| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Messi Veteran
|
Posted: 06.11.2023 20:25 Post subject: |
|
|
| Goran wrote: | Løfaldli på midtnytt nå.
Det går mot Maalen, mye pga økonomi. | Løfaldli er like troværdi som værmeldingen.. RBK har midler til en skikkelig trener, hvis de ønsker. Budsjettet er slanket en «Maalen» bare på Keeper til neste år, Rasmus tjener vesentlig mindre neste år, enn hva Hansen gjør nå. I tillegg så løser nok Fredrikstad ut Aga.. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 06.11.2023 21:55 Post subject: |
|
|
Maalen er da en skikkelig trener han!!
Han er også på feltet og styrer treninger. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Valderrama Rutinert
|
Posted: 06.11.2023 23:12 Post subject: |
|
|
| I motsetning til? |
|
| Back to top |
|
 |
Brødsmula Veteran
|
Posted: 06.11.2023 23:26 Post subject: |
|
|
| Maalen må få jobben. Han brenner for rbk. |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 07.11.2023 08:50 Post subject: |
|
|
| Brødsmula wrote: | | Maalen må få jobben. Han brenner for rbk. | Og det mener du er den kvalifikasjonen som skal telle mest? _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 07.11.2023 09:01 Post subject: |
|
|
| Hvis det er det vi skal gå etter kan vi jo heller ansette Øvre Øst som hovedtrener(e). |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 07.11.2023 09:53 Post subject: |
|
|
Jeg tror klubben er mest tjent med å la Maalen prøve seg ett år. Vi trenger å bygge identitet. Det finnes helt sikkert objektivt sett bedre trenere der ute, men er klubben moden for å ta det valget? Vet vi akkurat hva vi vil ha? Er treneren som er rett for oss tilgjengelig?
Er det viktigste at vi vinner serien neste år, eller er det viktigere at Rosenborg finner seg selv? Publikum støtter Maalen. De vet og ser at han prøver å bygge det RBK som de vil se. Om han får det til? Det vet vi ikke. Men for min del har jeg ikke noe hastverk med å kaste han ut. Synes godt han kan få prøve seg med en pre-season, sentrale spillere tilbake, og kanskje noen flere justeringer i troppen, og påfyll i trenerteamet. Jeg har trua på at han kan få dette laget til å bli betraktelig bedre neste år. Om det er nok til å ta seriegull vet jeg ikke, men det vil man ikke ha noen garanti for uansett. Jeg kjenner at entusiasmen min for Maalens RBK er god, selv når vi taper. Det er det ikke sikkert det vil være med en annen trener.
Dersom vi neste år ikke klarer å klatre betraktelig på tabellen, så kan vi se oss om etter en ny trener.
Last edited by Hedning on 07.11.2023 10:03; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 07.11.2023 09:58 Post subject: |
|
|
| Det viktigste er at vi velger den dyktigste trener vi kan. Blir laget godt støtter publikum det. Folk må faktisk forstå at vi ikke kan velge trøndere i kraft av å være trøndere. |
|
| Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 07.11.2023 10:04 Post subject: |
|
|
| Hedning wrote: | | Er det viktigste at vi vinner serien neste år, eller er det viktigere at Rosenborg finner seg selv? |
At vi vinner serien. 100% _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 07.11.2023 10:05 Post subject: |
|
|
| At han skal få jobben "fordi han er trønder" er jo en stråmann. Det er ingen som argumenterer for at vi skal ansette Otto Ulseth, Rita Ottervik eller kompisen til Lars. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 07.11.2023 10:06 Post subject: |
|
|
| kevinpieter wrote: |
At vi vinner serien. 100% |
Ikke for meg. Jeg tenker at vi må ut av en slik kortsiktig tenking hvis vi skal bli et storlag igjen. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 07.11.2023 10:08 Post subject: |
|
|
| Det er ikke et motsetningsforhold mellom det å finne seg selv som klubb og å ikke ansette Maalen. Vi kan finne bedre kandidater som også er realistiske. |
|
| Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 07.11.2023 10:30 Post subject: |
|
|
| Hedning wrote: | | Ikke for meg. Jeg tenker at vi må ut av en slik kortsiktig tenking hvis vi skal bli et storlag igjen. |
Hvis vi fortsetter med å køle rundt 4.-10.(!) plass så blir vi aldri et storlag igjen. For hvert år som går uten seriegull, CL-kvalik, eller i det minste europacupspill så sakker vi mer og mer akterut. Det er greit ett eller to år, men nå er det 5. sesongen på rad uten gull (uten topp 2 for den saks skyld), den lengste tørken siden 80-tallet. Jeg er enig i at vi må tenke langsiktig, men vi må også klare å følge opp strategiplanene med faktiske resultater. Du skriver
| Quote: | | Det finnes helt sikkert objektivt sett bedre trenere der ute, men er klubben moden for å ta det valget? |
Hvis det fins objektivt sett bedre trenere enn Maalen der ute så må vi selvsagt identifisere disse og prøve og få dem hit. Gjerne sammen med Maalen i et ledd i en strategiplan. Men vi kan ikke bare lene oss på at vi har en strategiplan og dermed lar vi den nærmeste trønderen trene laget. Et seriegull er ikke _kun_ en kortsiktig gevinst, men vil gi økonomi, pusterom, entusiasme, og ikke være på kollisjonskurs med en langsiktig plan. En strategiplan uten faktiske resultater vil til slutt kun være en powerpoint, og om folk ikke kommer på Lerkendal for å se på innkast, så kommer de i hvert fall ikke for å se lysark. _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 07.11.2023 10:39 Post subject: |
|
|
Men de kommer for å se Maalens rbk, fordi de har troen på den fotballen han ønsker å spille.
