| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
ibejnar Veteran
|
Posted: 04.11.2023 21:08 Post subject: |
|
|
| Jeg må indrømme jeg synes det er helt vildt som nogen herinde forsøger at tillægge Maalen en stor grad af faglighed - ja man siger ligefrem at han ved hvordan Rosenborg vil spille. Hvor kommer det fra ? og hvad i hele hule er det manden har vist så langt ? Nærmest intet og fik os klodset helt egenhændigt ud af Europa og vi roder rundt sådan nogenlunde over nedrykningsstregen. Manden har trænet breddehold og INTET vist herudover. Ingen plan B og får han jobbet mister jeg al tillid til den sportslige ledelse. Jeg håber ikke at styret falder for at visse spillere, formentlig i egen interesse har travlt med at tale ham op. |
|
| Back to top |
|
 |
rail Rutinert
|
Posted: 04.11.2023 22:34 Post subject: |
|
|
| Ja, hadde det ikke vært for Maalen ville vi herjet i Europa nå. Sjelden har stallen fremstått så komplett, og perfekt for den klassiske 4-3-3. |
|
| Back to top |
|
 |
rail Rutinert
|
Posted: 04.11.2023 22:36 Post subject: |
|
|
| Zorbeltuss wrote: |
Dog med et av flere interessant avsnitt:
Spillerne hentes av en sportsdirektør, som sammen med eieren bestemmer hva slags stil laget skal ha. Så finner han en trener som passer den stilen. Disse to deler ansvaret som før lå hos manageren. Om treneren feiler, kan klubben finne en ny trener uten å bytte ut halve laget.
Men vi så jo at f eks Hamrèn satte sitt preg på laget mye kjappere enn Maalen og f eks Coolen fikk gjort noen enkle grep som fikk styrt Kåre-skipet unna isfjellet. |
Noen onde tunger vil hevde Hamren og Coolen satt inne med atskillig mer kompetente tropper. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 04.11.2023 23:48 Post subject: |
|
|
| rail wrote: | | Noen onde tunger vil hevde Hamren og Coolen satt inne med atskillig mer kompetente tropper. |
Joda, men laget ble merkbart mer solid under begge de to sammenlignet med hva som var ståa tidligere i sesongen. Den samme effekten har vi ikke sett under Maalen. Dog var det et slags fundament som det gikk an å bygge på i begge de tilfellene mens Rekdal hadde rasert det som eventuelt var der, så Maalen har neppe hatt noen enklere oppgave.
Likevel vil jeg mene at dersom Maalen var god nok til at det ikke ble veldig fristende å lete mye utenfor poolen av norske trenere så ville vi sett en vesentlig kraftigere heving av laveste nivå, at hver spiller hele veien var den lille halvmeteren bedre plassert som ville ha gjort oss vesentlig tyngre å bryte igjennom i forsvar, eller demme opp for i angrep. Det ville nok fremdeles glippe opp, men vi ville se tegn på at vi var på vei til å bli vanskelige å ta poeng mot. Det er ikke lett å få øye på slikt for tiden, men det er lov å håpe.
Men i motsetning til Rekdal så er det mulig å tro på at det kan gå bra, selv om tvilen nok må sies å være dominerende. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 05.11.2023 04:40 Post subject: |
|
|
| Hva med Bob Bradley? |
|
| Back to top |
|
 |
Letterkenny Rutinert

|
Posted: 05.11.2023 11:16 Post subject: |
|
|
| ibejnar wrote: | | Jeg må indrømme jeg synes det er helt vildt som nogen herinde forsøger at tillægge Maalen en stor grad af faglighed - ja man siger ligefrem at han ved hvordan Rosenborg vil spille. Hvor kommer det fra ? og hvad i hele hule er det manden har vist så langt ? Nærmest intet og fik os klodset helt egenhændigt ud af Europa og vi roder rundt sådan nogenlunde over nedrykningsstregen. Manden har trænet breddehold og INTET vist herudover. Ingen plan B og får han jobbet mister jeg al tillid til den sportslige ledelse. Jeg håber ikke at styret falder for at visse spillere, formentlig i egen interesse har travlt med at tale ham op. |
Ikke bli overrasket om det skjer. Styret vi har er udugelig. |
|
| Back to top |
|
 |
Wiseblood Veteran

|
Posted: 05.11.2023 12:15 Post subject: |
|
|
Kan vi ikke bare ansette noen fra RBKweb da, det kryr jo av kompetente verdensmestre her inne. _________________
|
|
| Back to top |
|
 |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 05.11.2023 12:23 Post subject: |
|
|
Støtter den. Da hadde vi vært fast i Champions League.  _________________ Nattbussen går halv ett! |
|
| Back to top |
|
 |
Goran Proff

|
Posted: 05.11.2023 14:43 Post subject: |
|
|
| Aristoteles wrote: | | Hva med Bob Bradley? |
Ja takk!
Spiller 433, har masse erfaring fra ulike ligaer og er en svært bra fyr (flink med folk).
Rart om han ikke er vurdert? _________________ Stopp forfølgelsen av de paranoide! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 05.11.2023 16:51 Post subject: |
|
|
| 6Strand wrote: | | ibejnar wrote: | | Jeg må indrømme jeg synes det er helt vildt som nogen herinde forsøger at tillægge Maalen en stor grad af faglighed - ja man siger ligefrem at han ved hvordan Rosenborg vil spille. Hvor kommer det fra ? og hvad i hele hule er det manden har vist så langt ? Nærmest intet og fik os klodset helt egenhændigt ud af Europa og vi roder rundt sådan nogenlunde over nedrykningsstregen. Manden har trænet breddehold og INTET vist herudover. Ingen plan B og får han jobbet mister jeg al tillid til den sportslige ledelse. Jeg håber ikke at styret falder for at visse spillere, formentlig i egen interesse har travlt med at tale ham op. |
Ikke bli overrasket om det skjer. Styret vi har er udugelig. |
Maalen er faglig sterk,God til og analysere og har klare tanker.
Så handler det hvor god pedagog du er også. |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 05.11.2023 20:38 Post subject: |
|
|
| Maalen er ikke rett mann nå, og blir aldri det. |
|
| Back to top |
|
 |
Sjopols Junior
|
Posted: 05.11.2023 21:17 Post subject: |
|
|
Kjenner at det er godt å vite at det ikke er folk inne på forumet her som ansetter neste trener. Her er det jo faktisk mange som mener at Tom Nordlie kunne vært rett mann, og det var mange som mente Rekdal også var en god ansettelse.
Er jeg overbevist om at Maalen er rett mann? Nei. Men slik jeg ser det så er det ingen andre man helt sikkert vet kunne vært bedre akkurat nå. Hadde Kasper Hjulmland stått klar på brakka hadde jeg takket ja. Men hvem er det som med sikkerhet kunne blitt en god RBK trener akkurat nå?
I verste fall så vil nok Maalen i det minste klare å etterlate seg en stall som er bedre egnet til å spille angrepsfotball om han ikke klarer å få det til selv. Jeg har i det minste større tro på et godt overgangsmarked om det er han som skal være med videre.. |
|
| Back to top |
|
 |
siggen1 Proff
|
Posted: 06.11.2023 00:04 Post subject: |
|
|
| Maalen og en bunke med dollars. |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 08.11.2023 12:16 Post subject: |
|
|
Ifølge adressa har vi benyttet oss av firmaet Onenexus i jakten på ny hovedtrener
"Nå kan imidlertid Adresseavisen fortelle at kvintetten som leder an i jakten ikke jobber på egen hånd.
Flere eksterne «hjelpere» har bidratt underveis, og etter det Adresseavisen erfarer er danske Oneenexus av dem som har bistått RBK en god stund.
Danskene er koblet på for å hjelpe RBK med å finne rett treneren, som passer inn i klubbens nye strategi.
(...)
Onenexus er et firma som også har bistått andre klubber i Skandinavia når de har jaktet trenere eller andre ledere.
Og beskriver seg slik på sin egen nettside.
«Onenexus er kjent som en betrodd rådgiver- og rekrutteringspartner for organisasjoner, trenere og ledere i den profesjonelle sportsbransje»"
I tillegg er firmaet visstnok agenter for noen trenere, blant annet Frederiksen og Silberbauer som er uten jobb for øyeblikket. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 08.11.2023 12:21 Post subject: |
|
|
| Det er bra, og står jo i litt kontrast til diverse brønnpissere hva gjelder trenerjakta. Jeg tror ikke det akkurat styrker Maalens kandidatur. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 08.11.2023 13:18 Post subject: |
|
|
| Kamerat Ola wrote: | | Det er bra, og står jo i litt kontrast til diverse brønnpissere hva gjelder trenerjakta. |
Det gjenstår jo å se. Ender man opp med Maalen likevel nå da, så har de jo fått bekreftet sin brønnpissing, og dette Onenexus-greiene kan avskrives som ren posering. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 08.11.2023 13:42 Post subject: |
|
|
Litt besynderlig at de er agenter for trenere og samtidig bistår klubber med å finne trenere, nå driver nå agenter mye innsalg, men dog. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
| Back to top |
|
 |
Johnny Rainbow Rutinert

|
Posted: 08.11.2023 15:39 Post subject: |
|
|
| Ikke at det er super aktuelt længere, men i følge BT's podcast "Transfervinduet", så valgte vi ikke Jacob Friis bort, men vi var simpelthen for langsomme |
|
| Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 08.11.2023 15:54 Post subject: |
|
|
feil om vi er for langsomme, feil om vi er for raske. Vanskelig å treffe på riktig dag å ansette trener for å tilfredstille alle her.
Tror ikke det ville blitt han uansett, for dårlig resultater til å satse på han fremfor Maalen. må ikke bli sånn at vi må ta annen enn Maalen for å vise at vi jobber _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
| Back to top |
|
 |
Letterkenny Rutinert

|
Posted: 08.11.2023 18:52 Post subject: |
|
|
Så har vi da også flere internasjonale navn på blokka.
Jeg er mer bekymret for økonomien og likviditeten til klubben. Dersom styret ikke får ut fingeren og gir mandat til å kutte vesentlig med kostnader snart, kommer RBK til å være konkurs før serien starter i 2024. |
|
| Back to top |
|
 |
trøndergutten Rutinert
|
Posted: 08.11.2023 20:36 Post subject: |
|
|
| 6Strand wrote: | Så har vi da også flere internasjonale navn på blokka.
Jeg er mer bekymret for økonomien og likviditeten til klubben. Dersom styret ikke får ut fingeren og gir mandat til å kutte vesentlig med kostnader snart, kommer RBK til å være konkurs før serien starter i 2024. |
Hva får deg til å tro at vi skulle gå konkurs på noen måneder? |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 08.11.2023 21:44 Post subject: |
|
|
| Absurd påstand. |
|
| Back to top |
|
 |
Letterkenny Rutinert

|
Posted: 08.11.2023 23:53 Post subject: |
|
|
Ingen absurd påstand. Jeg tipper det rekker ut mars med dagens organisasjon og uten inntekter fra spillersalg.
Last edited by Letterkenny on 19.03.2024 15:21; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Predicted Veteran

|
Posted: 09.11.2023 00:52 Post subject: |
|
|
| Og klubben har da null inntekter frem til mars? |
|