English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ole Hammerfjell Sæter
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 76, 77, 78 ... 112, 113, 114  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zarm93
Veteran

PostPosted: 07.11.2023 22:41    Post subject: Reply with quote

Nåssåladden wrote:
Ellers så er det det synd at tenåringer tar over kjernen med fyrverkeri og kinaputter. Husker det var spennende da jeg var omtrent tolv.

Håper de samme tenåringene kommer og tar over forumet også.
martibs
Veteran

PostPosted: 07.11.2023 23:08    Post subject: Reply with quote

Jan Erik wrote:
I fjor mellom Rosenborg og Viking: Tripic kvestet Victor Jensen og fikk 2 kampers karantene, Markus Henriksen fikk én kamp for en dytt som var mye kraftigere enn denne til Sæter. SÃ¥ logikken i at Sæter fÃ¥r tre kampers karantene er ikke-eksisterende. At han kommer fra benken vektlegges ikke, i følge disiplinærutvalget. Det er kun dytten som de mener er voldsom og den sees pÃ¥ som mer alvorlig enn tofotstaklinger rett i legg og spark mot hodet. Man kan intet annet enn Ã¥ applaudere NFF for logikken 👏

Vi har vel strengt tatt ikke sett hele beslutningen til Disiplinærutvalget annet enn den kommentaren de har gitt til VG, så vi kan bare anta her.
De antyder imidlertid at de har dømt Sæter etter punkt 3g, og ikke etter punkt 1f. Henriksen, som begikk nøyaktig samme forseelse som Sæter, ble dømt etter punkt 1f. Leser man begrunnelsen som ble gitt i Henriksen sitt tilfelle, passer den nøyaktig til forseelsen Sæter begikk.
Dersom dette viser seg å være tifelle, blir det blir vanskelig å ta Disiplinærutvalgets rolle og vurderingsevne seriøst når man ser at to identiske situasjoner blir dømt helt ulikt. Kanskje de skulle hatt VAR?! Idea

Ser noen av de skinnhellige her mener at det må regnes som særdeles skjerpende omstendigheter at han tar hele den lange veien 5 meter bort fra benken for å oppsøke situasjonen. Og utvalget har mulighet til å utøve skjønn utover de retningslinjene som foreligger:
Quote:
For øvrig understrekes det at opplistingen nedenfor er veiledende retningslinjer og ikke uttømmende eller absolutte instrukser for utmålingen av sanksjon. De konkrete formildende eller skjerpende omstendigheter i den enkelte sak skal alltid vurderes og kan medføre at reaksjonen justeres.

Men de må jo fremdeles evne å vurdere ut i fra forseelsen som faktisk er begått, og så ilegge en strengere straff enn i normale omstendingheter. Altså 1 kamp, pluss evenutelle ekstra kamper for å ha satt sportens gode rykte i vannry. 1 kamp ekstra er nok? 2 kamper? 5 kamper? Han burde ilegges en bot? Skrive kort og sende blomster til Løvik?
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran

PostPosted: 08.11.2023 00:42    Post subject: Reply with quote

Martibs har egentlig sagt det som trengs å sies her.

Aldri i verden om noe annets lag sin spiller hadde blitt straffet like hardt.
Dette er utelukkende NFF som skal breske seg og vise hvem som har makta, og benytter samtidig anledningen til å smelle avgårde en ekstra straff i rettning RBK/Sæter.

Det har vært flere særdeles stygge episoder på banen, samt til og med tumulter etter kamp/i pause på flere norske arenaer denne sesongen.
Noen andre som har fått 3 kampers karantene?
Nei.

At det er idiotisk av Sæter, ja for all del (samtidig litt deilig Tommel'n opp! ), men de som spyr ut av seg eder og galle her inne om liv på tribunen, pyro med mere til... er man virkelig blitt så gammel gubbe at man skal sitte å rakke ned på andre konstant fordi man ikke klarer å la andre gjøre noe de synes passer for å lage tribunestemning?
Kom dere på kamp da vel, hørt at Adidas tribunen er flott.

Er selv på god vei mot 45, men synes både TIFO og Pyro er helt topp, selv om jeg selv ikke bedriver det.
Det skaper en ramme som faktisk fyrer (pun intended) opp litt i en ellers smågrå serie her til lands.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Hedning
Legende

PostPosted: 08.11.2023 07:31    Post subject: Reply with quote

3 kamper er jo akkurat som ventet. Hadde det blitt mer enn det hadde jeg reagert.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 08.11.2023 09:01    Post subject: Reply with quote

Det røde kortet var selvsakt idiotisk. Men det å springe opp på ØØ og kjøre bluss er smått utrolig. Har det skjedd før i fotball historien??
Zarm93
Veteran

PostPosted: 08.11.2023 09:33    Post subject: Reply with quote

Nå må man passe på å puste litt mellom kamferdropsene sine også.
At utviste spillere velger å stå blant supporterne sine etterpå har skjedd flere ganger. Så er det ikke slik at det var Sæter som valgte å dra et bluss opp fra treningsjakka si for å veive med det som en "bajas" heller.
Han steller seg blant Øvre Øst og får tildelt et bluss som han holder i en liten stund. Det er ikke så farlig altså.
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 08.11.2023 13:59    Post subject: Reply with quote

Det at han er der oppe er bare kult, så er det veldig uklart om hva "kjørereglene" på bluss er nå, virker som om NFF har toet sine hender og lar det være en sak for klubbene (og politi/brannvesen).

Det ser jo stilig ut på TV, men for meg blir det uaktuelt å dra på kamp når jeg risikerer å puste inn all den røyken.
Hedning
Legende

PostPosted: 08.11.2023 14:13    Post subject: Reply with quote

Synes det er veldig stas med bluss, men skulle ønske at man ikke holdt på med det hele kampen. Blir veldig slitsomt for lungene.
Back to top
Pijeei
Junior

PostPosted: 10.11.2023 00:35    Post subject: Reply with quote

Ole Saeter - meet our new favourite footballer Smile
https://www.facebook.com/...tid=WC7FNe
Back to top
quentez
Veteran

PostPosted: 10.11.2023 10:45    Post subject: Reply with quote

https://www.vg.no/sport/f...-rykke-ned

Evne til å se seg selv i speilet: 0/10
Back to top
enojado
Veteran

PostPosted: 10.11.2023 13:06    Post subject: Reply with quote

Er ikke uenig med Sæter. En del medier har en tendens til å fokusere vel mye negativt. Selv saker som er positive tenderer til å vinkles i negativ retning.

Er heller ikke uenig at Sæter mangler selvinnsikt og behov for realitetsorientering.
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 10.11.2023 13:07    Post subject: Reply with quote

For en klovn. Håper vi får inn en ok spiss - slik at vi slipper å se han i drakten vår.
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 10.11.2023 13:07    Post subject: Reply with quote

Burde i alle fall holdt seg for god for den kommentaren om at de er sponsor og at det burde påvirke dekningen. Bør beklage den kommentaren, strider i mot alt det pressen skal være. Selvsagt skal redaksjonen være uavhengig å stå fritt til å styre dekningen selv. Kommer ikke godt ut av intervjuet ellers heller, men har et bittelite poeng i at media kunne vært ørlite mer positiv etter å ha slått Molde 3-1 hjemme i stedet for alt fokuset på det utenomsportslige. Selv om det utenomsportslige også skal dekkes og utvilsomt generer mer klikk. Men burde holdt seg for god for dette, når man selv ikke har vært i nærheten av å være gode nok. Uforløst potensiale eller ei, resultater er det som avgjør til syvende og sist. Så har man heller ikke sett for mye til dette uforløst potensiale, bare glimt av det også. Nei, dette ble litt for dumt dessverre.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 10.11.2023 13:09    Post subject: Reply with quote

Enig med Sæter, finnes ikke større brønnpissere enn de som skriver om Rosenborg i Adressa.

"Når det går dårlig med Rosenborg må vi være kritiske". For all del, men det skjer faktisk positive ting i klubben også. "Vi journalistene er uavhengige og gjør våre egne vurderinger". Ja, men dere er en lokalavis, ikke fuckings Le monde diplomatique. Det går an å lage litt gladsak på Nypan etter en slik prestasjon mot Molde for eksempel. Slå det stort opp. Alle kommentarene til han skinissen, selv de som kommenterer positive nyheter / saker for klubben ender med "Så må vi huske på at klubben suger da".
Back to top
Pijeei
Junior

PostPosted: 10.11.2023 13:24    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
For en klovn. Håper vi får inn en ok spiss - slik at vi slipper å se han i drakten vår.

Det var da voldsomt!?
Back to top
MichaelScarn
Senior

PostPosted: 10.11.2023 13:42    Post subject: Reply with quote

"Det går an å lage litt gladsak på Nypan etter en slik prestasjon mot Molde for eksempel. Slå det stort opp."

"Glad-sak om Nypan"-kontoen tror jeg Adressa har relativt god samvittighet for.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 10.11.2023 13:58    Post subject: Reply with quote

Syns det er en håpløs kommentar fra Ole, men jeg gidder ikke slakte han, for jeg tror det er en sykdom som har satt seg i hele klubben.

"Alle er mot oss, alle er negative og egentlig er det masse bra".

Det er holdningen jeg syns dukker opp alt for ofte, og selv om det sikkert ikke er feil, så er det en type unnskyldende taper-mentalitet som befester inntrykket av at dagens stall og ledere ikke skjønner hva Rosenborg egentlig er.

Vi har de siste årene levert det dårligste på en rekke parametere på 50ish år. Når man bruker mest penger i hele landet, har den største historikken og største standingen i landet.

Vi har i år flere ganger vært farlig nære nedrykk og vi tar nesten bare trepoengere mot lag som får rødt kort mot oss. tidvis har vi vært blant ligaens aller dårligste lag.

Det er selvsagt masse negativt og masse kritisk! det er å forvente, men det må fokuseres på alle andre ting enn "alle er i mot oss".

Det må inn en ærefølelse som ikke er her idag - en ærefølelse og en forventning til seg selv og klubben som jeg håper Ole Sælnes kan bidra til å bringe tilbake.

for hvis ikke dette endres har jeg ingen tro på at vi skal klare å løfte oss tilbake i toppen.
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 10.11.2023 14:05    Post subject: Reply with quote

Han er jo ganske spot on på Adressa? Altså ikke sponsorbiten, men det edres og galles over en lav spalte der.

Last edited by Macha on 10.11.2023 14:06; edited 1 time in total
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 10.11.2023 14:06    Post subject: Reply with quote

Synes Maalen sa det bra etter kampen mot Molde i siste innsiden. "På tide å være mer ydmyke, for dere er ingenting for øyeblikket. Rosenborg som klubb er stor, men nesten ingen her har vært med å vinne noe eller bidratt til at Rosenborg er store." (Ikke ordrett sitat, men essensen skal være riktig).

Tydeligvis har ikke alle tatt til seg den beskjeden godt nok.
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 10.11.2023 14:07    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
Han er jo ganske spot on på Adressa? Altså ikke sponsorbiten, men det edres og galles over en lav spalte der.

Det er lov å synes det, men når man selv ikke har prestert i nærheten av forventinger og ambisjoner så bør man heller se på seg selv enn å kritisere media for å være negative.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 10.11.2023 14:13    Post subject: Reply with quote

Laget for sørge for at det blir noe å skrive gladsaker om, da. Media skylder ikke Rosenborg noe som helst, og skal i alle fall ikke være en ukritisk heiagjeng. Hverken i motgang eller medgang.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 10.11.2023 14:23    Post subject: Reply with quote

Klarer ikke å ta noe Ole Sæter sier seriøst, det ramler så mye rart ut av han.

Men jeg har heller ikke tenkt på Adressa som spesielt negativ. Jeg synes det mest slående med Adressa er hvor kjedelig mye av RBK-dekninga er. Løfaldli skriver den samme tomme kommentaren et par ganger i måneden, som stort sett er en oppsummering av ting som har skjedd de siste årene uten særlig analyse av hvorfor det har blitt som det har blitt. Nyhetsdekninga er veldig uorignal, det er de samme spørsmålene og vinklingene hele veien og de er konstant på etterskudd (Nidaros, TV2 og Nettavisen virker å ha mye bedre kilder rundt klubben enn Adressa). R&S-podden synes jeg imidlertid er veldig bra (litt i overkant mye pjatt om Tiger og de greiene der).
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 10.11.2023 15:13    Post subject: Reply with quote

Det irriterer meg sånn passe at denne Løfaldli-figuren dras frem som "ekspert" når nasjonal media skal ha tilstandsrapport fra Trøndelag. Noe så ukarismatisk og lite on-point skal man lete lenge etter.

Ellers er vel Adressa OK og Ole bør holde seg til fotball og andre ting han kan.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
oxbailla
Veteran

PostPosted: 10.11.2023 15:39    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Syns det er en håpløs kommentar fra Ole, men jeg gidder ikke slakte han, for jeg tror det er en sykdom som har satt seg i hele klubben.

"Alle er mot oss, alle er negative og egentlig er det masse bra".

Det er holdningen jeg syns dukker opp alt for ofte, og selv om det sikkert ikke er feil, så er det en type unnskyldende taper-mentalitet som befester inntrykket av at dagens stall og ledere ikke skjønner hva Rosenborg egentlig er.

Vi har de siste årene levert det dårligste på en rekke parametere på 50ish år. Når man bruker mest penger i hele landet, har den største historikken og største standingen i landet.

Vi har i år flere ganger vært farlig nære nedrykk og vi tar nesten bare trepoengere mot lag som får rødt kort mot oss. tidvis har vi vært blant ligaens aller dårligste lag.

Det er selvsagt masse negativt og masse kritisk! det er å forvente, men det må fokuseres på alle andre ting enn "alle er i mot oss".

Det må inn en ærefølelse som ikke er her idag - en ærefølelse og en forventning til seg selv og klubben som jeg håper Ole Sælnes kan bidra til å bringe tilbake.

for hvis ikke dette endres har jeg ingen tro på at vi skal klare å løfte oss tilbake i toppen.

Vi har blitt ligaens styggeste lag også. Ingen har flere kort enn RBK pdd - 54 gule og 3 røde så langt i år.

(Odd har like mange kort, men ett rødt mindre, ett gult mer.)

DÃ¥rlig spill, svake resultater og mye kort korrelerer jo.

Sist vi var best på fair play-statistikken vant vi også serien (2018).
Og vi har vel neppe vært mer suverene på kortstatistikken noen gang enn i 2010, da samlet man totalt 18 gule og 1 rødt på en hel sesong.
En sesong der laget gikk ubeseiret gjennom sesongen.

Mange vil sikkert huske at Rosenborg fikk Europacup i 2009 på grunn av at Norge "vant" UEFAs fair play-statistikk.

Det er fortsatt mye uskrevet negativt snacks for lokalmediene våre når vi har spillere/trenere/ledere som setter bunnrekorder på stripe på og utenfor banen.
Back to top
orkdal,n
Rutinert

PostPosted: 10.11.2023 17:32    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Det irriterer meg sånn passe at denne Løfaldli-figuren dras frem som "ekspert" når nasjonal media skal ha tilstandsrapport fra Trøndelag. Noe så ukarismatisk og lite on-point skal man lete lenge etter.

Ellers er vel Adressa OK og Ole bør holde seg til fotball og andre ting han kan.

Kan skrive under på det. Veldig trist at adressa ikke har bedre folk på dekningen av Rbk og sport generellt.

Litt personlig: Einar Kristengård spurte meg for maaange år siden om jeg ville begynne i sporten hos Adressa, veldig artig å få spørsmål om det. Men det passet ikke på den tiden med en sånn jobb for min del.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 76, 77, 78 ... 112, 113, 114  Next
Page 77 of 114

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb