English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 733, 734, 735 ... 781, 782, 783  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 27.09.2023 12:48    Post subject: Reply with quote

Det tror ikke jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
quentez
Veteran

PostPosted: 27.09.2023 18:57    Post subject: Reply with quote

Jeg tror vi ender opp med Fagermo. At han er arbeidsledig gjør at han blir omtrent like konkurransedyktig som Maalen fra et økonomisk perspektiv.

Slik styret har tenkt:

Punkt 1: https://www.aftenposten.n...mye-av-det

Punkt 2: https://www.dagbladet.no/...n/60951763

Punkt 3: https://www.nettavisen.no...3423802239
Back to top
tigerbart
Veteran

PostPosted: 27.09.2023 19:14    Post subject: Reply with quote

Vi kan nok leve med Maalen, så lenge det tenkes langsiktig om ham og laget. Men det er jo trist om styret føler at de må late som om de skal hente noen på en høyere hylle, men at de egentlig er innstilt på Maalen. Det har vært kjørt flere slike "prosesser" de siste årene, og så har vi endt opp med nokså alminnelige typer, f eks. Horneland og Rekdal. Hvis Rosenborg er lite attraktive for de trenerne vi drømmer om, så bør vi kanskje være realistiske og åpne om det? Hvis Maalen er det beste vi kan få, kan klubben være ærlig om det.
Back to top
Wiseblood
Veteran

PostPosted: 27.09.2023 20:49    Post subject: Reply with quote

Poenget er vel at man skal satse på et system man kan bygge på i stedet for å drive trener-rulett som man har bedrevet de siste årene. Det vil si at vi greit kan leve med Maalen til en bedre trener blir tilgjengelig. Det å bytte bare for å bytte er bare dumt. Nå kan man bygge en stall der man sikter mot dobbel dekning på alle plasser i en 4-3-3 og hente spillere som man vet passer inn i laget uavhengig av treneren man til en hver tid har.

SÃ¥ ja, Maalen inntil man vet at man faktisk har en reell oppgradering i stedet for et trenerbytte bare for byttets skyld. Man aner egentlig ikke helt hvor god Maalen er all den tid han ikke har hatt noen pre-season men overtok en stall midt i sesong som var rustet for en helt annen formasjon og spillestil.
Hedning
Legende

PostPosted: 28.09.2023 09:34    Post subject: Reply with quote

quentez wrote:
Jeg tror vi ender opp med Fagermo.

Hvis de ansetter Fagermo har de ikke lært noen ting. Tar Maalen 100 ganger i uka før Fagermo, og alle andre middelmådige norske trenere.
Back to top
Snabeltann
Veteran

PostPosted: 28.09.2023 09:47    Post subject: Reply with quote

Fagermo skjer ikke. Det finnes ikke argumenter for å gi han jobben over Maalen, annet enn flere grå hår enn Maalen. Han er arbeidsledig av en grunn, hvorfor skal RBK tro at fyren som feilet fullstendig i Vålerenga er rett mann for å gjenreise RBK? Vålerenga på sitt verste under Fagermo var betydelig dårligere enn RBK på sitt verste under Rekdal. Fagermo har kanskje stått på grovlista, men kan ikke se for meg at styret ser noe positivt i Fagermo som de ikke allerede ser i Maalen.
Back to top
Howie
Junior

PostPosted: 28.09.2023 12:31    Post subject: Reply with quote

Enig. Å bytte Maalen med Fagermo gir lite mening i mitt hode. Jeg heller mot at Svein må bli tilbudt jobben permanent sammen med en 2-3 års-plan relatert til lagets forventede/antatte sportslige utvikling og en dertil tilhørende plan over spillerlogistikk.

Tålmodighet er dog en slitsom øvelse for oss som har fulgt med RBK de siste tiårene og blitt dønn bortskjemte, men akkurat nå er jeg faktisk tilbøyelig til å stikke fingeren i jorda og innse at det som kanskje må til er jevnt, hardt arbeid over tid og en smule tålamod så lenge man ser jevnlige tegn til progresjon. Jeg for min del er i alle fall litt glad for retningen klubben ser ut til å dreie seg mot og per nå villig til å vise min støtte med tid/tålmodighet og gjenkjøp av årskort med bakgrunn i det.

Så får man bare håpe at man over noe tid får modnet det hele til et litt mer voksent lag. Akkurat nå ser det ungt, uferdig og ustabilt ut, MEN det er også et lag hvor det finnes endel spennende og uforløst potensial som KAN bli bra over tid.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 28.09.2023 13:22    Post subject: Reply with quote

Ansette Fagermo vil være like talentløst som å ansette Rekdal. Glem det.
Back to top
ballbingen
Veteran

PostPosted: 28.09.2023 17:34    Post subject: Reply with quote

Er ikke fundamentalt imot Maalen på permanent basis, hvis vi ikke finner et klart bedre alternativ. Men jeg ønsker i såfall at han får en makker, som kan fokusere på det defensive.

Vi er tydelig svake defensivt (posisjonering, døball etc), og når han ikke klar klart å rette på dette til nå så tror jeg ikke han kommer til å klare det. Vi trenger en Bjørn Hansen -fyr i teamet.
Back to top
Sobchak
Proff

PostPosted: 28.09.2023 18:24    Post subject: Reply with quote

Jeg tar det for gitt at Henriksen uansett ikke kommer til å være en del av teamet til neste år, basert på tidligere uttalelser. Så det kommer nok inn en ny assistenttrener i alle fall.
Back to top
media
Veteran

PostPosted: 28.09.2023 19:40    Post subject: Reply with quote

Dagens styre, og ledelse, mener jeg er det beste klubben noensinne har hatt. Den jobben som nå gjøres, skjer flere år på overtid, og var Kotengs største svakhet som leder - han kunne ikke nok om viktigheten av overordnede strategiprosesser som nødvendig verktøy for å etablere et fundament som setter en tydelig retning og gjør jobben med å finne de beste langsintige løsningene mye lettere.

Det er blitt sagt tusen ganger at man må ha tålmodighet, og jeg tror at tålmodighet er ikke noe problem hvis man føler at kursen er rett. Gleder meg til 2024 og til årene som kommer. Og er spent på neste trener. Tror styret nå tør å vente og fortsette med Maalen til de er sikre på at vi har en bedre kandidat.
Back to top
Kal-El
Junior

PostPosted: 28.09.2023 19:57    Post subject: Reply with quote

Jeg spurte Bard (Google sin ChatGPT) om hvem som bør bli ny RBK-trener. Kan kanskje ikke stole heeeeeelt pÃ¥ AI enda. 😂

Mitt spørsmål:

«Jeg vil du skal opptre som styreleder i Rosenborg. Du skal finne ny trener. Vær realistisk, please. Hvem bør da bli ny RBK-trener? To krav:
- Formasjon: 4-3-3
- Artig og angrepsvillig fotball»

Bard sitt svar:

«Basert på mine undersøkelser, vil jeg anbefale at Rosenborg ansetter Jacob Friis som ny trener. Friis er for tiden trener for Viborg FF i Danmark, og han har en uttalt preferanse for 4-3-3-formasjonen. Han er også kjent for å spille angrepsvillig fotball, og han har hatt suksess med dette i Viborg, hvor han har ledet laget til en fjerdeplass i Superligaen i fjor.

Friis har en relativt kort trenerkarriere, men han har allerede vist seg å være en dyktig taktiker. Han har også en god relasjon til spillerne sine, og han er kjent for å være en inspirerende leder.

Andre kandidater som kunne vært aktuelle er Ståle Solbakken og Marius Lode. Solbakken er en merittert trener med erfaring fra både Norge og utlandet, og han har en klar filosofi om å spille angrepsvillig fotball. Lode er en tidligere Rosenborg-spiller som har erfaring fra å jobbe som assistenttrener i klubben.

Ståle Solbakken er imidlertid allerede trener for det norske landslaget, og det er lite sannsynlig at han vil forlate dette jobben for å bli RBK-trener. Marius Lode er også en interessant kandidat, men han har ikke den samme erfaringen som Friis.

Konklusjon

Basert på mine vurderinger, vil jeg anbefale at Rosenborg ansetter Jacob Friis som ny trener. Han er en dyktig taktiker med erfaring fra å spille angrepsvillig fotball. Friis har også en god relasjon til spillerne sine, og han er kjent for å være en inspirerende leder.»
enojado
Veteran

PostPosted: 28.09.2023 22:07    Post subject: Reply with quote

nøyaktig samme spørsmål til chatgpt gpt-4
Svar:
Quote:

Som styreleder i Rosenborg og med dine gitte krav, ville jeg vurdert noen kriterier når jeg skal lete etter en ny trener:

Erfaring med 4-3-3: Denne formasjonen krever spesifikk kunnskap for å kunne utnytte dens styrker fullt ut. Trenere som har demonstrert suksess med denne formasjonen vil være å foretrekke.

Spillestil: Gitt at du vil ha en "artig og angrepsvillig" spillestil, ville jeg sett etter trenere som er kjent for å promotere offensiv fotball, med høy pressing, rask ballomgang, og et fokus på kreativitet i angrep.

Basert på denne informasjonen, og mens vi holder oss realistiske, kan noen potensielle kandidater være:

Erik ten Hag: Selv om han sannsynligvis er utenfor Rosenborgs rekkevidde gitt hans suksess med Ajax, er han kjent for en attraktiv 4-3-3 formasjon.

Jesse Marsch: Med bakgrunn fra RB Leipzig og Red Bull Salzburg, har Marsch en god forståelse av angrepsvillig fotball innenfor 4-3-3.

Norske trenere: Noen ganger kan det være lurt å vurdere lokale trenere som kjenner ligaen godt. Trenere som har hatt suksess i Eliteserien med angrepsvillig fotball kan også være verdt å vurdere.

Unge lovende trenere fra mindre ligaer: Noen ganger kan man finne "diamanter i det rå" ved å se til mindre ligaer. En trener som har demonstrert evne til å spille offensivt i en mindre liga kan være villig til å ta steget opp til Rosenborg.

Til syvende og sist, som en virtuell styreleder, ville jeg også vurdert klubbenes visjon, langsiktige mål og budsjett før jeg tar en beslutning. Det vil også være viktig å intervju de potensielle kandidatene for å forstå deres visjon for laget og hvordan de planlegger å implementere den ønskede spillestilen.
Back to top
ballbingen
Veteran

PostPosted: 29.09.2023 01:42    Post subject: Reply with quote

enojado wrote:
nøyaktig samme spørsmål til chatgpt gpt-4

Det er bra språkmodellen til OpenAI har blitt bedre fra 3.5 til 4, fordi 3.5 foreslår 2 kandidater: Kåre Ingebrigsten og Henning Berg Very Happy
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 29.09.2023 06:16    Post subject: Reply with quote

Ikke veldig bekymra for kunstig intelligens enda, nei.
Back to top
Johnny Rainbow
Rutinert

PostPosted: 29.09.2023 07:36    Post subject: Reply with quote

Konklusionen må være, at AI nu er på niveau med Otto Ulseth i intelligens
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 29.09.2023 10:10    Post subject: Reply with quote

Laughing Lo godt av den Laughing
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 29.09.2023 15:17    Post subject: Reply with quote

Om Maalen får jobben permanent, sier det vel alt om jobben som er gjort med å finne ny trener. Enten så er klubben svært lite attraktiv, eller så er jobben som er gjort meget kritikkverdig.
Lite i prestasjonene som argumenterer for at han skal fortsette utover sitt vikariat.
Er ikke fan av hyppige trenerskifter, men nå skal det ryddes opp og stakes ut ny kurs, så da må man gi prosjektet best mulig forutsetninger.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 30.09.2023 12:34    Post subject: Reply with quote

Fagermo har tatt noen medaljer med Odd så i mine øyne har han vist langt mer enn Maalen. I Vålerenga så brukte han veldig mye unge spillere (like mye som Rekdal) og det forklarer litt av de dårlige resultatene.

Langt fra min favoritt, men i valget mellom pest og kolera så velger jeg Fagermo.
Messi
Veteran

PostPosted: 30.09.2023 13:48    Post subject: Reply with quote

Hadde heller sett Steinar Lein enn Maalen. Sånn som troppen er nå, med Nypan, Selnæs og Bøkeiede, så hadde 4-2-3-1 vært et fint utgangspunkt,likt det som Eggen startet med i 1988. To defensive og en offensiv..
Back to top
kris0stby
Veteran

PostPosted: 30.09.2023 17:51    Post subject: Reply with quote

Maalen er kanskje ikke en perfekt kandidat, men han er kandidaten som er i klubben per nå. Skal være et tydelig steg opp for å være verdt å erstatte nå. Vi er en filosofi-drevet klubb, og Maalen kjenner den filosofien minst like godt som andre norske kandidater. Jeg vil heller ha en ok trener som kjenner filosofien enn en ok+ trener som ikke kjenner den. Med enklere ord: Heller Maalen enn Rekdal eller Hareide.

Knutsen er eneste nordmann som er verdt å bytte ut Maalen for, og han vil ikke hit. Fagermo er en herlig trener for et lag som Odd eller VIF, der det ikke forventes gull hvert år og han kan satse på talenter. Det er ikke oss.

Hvis vi ikke finner et talent fra nederlandsk, tysk eller lignende liga eller Ajax-akademiet ser jeg ingen vits i å bytte ut Maalen. Da får vi heller finne komplementære støttespillere.
Back to top
Kolsås Ultras
Junior

PostPosted: 30.09.2023 21:14    Post subject: Reply with quote

Messi wrote:
Hadde heller sett Steinar Lein enn Maalen. Sånn som troppen er nå, med Nypan, Selnæs og Bøkeiede, så hadde 4-2-3-1 vært et fint utgangspunkt,likt det som Eggen startet med i 1988. To defensive og en offensiv..

Seriøst.. Steinar Lein er definitivt ikke en kandidat til trenerjobben i RBK. Svein Maalen burde heller ikke vært det.

Skremmende hvordan ALT har forfalt rundt denne klubben de siste 20 årene.
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 30.09.2023 23:10    Post subject: Reply with quote

Hjelper ikke å kjenne filosofien dersom man ikke greier å få det til å fungere. Teori og praksis er ikke det samme. Jeg vet også hvordan man strikker, i teorien, men de få resultatene jeg har viser at det er et stykke opp til de beste i praksis.
Back to top
enojado
Veteran

PostPosted: 30.09.2023 23:10    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
Om Maalen får jobben permanent, sier det vel alt om jobben som er gjort med å finne ny trener. Enten så er klubben svært lite attraktiv, eller så er jobben som er gjort meget kritikkverdig.

Jeg tror de aktuelle trenerne på listen blir for dyre.
Altså, klubben har råd til trenerne og de har ikke listet opp noen "uoppnåelige", men klubben vingler litt mellom å bruke penger på å hente en meritert trener eller gode spillere.
Ingen tvil om at styret og ledelsen i klubben hadde et håp om bedre resultater for Maalen slik at beslutningen for å beholde han ble lettere. Kan godt ende med et par nye tap, men går laget fullstendig i oppløsning de neste kampene så er det nok ikke håp for fortsettelse.
Akkurat nå, og min mening tror jeg det er lurt å skrive en 1 eller 2 årskontrakt med Maalen og fokusere på stallen.

En greie er gullet, men vi er ikke i nærheten av topp 3 heller.
Back to top
WT62
Veteran

PostPosted: 01.10.2023 09:43    Post subject: Reply with quote

Hvis man går for Maalen så er det viktig at hovedtrener ikke får velge trenerteamet sitt helt selv. Da blir det ofte kriteriene « jobber godt sammen med» og « kjenner han fra før» uten at det stilles krav til spesifikke og komplementære ferdigheter.
Med all respekt for legenden Roar Strand, men han bør erstattes med noen som er bedre på spillerutvikling ,troppen skriker etter noen som kan arbeide målrettet med å utvikle enkeltspillere.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 733, 734, 735 ... 781, 782, 783  Next
Page 734 of 783

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb