View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 10.07.2023 18:22 Post subject: |
|
|
Det er jo ikke Tagseth sin skyld at treneren bruker han konsekvent i feil posisjon. Om man skal dømme han bør man dømme ut i fra hvordan han spiller som indreløper. Idioti å spille med han som venstreback. Vondfotteorien som praktiseres av Maalen. |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 10.07.2023 18:33 Post subject: |
|
|
Det må gå an å treffe medspillere med innkast og enkle pasninger, uansett hvilken posisjon du blir satt til å spille. Det er helsvart, natta, helt på jordet.
Det gjelder for så vidt ikke bare Tagseth, men han og Yttergård Jenssen leverte noe av det svakeste jeg har satt på ei fotballbane siden den famøse landskampen til Håvard Nordtveit, der han presterte å bomme på ballen fem ganger i løpet av kampen. |
|
Back to top |
|
 |
Kent23 Rutinert
|
Posted: 10.07.2023 18:35 Post subject: |
|
|
Jeg må si meg enig. Han ødelegger mange angrep mot LSK med lumpepasninger og tullete innkast. Dette må vi forvente var borte nå. Benk! Og til Ranheim |
|
Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 10.07.2023 20:56 Post subject: |
|
|
Skal ikke undervurdere hvordan det mentale spiller inn når du brukes i feil posisjon i et lag som overhodet ikke henger sammen. Nordtveit fikk forøvrig over 200 kamper i Bundesliga + 51 landskamper til etter den kampen, Hoven. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 10.07.2023 21:10 Post subject: |
|
|
Tagseth har egentlig aldri fått lov til å utvikle seg i klubben.
Han har vært kasteball på midtbane og forsvar, noe som kan passe for en rutinert spiller men blir urettferdig å dømme Edvard for.
At han ikke er noen venstreback ser samtlige. Men alternativene i troppen er mildt sagt fraværende og vi får ikke hentet noen NUH.
At han har levert helt ræv i år stort sett stemmer godt, men at han bør bare kastes ut synes jeg er å dra det langt.
Han er et fint alternativ på indreløperplass med tiden tenker jeg, stort set samme som Skarsem. Fine egenutviklede squad spillere der Tagseth kanskje har størst potensialet men ingen av dem er pr i dag førstevalg i en klubb som RBK. Broholm er jo sjumilssteg forran men han er jo i Kristiansund, forstå det den som kan...
JEG tror den besteløsningen er å bastant holde spillere der de SKAL spille, aka Pereira må spille back og Tagseth må ses på som alternativ på midten og dyrkes deretter. Så kan heller Bjørlo eller Per ta venstrebacken om Adrian må ut. _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
Last edited by moomoo on 11.07.2023 09:58; edited 4 times in total |
|
Back to top |
|
 |
Kent23 Rutinert
|
Posted: 10.07.2023 21:38 Post subject: |
|
|
Han faller jo inn i dagens klassiske rbk spiller:
Veik i dueller
DÃ¥rlig pasningsfot
Treg
DÃ¥rlig skudd og innleggsfot
Ingen spissferdigheter |
|
Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 11.07.2023 09:27 Post subject: |
|
|
Tagseth har nok ikke hatt det så enkelt mtp utvikling pga mye rotasjon mellom posisjoner, men samtidig spør jeg meg hei hva han egentlig er skikkelig god på. Ingen kan forvente stor fysikk fra ham, men hvordan kan han ev kompensere? Han slår generelt dårlige innlegg, han er ikke spesielt god på rask og presis ballbehandling, ikke god defensivt osv. Han framstår sympatisk og innsatsvillig, men utover det..... |
|
Back to top |
|
 |
BGFE_1916 Proff
|
Posted: 11.07.2023 10:33 Post subject: |
|
|
Hadde assist på begge målene mot Glimt i år. Assist i 3-2 seieren mot Glimt i fjor høst. En av banens beste da RBK overraskende dominerte og tok poeng i seriepremieren på Aspmyra i fjor vår. Var for oss Glimt-supportere tidvis et mareritt på venstresida da han høvla over både Solbakken og Vetlesen. Kom seg rundt og serverte det ene farlige innlegget etter det andre. Helt merkelig å se den nedvurderingen av ham på forumet nå. |
|
Back to top |
|
 |
Deca Junior
|
Posted: 11.07.2023 10:38 Post subject: |
|
|
Tagseth har muligens ikke levert som ønsket i rollen som back, men så er han heller ikke back, eller i en lagdel som fungerer spesielt godt.
Se bare på utligningsmålet til Lillestrøm, der han som eneste av forsvarsfireren faller av (helt rett), når Lillestørmspilleren står upresset med klare passningsalternativer foran seg. Her blir han for passiv, siden han tross alt havner i duell. Her ville det være å foretrekke at han laget frispark, men blir tatt på fysikken.
Mer alvorlig er at begge midtstopperene, og spesielt Rogers, ikke identifiserer faren, står på feil side av spiss, og forblir det til ballen er i mål. De er ikke en gang sidestilt, og må snu seg 180 grader, for så å forsøke å løpe opp spiss.
Rosenborg MÅ få orden på basisen i forsvarsspillet for å kunne være gode offensivt. |
|
Back to top |
|
 |
Green Goblin Rutinert

|
Posted: 14.07.2023 00:33 Post subject: |
|
|
Sett utenifra - synes jeg Tagset er en av de mer interessante spillerne i troppen deres. La gå - jeg ser ikke alt av RBKs matcher, men de gangene jeg har sett har han utmerket seg. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 11.09.2023 12:28 Post subject: |
|
|
Ute resten av sesongen med en ryggskade. |
|
Back to top |
|
 |
hamilton Junior
|
Posted: 11.09.2023 12:42 Post subject: |
|
|
Ã…i, kanskje det siste vi har sett av han i RBK. |
|
Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 11.09.2023 12:48 Post subject: |
|
|
Vanskelig å selge en skadet spiller dessverre _________________ I kvit å svart.. |
|
Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 11.09.2023 12:58 Post subject: |
|
|
Får håpe dette er en Reginiussen-situasjon der nivået blir flerfoldig høyere så fort ryggproblematikken er borte. |
|
Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 11.09.2023 12:59 Post subject: |
|
|
BGFE_1916 wrote: | Helt merkelig å se den nedvurderingen av ham på forumet nå. |
Green Goblin wrote: | Sett utenifra - synes jeg Tagset er en av de mer interessante spillerne i troppen deres |
Det finnes enkeltkamper hvor han har levert bra, men det er alt for langt mellom de - og man kan nesten garantere at han følger opp disse med dårlig spill i neste kamp. Som flere sier så har han ikke blitt behandlet så snilt i forhold til hvor han har blitt brukt, men stagnasjonen i utvikling er likevel påfallende.
Vi har jo etterhvert begynt å innfinne oss med at klubben pt. hører hjemme hvor vi liger på tabellen, men det betyr ikke at kravene til enkeltspillerene er tilsvarende lave. Kravet må fortsatt være at hver enkelt er gode nok til å heve laget opp til å kjempe i toppen igjen. Der er neppe Tagseth pt.
Noen spurte hva spisskompetansen hans egentlig er, og jeg vet sannelig ikke hva svaret på det er. Det nærmeste jeg kommer på er innsats... Og så har jeg noen ganger bemerket at han kan være brukbar i hodedueller, hans lave høyde tatt i betrakning. Men her stiller han jo i utgangspunktet med et handicap, siden han skal ta igjen 20 centimeter på de fleste andre.. |
|
Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 11.09.2023 13:01 Post subject: |
|
|
Forskjellen er vel at Tore presterte før ryggskaden, mens Eddie aldri har vært god?
Vet det overdrives nå, men eneste han har prestert er å bli hentet av Liverpool som ungdom. og dermed automatisk kvalifisert til å være et kjempetalent. Har vel aldri vist noe etter han dro til England som tilsier at han skal briljere noe sted. _________________ I kvit å svart.. |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 11.09.2023 13:07 Post subject: |
|
|
Eddie har dessverre ikke det som skal til.
Er nok en god ide å låne ham ut til en liga med noe lavere fysiske krav der de kan få litt bedre tid. Vil trolig få ham til å se bra nok ut til at vi kan selge. |
|
Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 11.09.2023 13:23 Post subject: |
|
|
Ønsker ham god bedring! Ellers, så kan det jo hende at utlån er en god løsning, ettersom andre unge spillere har klart å utvikle seg i andre klubber på lavere nivå. Ikke umulig at Tagseth kan ta ut et potensial der..? |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 11.09.2023 15:20 Post subject: |
|
|
Nok en skade..herrefred,vi har knapt spilt fotball kamper. |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 11.09.2023 15:25 Post subject: |
|
|
Kjipt for Tagseth, men det svekker oss ikke nevneverdig sportslig. |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 11.09.2023 15:39 Post subject: |
|
|
Kanskje ikke, men det er enda en spiller til som blir utilgjengelig da. Hva fører det til? Håper det ikke blir en Augustinsson som blir "presset" til å spille for mange minutter, for tidlig etter en langvarig skade. |
|
Back to top |
|
 |
trøndergutten Rutinert
|
Posted: 11.09.2023 17:01 Post subject: |
|
|
Hvorfor snakker folk om å låne ut en spiller som har 1 år igjen av konten når han er tilbake fra skade? Enten må Tagseth selges, eller så må kontrakten forlenges. Først da kan vi evt. snakke om å låne han ut for bedre utvikling en annen plass. |
|
Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 11.09.2023 19:07 Post subject: |
|
|
Han bør ikke forlenges. Ikke god nok. For lett ifht øvrige ferdigheter. |
|
Back to top |
|
 |
siggen1 Proff
|
Posted: 11.09.2023 20:45 Post subject: |
|
|
En meget svak fotballspiller,det er bare å selge med 2 hender |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 11.09.2023 21:36 Post subject: |
|
|
Kai88 wrote: | Han bør ikke forlenges. |
Tja, hvis det er noen som bør forlenges så er det vel han? _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
|