English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Svein Maalen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 36, 37, 38 ... 57, 58, 59  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Yv89
Veteran

PostPosted: 31.10.2023 09:13    Post subject: Reply with quote

Er 100% enig med Pijeei.
Pijeei
Junior

PostPosted: 31.10.2023 09:13    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Det der er bare maks gubbe å mene. La fyren reagere på sin måte. Vi trenger ikke å bli enda likere kommentarfeltet på Facebook.

hehe - j a den var god. Det meste jeg leser her inne er kontrært og kritisk spør du meg. Jeg blir også oppgitt over surgubber som fyrer på alt og alle for den minste ting. Men denne "æ bryr meg ikke" holdningen han oser av i hele kampen forstår jeg ikke, og kan da umulig gagne laget og klubben. Anccelotti har dyrket dette med bravur - Maalen (og Lein?) ? Not so much
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran

PostPosted: 31.10.2023 09:57    Post subject: Reply with quote

Kanskje Maalen tenker det er greit at en på benken ikke går bananas men fokusere på det som skal skje videre i kampen!.
Jeg ville ikke lagt mye i det der... Du ser spillere som scorer som bare løper inn i målet og henter ballen ut igjen for å fortsette hurtig.
Maalen var nok både glad og lettet han tenker jeg, og fokusert
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 31.10.2023 10:35    Post subject: Reply with quote

Maaeln må få lov til å være seg selv. Viktigste er hvordan laget presterer.
Sobchak
Proff

PostPosted: 31.10.2023 11:25    Post subject: Reply with quote

Pijeei wrote:
Sobchak wrote:
Ganske merkelig å bli provosert av hvordan folk reagerer på en gitt situasjon på en annen måte enn du mener du ville gjort.

javel? men dette er klubben MIN også. og da er spørsmålet: Virker dette surfjeset å inspirere motivere å gi jernet? jeg mener nei. Blir spillerne motivert av dette? trokke det gitt...

For du mener motivasjonen til spillerne er avhengig av i hvor stor grad man feirer strafferedninger? Da er laget i så fall skjørere enn jeg trodde. Jeg vil tro at det handler mye mer om hva som skjer i garderoben, på treningsfeltet og ellers under kampen. Trond Henriksen har også en ganske avmålt feiring. Er han også sur? Eller kanskje fokusert og oppgitt over at man tross alt presterer ganske dårlig selv når det står om nedrykk og man greier å rote seg inn i en straffesituasjon som kan tippe hele greia i feil retning?

Uansett. Folk er forskjellige og reagerer forskjellig. Det må være lov uten at man nærmest blir beskyldt for sabotasje og i det hele tatt.
Back to top
Pijeei
Junior

PostPosted: 31.10.2023 11:52    Post subject: Reply with quote

Dette var ikke kun på straffen. Kan forstå at mulig fokus var på konsentrasjon og fokus på neste steg, men dette var sammenhengende i mange faser i hele kampen. Jeg synes det var merkelig og i utakt med resten av teamet. Jeg tenkte faktisk at jeg syntes synd på karen som virket å være såå i motfase og "utafor" son egen gruppe. Rekdal også hadde en merkelig "æ bryr meg ikke" opptreden som det ble gjort mange nummer av her inne. Folk må selvsagt få lov til å være som de vil, men en engasjert leder i KAMPSITUASJONEN må da være bedre enn en mutt og innesluttet gestalt? Generelt sett??
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 31.10.2023 12:06    Post subject: Reply with quote

Pijeei wrote:
men en engasjert leder i KAMPSITUASJONEN må da være bedre enn en mutt og innesluttet gestalt? Generelt sett??

Det MÃ… jo ikke det.
Back to top
håpløs
Veteran

PostPosted: 31.10.2023 13:59    Post subject: Reply with quote

Jeg var på Intility, og som på Lerkendal, er han mye engasjert gjennom kampen.

Gi Svein alle spillerne tilbake en vinter og et par-tre forsterkninger.
Jeg mener å se gradvis forbedring tross alt (!) og det er god praksis for han å få denne høsten etter å ha vært borte fra benken en stund. Litt naivt, men med litt justering så vil filosofien hans bli bra.

Det kan finnes en go'gutt der ute, kanskje er vi heldig med en større fisk, og jeg håper de har gjort en skikkelig jobb, men det vil være synd hvis klubben hiver seg på et såder utenlandsk navn fordi de føler press fra omgivelsene.
-og det skal dertil treffe med spillerne som virker å like Maalen godt.

Synes han har noe å komme med når han prater i media (direkte under kamp adressa) og en guttegarderobe dag ut&inn.. Humør og litt samfunn, hehe..
Han er også tydelig og mer sjef en i RIL.
Det høres at han har vært ute å reist.
-trodde kanskje han skulle være litt mer nervøs inn i RBK-garderoben.

Men da håper jeg på en ass som utfordrer han litt mer. Og er sulten!
Uten at jeg kjenner Rambo godt nok, hadde en utenfra hadde vært best.
-der er noe KK over han Ã…lesund-treneren.., her foran tastaturet.
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 31.10.2023 14:45    Post subject: Reply with quote

Pijeei wrote:
Dette var ikke kun på straffen. Kan forstå at mulig fokus var på konsentrasjon og fokus på neste steg, men dette var sammenhengende i mange faser i hele kampen. Jeg synes det var merkelig og i utakt med resten av teamet. Jeg tenkte faktisk at jeg syntes synd på karen som virket å være såå i motfase og "utafor" son egen gruppe. Rekdal også hadde en merkelig "æ bryr meg ikke" opptreden som det ble gjort mange nummer av her inne. Folk må selvsagt få lov til å være som de vil, men en engasjert leder i KAMPSITUASJONEN må da være bedre enn en mutt og innesluttet gestalt? Generelt sett??

Jeg er ingen stor tilhenger av at Maalen er det beste vi klarer å hoste opp som ny permanent trener, men dette blir for dumt.

Folk har ulike dager, og akkurat denne dagen, i kampen mot Vålerenga, så hadde han et humør/fokus som gjorde at han ikke tok av ved ulike anledninger i kampen.

Ã… legge ut om hvor lite man liker det over flere innlegg her inne blir bare komisk.
Back to top
Pijeei
Junior

PostPosted: 31.10.2023 15:38    Post subject: Reply with quote

Ok Ola og co. Hører hva dere sier og det gleder meg egentlig at ikke flere hiver seg på og synes som meg. Altså - jeg VIL jo at Maalen skal lykkes. Men blir altså veldig i tvil om veien videre aka han som motivator etter flere runder. Det blir litt mye lunka vatn og grå hverdag etter min smak. Men håper dere har rett
Back to top
orkdal,n
Rutinert

PostPosted: 31.10.2023 15:52    Post subject: Reply with quote

Det bobler nok av følelser inne i kroppen hos Maalen under kamper. Men vi må huske at han kun er midlertidig, ikke fast ansatt. Det kan gjøre at han prøver å framstå kontrollert i sånne situasjoner. Han vet at han sitter på lånt tid. Men at han har følelser for Rbk, DET har han garantert!

Det viktigste er jobben han gjør i garderoben både før kamp og i pausen, og selvsagt valgene han gjør underveis i kampen. Om han smiler, veiver med armene eller hopper sidelengs, det har ikke særlig mye å si.
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 31.10.2023 16:31    Post subject: Reply with quote

Forskjellige trenerstiler dette. Du har Horneland som hopper spyttende opp og ned langs sidelinja mens fråden står i munnvikene. Og du har Drillo-typen som er mer rasjonell, avmålt. Begge deler kan fungere helt fint - tenker jeg.

Mål heller Maalen på resultatene.
håpløs
Veteran

PostPosted: 31.10.2023 18:21    Post subject: Reply with quote

Mot Molde kan det henda han jubler..

-men han er en mer 'behersket type' og veldig konsentrert på spillet.

Jeg hadde også vært rolig og intr i fortsettelsen etter straffe 1min etter pause..
Hvis hele trenerapparatet skulle jublet villt der synes jeg det hadde sett rart ut.
-rett før corneren (!)

Jeg liker hans stil.
Håper dog han er skikkelig 'på' spillerne i vinter hvis så.
-litt temperement i en vinterbrakkesyke er bare bra. Sundt med noen brytninger som når Eggen...
Og KK har hatt sine 'fights' i Bodø etter det jeg forstår, spes med Saltnes.

https://youtu.be/zNFFJc0A...ure=shared
Back to top
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 01.11.2023 07:00    Post subject: Reply with quote

Det er da jaggu forskjell på å juble vilt og å vise litt engasjement. Å stå der som ei saltstøtte med leverpostei-ansikt og surmunn er bare toskete.
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 01.11.2023 09:56    Post subject: Reply with quote

Slutt å tillegge Maalen egenskaper basert på tv-bilder. Slikt fører ikke noe bra med seg
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 01.11.2023 10:41    Post subject: Reply with quote

Man kan snu det den andre veien og si at en trener skal være profesjonell og behersket. Å være kald i hodet og i stand til å ta kalde, kyniske valg i kampens hete er bedre egenskaper enn å hoppe og sprette rundt som en bajas.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 01.11.2023 10:51    Post subject: Reply with quote

Det viktigste er uansett at han konsekvent må bruke turtlenecks, det virker som en stor suksessfaktor hos trenere. Helt håpløst at han ikke kjører høyhalset genser.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 01.11.2023 13:41    Post subject: Reply with quote

TV2 erfarer. Flere spillere vil beholde Maalen..

https://www.tv2.no/sport/.../16181916/

Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad

- Torgeir Børven
Back to top
orkdal,n
Rutinert

PostPosted: 01.11.2023 14:27    Post subject: Reply with quote

Det er en avstemming blant leserne på Nidaros.no også der ca 700 lesere har avgitt sin stemme.

Maalen har flest stemmer:

• 34%
    Svein Maalen
  • 24%
    Jacob Friis
  • 7%
    Kent Nielsen
  • 4%
    Jimmy Thelin
  • 31%
    Ingen av dem]

RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 01.11.2023 14:35    Post subject: Reply with quote

31% ingen av dem Razz
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 01.11.2023 18:27    Post subject: Reply with quote

Når det "neppe blir noen treneravklaring før sesongen er over", så øker det sjansen for at vår neste hovedtrener ikke heter Svein Maalen. De ønsker ikke å ha en trener "på oppsigelse" de siste kampene.

Min teori.
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 01.11.2023 18:35    Post subject: Reply with quote

Tipper Maalen ikke står helt øverst på lista, men frykter at de som står før på lista ikke lar seg friste.
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 01.11.2023 20:42    Post subject: Reply with quote

Mye tyder på at det står mellom Maalen og Friis, selv om jeg i utgangspunktet hadde likt at det kommer inn noen utenfra så vet jeg ikke lm Friis er en bedre kandidat enn Maalen.

Det at avklaringen lar vente på seg tror jeg er fordi de som ska bestemme er usikker selv. Friis og Viborg har ikke hatt en spesielt god høst (resultatmessig i alle fall), men det samme gjelder også Maalen. Sæter hadde Maalen i Ranheim og er tilhenger av han, så ingen overraskelse at han ønsker Maalen permanent egentlig. At spillerne liker han og har troen er positivt men de har jo ikke kjennskap til andre kandidater personlig så man kan ikke stole på deres vurdering om at Maalen er beste kandidat slik sett.

Mulig styret jobber mer intensivt med kandidater utenom Friis og Maalen siden disse ikke overbeviser for øyeblikket og dermed vil ta en ny runde på noen mulige kandidater? Samtidig håper de kanskje at Maalen får en god avslutning som gjør det lettere å forsvare en ansettelse av ham. Jeg tror ikke noe valg er skrevet i stein enda, men jeg tror at Maalen leder an og en god avslutning sikrer ham jobben. Men de vurderer fortsatt andre kandidater og skulle vi fortsette å slite i de siste kampene kan det bli vanskelig å forsvare ansettelsen av Maalen selv om man kan finne årsaker å peke på som gjør at høsten har vært vanskelig og begrunne hvorfor de mener han er riktig person.

Det jeg også fryktet er, gjennom snakket om kontinuitet, er at de vil ansette neste trener i et litt lengre perspektiv og gi tid. Men det er risiko hvis det ikke fungerer og får man en lignende vår som høst og ny trener har kontrakt på 3 eller 4 sesonger. Det koster å kvitte seg med trenere

Spår Maalen på kontrakt ut 2025 allikevel.
Back to top
ibejnar
Veteran

PostPosted: 01.11.2023 21:49    Post subject: Reply with quote

Fantastisk at høre spillere som Ole vil have Maalen og anbefaler ham. Havde Ole ham i OBOS også ? Han udtaler at han ligefrem er enormt fodboldklog. Ok har han vist det nogen steder ? Har han præsteret noget som helst ? Som jeg ser der har han præsteret ikke at have en plan B hvis ting ikke fungerede. Pga. ham røg vi stensikkert ud af Europa før tid. Vi vinder aldrig ligaen med den træner og er bange for vi ikke kommer højere i tabellen end vi er nu.
Jeg har meget svært ved at gennemskue hvad styret virkelig ønsker og går efter. Trækker de den for at se om Maalen pludselig forbedrer sine resultater. Det vil uden tvivl være den mest økonomiske løsning for klubben at pege på ham. Og hvorfor i alverden er en Niels Frederiksen ikke nævnt i den her sammenhæng. Han vandt guld med et Brøndby hold, der økonomisk var langt langt efter FCK OG FCM. Derudover har han trænet Esbjerg og Lyngby i Superligaen og været dansk U21 landstræner og bragt dem til slutrunde. Bør jeg nævne at han er ledig på markedet.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 01.11.2023 22:02    Post subject: Reply with quote

Mike Jensen har lansert ham for lengst. Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 36, 37, 38 ... 57, 58, 59  Next
Page 37 of 59

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb