View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
BuranBuran Junior
|
Posted: 10.08.2023 14:18 Post subject: |
|
|
Skal være bare detaljene unna en overgang nå. Håkon Gangstad hentes trolig til fjæra som erstatter. |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 10.08.2023 15:00 Post subject: |
|
|
enojado wrote: | Det kan virke som at Alte liker kombinasjonsspill i små rom bedre enn mange av våre eksisterende spillere, så spillestilmessig vil han passe godt inn. Han er nok ment som en erstatning for våre rotasjonsspillere med et lite håp om å "slå gjennom". |
Jeg har ikke sett så mye av Alte, men jeg så kampen i går. Kombinasjonsspill kan jeg ikke huske at jeg så så mye av. Virket like mye som en "gå med ballen til du mister den, og få tuppa den videre i siste liten, hvis du er heldig" type.
Men han har jo noen gode ferdigheter. Veldig intensitet og frekvens, litt jordfreser i stilen. For så vidt godt driv med ballen og god én-mot-én, de gangene han ikke prøver å få forbi for mange av gangen.
Det jeg likte best av det jeg så i går, var når han driblet seg forbi på høyresiden og fikk lagt noen gode, harde innlegg i boksen. Ett av innleggene ble det også scoring på.
Nå er det isolert sett ikke noen stor prestasjon å runde Victor Grodås på venstrebacken til KIL, men allikevel bra av Alte. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 10.08.2023 15:01 Post subject: |
|
|
Skal vel også tas med i betraktninga at Ranheim anno 2023 ikke nødvendigvis legger til rette for kombinasjonsspill. |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 10.08.2023 15:08 Post subject: |
|
|
Det er nok helt riktig, men jeg vil ikke uten videre bare anta at han er god i kombinasjonsspillet, før jeg har sett det.
Jeg er nå allikevel ganske sikker på at Alte har gode nok individuelle ferdigheter til å kunne skape litt problemer for en god del av lagene i Eliteserien. |
|
Back to top |
|
 |
Grautmyra Junior
|
Posted: 10.08.2023 16:22 Post subject: |
|
|
Var som flere andre over her på Ranheim-kampen i går. Første gang jeg ser Alte med «egne» øyne, ikke nevneverdig imponert over ferdighetene, er vel en grunn til at han spiller OBOS. I tillegg er det på tide å slutte å syte gjennom 90 minutter når man har passert tenåringsstadiet |
|
Back to top |
|
 |
hamilton Junior
|
Posted: 11.08.2023 12:05 Post subject: |
|
|
Bjørlo ryktes tilbake til Ham-Kam, så mulig vi skal ha Alte nå? |
|
Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 11.08.2023 12:34 Post subject: |
|
|
Lett å tenke at Bjørlo går ut for å gjøre rom til Alte. De ville begge fylt den samme rollen i troppen og hvis begge er i klubben samtidig så betyr det fort at én av de havner utenfor kamptropp, hvertfall enn så lenge PCS og Holse fremdeles er RBK-spillere. Bjørlo har helt OK eliteserienivå og er sannsynligvis billig i drift. Tipper Alte blir mye det samme men kanskje med mer utviklingspotensial. |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 11.08.2023 12:40 Post subject: |
|
|
Han har i alle fall et vesentlig høyre tempo i kroppen. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 11.08.2023 13:25 Post subject: |
|
|
Snabeltann wrote: | Lett å tenke at Bjørlo går ut for å gjøre rom til Alte. De ville begge fylt den samme rollen i troppen og hvis begge er i klubben samtidig så betyr det fort at én av de havner utenfor kamptropp, hvertfall enn så lenge PCS og Holse fremdeles er RBK-spillere. Bjørlo har helt OK eliteserienivå og er sannsynligvis billig i drift. Tipper Alte blir mye det samme men kanskje med mer utviklingspotensial. | Nettopp. Dessuten er Alte vant med 433 og ok med litt flere lokale spillere på laget. Bjørlo kam hentes til vinteren ved behov, flere andre kan jo forsvinne som det blir nevnt av flere. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.08.2023 20:48 Post subject: |
|
|
Etter det TV 2 erfarer har nemlig opprykksjagende Kongsvinger lagt inn et bud på midtbanespilleren.
Budet skal være bedre enn de man har mottatt fra Aalesund og Rosenborg. Blant annet skal Kongsvinger være villig til å betale mer umiddelbart enn det Rosenborg har skissert, får TV 2 opplyst.
Les mer: Gir RBK kamp om midtbanespiller
Overraskende utvikling! Men tipper hovedpersonen vil bli værende her i byen. |
|
Back to top |
|
 |
Carl Veteran
|
Posted: 12.08.2023 22:08 Post subject: |
|
|
Påfallende at RBK ikke klarer å komme til enighet med Ranheim om Alte, mens Kongsvinger gjør det. |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 12.08.2023 22:15 Post subject: |
|
|
Kongsvinger og Espen Nystuen driver godt. De kan konkurrere med flere Eliteserieklubber på overgangssum og lønn. |
|
Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 12.08.2023 22:16 Post subject: |
|
|
Så RBK vil betale i avdrag, mens lille Kongsvinger i kontanter… Hadde forstått behovet for avdrag, hvis det hadde vært for en god spiller, men avdrag på OBOS -spiller? |
|
Back to top |
|
 |
ErdoganLomas Proff
|
Posted: 12.08.2023 22:51 Post subject: |
|
|
Har vi ikke penger, må det bli avdrag. Uavhengig om han koster 500.000 eller 15.000.000  |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 12.08.2023 23:09 Post subject: |
|
|
Går jo an å tilby all betaling i en smell den dagen en spiller blir solgt senere i august eller i vinter. Havner Alte i AaFK eller KIL spiller han kanskje i OBOS i 2024…. |
|
Back to top |
|
 |
Carl Veteran
|
Posted: 12.08.2023 23:50 Post subject: |
|
|
Bra at vi ikke kaster rundt oss med penger, men det er litt skremmende at vi har kommet dit at vi strever med å sikre oss en ranheimspiller som faktisk vil til oss, og at forhandlingene trekker ut. Det setter ting i perspektiv, og sier en del om klubbens økonomi. |
|
Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 13.08.2023 00:11 Post subject: |
|
|
Jepp. Rett og slett skremmende. Fullstendig skakkjørt. Hvis det ikke blir gruppespill i Europa så forsetter vel gjerne de røde tallene også. |
|
Back to top |
|
 |
Letterkenny Rutinert

|
Posted: 13.08.2023 00:50 Post subject: |
|
|
Vi strever ikke. Det er Frank Lindahl som setter skapet på «plass». |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 13.08.2023 08:57 Post subject: |
|
|
Bør vær ett rødt flagg for styret at de vi konkurrerer med om spilleren er Aalesund og Kongsvinger. Vi skal ytterst sjelden opptre i samme marked som disse klubbene. Spar disse pengene og bruk dem på noe vi trenger. Dette er et nivå spillere som vi må kunne forvente at akademiet vårt skal ordne. |
|
Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 13.08.2023 10:16 Post subject: |
|
|
Veeeeldig vanlig å betale i avdrag, selv for toppklubber i Europa.
KIL kan kun ha en sjangs på å smelle inn alt på 1 kort, noe de da gjør.
RBK kan gjøre det veldig enkelt å sette på en %andel videresalg og så vil ikke KIL ha sjangs.
RBK vil alltid kunne få mer for en spiller enn det KIL vil få, men det skal dog sies at vi har hatt en tendens til å gi bort spillere også da  |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 13.08.2023 11:24 Post subject: |
|
|
Spørsmålet er vel heller størrelsen på avdragene? Jeg ikke se for meg at overgangssummen er på over 3 millioner? Og sjøl det er for mye spør du meg. Hvis man desperat trenger en indreløper til i høst, hent hjem Broholm. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 13.08.2023 12:14 Post subject: |
|
|
Så er jo også spørsmålet om hva Alte eventuelt tilfører på sikt når vi har Broholm som er yngre og etter rapportene herjer for KBK og vist prov på at han har nivået inne mot f eks Molde.
Trenger vi enda en reserve, en bedre reserve enn Skarsem/Bjørlo eller ruster mann opp for eventualiteten at både Holse og Nypan selges? (Men særlig sistnevnte har lang nok kontrakt til at vi vil ha penger til å hente erstatter i øvre eliteseriesjikt hvis så skulle skje) _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 13.08.2023 12:37 Post subject: |
|
|
La dem få ham |
|
Back to top |
|
 |
rail Rutinert
|
Posted: 14.08.2023 00:13 Post subject: |
|
|
Messi wrote: | Så RBK vil betale i avdrag, mens lille Kongsvinger i kontanter… Hadde forstått behovet for avdrag, hvis det hadde vært for en god spiller, men avdrag på OBOS -spiller? |
Kontanter, prater vi mynter? Hva er det RBK har tilbudt, et par kontormedarbeidere i avdrag? |
|
Back to top |
|
 |
rail Rutinert
|
Posted: 14.08.2023 00:16 Post subject: |
|
|
Zorbeltuss wrote: | Så er jo også spørsmålet om hva Alte eventuelt tilfører på sikt når vi har Broholm som er yngre og etter rapportene herjer for KBK og vist prov på at han har nivået inne mot f eks Molde.
Trenger vi enda en reserve, en bedre reserve enn Skarsem/Bjørlo eller ruster mann opp for eventualiteten at både Holse og Nypan selges? (Men særlig sistnevnte har lang nok kontrakt til at vi vil ha penger til å hente erstatter i øvre eliteseriesjikt hvis så skulle skje) |
Tja, vi behøver vel noe mer enn 11 spillere (og to indreløpere) for å kunne prestere. |
|
Back to top |
|
 |
|