Det er en tendens her på forumet at gresset alltid er grønnere på den andre siden. Treneren vi har er dårligere enn en hver annen trener. Spillerne på benken er bedre enn de som spiller. Våre spillere er ubrukelige og kan ikke utvikles. Andre klubber kjøper de riktige spillerne som kan utvikles. Jeg prøver bare å balansere denne tendensen med å se på hva som er bra med det vi har. Det handler til syvende og sist om menneskesynet man har. Jeg velger å tro på de som er her fordi det gir meg mer enn å tenke bruk og kast, i et formålsutjenlig uendelig jag etter en suksess som aldri kommer.
De som ikke vil ha Maalen vil bare ha "noen som er bedre". Det kan ikke argumenteres for at det ikke finnes bedre trenere enn Maalen der ute. Og de som ikke vil ha Maalen de trenger ikke komme med disse kandidatene selv, for det har jo forumet etablert ikke er "deres jobb". Som om noen som helst del av det å diskutere på forum var en jobb. Så da vil alltid siden som vil kaste treneren vinne fordi deres posisjon er uangripelig. 1. Det finnes bedre trenere enn den vi har. 2. Ergo må vi bytte trener. Men dette vil jo være faktum uansett hvem vi ansetter med mindre det er Pep. Så da må vi bytte hvert år da? Eller kan det tenkes at det ikke er riktig strategi? At det er flere elementer enn den imaginære, uspesifiserte og generelle måleenheten "trenerkvalitet", som spiller inn på om en klubb lykkes eller ikke?
Spørsmålet er hvilken trener som er riktig for oss. Og inntil jeg hører hvem som er alternativet så vil jeg stå for at Maalen har det som skal til for å løfte oss til toppen av eliteserien, og at jeg har lyst til å se hva han kan få til. Selvsagt hadde det vært fantastisk om vi tok seriegull neste år. Men det er ikke spesielt realistisk uansett hvem vi ansetter som trener.
De som ikke vil ha Maalen, er det utelukkende på grunn av resultatene i årets sesong, eller er det noe konkret dere mener han ikke er god på? Og hvorfor er dette eventuelt ikke styrker man kan tilføre ved å fylle på andre trenere i teamet som kan bidra der han ikke er "god nok"? Eller ønsker man ikke å øke nivået på debatten?
Last edited by Hedning on 07.11.2023 10:50; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 07.11.2023 10:44 Post subject: |
|
|
| Folk kommer for å se underholdende fotball. Det handler ikke om at "gresset er grønnere", det handler om at vi kan finne bedre trenere enn Maalen, og da må vi prøve å ansette de heller enn Maalen. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 07.11.2023 10:46 Post subject: |
|
|
Du svarer jo ikke på det jeg skriver. Det vil alltid finnes bedre trenere. Så da må vi bytte hvert år? Eller gjerne hvert halvår kanskje?
Er ganske sikker på at folk var underholdt på Lerkendal på søndag. Det var i hvert fall jeg. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 07.11.2023 10:51 Post subject: |
|
|
| Nei, men når man først skal ansette en ny hovedtrener så bør vi gå for den beste kandidaten, ikke den letteste, mest praktiske og trønderske. Om du vil være vrang bare for å være vrang må du gjerne være det, men jeg tror du skjønner hva jeg mener. |
|
| Back to top |
|
 |
nin Rutinert
|
Posted: 07.11.2023 10:54 Post subject: |
|
|
| Hvem er den beste kandidaten? |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 07.11.2023 10:57 Post subject: |
|
|
| Hadde jeg hatt som jobb å vite det skulle jeg gjerne fortalt deg det, men jeg har diverse andre ting jeg må prioritere foran trenerjakt, dessverre. Jobb og familie, blant annet. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 07.11.2023 10:59 Post subject: |
|
|
Har du som jobb å vite at treneren vi har er feil trener, siden du forteller oss det?
Debatten blir uærlig hvis man bare skal støtte seg på at det finnes bedre trenere enn Maalen uten å gå noe mer i dybden fordi det ikke er "din jobb". Da må du peke på hva Maalen er for dårlig på, og hvilke trenere som har disse egenskapene som Maalen ikke har. Og fortelle hvorfor du ikke tror at man kan komplimentere Maalen i trenerteamet for å få på plass disse egenskapene som Maalen mangler.
Hvis det bare handler om resultatene så er det greit det. Men da må du i så fall si det. Og da vil folk helt legitimt hevde at de mener resultatene er ok eller gode hvis man tar høyde for det utgangspunktet han hadde når han tok over midt i sesongen. Feil formasjon, feil spillere, og 2-3 nøkkelspillere ute av spill.
Last edited by Hedning on 07.11.2023 11:07; edited 3 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 07.11.2023 11:00 Post subject: |
|
|
Selv Eggen ble bedre med Bjørn Hansen ved sin side.
Hvorfor kan ikke Maalen bli enda bedre med riktig assistent ?
Ferguson hadde også god bruk for sin assistent. Lein sier også at det er et team og at det er helt avgjørende da han ikke er best på alt ?
Jeg ville ikke risikert å avslutte med både Maalen/Henriksen nå. Vi er på vei tilbake til vår identitet og vi ligner på RBk i perioder.
Dette kan bli veldig bra med skadde spillere tilbake, noen forsterkninger og en assistent som komplimenterer Maalen. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 07.11.2023 12:02 Post subject: |
|
|
| Hedning wrote: | Har du som jobb å vite at treneren vi har er feil trener, siden du forteller oss det?
Debatten blir uærlig hvis man bare skal støtte seg på at det finnes bedre trenere enn Maalen uten å gå noe mer i dybden fordi det ikke er "din jobb". Da må du peke på hva Maalen er for dårlig på, og hvilke trenere som har disse egenskapene som Maalen ikke har. Og fortelle hvorfor du ikke tror at man kan komplimentere Maalen i trenerteamet for å få på plass disse egenskapene som Maalen mangler. |
Dette er vel ikke helt rettferdig. Det går an å identifisere manglende fremgang eller tydelige svakheter i spill, uten at man nødvnedigvis sitter med noen fasit på hvem som kan fikse det.
Jeg mener personlig at Maalen burde ha spilt seg ut av diskusjonen, på grunn av den ekstremt dårlige defensive organiseringen og noe av det dårligste presspillet jeg har sett i Eliteserien på mange år. At det finnes trenere som er flinkere enn Maalen på disse tingene er jo helt selvsagt, så er det opp til klubben å identifisere dem. Kan det ikke være sånn at meningene om Maalen ikke er gyldige med mindre man har utformet grundig kravspec og gjort en totalanalyse av alt som er gjort. |
|
| Back to top |
|
 |
Pijeei Junior
|
Posted: 07.11.2023 12:12 Post subject: |
|
|
[Det er en tendens her på forumet at gresset alltid er grønnere på den andre siden. Treneren vi har er dårligere enn en hver annen trener. Spillerne på benken er bedre enn de som spiller. Våre spillere er ubrukelige og kan ikke utvikles. Andre klubber kjøper de riktige spillerne som kan utvikles. ]
Konge, Hedning. veldig bra!!! |
|
| Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 07.11.2023 13:11 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Jeg mener personlig at Maalen burde ha spilt seg ut av diskusjonen, på grunn av den ekstremt dårlige defensive organiseringen og noe av det dårligste presspillet jeg har sett i Eliteserien på mange år. At det finnes trenere som er flinkere enn Maalen på disse tingene er jo helt selvsagt, så er det opp til klubben å identifisere dem. Kan det ikke være sånn at meningene om Maalen ikke er gyldige med mindre man har utformet grundig kravspec og gjort en totalanalyse av alt som er gjort. |
Hvis responsen til kritikk mot Maalen kun blir møtt med krav om at man selv må ut og finne en annen trener som er både bedre, tilgjengelig, interessert og realistisk så blir det for dumt. RBK er en bedrift med budsjett på nesten 300 millioner. Hvis de ikke evner å finne andre kandidater til en jobb enn han som har snubla inn i jobben midlertidig og gjort en middels minus jobb underveis, da er det noe galt. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 07.11.2023 14:00 Post subject: |
|
|
Jeg og veldig mange andre synes ikke han har gjort en middels minus jobb. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
|