaldsson, Sæter og Holm
Ut: Wiedesheim-Paul, Aga, Sadiku (lån) og Holte (lån).

En svært vanskelig posisjon å vurdere, både pga. skader og fordi Sæter er den eneste som virkelig har prestert bra. Det er godt mulig vi egentlig burde ha hentet inn en ny spiss som kunne utfordret Sæter, men etter en totalvurdering landet jeg på disse tre. Þorvaldsson synes jeg er litt på gang og Holm får forhåpentligvis en god oppkjøring. Wiedesheim-Paul og Aga er enten for dårlige eller passer ikke inn hos oss og bør derfor selges. Sadiku synes jeg det er vanskelig å vurdere, men jeg forslår et nytt utlån. Holte bør kanskje få mer spilletid på et høyere nivå.

Totalt foreslår jeg altså at vi henter 7 nye spillere (Sandberg inkludert) og at vi selger hele 10 spillere og låner ut 2 spillere, i tillegg til Hansen og Skjelbred som vi vet er ferdige. Det ville ha slanket antall spillere fra 31 til 24, samt at stallen ville blitt bedre balansert. Selvfølgelig vil ikke alt dette skje. Det er mye hvis om at i et overgangsvindu. Men skjer halvparten av det jeg forslår så tror jeg at jeg vil bli fornøyd.
Back to top
martibs
Veteran

PostPosted: 13.11.2023 23:46    Post subject: Reply with quote

trøndergutten: Meget bra innlegg, stiller meg bak (nesten) alt Tommel'n opp! Tommel'n opp!
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 14.11.2023 09:35    Post subject: Reply with quote

Det er så sykt at vi har 2 vinger i stallen og 7 spisser.
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 14.11.2023 10:25    Post subject: Reply with quote

mange gode vurderinger i det innlegget, trøndergutten Tommel'n opp!
Back to top
siggen1
Proff

PostPosted: 14.11.2023 11:15    Post subject: Reply with quote

Bra innlegg,treffer på det aller meste,men Cornic er i ferd med å bli en god back og Tagseth er søppel.
Back to top
Ståle
Veteran

PostPosted: 14.11.2023 12:25    Post subject: Reply with quote

Med tanke på hvor mange midtbanespillere, og hvor få (gode) midtstoppere, vi har, tror jeg det er naturlig at Henriksen fortsetter i forsvaret. Er Henriksen - Røsten solid nok, eller må vi ha inn en ny? UYJ kan i alle fall ikke være der neste år.
Back to top
MichaelScarn
Senior

PostPosted: 14.11.2023 13:02    Post subject: Reply with quote

Når det gjelder keeperne så må vel Havig enten signere proffkontrakt med A-laget eller gå ut pga. alder. Lidal Jamne er året yngre (2005) og kan jo ha vist i løpet av høsten at han er noe å satse videre på, tenker da spesielt på f.eks. Glimt2, Nardo, Tiller, semi mot HamKam osv.
Hvis Havig signeres som A-keeper tror jeg neppe at Lidal Jamne blir værende. Men det mest sannsynlige scenarioet er nok at Havig går, A-laget unnlater å signere noen tredjekeeper pga. økonomi og så tilbyr de Lidal Jamne bare en ny amatørkontrakt for 2024. Om han godtar det er en annen sak - etter hva jeg hører så er han på blokka både her og der, og nå har to av Ranheims a-keepere avsluttet sine kontrakter..
Back to top
MichaelScarn
Senior

PostPosted: 27.11.2023 11:22    Post subject: Reply with quote

RBK har bestemt at de bare skal ha to keepere i a-stallen. Dermed får Henrik Lidal Jamne trolig bare tilbud om ny amatørkontrakt for 2024. Da tror jeg nok det arbeides med alternativer...
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 32, 33, 34  Next
Page 4 of 34

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb