| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 17.10.2023 04:53 Post subject: |
|
|
| Aristoteles wrote: | | De har bestemt seg for å gå for Maalen for lenge siden uansett |
Troll… |
|
| Back to top |
|
 |
ibejnar Veteran
|
Posted: 17.10.2023 06:37 Post subject: |
|
|
| Neeskens wrote: | Fredriksen tja!!!
Frederiksen started out employing a 4–3–3, but since adjusted this to a dynamic 3–5–2 with attacking wingbacks, Andreas Maxsø as the anchor in defense and a fast and more stationary centre forward as the main forwards.[3][4] Frederiksen is a proponent of pressing, in what he has called a balanced press. This implies striking a balance between immediately attempting to win back possession high up the pitch, and falling back and regrouping in defence.[5][1][6]
Pressmessig så er vel dette Maalen 2.0 |
ja bortset fra han også kan agere undervejs i kampene når ting ikke går vores vej. Du kan slet ikke sammenligne en træner der har vundet guld med et helt igennem middel BIF hold der var oppe imod FCK og FCM med en bredde træner der har styre Rannheim igennem ild og vand i Obos. Det er jo useriøst. |
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 17.10.2023 08:30 Post subject: |
|
|
| Zorbeltuss wrote: | Slik jeg tolker den uttalelsen så ønsker de at sluttrunden med intervjuer og slikt skal settes igang iløpet av oktober. Null lekkasjer utover den listen til TV2, annet enn et løst rykte om JHH som virker primært å komme fra forumbrukere, hvorav en har en historie med å melde ting fra sine kilder på brakka som stort sett aldri virker å stemme og en annen har omtrent ingen innlegg på forumet.
Så enten så er det en meget ryddig prosess som foregår på brakka for tiden, eller så sitter de der uten et eneste alternativ til Maalen. Kan hende at de har plukket opp ting som tilsier at prestasjonene til neste år vil bli langt bedre under Maalen enn han har fått til så langt, men jeg tror jeg står på mitt om at det beste vi kan håpe på er at man henter inn en av de danskene som er blitt nevnt. |
Jeg syns dette ligner på prosessen i 2019. Noen vage rykter som dukker opp i media, ellers tyst fra brakka utover de generelle uttalelsene om prosessen fra Koteng, og som nå kommer fra Gotaas Johnsen. Og så ble det klart i ettertid at vi gjennom hele høsten hadde dialog med Hjulmand og han brukte lang tid på å si nei. Og så ble det krampeaktig rundt Bakke først og deretter Horneland. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 17.10.2023 08:54 Post subject: |
|
|
Men det gjør jo ikke det. Klubben har en nedfelt strategi den jobber etter. Der er krav-specen til trener tydelig formulert, og styre + sportslig ledelse forplikter seg til å finne en trener som stemmer overens med denne krav-specen. Klarer de ikke å etterleve de forventningene de selv har skapt så vil det få følger, men de har nå en gang gjort et betydelig bedre grunnarbeid enn i 2019. Det at de har kommunisert hva de ser etter i en trener gjør også at fallhøyden blir større for de, så de har på sett og vis satt et større press på seg selv.
Også er ikke Koteng styreleder. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 17.10.2023 11:33 Post subject: |
|
|
| Høgmo utelukker klubbskifte det neste året. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 17.10.2023 11:39 Post subject: |
|
|
| Flabbergast wrote: | | Jeg syns dette ligner på prosessen i 2019. Noen vage rykter som dukker opp i media, ellers tyst fra brakka utover de generelle uttalelsene om prosessen fra Koteng, og som nå kommer fra Gotaas Johnsen. Og så ble det klart i ettertid at vi gjennom hele høsten hadde dialog med Hjulmand og han brukte lang tid på å si nei. Og så ble det krampeaktig rundt Bakke først og deretter Horneland. |
Ikke ulikt 2021 for den del, man la seg ut etter en kandidat (Hjulmand/Knutsen) men det varte og rakk inntil de etter hvert måtte kreve ja eller nei, og fikk panikk da det ble nei.
I 2021 med det C-momentet at Dorsin faktisk hadde funnet et alternativ (som var interessant nok til at Malmø hentet han istedenfor), men det valgte Bratseth å skyte ned i tolvte time etter å måtte ha visst om kandidaturet i månedsvis, og da ble det 2019 all over again.
Nå blir det mindre panikkartet over det hele fordi de kan alltids falle tilbake på Maalen hvis de ikke finner noen andre til å være med i sluttrunden, eller at disse ikke imponerer nok. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
| Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 17.10.2023 12:31 Post subject: |
|
|
| Kamerat Ola wrote: | | Høgmo utelukker klubbskifte det neste året. |
Bra
63 år gammel, stor fallhøyde med tanke på prestasjonspress, enda større da han har vært i RBK tidligere. Kan umulig se for meg at dette hadde blitt noe annet enn en ny runde med Hareide. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 17.10.2023 14:03 Post subject: |
|
|
| Faktisk litt lettet over at Høgmo er ute, så får vi håpe at jeg ikke må bite i meg de ordene når ny trener blir lansert. Jeg er ganske sikker på at vi har snakket med han, så en negativ spinn på dette er at han lukker døra etter å ha hørt hva Vikvang & co hadde å tilby. |
|
| Back to top |
|
 |
JBH Senior
Joined: 13 Sep 2022 Posts: 239 Location: Toril, Davao City, Philippines
|
Posted: 17.10.2023 14:03 Post subject: |
|
|
Da vet vi at det blir IKKE Høgmo ! 👍👍👍
Så bra, da kan vi i alle fall stryke et navn til på konspirasjonslista til folk her på forumet. Jeg sitter vel med en følelse av at Maalen får fortsette inn i 2024, og det er kanskje like greit, i stedet for at vi får inn et nytt panisk 3.valg som hovedtrener i RBK. _________________ RBK i medgang og motgang. En ekte supporter svikter aldri sitt lag. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 17.10.2023 16:00 Post subject: |
|
|
| Jeg sitter med en følelse av at det blir Arne Brimi. Men det kan seff være feil, hva føler dere? |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 17.10.2023 16:03 Post subject: |
|
|
| Jeg har jo allerede foreslått Kent Ranum. Han er jo flink til å være lik Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 17.10.2023 16:12 Post subject: |
|
|
| Montana wrote: | | Jeg sitter med en følelse av at det blir Arne Brimi. Men det kan seff være feil, hva føler dere? |
Har vært inne på den tanken selv. Tror det blir han, eller noen andre.. |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 17.10.2023 18:28 Post subject: |
|
|
| Lord Oakley wrote: | | Aristoteles wrote: | | De har bestemt seg for å gå for Maalen for lenge siden uansett |
Troll… |
Heks. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 17.10.2023 19:49 Post subject: |
|
|
Om én uke møtes RBK-styret. Der er planen å diskutere noen få, men svært konkrete trenernavn - og å sette en frist.
(...)
– Det vil bli redegjort for hvor langt de har kommet, og uten å bruke ordet «frist» direkte, så ønsker vi å bli enige om tidslinja videre. Jeg vil tro det kommer en innstilling ganske kjapt etter møtet, utdyper styrelederen.
Les mer: RBK-toppen bekrefter: - Konkrete navn på bordet |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 17.10.2023 19:52 Post subject: |
|
|
| Montana wrote: | | Jeg sitter med en følelse av at det blir Arne Brimi. Men det kan seff være feil, hva føler dere? |
Nja, tror du bommer litt, fasit er nok Arne Hjeltnes. Men da kommer nok Brimien også, blir sjalottløk til hvert måltid.
 _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 17.10.2023 20:32 Post subject: |
|
|
Etter noen runder er jeg sikker på at Maalen blir med i et eller annet team.
1. Maalen/JHH
2. Danske / Maalen.
Så dere leste det her først _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 17.10.2023 20:50 Post subject: |
|
|
Blir nesten overrasket om det står noen andre navn enn Maalen på den lista. Sånn sett i lys av tidligere grundige prosesser.
Om Maalen skal være med videre, bør det være i en assistentrolle til en trener med gjennomføringsevne. Ikke en som bare har det i kjeften.
Fremstod som en trøndersk redningsmann, på hylle med Guardiola og Klopp, på første pressekonferanse. Tror sjelden jeg har hørt noen framsnakke seg selv og sine planer/evner så mye som Maalen gjorde da han fikk jobben. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 17.10.2023 21:16 Post subject: |
|
|
"Roar Vikvang. Mikael Dorsin. Tore Bjørseth Berdal. Ola By Rise. Og Tore Reginiussen"
Det er umulig å bli optimist av å høre at dette er gruppa som skal finne ny trener. |
|
| Back to top |
|
 |
Sobchak Proff

|
Posted: 18.10.2023 00:24 Post subject: |
|
|
| Ratatosk wrote: | | Fremstod som en trøndersk redningsmann, på hylle med Guardiola og Klopp, på første pressekonferanse. Tror sjelden jeg har hørt noen framsnakke seg selv og sine planer/evner så mye som Maalen gjorde da han fikk jobben. |
Jeg har hørt flere si lignende ting om den famøse pressekonferansen, og klarer ikke å dele det synspunktet. Han er absolutt bestemt, men jeg ser ikke noe som ligner på skryt eller framheving av seg selv som en slags messias. Bare fordi jeg kjeder meg, så jeg pressekonferansen på nytt i et forsøk på å forstå denne arrogante, selvskrytende jævelen.
Dette er det jeg kunne finne som lener seg mest i den retningen:
| Quote: | Journalist: "Medfører din inntreden en ganske stor endring på klubbens spillestil, filosofi, formasjon og så videre?"
Maalen: "Gjett! […] Min mening er nok at det vil være en bra endring. Det vil det være."
|
Altså påpeker han at det er en stor endring å gå fra Rekdals stil til hans egen. Det er vel bare stating the facts, om enn på en litt cocky måte.
| Quote: | | Maalen: "Rosenborg er en av de mest identitetssterke klubbene i norsk fotball, knytta til uttrykk, hvordan vi er utad og ikke minst hvordan det spilles fotball her. Og det kan jeg veldig godt, så jeg vet akkurat hvordan vi skal angripe dette og hvordan vi skal prøve å spille fotball …" |
Svein kjenner Rosenborg-fotball og Godfotteorien godt. Det er vel heller ikke så kontroversielt. Det er det mange som gjør, uten at det sier noe om nivået på utførelsen i praksis.
| Quote: | | Maalen: "… ser et potensial for at vi skal klare å utvikle et lag som kan prestere veldig godt, det gjør jeg. Veldig offensiv i forhold til det." |
Det er også greit nok, tenker jeg. Ser han ikke det potensialet, har han ikke noe der å gjøre. Enkelt og greit.
Imidlertid stusser jeg mer på følgende utsagn:
| Quote: | Maalen: "Det er klokkeklart at det handler om å, så fort som mulig, få prestasjonene til å svinge."
|
Det har han jo i alle fall lyktes med. |
|
| Back to top |
|
 |
Valderrama Rutinert
|
Posted: 18.10.2023 01:20 Post subject: |
|
|
| He he, husker jeg reagerte på det samme da jeg leste en artikkel om pressekonferansen. Regner med at han mente å få sving på prestasjonene? |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 18.10.2023 06:25 Post subject: |
|
|
« Bare fordi jeg kjeder meg, så jeg pressekonferansen på nytt i et forsøk på å forstå denne arrogante, selvskrytende jævelen.»
Den siste delene der, er ikke mine ord.
Det fascinerer meg hvor mye det har å si at en person er trønder i denne klubben. Selv er jeg ikke trønder, bare halvt trønder. For meg spiller det ingen rolle hvor en person kommer fra. Man skal bedømmes etter de samme kriteriene. Om man heter Horneland, Hareide, Rekdal, Perry eller Hamren så skal man få like utgangspunkt i mitt hode. Så hjelper det lite å «stå for noe» hvis man ikke utretter stort, og man ikke får resultater. Er det nok å stå for angripende og underholdende fotball, om man slipper inn dobbelt så mye som man scorer? Jeg blir ikke underholdt av innslupne mål. Hverken med Rekdal, Horneland, Maalen eller en annen trener. |
|
| Back to top |
|
 |
XChrisX Rutinert
|
Posted: 18.10.2023 09:19 Post subject: |
|
|
| Det er helt greit om Maalen er med i et trenerteam hvor han ikke har ansvaret. Han har jo noen kvaliteter, selv om de ikke har blitt vist særlig godt nå. |
|
| Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 18.10.2023 10:15 Post subject: |
|
|
| Henri wrote: | "Roar Vikvang. Mikael Dorsin. Tore Bjørseth Berdal. Ola By Rise. Og Tore Reginiussen"
Det er umulig å bli optimist av å høre at dette er gruppa som skal finne ny trener. |
At det er en eller to som kunne vært bytta ut er ok, men du snakker som om samtlige er inkompetente. Ville gjerne sett listen over de du mener burde gjort jobben i stedet! Her er det mye kompetanse om RBK, økonomi, fotball og Skandinavia! Hadde selv ville hatt inn en sportsdirektør med bredere kompetanse og erfaring fra Europa, med den rollen er ikke fylt enda.. |
|
| Back to top |
|
 |
Bedreviteren Proff
|
Posted: 18.10.2023 11:01 Post subject: |
|
|
Maalen har ikke fått sving på noe som helst.
Du forventer bedring når du byttet trener. Er treneren problemet er det enda mer sannsynlig med en liten, men umiddelbar effekt med ny trener.
Det betyr ikke at Maalen er hovedproblemet, men skuffelsen blir større når noen er så til de grader offensiv til egne kvaliteter. Dette handler ikke om at treneren skal være ambisiøs, men mageplasket blir desto større.
Jeg kunne tenkt meg en offensiv danske med pondus og erfaring fra trykket til media og «seiersvante» supporterne. Du starter automatisk i en bratt og lang oppoverbakke som RBK-trener. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 18.10.2023 12:44 Post subject: |
|
|
| Lord Oakley wrote: | | Henri wrote: | "Roar Vikvang. Mikael Dorsin. Tore Bjørseth Berdal. Ola By Rise. Og Tore Reginiussen"
At det er en eller to som kunne vært bytta ut er ok, men du snakker som om samtlige er inkompetente. Ville gjerne sett listen over de du mener burde gjort jobben i stedet! Her er det mye kompetanse om RBK, økonomi, fotball og Skandinavia! Hadde selv ville hatt inn en sportsdirektør med bredere kompetanse og erfaring fra Europa, med den rollen er ikke fylt enda.. |
Dorsin har et nettverk som gjør at han er viktig i denne gruppa. Vikvang har ingen erfaring utenfor trøndersk breddefotball (pluss én sesong i OBOS), Berdal kan ingenting om fotball (men er vel heller ikke derfor han sitter der), By Rise har en fulltidsjobb i kommunen og har neppe noe relevant nettverk eller nye referanser, og Tore Reginiussen er en fysioterapaut som tiddligere spilte fotball. Jeg klarer ikke å se at denne gruppen har det som trengs for å kritisk evaluere kandidater og stille de riktige spørsmålene i intervjuer. Når jeg ser den listen så tenker jeg at vi burde lånt inn ekstern kompetanse for å komplementere gruppen. |
|
| Back to top |
|
 |
|