View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
enojado Veteran
|
Posted: 02.10.2023 00:04 Post subject: |
|
|
WT62 wrote: |
Med all respekt for legenden Roar Strand, men han bør erstattes med noen som er bedre på spillerutvikling ,troppen skriker etter noen som kan arbeide målrettet med å utvikle enkeltspillere. |
Hvilket belegg legger du den påstanden? |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 02.10.2023 08:38 Post subject: |
|
|
Messi wrote: | Hadde heller sett Steinar Lein enn Maalen. Sånn som troppen er nå, med Nypan, Selnæs og Bøkeiede, så hadde 4-2-3-1 vært et fint utgangspunkt,likt det som Eggen startet med i 1988. To defensive og en offensiv.. |
Kan vi ikke spare Steinar Lein til klubben eventuelt har gått helt konkurs og har rykket ned minst én divisjon, så kan vi iallefall gjøre et ærlig forsøk på å gjenreise storheten? Da ansetter man ikke Steinar Lein, ærlig talt! |
|
Back to top |
|
 |
Pijeei Junior
|
Posted: 03.10.2023 22:06 Post subject: |
|
|
Jeg tenker på europeiske trenere som går på rotasjon mellom klubber og land. Tuchel, Porchettino, Conte etc, Mulig det er en rød tråd, men mitt inntrykk er at de får jobber nærmest uavhengig av kultur og system. Så har du også engelske veteran-trenere som vel har vært i de fleste klubber på balløya. Dette forteller meg at det er typen, karismaen og standingen som er viktigst. Resultater oppnås nærmest i kraft av navnet før resultater uteblir og ny rotasjon strarter. Også fordi spillerne er så gode uavhengig av treningsregimet. Det ble vel sagt i gullårene til RBK at resultatene ville blitt gode nærmest med hvem som helst på trenerbenken. SÅ - er det det viktigste for en fremtidig trener å eie en garderobe, få trua inn i gruppa med humør og karisma og gi vedkommende tid og tålmodighet? Så er det vel også en kjensgjerning at stallen i år ikke har vært god nok. Da blir det grått. Gleder med til 2024! |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 04.10.2023 15:36 Post subject: |
|
|
Hadde det vært sant at hvem som helst kunne ha trent RBK så ville ikke VIF ha tatt seriegull på denne siden av 2000. Noe mer usikkert med Brann og Stabæk da særlig sistnevnte hadde en veldig sterk årgang, men 54 poeng tilsvarer 62 i 16-lagserie, så med Ivers, Skjelbred, Tettey, Sapara, Storflor og andre som var gode nok til å tukte Valencia burde en kunne matche det i 07 og 08. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 04.10.2023 20:29 Post subject: |
|
|
Jeg tror fortsatt Ten Hag er en veldig dyktig trener. Men du må også ha en spillergruppen som passer til din filosofi både i hode og bein for å lykkes maksimalt. Det mentale i en tropp er viktig og må passe med trenerens.
RBK spillerene stiller for små krav til seg selv. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 05.10.2023 11:33 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Messi wrote: | Hadde heller sett Steinar Lein enn Maalen. Sånn som troppen er nå, med Nypan, Selnæs og Bøkeiede, så hadde 4-2-3-1 vært et fint utgangspunkt,likt det som Eggen startet med i 1988. To defensive og en offensiv.. |
Kan vi ikke spare Steinar Lein til klubben eventuelt har gått helt konkurs og har rykket ned minst én divisjon, så kan vi iallefall gjøre et ærlig forsøk på å gjenreise storheten? Da ansetter man ikke Steinar Lein, ærlig talt! | Maalen har aldri levert strålende resultater. Mens Lein viser fremgang år for år.. |
|
Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 05.10.2023 20:45 Post subject: |
|
|
Hva med Klaksvik sin trener (vil ikke nevne navn, da dette er et ganske kontroversielt forslag)...
Tror det er en meget dyktig trener, selv om han var en uspiselig spiller... |
|
Back to top |
|
 |
thomas_katt Rutinert
|
Posted: 05.10.2023 22:56 Post subject: |
|
|
Hva har han Ã¥ vise til som ikke Svein Maalen har? Med al respekt tror jeg det er lettere Ã¥ komme til e-cupkvalik med KI enn med Ranheim. Enormt imponerende med gruppespill pÃ¥ Færøyene, men det er en Askeladd-historie som skjer en gang i skuddÃ¥ret. Det er vel ca 4 Ã¥r siden Östersund rysta Europa? 😊 _________________ Ã…TTIÃ…TTE FÆMTIFÆM PÃ… TAVLAAA!!! Ã…TTIÃ…TTE FÆMTI FÆM PÃ… TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÃ…RA 3!!!
Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)
@thomas_katt på twitter |
|
Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 05.10.2023 23:02 Post subject: |
|
|
Og treneren til Østersund gjorde det vel ganske ok i PL etterpå? Frem til han ble ansatt i chelsea i alle fall |
|
Back to top |
|
 |
thomas_katt Rutinert
|
Posted: 05.10.2023 23:07 Post subject: |
|
|
For all del, men det har ikke noe med Magne Hoseth Ã¥ gjøre 😂 _________________ Ã…TTIÃ…TTE FÆMTIFÆM PÃ… TAVLAAA!!! Ã…TTIÃ…TTE FÆMTI FÆM PÃ… TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÃ…RA 3!!!
Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)
@thomas_katt på twitter |
|
Back to top |
|
 |
Duncan Proff
|
Posted: 06.10.2023 00:14 Post subject: |
|
|
Personlig kjempetro på at Magne Hoseth får en strålende trenerkarriere, selv om det sitter langt inne å si det. Er nok meget sannsynlig at den karrieren ikke inneholder noen RBK-jobb (heldigvis). |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 06.10.2023 13:24 Post subject: |
|
|
Messi wrote: | Maalen har aldri levert strålende resultater. Mens Lein viser fremgang år for år.. |
Men nå er det ikke sånn at vi må velge mellom Maalen og Lein.
Maalen ble forøvrig årets trener i Norge og leverte strålende med Ranheim. Ligger mange hestehoder foran Lein, uten at det nødvendigvis gjør han kvalifisert for RBK-jobben. |
|
Back to top |
|
 |
Tore2 Junior

|
Posted: 07.10.2023 16:08 Post subject: |
|
|
Mulig jeg er naiv, men jeg tenker at hvis klubben i heletatt skal ta en sjanse på å bytte ut Maalen, må det bli med noen som er såppas meritterte at det ikke vil automatisk bli stilt alt for store spørsmål ved valget. Klubben har ikke råd på Pr-siden, til å velge et uskrevet blad med en middels bakgrunn.
Jeg tenker at klubben vil sikre seg sånn at det hvertfall ike skal stå på treneren denne gangen, og mtp hvordan det skal driftes framover med en trener som nødvendigvis ikke må bære klubbidentiteten, men skal ha fokuset på å trene laget og ikke være "Mr Rosenborg", tror jeg det er duket for en ikke-Norsk trener med litt erfaring.
Når det er sagt, hvem, hvordan, og for hvor mye vet jeg ikke, men regner med klubben er i dialog med langt mer "Juicy" alternativer som er interesserte på å trene RBK enn det mange her inne virker å tro. _________________ Bli itj nå med nå. |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 07.10.2023 16:59 Post subject: |
|
|
Er nok også viktig at trenerteamet er rett skrudd sammen. Uten å ha spesielt god kjennskap til de to, så sitter jeg med en mistanke om at vi ikke er tjent med at Strand og Henriksen skal jobbe med A-laget, idealet ville vært Maalen, en nordmann som er knallgod på soneforsvar, og en med referanser fra steder hvor en ligger helt framme fotball- og idrettsfaglig som kan si ifra hva en må bli bedre på.
Litt den samme tankegangen tror jeg bør gå igjen når en ser på teamet rundt sportslig leder, hvis en person utenfra kan komme med slike referanser og jobbe sammen med Dorsin og Vikvang kan det bli bra, men de to har antakelig ikke ballasten til å se hvor skoen trykker for klubben på egenhånd.
Samme med akademiet, en Nederlender eller slikt inn, de flinkeste som er der nå (Saify og Basma tipper jeg ganske så vilt) beholdes, og så roter inn lovende trønderske treneremner og tidligere RBK-ere, se om de kan ta nye steg eller send de tilbake til breddefotballen hvor de kan gjøre den jobben Blengsli gjorde med Nypan. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
BDESupermanStrand Proff
|
Posted: 07.10.2023 19:16 Post subject: |
|
|
Liker veldig godt det du sier der Zorbeltuss. Få inn noen som komplementerer Maalen på de områdene som han som alle andre har svakheter. Var vel noe man gjorde med hell med NAE og Bjørn Hansen |
|
Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 09.10.2023 17:19 Post subject: |
|
|
Lanserer Ola By Rise som ny trener - hvis man skal gå for en norsk kandidat.
Faglig sett er det vel ikke noen som slår ham i Trøndelag.
8 år som kommunaldirektør på det nedstøvete Rådhuset får være nok - kom tilbake og kjenn den deilige lukta av sagmugg og nyslått Lerkendalgress, Ola  |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 09.10.2023 17:30 Post subject: |
|
|
Brannfakkel: om Maalen ikke hadde vært trønder, så er det ingen på forumet som ville vurdert han som aktuell trener videre.
Hadde en annen norsk trener hatt samme utvikling på sesongen som Maalen, hadde han blitt kjeppjaget ut av byen.
Han har ikke kommet inn med nye tanker og egne taktiske vurderinger. Det meste han sier og gjør er en blek romantisk kopi av gammel fortid. Fremtidens Rosenborg må se framover. Ikke kikke seg over skulderen for å sjekke fortiden. Det har vel vært en av klubbens svakheter. Arven etter Eggen på godt og vondt. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 09.10.2023 17:30 Post subject: |
|
|
Last edited by Keenoir on 09.10.2023 21:36; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 09.10.2023 17:31 Post subject: |
|
|
Ola by rise og maalen som assistent kanskje  |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 09.10.2023 17:39 Post subject: |
|
|
Vi har jo en trøndersk trener som er vokst opp med 4-3-3 og bl a har tatt the double to år på rad med 4-3-3, merkelig at ikke han blir foreslått... _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 09.10.2023 19:34 Post subject: |
|
|
Ja, kjempemerkelig... |
|
Back to top |
|
 |
Yv89 Rutinert
|
Posted: 09.10.2023 19:44 Post subject: |
|
|
Driv å tryne nerri OBOS han _________________ Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på! |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 09.10.2023 21:01 Post subject: |
|
|
Bør jo være en bra kandidat for RBK neste sesong da... _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 09.10.2023 21:01 Post subject: |
|
|
Hvit mann som pusher 50 wrote: | Vi har jo en trøndersk trener som er vokst opp med 4-3-3 og bl a har tatt the double to år på rad med 4-3-3, merkelig at ikke han blir foreslått... | De betaler han fortsatt… Jeg hadde aldri gått tilbake til en arbeidsgiver som hadde sparket meg, uansett hvor god lønn det var, av prinsipp.. |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 09.10.2023 21:39 Post subject: |
|
|
Ser ingen trenere i Norge som kan ta dette, tror klubben hadde hatt jævlig godt av impulser uten i fra. Det trøndergnålet til Vikvang begynner jeg å bli rimelig lei av. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
|